PO JUŽNI INDUSTRIJSKI CESTI V ITS CONO Prav pred praznikom republike je bila odprta nova cesta v indu-strijski coni na nekdanjem Ietališču. To je bil vsekakor osrednji gospodarski dogodek. Nova, sedem metrov široka in dva km dolga cesta bi kje drugje pomenila košček, tu pa pomeni velik in pomem-ben dogodek, ki bo močno pospešila nadaljnji razvoj industrijsko-transportne servisne cone (ITS cona), ki je že začrtana s programi- Nova ITS cona je plod priza-devanj po načrtnem gospodar-skem in družbenem razvoju ob-čine, mesta in širše ljubljanske regije. To je uresničevanje ho-tenj, da se industrija, prometna dejavnost, skladiščenje in druge spremljajoče dejavnosti postop-no vključujejo v funkcionalno zaokroženo celoto — industrij-sko cono. Gradnjo je skupščina naše občine zaupala leta 1968 usta-novljeni delovni organizaciji za urejanje stavbnih zemljišč SO-SESKA. Ta delovni kolektiv je v sodelovanju z občinsko in mestno skupščino, inštitutom za ekonomske raziskave in ljub-ljanskim urbanističnim zavo-dom izdelal posebno študijo z ekonomsko zasnovo in urbani-stičnimi zahtevami za makro in mikrolokacije posameznih go-spodarskih dejavnosti. Tako je v naši občini kom-pleks v izmeri 89 0 hektarov, ki se dei; v tri dele: — zahodni del ali cona Moste, ki je namenjena indu- striji, skladiščem in transport-nemu centru; - srednji del, ki leži v Za-logu - cona Zalog in - vzhodni del ali cona Dol-sko, ki je namenjena predvsem energetskim in komunalnim objektom ljubljanskega in širše-ga pomena. Tudi zazidali otok MP - 3 (letališče) je razdeljen v tri pa-sove, ki so medsebojno pove-zani s servisnimi cestami in industrijskimi tiri, ter je raz-deljen na devet karajev. Kare I v severnem pasu je zaradi bližine vodnega rezervata Hrastje pred-viden za čiste skladiščne dejav-nosti, medtem ko sta dva kareja zraven tega rezervirana za po-trebe JLA. Za zahodni kare so investitorji že znani - seveda takšni, kot jih določajo zahteve vodnega rezervata. Kareji v srednjem pasu so namenjeni Čisti industrijski dejavnosti. Po-leg že znanih investitorjev, kot so Julon, Saturnus in Plutal, je v srednjem pasu še prostih ok. 29 ha površin. Južni pas (ob že- leznici) je namenjen skladiščno - transportni dejavnosti. Tu so skoraj vse površine rezervirane za železniški in cestni terminal ter za javna skladišča. Večji del industrijske cone je komunlno že opremljen do takšne faze, da se investitorji, ki že gradijo, in tisti, ki še bodo gradili, lahko takoj priključijo nanje, razen seveda na vroče-vodno omrežje, ki pa je pro-blem za celotno Ljubljano. Za delno rešitev tega je v otoku MP—3 predvidena lokalna to-plarna, ki bo zgrajena v letu 1976. V letih 1971 in 1973 je bil zgrajen kanalizacijski zbiralnik A-10 od Šmartinske ceste do Ljubljanice (1700 m). Letos je bila zgrajena kanalizacija po južni industrijski cesti in po Servisni cesti, postavljen je bil vzhodni del zbiralnika A-10 do Letališke ceste (2100 m) pa 2600 m vodovodnega omrežja, položeno je bilo 1850 m viso-konapetostnega električnega voda, 2500 m telefonskega kabla itd. V prihodnjem letu bodo z gradnjo komunalnih na-prav nadaljevali; v načrtu je ure-ditev 700 m kanalizacije, 450 m vodovodnega omrežja, 1100 m vročevoda, postavitev kotlarne, RTP Polje ter gradnja 1200 m cest z razsvetljavo vred. Vred- nost investicijskih del naj bi znašala ok. 40 milijonov di-narjev. Ob načrtovanju industrijske cone pa so načrtovalci predvi-devali tudi vse drugo za tu za-poslene delovne ljudi. Tako sta že v gradnji soseski Štepanjsko naselje in Nove Jarše, za Fužine in Polje pa pripravljajo doku-mentacrjo in bo tain možna iz-gradnja nadaljnih 10.000 stano-vanj, kar vse bo v neposredni bližini delovnih mest v indu-strijski coni. Kot se je danes pognala reka asfalta proti Polju, se bo jutri počez proti Savi, pa še nekaj-krat tako. Nekdanja prostran-stva travnate ravnice, ki je pre-nesla toliko jeklenih ptičev pred vojno, med njo in še po-sebno po njej tja do leta 1952 in še čez, ko je bila ravnica na razpolago veselju in radosti mla-dih letalcev, ta ravnica se danes spreminja v organiziran prostor dela. Tisoči delavcev s svojim delom ustvarjajo možnosti, da bodo lahko uresničevali pro-grame in dosegali cilje, ki jih v sedanjfli starih obratih ne mo-rejo. Romantika zelenih trav se spreminja v industrijski reali-zem, ki pa tudi osrečuje Ijudi in ustvarja možnosti za kvalitetno rast naše družbe. S.G. Predsednik izvrinega sveta občinske skupščine Ljubtjana Moste-Polje Bogo Bratina je orisal dosedanjo in bodočo izgradnjo industrijske cone na nekdanjem letalSču, nakarjepredsednik mestne skupščine inž. Tone Kovič simbolično odprt novo cesto (foto: S. G.)