Novi odnosi v cestnem gospodarstvu Delegati v slovenski skupščini so 16. de-cembra sprejeli dva zelo pomembna sklepa. Po osemletnih razpravah so namreč sprejeli predlog zakona o cestah, sprejeli pa so tudi predlog zakona o določanju in usmerjanju prodajne cene bencina in plinskega olja. Temeljna novost, ki jo prinaša novi zakon o cestah, je v tem, da so magistralne in re-publiške ceste postale osnovno sredstvo or-ganizacij za vzdrževanje cest, kar pomeni, da morajo le-te obračunavati za njih ustrezno amortizacijo, ki jo morajo namenjati za vzdr-ževanje in obnovo cest. Zakon predvideva tu-di novo organiziranost na področju cestnega gospodarstva, tako da bodo temeljne celice postale občinske skupnosti za ceste. Novi zakon o cestah seveda sam po sebi ne bo razrešil vseh težav, s katerimi se sooča cestno gospodarstvo, je pa vsekakor izredno solidna osnova za razreševanje nastalih pro-blemov. Predvsem bo treba zagotoviti, da bo-do imele skupnosti za ceste resnično tisto vlo-go, ki jim po zakonu pripada in da ne bodo širile svojih pristojnosti na pravice, ki jih zakon ne predvideva. Vsekakor ob sprejemu zakona ne gre pre-zreti razkoraka med obveznostmi, ki jih na-laga zakon in materialnimi možnostmi, ki so na voljo za uresničitev zastavljenih nalog na področju cestnega gospodarstva. Ena od temeljnih bojazni je namreč, da do precejšnjih težav lahko pride pri vzdrževanju in urejanju lokalnih cest, zato bo treba tudi ta problem ustrezno razrešiti. Delegati v slovenski skupščini so na isti seji rešili eno od dilem pri financiranju cest-nega ¦gospodarstva. Odločili so namreč o raz-delitvi sredstev od dela prodajne cene benci-na in plinskega olja, ki je vračunan v pro-dajno ceno teh naftnih derivatov in ki se lahko uporabi v razne namene. V Sloveniji bodo ta sredstva razdeljena tako, da bo za ceste namenjenih 66,67 odstotka vseh sred-stev, od tega bo 85 odstotkov sredstev dobila republiška skupnost za ceste, 15 odstotkov pa občinske skupnosti za ceste. Za -raziskovanje in odkrivanje nahajališč energetskih surovin so namenili 26,66 odstotka zbranih sredstev, od tega pol za elektrogospodarstvo in drugo polovico za nafto in plin, za gradnjo cestnih prehodov na železniških prograh pa bodo na-menili 6,67 odstotka sredstev. Od prodajne cene super bencina namenja-mo posebej za ceste po zadifji podražitvi ben-cina 10. oktobra letos okrog 1,52 dinarja od litra bencina, tako da občinske skupnosti za ceste dobijo okrog 0,23 dinarja od litra ben-cina. Ta sredstva so namenjena predvsem za uresničevanje prednostnih nalog in namenov iz družbenega dogovora o temeljih plana Slo-venije, tako da je za vzdrževanje cest treba najti sredstva iz drugih virov.