----- 215 ----- Poraba asfaltnega laka za pleskarje. Asfaltni lak je debela, sirupu podobna raztopljina asfaltova s primešanjem črne smole v bencinu z dodatkom terpentinovega in lanenega olja. Da se naredi, stopi se 10 delov gorskega asfalta, 10 delov kotranovega asfalta, 10 delov ameriške smole, 2 dela voska in 2 dela para-fina. Raztopljeni masi pridene se 40 delov dobrega lanenega firneža in dva dela suhega pariškega modrila. Mej neprestanim mešanjem se tekočina tako dolgo greje, da se začne vzdigovati par in sedaj se začne s poskušanjem. Če se ohlajena poskušnja daje vleči v tenki niti, če ne daje, če se vroča vlije na papir, nobenih tol-skih peg ob kraji, se pusti vse tako ohladiti, kolikor mogoče, da ne postane preveč gosta in pridene se 10 delov bencina in 10 delov terpentina. Z a&faltnim lakom damo lahko naravnemu lesu ali pa tudi že popleskanemu lep lesk in kakeršno koli bar-vino premeno. Za zredčenje tega laka služi bencin in se to zredčenje priporoča že pri prvem pleskanji v večji ali manjši meri, kakeršno barvino spremeno že hočemo imeti. S poskušnjo na les jednake vrste, se prava barva kmalu doseže. Pri novem lesu je treba večkratnega pleskanja, ako se hoče lesk doseči, priljubljeni motni plesk se pa doseže že z jednokratnim pleskanjem, tako da se delni gladki plesk doseže z drugim pleskanjem z bencinovo, nekoliko zgoščeno raztopljino asfaltnega laka. Asfaltni lak ima pred drugimi to prednost, da se v malih minutah že posuši, da se dobro drži, mu ne ško- duje voda, ne kislina, ne špirit in slador, na svetlobi in na solnci ne obleti. Bencin in petrolej mu pa škodujeta. Asfaltov lak je jako po ceni. Ko bi pleskanje kake oprave veljalo z lanenim oljem 3 gld., velja z asfaltovim lakom samo kacih 25 kr. Tudi je ta lak jako dober za slamnike, vozove in šotore.