Pokr&t učiteiiic Poročilo o zadnjem sestanku društva učiteljic. Na željo tovarišic, da se večkrat sesta^ nemo, smo nameravale sklicati zborovanje na binkoštni torek; ker pa ni bilo prosto, smo ga pač morale preložiti na ponedeljek. Kljub neprimernemu času se je odzvalo pre= cej tovarišic. Posamezne poverjenice so po« ročale o uspehu agitacije med učiteljicami za naše društvo. Zlasti je zanimalo tovarišice poročilo o zapuščini pokojne tov. Kolnikove ter o njenih mislih glede doma učiteljic, o čemer bomo še natančneje poročale, ko bo zapuščinska zadeva v celoti urejena. Glavna točka dnevnega reda je pa bilo poročilo o gospodinjskosnadaljevalnem šol« stvu, ki ga je podala tov. Pleškova, ki je o tem izvrstno poučena kot agilna članica odseka za poklicno šolstvo organizacije UJU. Ker nam je na tem, da so naše Članice infor* mirane tudi o tem šolstvu, ki je najvažnejša podlaga za izobraževalno delo jned našim kmetskim ženstvom, podajamo v glavnem njena izvajanja: »Na pokrajinski skupščini v Kranju je sprejela naša stanovska organizacija UJU v svoj delovni program tudi snovanje kmet» skih šol za zrelejšo mladino z nalogo, da nu= di najširšim plastem kmetskega ljudstva ne= kaj poklicne izobrazbe in vzgoje. V ta na= men se je ustanovil pri poverjeništvu pose^ ben odsek za kmetsko=nadaljevalno šolstvo iz nckaterih za stvar vnetih tovarišev in to* varišic, ki je izdelal pravilnike, učne načrte in progranrr ^a to šolstvo in tudi program za učiteljske tečaje, ter na raznih sestankih in anketah seznanil učiteljstvo z nalogami in cilji tega šolstva. Ko smo imeli v glavnih po* tezah izdelan svoj program, sta tov. Skulj in Mencin šla tudi v inozemstvo, da proučita tam to šolstvo. Tudi na Štajerskem sta na» šla- marsikaj, kar se je skladalo z našimi stremljenji in izkušnjami. Tovarišema Men« cinu in Skulju se je posrečilo pridobiti za to stvar tudi oblastna odbora v Ljubljani in Mariboru. Poleti leta 1928. sta se vršila v Ljubljani in Mariboru prva pripravljalna te-čaja za učitelje in učiteljice kmetskih, oziro ma kmetsko^gospodinjskih nadaljevalnih šol v smislu našega programa. Enaka tečaja sta se vršila v Mariboru tudi lansko leto. Zlasti v bivši mariborski oblasti se je to šolstvo za^ čelo lepo razvijati, ker je bilo izročeno spret« nim rokam referata g. Krošla, ki je umel prave globlje naloge tega šolstva ter znal učiteljstvo navdušiti zanje. Banska uprava je prevzela od oblastnih samouprav to šol« stvo in prepričali smo se, da imajo zanj na najodločilnejšem mestu mnogo razumevanja. Pozdravljati je treba tudi, da se je referat poveril izkušenemu organizatorju g. Krošlju. Ker je v banskem proračunu znatna postav* ka za to šolstvo, smemo z vso gotovostjo računati, da se bodo tudi letos vršili tečaji za izobrazbo učiteljic kmetsko»gospodinjskih nadaljevalnih šol in obeta se nam tudi v prav kratkem času uradno sklicana anketa učite* Ijic teh šol. Gre tu prav za prav za redno zasedanje delovnega občestva učiteljic krpet» sko=gospodinjskih šol, ki se mora po pravil* niku vršiti vsako leto. Na tem večdnevnem zasedanju delovnega občestva ima vsaka učiteljica priliko, da pove, kakšne izkušnje je imela pri ustanavljanju šole in pri pouku, kaj je pomembnega doživela in kaj se ji zdi potrebno za nadaljnji razvoj šole. Ti sestan* ki so za naše šolstvo največjega pomena, ker nam dajo na podlagi praktičnih izkušenj smernice za nadaljnje uspešno delo v šoli. Mnenja sem, da bo banovinska uprava go« tovo dovolila, da se tega zasedanja delovnega občestva udeležijo kot poslušalke tudi druge tovarišice, ki še niso v našem krogu, a jih to delo zanima. Tu bi imele najboljšo priliko, da se o tem šolstvu pouče. Tovarišice, mnogo Vas službuje v krajih, kjer si ljudstvo, zlasti ženski naraščaj želi poučiti se o najvažnejših poslih v gospodinj^ stvu, pa nima sredstev za šolanje v strokov« nih gospodinjskih šolah ali tečajih; rada sprejemajo dekleta tudi prepotrebne osnov= ne nauke o higijeni na vasi; rada razmotri* vajo vaške socialne probleme v stvarnih po= govorih. Kadar razpiše kraljeva banska upra= va letošnje poletje in jesen teoretični in prak= tični pripravljalni tečaj za učiteljice, vajene gospodinjskih poslov i— zglasite se one, ki ste zdrave in imate rade naša kmetska' dekleta! Brez te žive Ijubezni do vsega, kar ie na vasi, ni trajnega uspeha v poklicni šoli ker ne tnore pri tem napornem delu vztrajati' kdor dela zgolj radi časti ali nagrade. Preden se pa odločite za pripravljaln tečaj za učiteljice, pridite one, ki imate pri= liko, poslušat voditeljice kmetskih gospodinj= skih šol, ko bodo poročale o svojem delu potem boste lažje presodile, ali ste zmožne za to težavno, a prepotrebno kulturno delc na vasi. Premišljujte o novem šolstvu zlast: one tovarišice, ki ste »pregnane« na vas ir živite v prepričanju, da vam ta ne more m* diti duševnega razmaha.«