Ormož, 14.3.2019 Letnik 17 Številka 2 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ TISKOVINA VSEBINA 2. Predlog ODLOKA o ustanovitvi Javnega lekarniškega zavoda Lekarna Ormož - druga obravnava 3. Predlog ODLOKA o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v Občini Ormož - prva obravnava Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog ODLOKA o ustanovitvi Javnega lekarniškega zavoda Lekarna Ormož - druga obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Mateja Zemljak, v.d. Direktorica občinske uprave Ormož, dne 14.3.2019 Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 2. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPZDC in 127/06 – ZJZP), 1. odstavka 27., 30. in 31. člena Zakona o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 85/16 in 77/17), 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo), 13. člena Statuta Občine Središče ob Dravi (Uradno glasilo Občine Središče ob Dravi, št. 4/16) in 23. člena Statuta Občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 7/07) so: Občinski svet Ormož, na ___. redni seji, dne _________, Občinski svet občine Središče ob Dravi, na ___. redni seji, dne _________ in Občinski svet občine Sveti Tomaž, na ___. redni seji, dne _________ sprejeli naslednji ODLOK o ustanovitvi Javnega lekarniškega zavoda Lekarna Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (ustanovitev javnega lekarniškega zavoda) (1) Javni lekarniški zavod Lekarna Ormož (v nadaljevanju zavod) je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 1/08 in 6/12) za izvajanje lekarniške dejavnosti na primarni ravni na območju občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž in je pravni naslednik javnega zavoda Lekarna Ormož, ki ga je Občina Ormož ustanovila z Odlokom o izločitvi organizacijske enote Lekarna Ormož iz javnega zavoda Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 2 14.3.2019 združene Lekarne Ptuj in o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ormož (Uradni vestnik Občin Ormož in Ptuj, št. 37/92, Uradni vestnik Občine Ormož, št. 5/06 in 9/07). (2) Ustanoviteljice zavoda so: - Občina Ormož, Ptujska c. 6, 2270 Ormož, - Občina Središče ob Dravi, Trg talcev 4, 2277 Središče ob Dravi in - Občina Sveti Tomaž, Sveti Tomaž 37, 2258 Sveti Tomaž (v nadaljevanju: ustanoviteljice). (3) Zavod je vpisan v sodni register za opravljanje lekarniške dejavnosti. (4) S tem odlokom ustanoviteljice usklajujejo delovanje zavoda s predpisi, ki urejajo lekarniško dejavnost. (5) Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja Svet ustanoviteljic, ki ga sestavljajo župani občin ustanoviteljic. Ustanoviteljski deleži so naslednji: - Občina Ormož: 74,3 %, - Občina Središče ob Dravi: 13 % in - Občina Sveti Tomaž: 12,7 %. (2) Sedež zavoda je v Ormožu. Poslovni naslov je Ptujska cesta 25, 2270 Ormož. (3) Sestavni del imena zavoda je lahko tudi znak ali grafična oblika imena, ki se določi s statutom zavoda. (4) Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom in tem odlokom ter odgovarja za obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga. 2. člen (uporaba izrazov) (1) Temeljna dejavnost zavoda je lekarniška dejavnost, ki se izvaja kot javna služba, s katero se zagotavlja trajna in nemotena oskrba prebivalstva in izvajalcev zdravstvene dejavnosti z zdravili ter farmacevtsko obravnavo pacientov, in obsega: izdajanje zdravil za uporabo v humani in veterinarski medicini na recept in brez recepta, izdajo živil za posebne zdravstvene namene, farmacevtsko obravnavo pacienta, dejavnost farmacevta svetovalca, farmacevtsko intervencijo, storitve telefarmacije, pripravo magistralnih zdravil za uporabo v humani in veterinarski medicini, priprava izdelkov za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja, preverjanje kakovosti vhodnih snovi za pripravo in izdelavo magistralnih zdravil, spremljanje podatkov in poročanje o neželenih učinkih ali sumu nanje, prevzem neporabljenih oziroma odpadnih zdravil v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadnimi zdravili, drugo dejavnost pri izdaji zdravil in drugih izdelkov, ki zagotavlja njihovo pravilno, smiselno in varno uporabo. (2) Poleg lekarniške dejavnosti, opredeljene v prvem odstavku tega člena ter v njenem okviru, opravlja zavod še naslednje dejavnosti: preskrbo z drugimi izdelki za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja, pripravo magistralnih homeopatskih zdravil, preskrbo z veterinarskimi izdelki, preskrbo z biocidnimi izdelki in kemikalijami, izvajanje samodiagostičnih meritev in testov, preventivno in zdravstveno-izobraževalno dejavnost, pedagoško - izobraževalno dejavnost, V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen (vsebina odloka) S tem odlokom se ureja: ime in sedež zavoda, ustanoviteljske deleže ustanoviteljic, dejavnost zavoda, organizacija zavoda, pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu, določbe o organih zavoda, sredstva za delo zavoda, premoženje zavoda, način razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja sredstev za delo zavoda, odgovornost ustanoviteljic za obveznosti zavoda in njegovo poslovanje, medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in zavoda, varovanje poslovne tajnosti, splošne akte zavoda, Svet ustanoviteljic in prehodne in končne določbe. 4. člen (ime, sedež in pravni status zavoda) (1) Ime javnega lekarniškega zavoda je Lekarna Ormož. 5. člen (žig zavoda) Zavod ima žig, na katerem sta zapisana ime in sedež zavoda. Oblika in uporaba žiga se določi s statutom zavoda. II. DEJAVNOST ZAVODA 6. člen (dejavnost zavoda) Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 3 14.3.2019 druge dejavnosti in storitve s področja krepitve in varovanja zdravja, - dostavo zdravil in drugih izdelkov na dom pacientov, k izvajalcem zdravstvene dejavnosti ter k drugim pravnim in fizičnim osebam, - druge storitve, povezane z lekarniško dejavnostjo. (3) Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost v skladu z veljavno zakonodajo. (4) Dejavnost zavoda je v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) razvrščena v: G/47.730 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s farmacevtskimi izdelki G/47.740 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z medicinskimi in ortopedskimi pripomočki G/47.750 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s kozmetičnimi in toaletnimi izdelki G/47.910 Trgovina na drobno po pošti ali internetu G/47.789 Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah G/47.110 Trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah, pretežno z živili O/84.120 Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti P/85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje P/86.909 Druge zdravstvene dejavnosti S/96.090 Druge storitvene dejavnosti, drugje nerazvrščene. (4) Organizacijske enote niso pravne osebe in lahko nastopajo v pravnem prometu v imenu in za račun zavoda, pri čemer v pravnem prometu poleg svojega naziva obvezno uporabljajo tudi ime zavoda. Posamezno organizacijsko enoto v pravnem prometu zastopa vodja v okviru svojih pooblastil. (5) Zavod ima lahko v okviru ene od organizacijskih enot zavoda organizirano spletno lekarno v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost in zakonom, ki ureja izdajo zdravil prek spleta. (6) Področje dejavnosti in notranjo organizacijo javnega zavoda določa statut zavoda. III. (1) Direktor zavoda zastopa in predstavlja zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda. Direktor vodi in organizira delo ter poslovanje zavoda in je odgovoren tudi za strokovnost dela javnega zavoda. (2) Direktorja imenuje svet zavoda z večino glasov vseh članov sveta, na podlagi javnega razpisa ter s soglasjem ustanoviteljice, ki ima v lasti več kot polovico ustanoviteljskega deleža. Postopek imenovanja direktorja se izvede v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost in drugimi predpisi. (3) Za direktorja zavoda je lahko imenovana oseba, ki ima univerzitetno izobrazbo farmacevtske smeri ali končan enovit magistrski študij Farmacije, veljavno licenco za izvajanje lekarniške dejavnosti, ima 5 let izkušenj na področju lekarniške dejavnosti, ima izkušnje s področja vodenja in upravljanja ter - ORGANIZACIJA ZAVODA 7. člen (organizacijske enote javnega zavoda) (1) Zavod opravlja lekarniško dejavnost kot javno službo na območju občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž. (2) Zavod organizira lekarno, podružnico lekarne in priročno zalogo zdravil, kot svojo organizacijsko enoto v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost. (3) Za izvajanje lekarniške dejavnosti na različnih lokacijah ima zavod tri organizacijske enote: LEKARNA ORMOŽ, LEKARNIŠKA PODRUŽNICA SREDIŠČE OB DRAVI IN LEKARNA HOLERMUOS ORMOŽ. IV. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 8. člen (nastopanje v pravnem prometu) (1) Zavod nastopa v pravnem prometu za izvajanje dejavnosti, za katero je ustanovljen in registriran, samostojno in brez omejitev. (2) Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga v skladu s predpisi, razen z nepremičnim premoženjem v lasti ustanoviteljic, za kar si mora pridobiti predhodno soglasje ustanoviteljic. V. ORGANI ZAVODA 9. člen (organi zavoda) Organi zavoda so: direktor zavoda, svet zavoda in strokovni svet zavoda. 10. člen (direktor zavoda) Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 4 izpolnjuje pogoje, določene z zakonom, in predloži program razvoja zavoda. (4) Mandat direktorja traja pet let in je po preteku te dobe lahko ponovno imenovan. (5) Direktorja razrešuje svet zavoda v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost in drugimi zadevnimi predpisi ter s soglasjem ustanoviteljice, ki ima v lasti več kot polovico ustanoviteljskega deleža. (6) Direktor zavoda opravlja naslednje naloge: - organizira delo in poslovanje, - vodi strokovno delo zavoda, - pripravlja predloge programa dela in razvoja zavoda, finančnega načrta, pripravlja poročila o delu in poslovanju zavoda, - sprejema splošne akte zavoda, za katere je tako določeno v statutu, - predlaga načrt investicij in razvoj lekarniške dejavnosti v soglasju s svetom zavoda, - predlaga nove lekarniške programe v soglasju s svetom zavoda, - izvršuje odločitve sveta zavoda, - s soglasjem sveta zavoda sprejema kadrovski načrt, - določa sistemizacijo delovnih mest, odloča o sklepanju delovnih razmerij, o razporejanju delavcev k določenim nalogam, imenuje delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, - zagotavlja neodvisno strokovno izpopolnjevanje farmacevtskih strokovnih delavcev, - poroča ministrstvu o številu prejetih receptov in številu farmacevtskih strokovnih delavcev, - farmacevtske strokovne delavce spodbuja k strokovnemu in etičnemu izvajanju lekarniške dejavnosti, - zagotavlja strokovno neodvisnost vodij lekarn glede naročanja zdravil, medicinskih pripomočkov ali drugih izdelkov za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja, - druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom in statutom. (7) Direktor je samostojen pri upravljanju poslov iz svojega delovnega področja. (8) Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda. (9) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika. (10) V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta, razen pogodb o investicijah in pogodb, ki se nanašajo na nepremičnine, ki jih ima zavod v upravljanju, za katere je potrebno soglasje ustanoviteljice na katerem območju nepremičnina leži. (11) Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. Direktor sklene delovno razmerje za določen čas, za čas trajanja mandata. 14.3.2019 11. člen (1) Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje. (2) Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja največ za eno leto v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost. 12. (svet zavoda) (1) Svet zavoda nadzoruje in upravlja zavod. (2) Svet zavoda ima šest članov in je sestavljen iz predstavnikov: - ustanoviteljic: dva člana, - zaposlenih v zavodu: dva člana, - pacientov: en član, - Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije: en član. (3) Predstavnike ustanoviteljic imenujejo občinski sveti, in sicer enega predstavnika ustanoviteljica, kjer ima zavod sedež ter enega predstavnika ostali dve ustanoviteljici, vsako mandatno obdobje druga ustanoviteljica. (4) Predstavnike zaposlenih izvolijo zaposleni zavoda neposredno s tajnim glasovanjem. Volitve so veljavne, če se jih udeleži več kot polovica zaposlenih v zavodu. Izvoljeni so kandidati, ki so dobili največ glasov zaposlenih, ki so volili. (5) Predstavnika pacientov imenuje ustanoviteljica zavoda, na območju katere ima zavod sedež, na podlagi izvedenega javnega poziva. Za predstavnika pacientov je lahko imenovana polnoletna oseba, ki ima stalno prebivališče, kjer zavod izvaja javno službo. Javni poziv se objavi na spletni strani ustanovitelja. Rok za prijavo ne sme biti krajši od 8 dni od objave. Za postopek imenovanja se smiselno uporabljajo določbe poslovnika občinskega sveta, ki urejajo volitve in imenovanja. Med prijavljenimi kandidati imajo prednost pri izbiri tisti, ki imajo izkušnje z delovanjem zavodov. (6) Predstavnika Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Območna enota Maribor. (7) Mandat članov sveta zavoda traja pet let in so po preteku te dobe lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani. Predsednika sveta zavoda in njegovega namestnika izvoli svet izmed članov sveta zavoda. Za izvolitev predsednika sveta zavoda je potrebna večina vseh članov sveta. (8) Svet zavoda se lahko konstituira, ko je izvoljenih oziroma imenovanih več kot polovica članov sveta zavoda. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 5 (9) Svet zavoda sprejema odločitve na svoji seji z večino opredeljenih glasov navzočih članov, razen če ni za posamezne odločitve predvidena drugačna večina. Svet zavoda lahko veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov sveta zavoda. (10) Svet zavoda ima naslednje naloge in pristojnosti: - sprejme letni program dela in določa finančni načrt zavoda, - obravnava dolgoročno strategijo razvoja zavoda, jo potrdi in predloži ustanoviteljici v sprejetje, - nadzoruje poslovanje in izvajanje programa dela zavoda z vidika sprejetega strateškega in letnega načrta zavoda, - nadzoruje ravnanje s premoženjem zavoda, - nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev zavoda, - odloča o uporabi presežkov prihodkov nad odhodki v skladu z določili zakona, ki ureja lekarniško dejavnost, - nadzoruje zakonitost dela in finančno poslovanje zavoda, - sprejme normative za delo na predlog direktorja, - preveri in potrdi letno poročilo zavoda, - odloča o delovni uspešnosti direktorja, - spremlja vodenje poslov zavoda in delo direktorja, - uveljavlja zahtevke zavoda proti direktorju v zvezi s povračilom škode, nastale pri poslovodenju, - obravnava poročila direktorja in daje smernice za njegovo delo, - spremlja kazalnike kakovosti in varnosti v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost, - najmanj polletno spremlja in ocenjuje poslovanje zavoda, - s soglasjem ustanoviteljice imenuje in razrešuje direktorja, - podaja soglasje k načrtu investicij in k razvoju lekarniške dejavnosti, - sprejema statut zavoda, - sprejema splošne akte zavoda, ki jih je dolžan sprejeti na podlagi zakonov in drugih predpisov, če ni določeno drugače, - ustanoviteljicam predlaga spremembo, razširitev ali ukinitev dejavnosti zavoda, - predlaga ustanovitev oziroma ukinitev lekarn, podružnic lekarn in priročnih zalog zdravil, - obravnava ugotovitve nadzornih organov, - sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda, - daje soglasje k kadrovskemu načrtu, - daje ustanoviteljicam in direktorju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih, - opravlja druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom in statutom javnega zavoda. 14.3.2019 13. člen (strokovni svet zavoda) (1) Strokovni svet zavoda je organ zavoda za obravnavanje in odločanje o strokovnih vprašanjih. Sestavljajo ga direktor kot predsednik in dva člana, ki ju izmed zaposlenih magistrov farmacije imenuje direktor. Mandat članov strokovnega sveta zavoda je vezan na mandat direktorja. (2) Strokovni svet sklicuje in vodi predsednik strokovnega sveta. VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 14. člen (sredstva za delo zavoda) (1) Zavod pridobiva sredstva za delo iz javnih in zasebnih sredstev: - s plačili za opravljeno delo v okviru lekarniške dejavnosti na podlagi pogodbe z nosilci zdravstvenih zavarovanj, - s plačili iz proračunskih sredstev, - iz sredstev ustanoviteljic oziroma iz namenskih sredstev za izvajanje in razvoj lekarniške dejavnosti, - z izvajanjem lekarniške dejavnosti, ki je financirana iz zasebnih sredstev, s prodajo blaga in storitev, - z dotacijami, darili in iz drugih virov, doseženih na način in pod pogoji, določenimi z zakoni. (2) Ustanoviteljice zagotavljajo sredstva za dogovorjene obveznosti in programe v skladu z ustanovitvenimi deleži. Ustanoviteljice so dolžne v sorazmerju s številom svojih prebivalcev zagotoviti zavodu dogovorjena sredstva za njegov razvoj in investicijska vlaganja v okviru dogovorjene mreže javne lekarniške dejavnosti na svojem območju. VII. PREMOŽENJE ZAVODA 15. člen (premoženje zavoda) (1) Ustanoviteljice zagotavljajo zavodu finančno in stvarno premoženje v obsegu in vrednosti, kot izhaja iz bilance stanja zavoda na dan 31. 12. 2017. (2) Zavod ima v upravljanju nepremičnine, katerih lastnice so občine ustanoviteljice, na območju katere nepremičnina leži. Zavod upravlja s premoženjem samostojno, za kar sklene z ustanoviteljicami ustrezno pogodbo o predaji v upravljanje. (3) Zavod uporablja premoženje na način, kot to določata zakon in ta odlok. Zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja v interesu ustanoviteljic. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 6 (4) Zavod ne more razpolagati z nepremičnim premoženjem ali ga obremeniti brez soglasja ustanoviteljice, ki je zagotovila premoženje. (5) Zavod lahko pridobiva v last nove nepremičnine, ki so potrebne za izvajanje njegove dejavnosti, s soglasjem ustanoviteljic. (6) Zavod ravna s finančnim in stvarnim premoženjem kot dober gospodar ter v skladu z zakonom, ki ureja lekarniško dejavnost, oziroma zakonom, ki ureja ravnanje s stvarnim premoženjem države in samoupravnih lokalnih skupnosti. 14.3.2019 IX. ODGOVORNOST USTANOVITELJIC ZA OBVEZNOSTI ZAVODA IN NJEGOVO POSLOVANJE 18. člen (odgovornost za obveznosti zavoda in njegovo poslovanje) (1) Zavod je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi s katerimi razpolaga. (2) Ustanoviteljice odgovarjajo le za obveznosti zavoda v okviru dogovorjenega programa med ustanoviteljicami in zavodom. VIII. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA X. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJIC IN ZAVODA 16. člen (presežek prihodkov) 19. člen (medsebojne pravice in obveznosti) (1) Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno s predpisi in se nameni za: - solventno in likvidno poslovanje zavoda, - investicije v prostor in opremo zavoda, - razvoj kadrov in uvajanje novih lekarniških storitev. (2) Kot solventno poslovanje javnega zavoda se šteje poslovanje, ki omogoča: - dolgoročni vir sredstev v poslovanju javnega zavoda, - nerazporejen presežek prihodkov nad odhodki v višini šestmesečne povprečne vrednosti zalog blaga in - šestmesečne povprečne vrednosti terjatev, ki presegajo obveznosti do dobaviteljev v preteklem letu. (3) Za likvidno poslovanje javnega zavoda mora ostati kot dolgoročni vir sredstev trajno v poslovanju javnega zavoda nerazporejen presežek prihodkov nad odhodki najmanj v višini povprečnih enomesečnih stroškov poslovanja javnega zavoda v preteklem letu. (4) Svet zavoda predlaga ustanoviteljicam, da se del presežka prihodkov nad odhodki zavoda iz zasebnih sredstev vrne ustanoviteljicam, če s tem ni ogroženo solventno ali likvidno poslovanje zavoda. Ta sredstva smejo ustanoviteljice uporabiti izključno za izvajanje zdravstvene dejavnosti. (5) Zavod razporeja presežek prihodkov nad odhodki po sklepu Sveta zavoda skladno z letnim načrtom v soglasju z ustanoviteljicami. (1) Zavod: - najmanj enkrat letno poroča ustanoviteljicam o svojem poslovanju in jim pošilja podatke o poslovnih rezultatih zavoda ter druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanoviteljic, - pripravlja in oblikuje razvojne načrte, - pripravlja program dela in finančni načrt, - sodeluje pri ukrepih ustanoviteljic za napredek zdravstvenega varstva prebivalstva, - ustanoviteljice nemudoma obvesti o motnjah v poslovanju in predlaga ukrepe za njihovo odpravo, - zagotavlja ustanoviteljicam potrebne podatke za spremljanje poslovanja in izvajanja dejavnosti ter v statistične namene, v skladu z zakonom. (2) Ustanoviteljice: - sprejmejo akt o ustanovitvi javnega zavoda, - dajejo soglasje k statutu, - imenujejo in razrešujejo predstavnike ustanoviteljic v svetu zavoda, - odločajo o presežku prihodkov nad odhodki v skladu s petim odstavkom 38. člena Zakona o lekarniški dejavnosti, - dajejo soglasje k razpolaganju z nepremičnim premoženjem javnega zavoda, - dajejo soglasje k ustanovitvi in ukinitvi podružnice lekarne, - dajejo soglasje k investicijskim vlaganjem, - dajejo soglasje k najemanju posojil in - ustanoviteljica, ki ima v lasti več kot polovico ustanoviteljskega deleža, daje soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda. (3) Ustanoviteljice in zavod natančneje uredijo medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti s pogodbo. 17. člen (primanjkljaj sredstev za delo) O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odločajo ustanoviteljice na predlog sveta zavoda. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 7 20. člen Če ustanoviteljice ne odločijo o izdaji soglasja iz prejšnjega člena v roku 60 dni od vložitve zahtevka se šteje, da so soglasje izdale. 21. člen Za vsako investicijo se lahko ustanoviteljice dogovorijo o drugačnem deležu sofinanciranja, kot je določen v 5. odstavku 1. člena tega odloka. XI. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 14.3.2019 XII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 25. člen Zavod ima naslednje splošne akte: - statut zavoda, - poslovnik sveta zavoda, - splošni akt o varstvu pri delu in požarni varnosti, - pravilnik o sistemizaciji delovnih mest in organizaciji dela javnega zavoda Lekarne Ormož, - splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja finančno materialnega poslovanja. 22. člen Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda. 23. člen (1) Za poslovno tajnost se štejejo naslednji podatki in listine: - osebni podatki o obiskovalcih zavoda, - podatki in dokumenti, ki so s predpisi določeni za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih svet določi za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih zavodu zaupno sporočijo pristojni organi ali druge organizacije in - dokumenti v zavodu zaposlenih delavcev. (2) Poleg listin so lahko poslovna tajnost tudi predmeti, npr. nosilci zvoka ali slike, CD romi, računalniške baze podatkov, načrti, vzorci ipd. XIII. SVET USTANOVITELJIC 26. člen Zaradi zagotavljanja skupnega izvrševanja ustanoviteljskih pravic do javnega zavoda in za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javne službe ustanavljajo občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž Svet ustanoviteljic. 27. člen (1) Svet ustanoviteljic sestavljajo župani občin ustanoviteljic. (2) Sedež Sveta ustanoviteljic je v Ormožu, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. (3) Svet ustanoviteljic predstavlja Župan Občine Ormož, v njegovi odsotnosti pa drugi član Sveta ustanoviteljic, ki ga pooblasti Župan Občine Ormož. 28. člen 24. člen (1) Dokumente in podatke, ki se štejejo za poslovno tajnost morajo varovati vsi delavci zavoda. Delavec je dolžan varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja v zavodu. (2) Kršitev poslovne tajnosti se šteje za hujšo kršitev delovnih obveznosti. (3) Dokumenti in podatki, določeni kot tajnost, se ne smejo sporočiti ali odstopiti drugim, razen če je to z zakonom določeno. Če je za izvrševanje dela zavoda nujno, se smejo podatki in dokumenti sporočiti pristojnim organom. (4) Osebni podatki delavcev zavoda se smejo uporabiti samo za namene za katere so zbrani. Le s privolitvijo delavca sme direktor posredovati podatke za drugo rabo ali namene. (5) Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost sme posredovati pooblaščenim organom le direktor zavoda. Naloge Sveta ustanoviteljic so: - izvršuje ustanoviteljske pravice občin ustanoviteljic do zavoda v skladu s tem odlokom v imenu in za račun občin ustanoviteljic, - usklajuje odločitve v zvezi z zagotavljanjem javne službe zavoda, ki sodi v pristojnost občinskih svetov, - izvaja druge naloge v skladu z zakonom in tem odlokom, ki se nanašajo na skupno izvajanje javne službe v zavodu. 29. člen Administrativno tehnične in druge strokovne naloge, potrebne za nemoteno delo Sveta ustanoviteljic opravlja Občinska uprava Občine Ormož. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 8 14.3.2019 30. člen (1) Svet ustanoviteljic se sestaja na sejah, ki jih skliče Župan Občine Ormož. (2) Pobudo za sklic seje lahko poda vsaka občina ustanoviteljica. (3) Skliče se lahko korespondenčna seja. 31. člen Za sprejem odločitve Sveta ustanoviteljic je potrebno soglasje vseh treh županov ustanoviteljic v skladu s tem odlokom. 32. člen Sredstva za delo Sveta ustanoviteljic zagotavljajo občine ustanoviteljice po ključu števila prebivalcev posamezne občine, in sicer: - Občina Ormož: 74,3 %, - Občina Središče ob Dravi: 13 % in - Občina Sveti Tomaž: 12,7 %. 33. člen (1) Med sredstva za delo Sveta ustanoviteljic sodijo materialni stroški poslovanja skupnega organa. (2) Občina Središče ob Dravi in Občina Sveti Tomaž povrneta svoj delež stroškov Občini Ormož na podlagi izstavljenih zahtevkov o dejansko nastalih materialnih stroških. XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 34. člen (1) Direktor zavoda in člani strokovnega sveta zavoda opravljajo svojo funkcijo do izteka mandata. (2) Svet zavoda mora biti v skladu s tem odlokom imenovan najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka. Do takrat opravlja njegove naloge obstoječi svet zavoda. (3 Zavod mora uskladiti statut zavoda in druge splošne akte zavoda s tem odlokom najkasneje v šestih mesecih od uveljavitve tega odloka. (4) Do uskladitve statuta in uskladitve drugih aktov s tem odlokom se smiselno uporabljajo določila obstoječih splošnih aktov zavoda, če niso v nasprotju s tem odlokom. 35. člen (prenehanje veljavnosti) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 1/08 in 6/12). 36. člen (objava in začetek veljavnosti) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož, potem ko ga v enakem besedilu sprejmejo Občinski sveti občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž ter se pridobi predhodno mnenje Lekarniške zbornice Slovenije in soglasje Ministrstva za zdravje. Številka: 007-8/2018 01/9 Datum: ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Danijel VRBNJAK l.r. Številka: Datum: ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO l.r. Številka: Datum: ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ Mirko CVETKO l.r. OBRAZLOŽITEV: Občinski svet Ormož v prejšnji sestavi je predlog Odloka o ustanovitvi Javnega lekarniškega zavoda Lekarna Ormož sprejel na 30. redni seji, dne 16.7.2018 v prvi obravnavi (objava v Poročevalcu, št. 5 z dne 5.7.2018). Novi občinski svet je na 2. redni seji dne 27.12.2018 sprejel sklep, da bo v novem mandatu nadaljeval postopek sprejemanja splošnega akta. Pred drugo obravnavo je bilo namreč potrebno pridobiti predhodno mnenje Lekarniške zbornice Slovenije in soglasje Ministrstva za zdravje. Razlog za sprejem novega akta o ustanovitvi javnega lekarniškega zavoda Lekarna Ormož je uskladitev veljavnega akta z Zakonom o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 85/16 in 77/17). Odlok je za drugo obravnavo pripravljen pa podlagi predhodnega mnenja Lekarniške zbornice Slovenije, predlogov svetnikov podanih na sejah občinskih svetov in predlogov občinskih uprav. Od prve do druge obravnave so v odloku naslednje spremembe: v 6. členu so črtane nekatere dejavnosti, nekatere so nove po predlogu Lekarniške zbornice Slovenije in Lekarne Ormož; v 9. členu se na predlog občinskih svetov črta kot organ zavoda strokovni vodja, ki bi bil imenovan, kadar direktor javnega zavoda ni nosilec lekarniške dejavnosti; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 - - 9 12. člen, strokovni vodja se črta, ostali členi se ustrezno preoštevilčijo; v 13. členu, ki postane 12. člen, svet zavoda, se na predlog občinskih svetov zmanjša število članov sveta na šest in sicer svet sestavljajo predstavniki ustanoviteljic, ki imajo dva člana, zaposlenih dva člana, pacientov enega člana, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije ima enega člana; na predlog lekarniške zbornice se določi postopek imenovanja predstavnika pacientov v svet zavoda; 19. člen, ki postane 18. člen, odgovornost za obveznosti zavoda in njegovo poslovanje, se nekoliko dopolni z novim prvim odstavkom, 14.3.2019 ki določa, da je zavod odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi s katerimi razpolaga. Občinska uprava je pridobila predhodno mnenje Lekarniške zbornice, št. 1555/2018 dne 24.9.2018 ter uskladila določbe odloka s podanim mnenjem. Ministrstvo za zdravje v dopisu, št. 1600-53/2018 z dne 21.2.2019 navaja, da v kolikor predlog odloka ne posega v ustanoviteljstvo javnega zavoda, predhodno soglasje ni potrebno. Pripravila: Mateja Zemljak, v.d. Direktorica občinske uprave Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 10 14.3.2019 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog ODLOKA o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v Občini Ormož – prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Mateja Zemljak, v.d. Direktorica občinske uprave Ormož, dne 14.3.2019 Danijel Vrbnjak l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 3. ODLOK o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v Občini Ormož – prva obravnava I. UVOD Ocena stanja Nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč (v nadaljevanju: NUZS) urejajo 58. člen Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017, 59. člen Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018, 55. člen Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2018 in 2019 v povezavi s VI. poglavjem Zakona o stavbnih zemljiščih" (v nadaljnjem besedilu: ZSZ-84), 218. členom in 218.a do 218.d členom Zakona o graditvi objektov" (v nadaljnjem besedilu: ZGO-1). Zakonodajna določila dopolnjuje Dogovor o usklajevanju meril za določanje območij, na katerih se plačuje nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča in merilih za določanje višine tega nadomestila (v nadaljnjem besedilu: Dogovor-86). Zakon o davku na nepremičnine (Uradni list RS, št. 101/13 in 22/14-odl. US; v nadaljevanju ZDavNepr), je v 33. členu med drugimi razveljavil zakonske določbe, ki urejajo NUSZ in občinske odloke, ki so bili izdani na podlagi VI. Poglavja Zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 18/84, 32/85- popr. in 33/89 ter Uradni list RS št. 24/92-odločba Ustavnega sodišča, 29/95-ZPDF, 44/97- ZSZ in 27/98-odločba Ustavnega sodišča). Ustavno sodišče RS je v tretji točki izreka Odločbe US RS, s katero je razveljavilo ZDavNepr, odločilo, da se do drugačne zakonske ureditve obdavčitve nepremičnin še naprej uporabljajo predpisi iz prve do pete alineje 33. člena ZDavNepr. Ti predpisi niso postali (ponovno) veljavni temveč se je ponovno uveljavila zgolj njihova uporaba v stanju, kot so veljali na dan njihove razveljavitve. Uporaba navedenih predpisov je bila podaljšana do drugačne zakonske ureditve obdavčitve nepremičnin. Razlogi za sprejem odloka Ministrstvo za Finance (MF) in Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) sta občine pozvala k zakonski uskladitvi odlokov o nadomestilu. Skupaj z Ministrstvom za javno upravo (MJU) pa so ministrstva podala tudi sistemska priporočila za izboljšanje sistema za nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, ki naj bodo upoštevane pri vsebinski pripravi novega odloka (št. MOP: 35206-3/2016-77, št. MF: 422-9/2016, št. MJU: 007-896/2014), v nadaljevanju: sistemska priporočila Ministrstev. Ministrstva so na temo prenove odlokov NUSZ in posodobitve podatkov organizirala tudi več strokovnih srečanj. Povzeta sistemska priporočila Ministrstev: 1. Izboljšanje in način priprave podatkov za odmero NUSZ: ustrezna uporaba enoličnih oznak, uporaba podatkov uradnih evidenc in izboljšanja le-teh. 2. Spreminjanje občinskih odlokov: Občine odlokov, ki so bili razveljavljeni z Zakonom o davku na nepremičnine, in so bili na podlagi prenehanja veljave tega predpisa zopet vrnjeni v uporabo, ne morejo spreminjati, lahko pa v povezavi z 59. členom Zakona o izvrševanju proračunov RS (ZIPRS 1718) sprejemajo nove odloke. 3. Občine naj obračunavajo NUSZ za vsa stavbna zemljišča. Občine, ki NUSZ do sedaj niso odmerjale oziroma so ga odmerjale le za določena območja znotraj občine, morajo za zajem nadomestila upoštevati vsa območja občine, ki izpolnjujejo zakonske pogoje. Zakonske določbe je potrebno izvajati ob spoštovanju osnovnih ustavnih načel, zlasti načela enakosti. 4. Občine naj zagotovijo obremenitve stavbnih zemljišč v skladu z načelom sorazmernosti. Občine naj preverijo skladnost svojih odlokov z veljavnimi predpisi in pri tem upoštevajo Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 11 tudi obstoječo sodno prakso s tega področja. Pri določanju razlik v obremenitvi z NUSZ za istovrstna stavbna zemljišča morajo občine upoštevati načelo sorazmernosti, ki je v razumni povezavi z namenom NUSZ. 5. Oprostitve, za katere ni zakonske podlage naj se v novih odlokih ne določajo. Dosledno je potrebno upoštevati oprostitve, kot jih določa 59. člen Zakona o stavbnih zemljiščih. Cilji odloka Občina Ormož uporablja Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v Občini Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 21/03 in 23/05) iz leta 2003, dopolnjen leta 2005. Odlok ne upošteva vseh veljavnih pravnih podlag in je v nekaterih delih zastarel. V novem odloku so upoštevane vse pripombe nadzora. V novem odloku se glede na veljavni odlok doda oziroma izloči: 1. Občina Ormož se doda kot zavezanka za plačilo NUSZ; 2. Meril za zapuščenost in dotrajanost objekta ni več; odmera se na trenutni bazi zmanjša za približno 660 EUR; 3. Počitniški namen je izenačen s stanovanjskim namenom: odmera se v trenutni bazi zmanjša za približno 8.000 EUR; 4. Ni več baznih postaj, finančnih posledic ni, ker bazne postaje že do sedaj niso bile vnesene; ni več opredelitve o neplačevanju zaradi rudarskih koncesij; prav tako ni finančnih posledic, ker ni bilo vnesenih oprostitev zaradi podelitve rudarskih koncesij; 5. Ni več meril za določitev sorazmernega dela površine nezazidanega stavbnega zemljišča pri več stanovanjskih objektih; finančnih posledic ni; 6. Ni več postopnosti obremenitve plačila NUSZ; finančnih posledic ni; 7. Ni več meril za oprostitve plačila NUSZ v pristojnosti občinskega sveta; finančnih posledic ni; 8. Ni več meril za določitev pavšalnih površin; finančnih posledic ni; 9. Nova je opredelitev določitve vrednosti točke za izračun NUSZ; finančnih posledic ni. 14.3.2019 Glede na to, da predpisi, ki urejajo NUSZ, ne dopuščajo sprememb in dopolnitev odlokov o NUSZ, mora občina pristopiti k pripravi novega odloka o NUSZ. Pri pripravi novega odloka je občina neustrezna določila odloka izpustila in upoštevala predpise, ki urejajo področje NUSZ ter tudi Sistemska priporočila za izboljšanje sistema nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, ki smo jih prejele vse občine v Republiki Sloveniji. Ocena finančnih posledic V letu 2018 je znašala skupna odmera NUSZ v občini Ormož približno 1.004.000 EUR. Zaradi sprememb v novem odloku bi se odmera na istih podatkih zmanjšala za manj kot 10.000 EUR oziroma za približno 1%. Pri tem izračunu morebitni dvig vrednosti odmerne točke za leto 2020 ni upoštevan. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 55. člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2018 in 2019 (Uradni list RS, št. 71/17, 13/18 – ZJF-H in 83/18), v povezavi s VI. poglavjem Zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 18/84, 32/85 – popr., 33/89, Uradni list RS, št. 24/92 – odl. US, 29/95 – ZPDF, 44/97 – ZSZ, in 101/13 – ZDavNepr) ter določbami 218. člena in 218.a do 218.d člena Zakona o graditvi objektov (Uradni list RS, št. 102/04 – UPB, 14/05 – popr., 92/05 - ZJC-B, 93/05 – ZVMS, 111/05 – odl. US, 126/07, 108/09, 61/10 – ZRud-1, 20/11 – odl. US, 57/12, 101/13 – ZDavNepr, 110/13, 19/15, 61/17 – GZ in 66/17 – odl. US) in na podlagi 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož št. 9/15 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na svoji _____ redni seji, dne ________ sprejel ODLOK o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v Občini Ormož 1. SPLOŠNE DOLOČBE Ministrstvo za okolje in prostor (v nadaljnjem besedilu: MOP) je v skladu s prvim odstavkom 64. člena Zakona o državni upravi (v nadaljnjem besedilu: ZDU-1) pristojno ministrstvo za nadzor nad splošnimi in posamičnimi akti lokalnih skupnosti s področja urejanja prostora. MOP je opravil nadzor v Občini Ormož v letu 2018 in občino z dopisom, št. 350169/2018/5 z dne 17.10.2018 pozval k odpravi nepravilnosti. Podaljšan rok za odpravo nepravilnosti je 31.7.2019. 1. člen (predmet odloka) (1) S tem odlokom se določi podlage za odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (v nadaljevanju: nadomestilo). (2) Podlage za odmero nadomestila se določi ob upoštevanju naslednjih kriterijev: - določitve območij, ki so predmet odmere nadomestila; - meril za določitev višine nadomestila; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 12 določitve zavezancev za plačilo nadomestila in način odmere nadomestila; - določitve oprostitev plačila nadomestila. (3) Nadomestilo se plačuje za zazidana in nezazidana stavbna zemljišča. - 2. ZAZIDANA IN NEZAZIDANA STAVBNA ZEMLJIŠČA 2. člen (zazidana stavbna zemljišča) (1) Za zazidana stavbna zemljišča štejejo zemljišča, na katerih so gradbene parcele z grajenimi stavbenimi in/ali gradbenimi inženirskimi objekti, ki niso objekti gospodarske javne infrastrukture in zemljišča, na katerih se je na podlagi dokončnega gradbenega dovoljenja začelo z gradnjo stavb in/ali gradbenih inženirskih objektov, ki niso objekti gospodarske javne infrastrukture. (2) Če določena stavba ali gradbeni inženirski objekt, ki ni objekt gospodarske javne infrastrukture, gradbene parcele nima določene, se za zazidano stavbno zemljišče šteje del zemljiške parcele, na katerem stoji stavba (fundus) ali gradbeni inženirski objekt, pomnožen s faktorjem 1,5. (3) Nadomestilo se odmeri tudi za nelegalne gradnje. 3. člen (nezazidana stavbna zemljišča) (1) Za nezazidana stavbna zemljišča štejejo zemljišča, za katera je z izvedbenim prostorskim aktom določeno, da je na njih dopustna gradnja stanovanjskih ter poslovnih stavb, ki niso namenjene za potrebe zdravstva, socialnega in otroškega varstva, šolstva, kulture, znanosti, športa in javne uprave in da je na njih dopustna gradnja gradbenih inženirskih objektov, ki niso objekti gospodarske javne infrastrukture in tudi niso namenjeni za potrebe zdravstva, socialnega in otroškega varstva, šolstva, kulture, znanosti, športa in javne uprave. (2) Pri odmeri nadomestila za nezazidana stavbna zemljišča, kjer izvedbeni prostorski akt določa gradbene parcele, se upošteva dejanska komunalna opremljenost zemljišča (8. člen) in namembnost uporabe nezazidanega stavbnega zemljišča (9. člen). (3) Pri odmeri nadomestila za nezazidana stavbna zemljišča, kjer prostorski akt ne določa gradbenih parcel, se upošteva dejanska komunalna opremljenost nezazidanega stavbnega zemljišča (8. člen). 4. člen (površina zazidanega stavbnega zemljišča) (1) Osnovo za določitev površine zazidanega stavbnega zemljišča predstavljajo uradne evidence: register 14.3.2019 nepremičnin, kataster stavb in zemljiški kataster, ki jih vodi pristojna geodetska upava in iz katerih Občina Ormož za potrebe odmere nadomestila pridobiva podatke. (2) Stanovanjska površina je neto tlorisna površina zaprtih prostorov stanovanja ter neto tlorisna površina grajenih garaž za osebna vozila. Neto tlorisne površine se opredeli na podlagi prijave zavezanca oziroma se jih določi tako, da se upoštevajo uradni podatki o neto tlorisni površin iz registra nepremičnin, zmanjšani za odprte površine, kot so: terase, balkoni in lože. (3) Poslovna površina je neto tlorisna površina poslovnega prostora in vseh površin, ki so funkcionalno povezane s poslovnim prostorom. Poslovne površine so tudi površine zemljišč, ki so namenjene poslovni dejavnosti, kot so: nepokrita in pokrita skladišča, parkirišča, delavnice na prostem, manipulativne površine, na katerih se opravlja gospodarska dejavnost, gostinski vrtovi, površine za obratovanje bencinskih servisov in druge površine, namenjene opravljanju poslovne dejavnosti. Neto tlorisna površina se opredeli na podlagi prijave zavezanca oziroma se jih določi tako, da se upoštevajo uradni podatki o neto tlorisni površin iz registra nepremičnin. 5. člen (površina nezazidanega stavbnega zemljišča) (1) Nadomestilo se plačuje od površine nezazidanega stavbnega zemljišča. (2) Osnova za določitev površine nezazidanega stavbnega zemljišča je površina zemljiških parcel, na katerih je po občinskem prostorskem načrtu dopustna gradnja objektov. (3) Površina nezazidanega stavbnega zemljišča se določi kot površina zemljiške parcele, ki je namenjena gradnji, ob upoštevanju pogojev 3. člena tega odloka ter pogojev vsakokratnega veljavnega izvedbenega prostorskega akta. 3. OBMOČIJA ODMERE NADOMESTILA 6. člen (območja) (1) Nadomestilo se plačuje na celotnem območju občine Ormož. Območje občine se glede na stopnjo opremljenosti z javno infrastrukturo in gostoto javnih funkcij razdeli na štiri območja: I. območje obsega centralni del mesta Ormož in del naselja Hardek; II. območje obsega preostali del mesta Ormož, preostali del naselja Hardek, del naselij Miklavž pri Ormožu, Ivanjkovci, Podgorci, Cvetkovci, Trgovišče, Velika Nedelja in Mihovci pri Veliki Nedelji; III. območje obsega preostale dele naselij Miklavž pri Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 13 Ormožu, Ivanjkovci, Podgorci, Cvetkovci, Trgovišče, Velika Nedelja in, Mihovci pri Veliki Nedelji, ter naselja Kog, Loperšice, Frankovci, Pušenci, Osluševci, Pavlovci in Dobrava; IV. območje obsega vsa preostala naselja in dele naselij v občini. (2) Območja iz 6. člena odloka so podrobno določena na grafičnih prilogah v merilu 1:5000, ki so na vpogled na Občini Ormož. Območja iz 6. člena odloka so določena tudi na shematski karti, ki je sestavni del tega odloka. 4. MERILA ZA NADOMESTILA DOLOČITEV VIŠINE 7. člen (splošna merila) Za določitev višine nadomestila se upoštevajo naslednja merila: 1. Opremljenost stavbnega zemljišča s komunalnimi in drugimi objekti ter napravami; 2. Namembnost stavbnega zemljišča; 3. Nenamenska uporaba stavbnega zemljišča; 4. Izjemne ugodnosti lokacije za pridobivanje prihodka pri pridobitni dejavnosti. 8. člen (opremljenost stavbnega zemljišča) (1) Opremljenost stavbnega zemljišča s komunalnimi objekti in priključki na naprave individualne rabe se ovrednoti z naslednjimi točkami: število točk 30 30 40 40 a) vodovodno omrežje b) električno omrežje c) javna kanalizacija d) plinovodno omrežje (2) Opremljenost stavbnega zemljišča s komunalnimi objekti in napravami skupne rabe se ovrednoti z naslednjimi točkami: a) cesta brez protiprašne ureditve b) cesta s protiprašno ureditvijo število točk 20 40 c) javna razsvetljava ob cesti d) enostranski hodnik za pešce 20 20 e) obojestranski hodnik za pešce f) javne parkirne površine v oddaljenosti do najmanj 200 m g) javne rekreacijske površine oddaljene 40 10 10 14.3.2019 manj kot 1000 m, pri stanovanjski namembnosti 9. člen (namembnost stavbnega zemljišča) (1) Namembnost uporabe stavbnega zemljišča: - pri stanovanjskem namenu uporabe stavbnega zemljišča se točkujejo objekti ali deli objektov namenjeni za bivanje; - pri pridobitnem poslovnem namenu uporabe stavbnega zemljišča se točkujejo objekti ali deli objektov namenjeni poslovni dejavnosti, razen tistih pridobitnih poslovnih dejavnostih, ki so navedene v 10. členu tega odloka; - pri nepridobitnem poslovnem namenu uporabe stavbnega zemljišča (društva, lovske družine, politične stranke, nevladne organizacije, občinske organizacije, javni zdravstveni domovi, javne šole, javni vrtci…), se točkujejo objekti ali deli objektov namenjeni nepridobitni poslovni dejavnosti. (2) Namembnost se ovrednoti z naslednjimi točkami: Namembnost stanovanjski namen poslovni namennepridobitni poslovni namenpridobitni 1. 2. 3. 4. območje območje območje območje 70 50 30 15 150 120 100 80 400 200 150 100 10. člen (površine za izkoriščanje rudnin in drugih površin) (1) Pri površini za izkoriščanje rudnin se točkuje m2 površine zazidanega stavbnega zemljišča, ki se uporablja za pisarne, skladiščenje in drugo opravljanje poslovne dejavnosti ter od urejenih površin, kot so interne ceste, odprta skladišča in podobno. (2) Namembnost površin za izkoriščanje rudnin se ovrednoti z naslednjimi točkami: Namembnost Površine za izkoriščanje rudnin 1. območje 200 2. območje 200 3. območje 150 4. območje 150 (3) Nadomestilo se plačuje za nezazidano stavbno zemljišče za katero je z lokacijskim načrtom določeno, da so namenjene za površinsko izkoriščanje rudnin: a) če je z lokacijskim načrtom določeno, da se po opustitvi izkoriščanja na njih izvede sanacija tako, da se namenijo za gradnjo; b) če je za takšno izkoriščanje na njih že podeljena koncesija, vendar se z izkoriščanjem na njih še ni začelo; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 14 14.3.2019 c) če se je z izkoriščanjem na njih že prenehalo in je z lokacijskim načrtom določeno, da se po opustitvi izkoriščanja izvede sanacija tako, da se vzpostavi prejšnje stanje oziroma da se na njih uredijo kmetijska zemljišča ali gozd, takšna sanacija pa še ni izvedena. (4) Površina nezazidanega stavbnega zemljišča iz prejšnjega odstavka se v vseh območjih točkuje s 50 točkami. (5) Pri namembnostih navedenih v tem členu se ne točkuje opremljenost stavbnega zemljišča s komunalnimi objekti, priključki in napravami po 8. členu tega odloka ter izjemno ugodnostjo lokacije po 12. členu tega odloka. 3. - 11. člen (nenamenska uporaba) Nenamenska uporaba stavbnega zemljišča (velja za zazidana in nezazidana stavbna zemljišča) glede na prostorsko izvedbeni načrt, se ovrednoti z naslednjimi točkami na kvadratni meter površine: Območje št. točk 1. območje 200 2. območje 180 3. 4. območje območje 160 140 12. člen (izjemne ugodnosti) (1) Izjemna ugodnost lokacije poslovnega prostora v pridobitni dejavnosti, glede na možnost ustvarjanja dohodka v zvezi z namenom uporabe, se razvrsti v tri kategorije, ki se ovrednotijo z naslednjimi točkami na kvadratni meter površine: kategorija 1. kateg. 2. kateg. 3. kateg. 1. območje 160 120 80 2. območje 80 60 40 3. območje 40 20 15 4. območje 20 15 10 (2) Razvrstitev posameznih značilnih namembnosti uporabe se v primeru pridobitne poslovne dejavnosti razvrsti po naslednjih kriterijih: NAMEMBNOST UPORABE klasifikaciji dejavnosti): 1. - (po standardni kategorija: dejavnost lekarn gostinstvo storitve potovalnih agencij poštne in telekomunikacijske storitve finančno posredništvo veterinarstvo prirejanje iger na srečo 2. kategorija: - trgovina z motornimi vozili, prodaja - trgovina na debelo gostinske storitve prehrane dejavnost hotelov promet, skladiščenje in zveze poslovanje z nepremičninami, poslovne storitve zdravstveno in socialno skrbstvo športna dejavnost, pridobitna najem, kategorija: dejavnost slaščičarn, pekarn založništvo in tiskarstvo vzdrževanje in popravila motornih vozil trgovina na drobno popravila izdelkov široke porabe obratovanje železniških in avtobusnih postaj dejavnost javne uprave in obrambe, obvezno socialno zavarovanje izobraževanje socialno varstvo druge javne, skupne in osebne storitvene dejavnosti 5. ODMERA NADOMESTILA 13. člen (določitev višine nadomestila) Letna višina nadomestila se določi po naslednji formuli: 1. za zazidana stavbna zemljišča - stanovanjski in poslovni objekti Na = Pu x Nt x Vt - večstanovanjski objekti Na = Pu x Nt x Vt pri čemer je Pu = Ts x k1 2. za nezazidana stavbna zemljišča - kjer izvedbeni prostorski akt določa gradbene parcele Na = Pn x Nt x Vt x k2 - kjer izvedbeni prostorski akt ne določa gradbenih parcel Na = Pn x Nt x Vt x k3 - nezazidano stavbno zemljišče v skladu s 5. členom tega odloka Na = (Pp – Pgp) x Nt x Vt x k4 ali Na = (Pp – (Tzg x 1,5)) x Nt x Vt x k4 Legenda: Na = nadomestilo Nt = število točk Pgp = površina gradbene parcele Pn = površina nezazidanega zemljišča Pp = površina parcele Pu = uporabna površina Pz = površina zazidanega zemljišča Ts = tlorisna površina stanovanja Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 15 Tzg = tloris zgradbe (fundus) Vt = vrednost točke Korekcijski faktorji: k1 = 1,15 k2 = 0,5 k3 = 0,3 k4 = 0,1 k1 - se uporablja pri skupnih in pomožnih prostorih v večstanovanjskih zgradbah (hodniki, stopnišča,..); k2 - se uporablja pri nezazidanih stavbnih zemljiščih, kjer izvedbeni prostorski akt določa gradbene parcele; k3 - se uporablja pri nezazidanih stavbnih zemljiščih, kjer izvedbeni prostorski akt ne določa gradbene parcele k4 - se uporablja pri ostalih nezazidanih stavbnih zemljiščih na katerih stoji objekt 14. člen (vrednost točke) (1) Vrednost točke za izračun nadomestila na območju Občine Ormož znaša 0,003057 EUR. (2) Vrednost točke se letno usklajuje z indeksom rasti cen življenjskih potrebščin, ki ga objavi pristojni statistični urad, v kolikor je ta večji od 1. Župan o tem sprejme ugotovitveni sklep in ga objavi v uradnem glasilu. 15. člen (zavezanec za plačilo nadomestila) (1) Zavezanec za plačilo nadomestila je neposredni uporabnik zemljišča ali dela zemljišča oziroma stavbe ali dela stavbe (imetnik pravice razpolaganja oziroma lastnik, najemnik, zakupnik, uživalec…), od katere se plačuje nadomestilo. (2) Zavezanec je dolžan prijaviti Občinski upravi Občine Ormož vse podatke, vezane na nastanek obveznosti plačila nadomestila po tem odloku in vse spremembe, ki vplivajo na odmero nadomestila, in sicer v 30 dneh od nastanka obveznosti oziroma spremembe. (3) Če zavezanec ne sporoči zahtevanih podatkov za odmero v roku iz prejšnjega odstavka, občinska uprava lahko sama pridobi podatke tudi na druge načine, postopek pa vodi skladno s predpisi, ki urejajo evidentiranje nepremičnin. 16. člen (odmera nadomestila) (1) Nadomestilo za zazidano stavbno zemljišče se odmeri za vsak stavbni del in vzpostavljeno zunanjo poslovno površino posebej. 14.3.2019 (2) Nadomestilo za nezazidano stavbno zemljišče se odmeri za vsako zemljiško parcelo posebej. (3) Nadomestilo se plačuje za tekoče leto skladno z določili predpisov, ki urejajo davčni postopek. Odločbo o odmeri nadomestila izda zavezancu pristojni davčni organ, ki vodi tudi postopke v zvezi z odmero, evidentiranjem plačil, izterjavo, odpisom zaradi neizterljivosti obračuna in plačila obresti. 17. člen (pritožba) Zoper odločbo o odmeri nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča lahko zavezanec uveljavlja pravna sredstva skladno z zakonom, ki ureja davčni postopek. 6. OPROSTITVE PLAČILA NADOMESTILA 18. člen (oprostitve plačila nadomestila) (1) Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča se ne plačuje: - za zazidana stavbna zemljišča, ki se neposredno uporabljajo za potrebe obrambe in zaščite Republike Slovenije; - za objekte tujih držav, ki jih uporabljajo tuja diplomatska in konzularna predstavništva ali v njih stanuje njihovo osebje; - za objekte mednarodnih in meddržavnih organizacij, ki jih uporabljajo te organizacije ali v njih stanuje njihovo osebje, če ni v mednarodnem sporazumu drugače določeno; - za stavbe, ki jih uporabljajo verske skupnosti neposredno za svojo versko dejavnost. (2) Oprostitev plačila nadomestila za stavbno zemljišče velja za: - zavezanca, ki je prejemnik denarne socialne pomoči, varstvenega dodatka oziroma za katerega center za socialno delo izda potrdilo o socialni ogroženosti; - zavezanca, ki je kupil novo stanovanje kot posamezni del stavbe ali zgradil, dozidal ali nadzidal družinsko stanovanjsko hišo, če je v ceni stanovanja oziroma družinske stanovanjske hiše neposredno plačal komunalni prispevek. Petletna oprostitev začne teči z dnem prijave stalnega bivališča. (3) Oprostitev plačila nadomestila se uvede na zahtevo zavezanca. Pisno zahtevo za oprostitev plačila nadomestila ter ustrezna dokazila (pogodba o nakupu, gradbeno dovoljenje, potrdilo o prijavi stalnega bivališča in drugo) mora zavezanec vložiti najkasneje do 15.12. tekočega leta za naslednje odmerno leto, pri Občinski upravi Občine Ormož, ki odloči o upravičenosti oprostitve. (4) Občina Ormož lahko tudi v drugih primerih, kot so elementarne ali druge nezgode, oprosti zavezanca Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 16 plačila nadomestila, če ugotovi, da bi plačevanje nadomestila ogrozilo socialno varnost zavezanca. Oprostitev velja za eno odmerno leto. 7. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 19. člen (prenehanje veljavnosti obstoječega odloka) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v Občini Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 21/03 in 23/05) in Pravilnik o merilih in kriterijih za oprostitev plačila nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 14/04). 20. člen (uveljavitev odloka) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož, uporablja pa se od 1.1.2020. Številka: 007-1/2019 02/91 Datum: ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Danijel VRBNJAK l.r. 14.3.2019 izjemne ugodnosti lokacije za pridobivanje prihodka pri pridobitni dejavnosti, s katero so razbremenjeni nekateri poslovni objekti, ker smo želeli, da bi poslovna dejavnost v središču mesta ponovno zaživela. Peto poglavje – odmera nadomestila – v katerem je določeno, kdo je zavezanec za plačilo nadomestila, določeni sta formuli za določitev letne višine nadomestila za zazidana in nezazidana stavbna zemljišča. Določena je vrednost točke, ki pa se letno usklajuje z indeksom rasti življenjskih potrebščin, v kolikor je večji od 1, kar župan ugotovi s sprejemom ugotovitvenega sklepa. Nadomestilo se plačuje za tekoče leto, odločbo o odmeri izda pristojni davčni organ, zavezanec pa ima pravno varstvo. Šesto poglavje – oprostitve plačila nadomestila – ZSZ84 določa za kater objekte se NUSZ ne plačuje. Odlok določa za katere zavezance velja oprostitev plačila NUSZ in sicer za zavezanca, ki bi bil socialno ogrožen in zavezanca, ki je plačal komunalni prispevek. Možna je tudi oprostitev v drugih primerih, kot so elementarne in druge nezgode, če bi to ogrozilo socialno varnost zavezanca. Oprostitev se uvede na zahtevo zavezanca, ki mora podati pisno zahtevo do 15.12. tekočega leta za naslednje odmerno leto. O upravičenosti odloči občinska uprava. Sedmo poglavje - prehodne in končne določbe določajo prenehanje veljavnosti sedaj veljavnega odloka, določen je način objave in rok začetka veljavnosti ter uporabe predlaganega odloka. Pripravila: Dejan Prapotnik, Svetovalec za gradbene dejavnosti Mateja Zemljak, v.d. Direktorica občinske uprave III. OBRAZLOŽITEV: Prvo poglavje – splošne določbe - določeno je, da se nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča (v nadaljevanju: NUSZ) plačuje za zazidana in nezazidana stavbna zemljišča. Občina z odlokom sprejme podlage za odmero NUSZ, oziroma določi merila za določanje višine nadomestila neposrednim uporabnikom stavbnih zemljišč. Drugo poglavje – zazidana in nezazidana stavbna zemljišča - v skladu z 218. členom ZGO-1 je opredeljen pojem zazidano in nezazidano stavbno zemljišče ter kaj se šteje kot osnova za določite površine zazidanega in nezazidanega stavbnega zemljišča. Tretje poglavje – območje odmere nadomestila – določa, da se nadomestilo plačuje na celotnem območju občine Ormož. Območje občine se glede na stopnjo opremljenosti z javno infrastrukturo in gostoto javnih funkcij razdeli na štiri območja, ki so določena v grafičnih prilogah. Četrto poglavje - merila za določitev višine nadomestila – določa, da se upoštevajo naslednja merila: opremljenost stavbnega zemljišča s komunalnimi in drugimi objekti ter napravami individualne in skupne rabe, namembnost stavbnega zemljišča, nenamenska uporaba stavbnega zemljišča in Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 2 17 CVETKOVCI – shematska karta IVANJKOVCI – shematska karta Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 14.3.2019 Poročevalec, št. 2 18 MIKLAVŽ PRI ORMOŽU – shematska karta ORMOŽ-HARDEK – shematska karta Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 14.3.2019 Poročevalec, št. 2 19 PODGORCI – shematska karta TRGOVIŠČE – shematska karta Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 14.3.2019 Poročevalec, št. 2 20 VELIKA NEDELJA-MIHOVCI – shematska karta Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 14.3.2019