DRIBTVE. Bilo je v zasncženi noči 13. februarja 1931 v Mengšu na Kranjskem. V župnišče se je proti večeru vtihotapil mlad fant, star komaj 19 let. Pri odpiranju omar ga zaloti gospod župnik F. Kušar, starec 70 let, abčt spoštovan radi svojega vnetega dušnopastirskcga in tudi izvencerikvenega dela za ljudsko blaginjo. Mladenič plane na župnika, ga udari po glavi ter ga z nožem sune v vrat. Stari župnik obleži mrtev v lastni ikrvi. Mlacli fant pa odpre s iključem, iki ga je našel v pisalni mizi, blagajno, kjer je bil shranjen denar za razne namene, vzame 30.000 Din ter izgine iz župnišča. Bilo je 4. julija 1934 v mariborski kaznilnici ob 4. uri pcpoldan. Isti mladenič — tri leta starejši — odpre oprezno vrata svoje celice, kjer odsedeva svojo 201etno ikazen za opisani roparski umor; to se mu posreči, ker je poprej s posebnim izvijačem odvil vijake na ključavnici svojc celice. Upa, da se mu posreči beg iz kaznilnice z dvema tovarišema, ki je bil z njima dogovorjen. Z izvijačem odvij. vijake na ključavnici celice, ikjer je bil eden izmed teh tovarišev. Oba dva se skrijeta v stranišče. Ko pride paznik Ivan Peterin, plane mladenič nanj, kakor je pred 3 leti planil na sivolasega župnika, ter ga s pomočjo tovariša pobije na tla s kamnom, ki ga je kradoma prinesel z dvorišča. S sabljo, ki jo je izmaknil umirajočernu Petcrinu, s brani zoper paznike, ki pritiskajo nanj; nato omahne na ograji in se strmoglavi v globočino pritličja, kjer obleži na trdih tlch lažje poškodovan. Ta mladenič je Ivan Lakner. Kazenski senat ga, je radi upora in umora obsodil 15. oktobra na smrt na vešalih, fcaJkor tudi njegovega tovariša. Ko ga je predsednik senata vprašal, zakaj je skoval tako satanski načrt, čigar žrtev je postal *iedolžen paznik, je Lakner odgovoril: »Neumen sem, žleht in brez vere.« Odkrita in značilna izpoved: »Brez vere sem!« In ker je brez vere, je ravnal nespametno in hudobno. Kako je postal brezveren? Storila je to slaba družba, v katero je zahajal. Storila so to toliiko proslavljena sredstva moderne prosvete in zabave: kino, slaba knjiga, -nekrš.anski časnik. Da bi imel sredstva za uživanje (saj drugega cilja ni po'znal), si je lastil tuj denar, postal tat, ropar in morilec. Brez vere! Ni večje nesreče za mladega človeka, kakor pa brezvernost. Kaj naj preganja mladinsko lahkomiselnost, toliko usodno za mladega človeka, ako ne pojmovanje življenja in njegovega namena v luči vere? Kaj naj kroti poželjivost, uživanja-željnost, napuh, sur-ovost in razne strasti, ki dvigajo kakor ikačja zalega svoje glave v miadem srcu in v telesu, prekipevajočem zdravja in moči, ak^ ne strah pred Bogom in pred odgo-rornostjo napram njemu? Ni torej prijatelj mladine, kdor ji jemlje vero. Kdor v mladih dušah vero z raznimi sredstvi rahlja in slabi, povzročuje v vrstah mladine ogromno škodo. Brezkrvnost, brezbarvnost,. ter mlačnost: to je pot, ki vodi v brezvernos-t, v življenje brez vere in proti veri. Le globoko-verna mladina, vzgojenain izobražena po načelih k"ščanske in narodne prosvete, je zdrava mladina. Takšna mladina je upanie domovine ter jamstvo za njeno bodočnost!