Št. 3. / 2015 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning RAZVOJNI POTENCIALI PODEŽELSKIH OBMOČIJ DEVELOPMENT POTENTIALS OF RURAL AREAS AND IN CELOVITA PRENOVA VASI - ISTRA 2015 COMPLETE SETTLEMENT RECONSTRUCTION - ISTRA 2015 (3 april Korte, Slovenija 2015 ČLANEK ARTICLE RAZPRAVA DISCUSSION RECENZIJA REVIEW PROJEKT PROJECT DELAVNICA WORKSHOP NATEČAJ MASTER THESIS TIP DELAVNICE TYPEOF WORKSHOP mednarodna prostorska delavnica/angleška MENTORJI MENTORS izv. prof. dr. sc. Krunoslav Šmit, SZ Af; doc. dr. Alma Zavodnik Lamovšek, UL FGG; izr. prof. Mojca Golobič, UL BF; doc. dr. sc. Sanja Gašparovič, SZ Af; v. asist. dr. sc. Lea Petrovič Krajnik, SZ Af; viš. pred. mag. Maja Simoneti, UL FGG; asist. Gašper Mrak, UL FGG ŠTUDENTJE STUDENTS Magistrski študijski program Prostorsko načrtovanje (UL Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo): Miha Bevcer, Špela Blatnik, Katarina Čirič, Anita Ferlin, Davor Grabar, Suzana Kužatko, Gašper Okršlar, Ana Plavčak, Matej Plešej, Nika Podbevšek, Eva Primožič, Irena Rojko, Maja Weisseisen; Visokošolski strokovni program Tehnično upravljanje nepremičnin (UL, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo): Petra Cetin; Magistrski študijski program Krajinska arhitektura (UL, Biotehniška fakulteta): Tadej Bevk, Lara Gligič, Tomislav Krnač, Vlasta Damjanovič; Študijski program Diplomski studij arhitekture i urbanizma (Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet): Lara Brmbolič, Irena Markovič, Mateja Nosil, Ana Oršiček, Ana Pljuščec, Valentina Štivičič; Erasmus študenta z univerze Warsaw University of Technology: Maria Kup-ryjaniuk, Robert Stowikowski I INSTITUCIJE INSTITUTIONS UL Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, UL Biotehniška fakulteta, Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet, Regionalni razvojni center Koper ORGANIZATORJA ORGANISATION Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo GRADIVO PRIPRAVILA MATERIALS PREPARED BY asist. Gašper Mrak, Špela Blatnik DRUGI SODELUJOČI OTHER PARTICIPANTS Slavko Mezek - Regionalni razvojni center Koper, Andrej Medved - Lokalna skupnost Šmarje, Dane Podmenik - Ekohumanitatis, Nara Petrovič - Trajno-stni park Istra v Hrvojih, Janez Forte - Ekološka kmetija Forte pri Sv. Petru COBISS Slovene Co-operative Online Bibliographic System and Services Zavodnik Lamovšek, A. (ur). 2015. Razvojni potenciali podeželskih območij in celovita prenova vasi. Mednarodna študentska delavnica Istra 2015. Ljubljana, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo: 116 str. URL: http://drugg.fgg.uni-lj. si/5162 (pridobljeno: 15. 10.2015). Zavodnik Lamovšek, A. (ur.), 2015. Razvojni potenciali podeželskih območij in celovita prenova vasi. Mednarodna študentska delavnica Istra 2015. Ljubljana, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, 116. str. »Operacijo delno financira Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje 2007-2013, razvojne prioritete 3: Razvoj človeških virov in vseživljenjskega učenja; prednostne usmeritve 3.3: Kakovost, konkurenčnost in odzivnost visokega šolstva.« Univerza v Ljubljani ¿raivfcrA siir REPUBLIKA SLOVENIJA MINISTRSTVO ZA IZOBRAŽEVANJE, ZNANOST IN ŠPORT 122 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning No. 3. / 2015 Slika 1: Predstavitev plakatov ob zaključku mednarodne delavnice (foto: Š. Blatnik, 2015). Slika 2: Zaledje obalnega pasu v Sloveniji se veže na urbana središča v okolici (vir: skupina Kooperativa). VSEBINA V organizaciji Fakultete za gradbeništvo in geodezijo (UL FGG) in v sodelovanju s Fakulteto za arhitekturo Univerze v Zagrebu se je v aprilu 2015 v slovenski Istri odvijala mednarodna delavnica z naslovom »Razvojni potenciali podeželskih območij in celovita prenova vasi«. Glavni namen delavnice je bil spoznavanje s projektnim delom na terenu, kjer so se študentje srečali s problemi prostorskega načrtovanja, sodelovali so z različnimi deležniki v prostoru (lokalne skupnosti, lokalni prebivalci, regionalne razvojne agencije, društva ...) in se nenazadnje ukvarjali z razvojnimi potenciali območja slovenske in hrvaške Istre. Metodološki pristop celotne delavnice je bil razdeljen v 3 sklope: 1. sklop se je nanašal na vsebinske priprave pred odhodom na teren, 2. sklop je predstavljala delavnica v slovenski Istri (Korte), zadnji, 3. sklop pa je potekal po vrnitvi z delavnice in je obsegal pripravo zaključnih rezultatov in člankov za strokovno publikacijo. V pripravljalni fazi (1. sklop) so se študenti s pomočjo literature in analize statističnih podatkov seznanili s stanjem, problemi in potenciali obravnavanega območja. V štirih skupinah so izdelali analize na področjih demografije, grajenih struktur, lokalnih virov in dejavnosti kot izhodišče za razvojno načrtovanje in načrtovanje dostopnosti do območja. Končni rezultat pripravljalne faze so bila poročila, kartografski prikazi in plakati. Podrobneje so plakati opisani v strokovni publikaciji z naslovom »Razvojni potenciali podeželskih območij in celovita prenova vasi, mednarodna delavnica, Istra 2015«. V publikaciji so objavljeni prispevki vseh sodelujočih, torej mentorjev, lokalnih deležnikov in študentov, od začetne pripravljalne faze pa do oblikovanja končnih zaključkov in strokovne publikacije. Mednarodna delavnica kot oblika dela je bila za študente dobrodošla popestritev običajnih vaj, pri čemer je največ štelo dejstvo, da so se s problematiko območja dejansko ukvarjali »in situ«. Ko si na terenu in si obdan s proučevanim območjem ter lokalnimi prebivalci in deležniki, je različne Navezava subregije na okoliške urbane centre, ustvarjanje Buzet dvosmernih interakcij ideje lažje preizkusiti in oblikovati. Poleg tega so se z isto problematiko ukvarjali različni profili bodočih strokovnjakov z različnih področij. Ker jim je skupno, da se ukvarjajo s prostorom, je sodelovanje in interdisciplinarnost na tej točki še dodatna izkušnja, ki so jo na delavnici uspešno preizkusili. ABSTRACT The workshop's main goal was to involve students in a real-life project within Istra (Istria), an area of Slovenia that faces several social, economic, and planning problems. The workshop was divided into three phases: the preparation phase -the analysis of the area using statistical data, the field work phase and, finally, the dissemination phase - preparation of results, writing articles, and publishing a book. At the beginning of the field work phase, the students were given an input of the wider area framework, where the mentors presented both physical and social aspects of the area. They were introduced to the local life through several lectures of various local stakeholders (representatives of local initiatives, inhabitants, head of regional development agency, etc.). They were also a good source of information about the daily local life and routines. The students were then divided into mixed interdisciplinary groups, consisting of an architect, a planner, and a landscape architect. Finally, the workshop results were presented as posters at the end of the workshop. The whole process was disseminated in a book that is published on-line and freely available. 123