A. D.: Dnevnik ali tednik. Mnoere se ie že nisalo o tem. da bi se odpravil tedaik. Naši tovariši z Goriškega so za to. da se odpravi dnevaik . ker ea smatraio kot aekai nepotrebaeea; niso ea bili vaieni na svoiem preišniem službovan;u. Kai torei storiti? Kot se vidi, se tudi v:$ii šolski svet ne more odločiti ne za ot'o. ne za dru«i in tako imaino še vedn» ^ba. Da Da ie nesmise^ pisati oboie v sedaniiem obsegu. Da 6uti vsakdo izmed ua«. ker sedanii tedaik ni druzeea kot pret>!s vlnevnika. Na Goriškem so srčaejši. bi r&ke( »kraateki« tovariš. ker nitnaio daevnika. Prav' Toda aa-GoriSkem morafo — vsai nred m nied votno ic bilo tako — mesečn* vnaprei poslati okrainemu šodskemu sveta podrobri učni načrt za vse predmete m "p.slednii meser kar da cotovo več dete kot smsovanie dnevnika. Ako na aatančneie oremislinio bonio videlL da sta ootrebna duevnik in tedaiik le da si imislim zadaieea dmeačnepa kot ie. sedai. Dnevnik ie ootreben vsakemu vestaemu učlteliu na naisibode začetnik ali stareiši iaku^eni šolntk. Težko bi bilo naiti mitog:« taiaili učiteliev. ki bi bili za vsaki dan dosebei tako nriwavlieni za pouk kot ie zdai vsak. ko mora biti pred ^ačetkom ooutka spisan daevaik za diotični dan. Brez r>riprave pa ie pouk — milo rečeno — le pobvičen. Slišalo se te mnenie. da bi ea wsali le mlalši učitelli. za stareijše b\ j.adostoval le t^dnih. Misliin pa da bi se starostna meja težko določila in tudj stareiAirn izborno služi, vzame iim pa le malo časa ker imaio že več izkušeni in snov že vnanrei preračunieno. Tuda ni pouk mehanično deln. vsako leto se otroci razlikuiek) po nadarietiosti. a razlika !e tudi v pripravlier.nsti učeacev. Dnevnik preftniega leta se ne more kar več let rabitl lirez izRiremembe. zato mora dnevnik <.stati za vse. Odstranimo torei sedanii tednik. ki ie !e prepis daevnika. Toda za popolnp odstranitev tednika nisem. ker ima tudi svoi tomsn. V niem ie priučena učna tvarina nregledneiša neeo v dnevniku ie nekak reFulator h;jrosti pouka. Ob koncu tedna vidiš. ali si T>riučil kai nov&ga ia kotiko. Ob meniavi razrednika vidi naslednik, ki dostikrat svoiefa predaika. ki bi mu dal noiasnila. niti ne nozna. orav kmalu. kai se ie Doučevalo. kar ie iz dne\faika teži« razvidno. Tudi nadzornik lahkno hitro pres?leda. kai nai učenci zaaio. Temu ni odmerieno ori aadzorovaniu toliito časa. da bi dobil nregled iz dnevnika. ako hoče nadzorovati pouk in ne uradne sn!se. Torta sedatiii tednik bi se dal tako skraišati. da bi imel isti aarnen kot sedai. bil pa š« r-reeledaeiši in povzroča! zelo malo pisave. Ta regulator hitrosti pouka in pr«a^led priučene učne tvarine nai bi izgledal siedeie: Za vse leto bi zadostovala ena nola papiria za vsaki razred. kar bi tudi np bilo pri sedanii draginfi tiskovin bree pomena. Na prvi <;trani nai bi bil !e napis »Pregled priučene učae tvarine«. NotranS strani nai bi "se očrtali v to-liko Rdkončniii oddeliknv koliko ie predmetov. Prva rubrika bi bjla >.Učni iezik«. ki bi se razdelila v dva dela. V prveea nai bi se vpisavali obraviia.vani berilni sestavki. v dr»zeea pa slovnična tvarina. Oddelek za spisie nai odpade. ker se lahko sklepa iz drugih predmetov. kai se ie spisovalo. Račimstvo iniei tudi dva oddelka. -ptvi za računstvo. druoi za eeometrito. Seveda nai bi bi! tudi oddelek za srbohrvasčino. na tudii ?a oroiialkcholni piouk. Ob koncti vsac.eea te:še veroučitedi kar za več tedrrov sknpai. dasi razrednik lahko pripravi redtio vsako uro tednik ˇ Dodpis Vero'u6;telia nadzoruie dekan ia škof. toda kolikoT mi ie zaano. §e nikoU nista zahtevala tednika. da bi se orepriča'a če so tam vsi nodpisi. Konečno na bi se veroučiteli ¦ - če že mora ostati ori r>odT)isu — laliko t)odpisal v dnevnik. Merodaini šolniki nai bi oreudariH ta načrt ter skoro odpravili sedanji tednik!