Proces uveljavljanja ustave, novi zakonski predpisi in praksa delegatskega dela so narekova- 11, da se je tudi naša skupšcina občine na seji, dne 12. novembra 1974 odločila uvesti postopek za spremembo in dopolnitev statuta občine. V Ljub-Ijani smo pričeli istočasno pripravljati spremembe in dopolnitve vseh statutov Ijubljanskih občin in mesta Ljubljana, ki mu občine kot posebni druž-benopolitični skupnosti iz svoje pristojnosti po-verjajo izvajanje nekaterih skupnih nalog, ki za-htevajo enolno urejanje in izvajanje v mestu. Spremembe in dopolnitve statutov se zlasti nanašajo na naslednja področja: — pravice in dolžnosti delovnih ljudi in obča-nov; — konkretnejša opredelitev vloge in položaja ter odgovornosti družbenopolitičnih organizadj, zlasti SZDL kot enotne fronte socialističnih sil na čelu z ZKJ — samoupravljanje v občini in v okviru le-tega družbenoekonomskega položaja delovnih Ijudi v združenem delu, pravice in dolžnosti občine, fi-nanciranje splošne porabe, programiranje, sa-moupravno dogovaijanje in sporazumevanje, združevanje delovnih ljudi v SIS ter samoupravni položaj delovnih Ijudi in občanov v KS; — skupščinski sistem ter organizacija in delo-vanje skupščine občine z opredelitvijo nalog in pristojnosti zbora združevanja dela, zbora krajev-nih skupnosti in druibenopolitičnega zbora, vključevanje skupščin SIS v delo in odločanje skupščine občine, delovnega telesa skupščine občine in njenih zborov ter njihove prislojnosli; sodišč, javnega tožilstva, uprave javne varnosti, družbenega pravobranilca samoupravljanja in javnega pravobranilstva; — ljudska obramba in družbena samozaščita; — naloge in pristojnosti občine, ki jih občina poverja mestu Ljubljana kot posebni družbenopo-litični skupnosti; in ZA ČIM BOLJŠI SPREMENJENI IN DOPOLNJENI STATUT OBČINE — funkcija in vloga izvršnega sveta kot izvršil-nega organa skupščine občine; — organizadja funkcije in pristojnosti občin-skih upravnih organov; — akti skupščine občine in njenih organov; — družbeno varstvo samoupravnih pravic in družbene lastnine ter v zvezi s tem pristojnosti skupščine občine, lemeljnih in samoupravnih — še nekatera druga področja, ki jih je treba urediti s statutom občine. Statutarna komisija skupščine občine sedaj pripravlja na podlagi delovnega gradiva in drugih virov osnutek statuta, ki bo predložen v obrav-navo vsem zborom skupščine občine na septembr-ski seji s predlogom, naj ga da skupščina v javno obravnavo. Javna obravnava osnutka statuta bo potekala v mesecu oktobru in po njenem zak-ljučku bo statutarna komisija na podlagi osnutka in pripomb ali spreminjevalnih predlogov, ki jih bodo podali v javni obravnavi delovni Ijudje in občani, pripravila predlog statuta, ki ga bo skupš-čina občine obravnavala in sprejela na decembrski seji. Priprava osnutka dopolnitev in sprememb sta-tuta občine zahteva veliko naporov pri delu statu-tarne komisije ter izvršnega sveta in bo zahtevala še napore tudi od vseh družbenopolitičnih dejav-nikov občine, delegatov, delegadj in konferenc delegacij, tako, da bodo delovni Ijudje in občani sprejeli v javno razpravo dokaj izdelan tekst osnutka statuta, ki ga bodo lahko v procesu javne obravnave tudi konstruktivno dopolnjevali. Cilj vseh poiiJičnih in samoupravnih naporov pri oblikovanju sprememb in dopolnitev statuta občine in statuta mesla Ljubljana naj bo, da do-bimo takšne tekste stalutov, ki bodo odražali doseženo stopnjo razvitosti družbenoekonomskih in družbenopoKtičnih odnosov na sedanji stopnji razvoja v občini in v mestu ter predstavljali stvarno osnovo za samoupravno delovanje ter nadaljnji razvoj delegatskih odnosov. Z.T.