^ 49886 J. M. ^ J. V. Karnielski ali rujavi Škapulir. Sveti Simon Stok, general Karmelitov, je bil sam od svojih sovražnikov silno nadle- govan, pa tudi njegovi redovniki 1. 1251. V , svoji zadregi eele noči jokaje prečuje v mo¬ litvi in toži svoje nadloge Mariji, kteri na iiast je ustanovljen red Karmelitski. Marija se mu prikaže z rujavim škapulirjem v roči re¬ koč: .Sprejmi moj sin ta škapulir tvojega reda. Znamenje je izveli¬ čanja; kdor um er j e s to obleko ob¬ lečen, obvarovan bode večnega ogn¬ ja — hramba je v nevarnostih in zastava posebnega miru in varstva". Papež Benedikt XIV. spoznajo to prikazen kot resnično. Marija obljubi Karmelitom te-le milosti, kterih se pa po volji papežev zamorejo vsi udje tega škapulirja vdeležiti. 1. Obvarovanje večnega ognja in pomoč v 2. Obljubila je Marija papežu Janezu XXII. 1. 1322, da bodo duše, bi so bile udje, brž ko brž sosebno v saboto po njih smrti, rešene iz vic. 3. Udje postanejo deležni vseh dobrih del karmelitov in pri viligi ranega altarja pri vsakej meši, ki se služi za mrtvega uda. (Pij IX., 22. junija 1865.) Namen škapulirja. a) Da bi se ljudje toliko ležej varovali greha in vežnega pogubljenja. b) Da bi se dušam v vicah zdatno pomagalo. c) Da bi verniki v duševnih in telesnih nevarnostih stali pod Marijinim varstvom. Popolni odpustki. 1. Na dan sprejetja po pooblaščenem du¬ hovniku. 2. Na praznik škapulirski (16. julija) ali med osmino. 3. Prvo nedeljo vsakega meseca, ako si pri procesiji, ali pa obiščeš bratovsko eerkvo. 4. Ob praznikih darovanja, obiskovanja ter ob vseh zapovedanih praznikih Marije Device; na praznik sv. Joahima (nedelja po veliki Gospojniei); o velikem in kri¬ ževem tednu. 5. Ob praznikih sv. Fabijana in Sebastijana in sv. Jožefa: najdenja in povikšanja sv. križa; sv. Simona (16. maja); sv. Janeza krstnika; sv. Petra in sv. Pavla; sv. Elije (20. julija); sv. Ane; 27. avgusta; sv. Mihela; sv. Jerneja in celo osmino; vseh svetnikov in sv. Janeza od križa. 6. V smrtni uri, ee izrečeš vsaj v srei ime „Jezus“. Opomba: Da se vdeležiš odpustkov od 1. do 5. naštetih, moraš sv. zakramente vredno prejeti, bratovsko eerkvo obiskati, ako ti ni dovoljeno farne, in ako ti ni kakšno drugo, po spovedniku nalo¬ ženo, dobro delo storiti. Pij IX., 15. junija 1855. Več nepopolnih odpustkov n. p. 5 let in 5 kvadragen zadobiš, ako spremljaš sv. Eešno telo k boleniku in za-nj moliš, 100 pa za vsako dobro delo. Kaj treba storiti ? a) Sprejeti prvi škapulir od pooblaščenega duhovnika; b) nositi ga noč in dan; c) posnemati Marijine čednosti: ponižnost in čistost. Da se vdeležiš sobotne obljube, moraš; a) po svojem stanu čisto živeti; b) vsak dan duhovne Marijine ure moliti (za mešnike velja brevir). Kdor ne zna ali ne more brati, mora mesto (brevirja) Marijinih ur poleg navadnih postov so po sredah in sobotah zdržati mesenih jedi. Opomba: Pooblaščeni imajo pravieo, poste iu duhovne uro spreminjati v kako drugo dobro delo; ali pa zmanjševati. Pri velicih zadržkih gledč brevirja in posta drži se sveta kterega koli spovednika, in veljalo bode. Memorare. Spomni se, o premila Devica Marija, da še nikoli ni bilo slišano, da bi bil kdo za¬ puščen, ki je pod tvojo brambo pribežal, na tvojo pomoč klical, se tvoji priprošnji pripo¬ ročal. Tega upanja navdan, k tebi hitim o devic Devica, k tebi pridem in kot grešnik zdihujoč stojim pred teboj o Mati večne Be¬ sede, ne zavrzi mojih besed, temveč sliši in vsliši me milostljivo. Amen. Vselej 300 dni odpustkov. Prejmeš pa vredno sv. zakramente, dobiš popol. odpustke. (Pij IX., 11. decembra 1846.) Z dovoljenjem milostljivega knezoskofa Lavan¬ tinskega Jakoba Maksimiljana. Zalotili oo. lazidrkti pri sV.ltptefu v Celji. Tiskal J/hSzXroh v Mariboru.