Ali je uiltelju potrebna itrokovna izobrazba iz raznih panog kmetijstva 2e večkrat smo imeli priliko slišati razna mišljenja o vprašanju »Ali je učitelju potrebna strokovna izobrazba iz raznih panog kmetijstva.« — Tudi načelno stališče smo že zavzeli k temu problemu, toda vprašanje se še in še ponavlja med učiteljstvom. V prejšnji številki je tov. M. P. v svojem članku »Vtisi s prvega učiteljskega zborovanja« ponovno ičit načelo to zadevo. Da bi imeli širši učiteljski krogi priliko podati svoje mišljenje in zvedeti mišljenje drugih, otvarjamo s tem polemiko o vprašanju strokovne izobrazbe učiteljstva iz raznih panog kmetijstva in prosimo vse tovariše in tovarišice, ki se za vprašanje zanimajo, da nam pošljejo svoje prispevke. Prva dva prispevka priobčujemo že sedaj. Stališče ncstrokovne izobrazbe otrok zagovarjam radi razlogov, ki sem jih navedel v članku »Kmctijstvo in osnovna šola«. S tem kajpak še ni rečeno, da ne bomo v nckaj kompleksih z otroki obdelali kmečko delo, stvarno stanje vasi, vobče vse, kar zadeva: sadjarstvo, vrtnarstvo, higieno in zdravstvo, mlekarstvo, živinorejo. Zato potrebne podatke nam bodo seveda predložili gg. sreski kmetijski, zdravstveni referenti ter ostali. Sicer pa se bo o tem vprašanju podrobno razpravljalo v našem strokovnem glasilu. Da je središče učiteljeveqa dela šola in da je za opravilo v šoli potrebno neko naše strokovno znanje, se ne da oporekati. Da je to poklicno delo sila delikatno spričo dejstva »učitelj bodi umetnik«. Da je zanj potrebno, tako sodimo, precej, ogromno strokovne izobrazbe. Biti na dežcli, »v hribih«, kakor pravimo po domače, daleč od kulturnega. središča v živem, resničnem, ne navideznem stiku s kulturo, pedagoškimi pojavi itd., je druga umetnost, ki pa je naša prva dolžnost, ako se zavedamo, da moTamo biti učitelji, duhovni voditelji vasi, inteligenca. Kdor more s tem združiti še kaj drugega, postopa pravilno. Toda globina in širina sta v istem odnosu kot kvaliteta ter kvantiteta; temeljitost, površnost itd. Praksa je življenje; in življcnje moramo živcti. »Živeti« je potovanje v megleni noči po neznani poti. Ako imamo dober kompas, bomo hodili po pravi stezi, ki bo morda bolj zaraščena. bo na njej več zaprek knt na oni desno oziroma levo. M. K-er.