Fužinski most Ob branju pohval in sedaj celo podelitvi Prešernove nagrade za oblikovanje obnov-ljenega mostu preko Ljubljanice na Fužinah, sem ob ponovnem ogledu sedaj že opevane-ga mostu, podnevi in ponoči ugotovil, da je na mostu razen gostega betonskega drevore-da svetil, vse eno samo dokaj robustno obli-kovanje betona. Tu dotninira sedaj le grda, siva betonska masa. Ne morem razumeti, zakaj imamo na mo-stu kar štiri vzdolžne železobetonske ograje, kjer je zunanja celo 1,26 m visoka, da noben otrok ali invalid ne vidi preko, zakaj sploh imamo med voziščem in kolesarji ter pešci še dodatno zelo težko vmesno betonsko neo-blikovano masivno ograjo, v zelo nejasni funkciji. Zakaj imamo na tej vmesni ograji tako na gosto posejane masivne azbestne svečnike, kjer jih je vsaj 1/3 ali celo 1/2 preveč? Kje so bili pregledovalci projekta, da tega niso čr-tali? S polnim razumevanjem pa moramo pri-sluhniti odločitvi, da se na mostu ohrani in sanira že zatečeno staro znamenje, ki pa je sedaj, poleg klopic ob začetku mostu, res-nično edini okras v poplavi betona na sa-mem mostu. Ob oblikovanju novega mostu preko Gru-berjevega prekopa na Poljanah in opornikov ob novi Poljanski in Litijski cesti pa trdim, da bi ob javnem natečaju 800 slovenskih arhitektov prav gotovo našlo boljšo in lepšo rešitev za most kakor tudi za zelo grd, 160 m dolg in 15 m visok betonski opornik pod strmino Golovca, ki je sedaj zgrajen v eni sami zelo grdi betonski masi. Ponovno smo že ugovarjali, da nam eno in isto podjetje gradi in projektira, da se 60 delegatov petih mestnih občin Samoupravne skupnosti za ceste Ljubljana ob takih pro-jektih zavestno zavaja in prepričuje, da ni boljših rešitev. Tako je treba sedaj plačati še višice v iznosu 10 novih milijard, ki smo jih že porabili za težke opornike, okrasne hod-nike in za povsem zgrešeno traso Litijske ceste, ki bi morala po starih načrtih potekati po nasprotni strani Gruberjevega prekopa, ne pa z rušenjem nasipa in hriba pod Go-lovcem. Ko so nam mariborski arhitekti pred leti sprojektirali potencirani betonski podvoz na Erjavčevi cesti v Tivoliju, kjer so prav iskali kaj bi lahko še izvršili za Ljubljančane v be-tonu, smo si sedaj sami Ljubljančani zgradili na Fužinah nov most s totalno betonsko opremo in za to dodelili še Prešernovo na-grado. Če bi morala sama občina Moste plačati stroške za gradnjo poljanskega, fužinskega in vevškega mostu, bi se gotovo premislilat kaj bo naročila. Pri takšni mestni politiki gradnje cest in mostov bomo še vrsto let Čakali na priklju-ček Karlovškega mostu na Ižansko cesto, na več kot 2 m širok prulski most in na Trnov-ski mostiček ob izlivu Gradaščice v Ljublja-nico. CIRIL STANIČ