61 Poroc ˇila Nagrajeni projekt Mobilno in interaktivno uc ˇenje solfeggia s pomoc ˇjo nadgradnje resnic ˇnosti izbran za Naj projekt Po kreativni poti do znanja 2017 Tjaša Zidanic ˇ Oddelek za glasbo, Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru tjasa.zidanic@gmail.com Julija Fajhtinger Oddelek za glasbo, Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru julija.fajhtinger94@gmail.com Projekt Univerze v Mariboru Mobilno in interaktivno učenje solfeggia s pomočjo nadgrajene resničnosti, ki se je izvajal v okviru projekta Po kreativni poti do znanja 2016/2017 (PKP 2016/2017) je po presoji strokovne žirije prejel nagrado »naj projekt PKP 2017«. Aplikacija MySolfeggio je mobilna in tablična aplikacija, name- njena izboljšavi klasičnih tiskanih učbenikov za predmet nauk o glasbi v glasbenih šolah po Sloveniji. Aplikacija močno po- enostavi učni proces učenja solfeggia. V trenutku je podana tudi povratna informacija o uspešnosti, ki jo učenci potrebuje- jo pri učenju brez mentorstva učitelja. Tako za učenje solfeggia ne potrebujejo niti učitelja, niti inštrumenta. Namen mobilne aplikacije je popestriti uporabo šolskih priroč- nikov za učenje nauka o glasbi in dodati možnosti za interak- tivno in dinamično delo, ki jih otroci v osnovnih glasbenih šo- lah potrebujejo za utrjevanje glasbene teorije, izboljšanje ritma in posluha. Učenci imajo danes na voljo zgolj klasične tiskane učbenike, ki jim le delno omogočajo uvajanje v razumevanje glasbenega zapisa. V glasbenih šolah se v zadnjem času pri uč- nem procesu dogaja, da se priročniki zaradi enoličnih besedil in pomanjkanja praktičnih vaj vse bolj opuščajo. Cilj projekta je bil izdelati inovativni in interaktivni sistem za učenje nauka o glasbi, ki bi omogočal učencem, da bi kamere na mobilnih napravah usmerili na tiskani notni zapis izbrane pesmice iz priročnika in si tako notni zapis predvajali. Mobilna aplikacija ponuja tudi možnost preverjanja ritma s tapkanjem po ritmu na zaslon pametnega telefona ali tablice. Vsebuje tudi možnost preverjanja pravilne intonacije posamezne pesmice z obarvanjem tona z zeleno ob pravilni ali rdečo ob napačni in- tonaciji. Aplikacija po pregledu trenutnega stanja na tem pod- ročju pomeni svetovno novost. Zaključni dogodek, izbor za Naj projekt PKP 2017, kjer so se študentje Univerze v Mariboru predstavili s svojim projek- tom, je bil 14. novembra 2017 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. V okviru projekta PKP 2016/17 je sodelovalo 212 projektov, v katere je bilo vključenih več kot 1600 študentov, 224 visokošolskih mentorjev in 333 mentorjev iz gospodarstva oziroma neprofitnih organizacij. Na dogodku se je predstavilo izbranih najboljših dvajset projektov vseh vključenih sloven- skih visokošolskih zavodov. Razpis Po kreativni poti do znanja sicer spodbuja povezovanje različnih področij in celo različnih fakultet. To so na prvi pogled nekompatibilna strokovna pod- ročja, ki prav s tovrstnim povezovanjem spodbujajo razvijanje unikatnih idej. 62 jev, ki vodijo krožke za srednješolce po Sloveniji. Mentorji so prostovoljska mreža, ki pomaga mladim pri razvoju poslov- ne zamisli, ustvarjalnosti, neodvisnosti in zaposljivosti. Mladi mentorji so vrstniki, svetovalci in motivatorji pri kariernem in osebnostnem razvoju. Cilj mentorjev je mlade podučiti in spodbuditi, da sami postavljajo temelje svoje prihodnosti (http://www.prostovoljstvo.org/index.php?t=itemOrganizatio n&uid=6023). Prihodnost projekta Glede na to, da se v učnem procesu uporablja vse več tehnolo- gije, ekipa verjame, da bi aplikacija MySolfeggio lahko doživela velik uspeh. Za zdaj je ustvarjen le prototip, bilo pa bi izjemno, če bi se izdelek razširil in dodelal ter zajel vse učbenike in vse glasbene primere za celotno osnovno glasbeno šolo. Ker vaj za urjenje solfeggia ni nikoli preveč in ker ta predmet učencem predstavlja največji trn v peti, nosi aplikacija izreden potencial, da to spremeni. Zmagovalno ekipo ob dveh profesorjih – prof. dr. Jerneju W eis- su (Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru) in prof. dr. Mat- jažu Debevcu (Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru) sestavljajo še asistentki dr. Tjaša Ribizel in dr. Ines Kožuh, delovna mentorica Katja Kon- valinka ter osem študentov Pedagoške fakultete in Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko. Ustvarjanje apli- kacije so pričeli februarja 2017 in še vedno nadaljujejo nadgra- dnjo oziroma izboljšave aplikacije. Za izdelavo prototipa oziro- ma prve delujoče aplikacije so potrebovali zgolj pet mesecev. Nagrada, ki so jo prejeli ob zmagi je štirimesečno mentorstvo ekipe Ustvarjalnik z Matijo Goljarjem na čelu. Z njihovo po- močjo si želijo nadgraditi aplikacijo, jo predstaviti širši javnosti in z njo prodreti na trg. Prva testiranja, ki so jih izvedli na dveh glasbenih šolah in konservatoriju v Ljubljani, so se izkazala za izjemno uspešna. Učenci so bili nad aplikacijo MySolfeggio navdušeni. Društvo Ustvarjalnik Društvo je člansko združenje mentorjev, ki delujejo na področ- ju ustvarjalnosti in podjetnosti mladih. Je združenje mentor- Od leve proti desni: Matija Goljar, Matjaž Debevc, Monika Ferk, Jernej Weiss, Julija Fajhtinger in Lucija C ´ irovic ´.