Znanstveni sestanki, ki jih je Oddelek za geografijo organiziral v letih 1999 - 2004 13. ILEŠIČEVI DNEVI - SEMINAR STALNEGA STROKOVNEGA SPOPOLNJEVANJA UČITELJEV GEOGRAFIJE 13. Ilešičevi dnevi so potekali v času od 25. do 27. 9. 2003 na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Udeležilo se jih je 90 udeležencev, med katerimi so prevladovali učitelji geografije. 13. Ilešičevi dnevi so bili posvečeni 70-letnici red. prof. dr. Jurija Kunaverja. F. Lovrenčak je spregovoril ob 70- letnici prof. dr. Jurija Kunaverja, v katerem je izpostavil njegov življenjski opus tako na področju fizične geografije, s poudarkom na preučevanju krasa, kot na področju didaktike geografije. V nadaljevanju je prof. Jurij Kunaver spregovoril o blišču in bedi kurikularne reforme. Sledila sta prispevka M. Krevsa o vključevanju slovenske geografije v evropsko povezovanje geografov ter mag. K. Vintar Mally o udejanjanju sonaravnega razvoja v Sloveniji z vidika njenega vstopa v EU. Drugi del prvega dne je bil posvečen dvema sklopoma. V prvem sklopu »Spreminjanje podnebja – vzroki in posledice« so predavatelji govorili o vzrokih za spreminjanje podnebja ter o krivdi človeka za spreminjanje podnebja, ki smo mu priča (J. Rakovec), vlogi oceanov pri spreminjanju podnebja (T. Vrhovec), o spreminjanju podnebja v holocenu (D. Ogrin), o spreminjanju podnebja ter o človekovem zdravju in počutju (T. Cegnar) ter o vplivu napovedanih klimatskih sprememb v 21. stoletju na proizvodnjo hrane in gozdne ekosisteme ( L. Kajfež Bogataj). V drugem sklopu »Sonaravno gospodarjenje z vodnimi viri« je M. Bricelj razmišljal o življenju z vodo, medtem ko je I. Rejec Brancelj predstavila podatkovne baze o vodah v Sloveniji. Prvi dan se je zaključil s podelitvijo Ilešičevih priznanj in priznanj DUGS-a. Prva sekcija drugega dne, ki je bila namenjena osnovnošolski učiteljem geografije, se je ukvarjala z geografijo na eksternem zaključnem preverjanju znanja v 9-letni osnovni šoli (K. Kolenc Kolnik), analizo dosedanjih eksternih preverjanj znanj v 9-letni osnovni šolo (K. Cunder), z nacionalnim preizkusom znanja v osnovni šoli s poudarkom na terenskem delu ter sestavi testov za pisni preizkus (D. Večerič), s sodobno geografijo in doseganjem globalnih učnih ciljev (S. Popit) ter z didaktičnimi igrami kot alternativo tradicionalnemu pouku geografije (E. Konečnik). Druga sekcija, ki je bila namenjena srednješolskim učiteljem, se je ukvarjala z analizo mature 2003 (A. Dragoš) ter tematsko in regionalno geografijo v gimnazijskem programu (J. Senegačnik). Predavanjema je sledila okrogla miza o usklajenosti maturitetnega izpitnega kataloga z učnim načrtom (moderatorja K. Kolenc Kol-nik in S. Gojčič), kateri je sledila predstavitev novosti na maturi 2004 (I. Florjanc, S. Mis-lej, M. Špes). Tudi zadnji, tretji dan, je potekal v dveh sekcijah. Prva sekcija se je ukvarjala z geografskimi atlasi za osnovno šolo, z ustvarjalnostjo v učnem procesu, internetom pri pouku geografije ter z uporabo metode referata na primeru Afrike v osnovni šoli. Druga sekcija se je udeležila ekskurzije o spoznavanju pobočnih procesov v Vipavski dolini. Prispevki s 13. Ilešičevih dnevov so bili objavljeni v Geografskem vestniku in v Geografiji v šoli. Tatjana Resnik Planinc 153