Programske spodbude Razprave, ki so zadnje mesece~prnekai« v naši občini o programu dela skupščinskih zborov, ka-žejo, da je bolj kot prejšnja leta razumljen pomen načrtovanja skupščinskih aktivnosti. Gotovo sta k tej ugotovitv* prispevala široko zastavljena akcija OK SZDL Ljubljana Center ob snovanju »Progra-ma aktivnosti za večje uveljavljanje delegatskega sistema« ter oktobrski občinski posvet o pomenu programiranja dela v skupščinah DPS. Izdelan je predlog programa skupščine občine za leto 1985 in prav je, da ob tem naštejemo nekaj spodbudih dejstev oziroma novosti: - program, ki naj bi ga sprejeli na zasedanjih zborov skupščine občine 31. januarja, je obliko-vata posebna delovna skupina pri predsedstvu skupščine občine; - vsi družbeni dejavniki občine so bili pra-vočasno pozvani (v oktobru), da sodelujejo pri programiranju skupščinskega dela; - pripravljen je okvirni rokovnik sej zborov skupščine za leto 1985 z določenimi datumi, roki za pripravo gradiv ter opredeljenimi organi sku-pščine, ki naj se vključujejo v skupščinsko raz-pravo; - novost je v oblikovanju tromesečnih periodi-čnih delovnih načrtov skupščinskih zborov, ki bo-do sprejeti na zasedanjih zborov; - gradiva za seje skupščinskih zborov v tem letu naj bi dobivali delegati že 3 tedne pred sejo (doslej 14 dni), kar je še posebej pomembno za frontno delo DPO pri obravnavanju pomembne-jših gradiv; - povsem konkretno so opredeljene določene teme iz programa skupščin mesta Ljubljana, SR Slovenije in SFRJ, ki jih bodo obravnavali na za-sedanju skupščine občine in ne le na sejah sku- pin delegatov za mestno oziroma republiško sku-pščino. Čeprav je program ta čas žal še vedno pretežno sestavljen iz predlogov izvršnega sveta je priča-kovati, da bo glede na njegov odprt značaj za pobude vseh družbenih dejavnikov ter glede na spremenjen družbeni odnos do pomena progra-miranja med letom dopolnjevan z aktualnimi predlogi in vprašanji, predvsem s tistimi, na kate-ra bo treba odgovoriti povsem konkretno: kako uresničujemo sprejete delegatske odločitve. ' Velja še poudariti, da se delovna skupina za oblikovanje programa skupščinskih zborov po 31. januarju ne bo razšla, temveč bo med letom pripravljala periodične programe skupščinskega dela ter spremljala uresničevanje dogovorjene programske politike. Prav bi bilo, da bi na takšen način kontlnuirano deloval tudi »temeljni predla-gatelj« gradiv za zasedanja skupščine - izvršni svet in pri sestavljanju pom«mbnejših gradiv oblikoval posebne interesne delovne skupine za pripravo le-teh. Te skupine vsekakor niso nepo-membne tudi pri uveljavljanju kontrolne funkcije skupščine oziroma pri spremljanju uresničevanja sprejetih odločitev. Kar zadeva skupščinsko pro-gramiranje, lahko torej na začetku leta iskreno rečemo: SPODBUDNO! Spodbudno tudi za reševanje drugih vprašanj, ki zadevajo predvsem izboljšanje kvalitete dele-gatskih gradiv, vključevanje samoupravnih intere-snih skupnosti \r obravnavanje pomembnejših skupSčinskih tem, uresničevanje programa eko-nomske stabilizacije in razvojne resolucije; spod-budno za dejansko uveljavljanje odgovornosti nosilcev družbenih nalog. Srečko Čož