BO 2/4 SMELT Sprejet zazidalni načrt Večina pripomb upoštevanih / V prihodnje tudi parkimi objekt in urejena parkirišča v BS-3 Na skupščini je bil sprejet tudi zazidalni načrt za uredi-tveno območje BO 2/4 -Smelt, ki sega od severne mestne obvozne ceste s ser-visno cesto do enodružinskih hiš na jugu, ter od Titove ce-ste na zahodu do glavne peš poti skozi sosesko BS-3 in vrt-ca. Po načrtu ga obdaja in lo-čuje od soseske zeleni pas, gosto zasajen z drevjem. Od Titove ceste proti stanovanj-skemu naselju si sledijo skupi-na Smeltovih zgradb, in par-kirna hiša, poslovna zgradba in trg, zgradba z gostinskimi lokali, velika samopostrežna trgovina, poslovna zgradba in park, tri stanovanjske zgradbe z dvema vmesnima parkoma, ter zgradba z notranjim trgom, namenjena obrtnim in servis-nim lokalom ter družbeni de-javnosti. Otok bo pozidan v štirih etapah. Že razprava ob javni razgr-nitvi in tudi ob osnutku odloka je bila izjemno plodna, s šte-vilnimi pripombami ter pripo-ročili, je dejal uvodoma Boris Prešern, predsednik občinske-ga komiteja za urbanizem. Za-radi pomembnosti lokacije je bil izpeljan interni natečaj za pridobitev idejnih projektov objektov, izdelan pa je bil tudi predinvesticijski program, ozi-roma študija financiranja in funkcioniranja objektov v ure-ditvenem območju. Ugotovlje-no je bilo, kot je dejal Boris Prešern, da so bile mnoge pri-pombe utemeljene in je zato omenjena dokumentacija, skupaj s projektno nalogo za stanovanjske objekte obvezno izhodišče za izvedbeno doku-mentacijo. Predlog odloka, ki so ga sprejeli delegati, upo-števa priporočilo iz javne raz-prave o boljši izkoriščenosti prostora, zato sta bila poslov-na objekta južno od Smelta ob Titovi cesti povišana, dana pa je bila tudi možnost popolne povezave obeh objektov v vseh etaiah, razen v pritličju. Upoštevana je bila pripomba, da se gradnja samopostrežne trgovine uvrsti iz tretje v dru-go etapo gradnje. Ni pa bilo mogoče upoštevati, kot je de-jal Boriš Prešern, pripombe o izgradnji garažne hiše pod stanovanjskimi objekti, ker ta-ka rešitev pogojuje dražjo iz-gradnjo in vzdrževanje objek-ta. Servisni lokali, za katere so Ijudje v javni razgrnitvi in raz- pravi menili, da ne bodo zase-deni - saj je že med obstoje-čimi precej praznih, so zasno-vani tako, da je njihova grad-nja fizično neodvisna od grad-nje stanovanj. Večina že zgra-jenih in bodočih pa jih je tudi že oddana. Tako da bo ta te-žava do konca leta predvido-ma rešena. Prav tako je odda-na tudi večina bodočih stano-vanj, ki bodo po načrtu pred-videna za značilne skupine prebivalcev (izraz hotelski tip stanovanj je bil v razpravi na-pačno razumljen). Za potrebe mirujočega pro-meta je v tem ureditvenem ob-močju predvidenih skoraj 900 parkirnih mest. To, kot je dejal Boris Prešern, v celoti zadoš-ča za potrebe tega območja. Za sosednjo stanovanjsko so-sesko (pred sprejemom dolgo-ročnega plana Ljubljana 2000 se je imenovala BS-3), ki ima, kot so neprestano opozarjali tudi krajani in delegati, nevz- držne prometne ražmere, so že v izdelavi idejni projekti za parkirni objekt. Ta bi bil teh-nično enostavnejši in s tem cenejši. Poleg tega bo v pro-storskih ureditvenih pogojih za območje vzhodno od Hoši-minhove ulice preverjena možnost ureditve parkirišč, v eni od kasnejših faz izgradnje. Oo takrat bodo še naprej ohranjene manjše parkirne površine v okolici soseske. V. P.