Poštnina plačana r gotovini URADNI LIST LJUDSKE REPUBLIKE SLOVENIJE Leio VIII V LJUBLJANI, dne 23. januarja 1951 Številka 4 VSEB 19. Zakon o državnem proračunu Ljudske republike Slovenije za leto 1951. 20. Zakon o državnem zaključnem računu Ljudske republike Slovenije za leto 1949. 21. Zakon o odpravi oblasti kot upravnoteritorialnih enot v Ljudski republiki Sloveniji. 22. Zakon o dopolnitvi zakona o obrtništvu. 23. Odločba o ustanovitvi republiškega strokovnega sveta za prosveto. IN A : — Zapisnik 1. seje IV. izrednega zasedanja Ljudske skupščine LRS. — Zapisnik 2. seje IV. izrednega zasedanja Ljudske skupščine LRS. — Popravek navodila za določevanje viši*e iunlfoijskih dodatkov v meji med najmanjšim in največjim zneskom za položaje v prosvetno-zuanstveni stroki (Ur. list LRS, št. 26-151/50). PREZIDIf LJUDSKE SKUPŠČINE LRS 19. Okrajnega ljudskega odbora Grosuplje: dinarjev z dohodki v znesku 34,370.000.— in izdatki v znesku ..... 34,370.000.— Na podlagi 4. točke 72. člena ustave LR Slovenije razglaša Prezidij Ljudske skupščine LR Slovenije zakon o državnem proračunu Ljudske republike Slovenije za leto 1951, ki ga je sprejela Ljudska skupščina LR Slovenije na IV. izrednem zasedanju dne 12. januarja 1951 in ki se glasi: Zakon o državnem proračunu Ljudske republike Slovenije za leto 1951 1. člen Državni proračun Ljudske republike Slovenije za leto 1951 znaša: dinarjev na dohodkih....................... 6.355,300.000.— na izdatkih ...... 6.355,300.000.— 2. člen Državni proračun za leto 1951 obsega: a) republiški proračun z dohodki v znesku................ 4.115,682.000.— in izdatki v znesku .... 4.018,027.000.— b) proračun Glavnega mesta Ljubljane in proračuna okrajev ter mest, izločenih iz okrajev, in sicer: Glavnega mesta Ljubljane: dinarjev z dohodki v znesku................ 326,781.000.— in izdatki v znesku.................. 326,781.000.— Mestnega ljudskega odbora Celje mesto: z dohodki v znesku................... 109,330.000.— in izdatki v znesku............... 109,330.000— Okrajnega ljudskega odbora Celje okolica: z dohodki v znesku................ 84,600.000.— in izdatki v znesku ..... 84,600.000.— Okrajnega ljudskega odbora Črnomelj: z dohodki v znesku................ 32,563.000.— in izdatki v znesku............... 40,910.000.— Okrajnega ljudskega odbora Gorica: z dohodki v znesku................ 101,700.000.— in izdatki v znesku.................. 101,700.000,— Okrajnega ljudskega odbora Idrija: z dohodki v znesku............... 20,673.000.— in izdatki v znesku.............. 41,510.000.— Okrajnega ljudskega odbora Ilirska Bistrica: z dohodki v znesku............... 24,586.000.— in izdatki v znesku . . . 34,260.000.— Mestnega ljudskega odbora Jesenice mesto: z dohodki v znesku ..... 14,022.000.— in izdatki v znesku ...... 36,970.000.— Okrajnega ljudskega odbora Kamnik: z dohodki v znesku............... 52,230.000.— in izdatki v znesku u . . , 52,230.000.— Okrajnega ljudskega odbora Kočevje: z dohodki v znesku ...... 38,120.000.— in izdatki v znesku ..... 38,120.000.— Mestnega ljudskega odbora Kranj mesto: z dohodki v znesku............... 43,850.000.— in izdatki v znesku • » 43,850.000.— Okrajnega ljudskega odbora Kranj okolica: z dohodki v znesku . . . - . 80,730.000.— in izdatki v znesku ..... 80,730.000.— Okrajnega ljudskega odbora Krško: z dohodki v znesku . . , r . 83,650.000.— in izdatki v znesku » » . „ 83,660.000.— Okrajnega ljudskega odbora Lendava: z dohodki v znesku ... , 36,340.000.— in izdatki v znesku . ... 36,340.000.— Okrajnega ljudskega odbora Ljubljana okolica: z dohodki v znesku............... 71,650.000.— in izdatki v znesku » , • • . 71,650.000.— Okrajnega ljudskega odbora Ljutomer: z dohodki v znesku • » ■> 31.913.000.— in izdatki v znesku .... 41,080.000.— Mestnega ljudskega odbora Maribor mesto: z dohodki v znesku............... 221,870.000.— i in izdatki v znesku » » • » • 221,870.000.— Okrajnega ljudskega odbora Maribor okolica: dinarjev z dohodki v znesku 82,000.000.— in izdatki v znesku................... 82,000.000.— Okrajnega ljudskega odbora Murska Sobota: z dohodki v znesku................ 69,450.000.— in izdatki v znesku .... 69,450.000.— Okrajnega ljudskega odbora Novo mesto: z dohodki v znesku , - . . 67,650.000.— in izdatki v znesku ..... 67,650.000.— Okrajnega ljudskega odbora Poljčane: z dohodki v znesku 72,553.000.— in izdatki v znesku . . • . 72,553.000.— Okrajnega ljudskega odbora Postojna: z dohodki v znesku 60,900.000.— in izdatki v znesku .... 60,900.000.— Okrajnega ljudskega odbora Ptuj: z dohodki v znesku - • 100,020.000.— in izdatki v znesku .... 100,020.000.— Okrajnega ljudskega odbora Radgona: z dohodki v znesku . . „ . 40,250.000,— in izdatki v znesku . . 40,250.000.— Okrajnega ljudskega odbora Radovljica: z dohodki v znesku - - - 53,930.000,— in izdatki v znesku ..... 53,930.000.— Okrajnega ljudskega odbora Sežana: z dohodki v znesku . . - . 47,200.000.— in izdatki v znesku • „ . . . . 47,200.000 — Okrajnega ljudskega odbora Slovenj Gradec: z dohodki v znesku „ . » \ ■ 78,389.000.— in izdatki v znesku............... 78,389.000.— Okrajnega ljudskega odbora Šoštanj: z dohodki v znesku . . » 41,700.000.— in izdatki v znesku .... 41,700.000,— Okrajnega ljudskega odbora Tolmin: z dqhodki v znesku . , . . 41,756.000.— in izdatki v znesku . . > 47,630.000.— Okrajnega ljudskega odbora Trbovlje: z dohodki v znesku - » 43,662.000.— in izdatki v znesku • . . 64,470.000.— Okrajnega ljudskega odbora Trebnje: z dohodki v znesku ..... 31,180.000.— in izdatki v znesku .... 31,180.000 — Skupaj proračun Glavnega mesta Ljubljane in proračuni okrajev ter mest, izločenih iz okrajev: z dohodki v znesku ...... 2.239,618.000,— in izdatki v znesku . j # • . 2.337,273 000.— 3. člen Izdatki v proračunih Glavnega mesta Ljubljane okrajev in mest izločenih iz okrajev, ki so določeni z državnim proračunom, se bodo krili z njihovimi lastnimi dohodki. Če lastni dohodki okrajev ne zadoščajo za kritje izdatkov, se primanjkljaj krije z udeležbo na republiških dohodkih. Da se uravnovesijo proračuni Glavnega mesta Ljubljane, okrajev in mest, izločenih iz okrajev, in se zagotovi enakomeren dotok dohodkov, odloči vlada Ljudske republike Slovenije v sporazumu z izvršilnimi odbori teh ljudskih odborov, s kolikšnim odstotkom bodo udeleženi ti ljudski odbori na določenih republiških dohodkih, kakor tudi, katerih dohodkov ljudskih odborov bo deležna Ljudska republika Slovenija in s kolikšnim odstotkom. 4. člen Planirani presežek dohodkov v proračunih nižjih organov državne oblasti gre v proračun višjega organa državne oblasti in se uporabi za uravnovešen j e proračunov tistih organov državnih oblasti, ki ne morejo svojega proračuna uravnovesiti z lastnimi dohodki, 5. člen Z dotacijo iz republiškega proračuna se pokrijejo presežki izdatkov nad dohodki v proračunih: Okrajnega ljudskega odbora Črnomelj v znesku 8.347.000 dinarjev, Okrajnega ljudskega odbora Idrija v znesku 20,837.000 dinarjev, Okrajnega ljudskega odbora Ilirska Bistrica v znesku 9,674.000 dinarjev, Mestnega ljudskega odbora Jesenice v znesku 22 milijonov 948.000 dinarjev. Okrajnega ljudskega odbora Ljutomer v znesku 9,167.000 dinarjev, Okrajnega ljudskega odbora Tolmin v znesku 5,874.000 dinarjev, Okrajnega ljudskega odbora Trbovlje v znesku 20 milijonov 808.000 dinarjev. 6. člen Državna gospodarska podjetja znižajo v letu 1951 planirano polno lastno ceno za znesek 700,000.000 dinarjev. Republiška planska komisija določi v soglasju s pristojnimi organi vlade LRS odstotek znižanja planirane polne lastne cene po gospodarskih panogah, operativna upravna vodstva pa po podjetjih. Minister za finance Ljudske republike Slovenije predpiše način vplačevanja zneskov, ki se dobijo z znižanjem polne lastne cene. 7. člen Celotni plan investicij v znesku 3.520,100.000 dinarjev se finansira iz proračunskih sredstev z zneskom 1.620.100.000 dinarjev in iz lastnih sredstev podjetij (amortizacije in dela dobička) z zneskom 1.900.000.000 dinarjev. 8. člen Zneski, določeni v proračunski rezervi vlade Ljudske republike Slovenije za finansiranje iz inozemstvo uvožene opreme za kapitalno izgradnjo, se lahko črpajo samo za povečanje partij investicijskih kreditov kapitalne izgradnje za izplačilo uvožene opreme na osnovi dispozicije republiške planske komisije in v sporazumu s pristojnimi sveti. 9. člen Krediti za investicije in drugo finansiranje gospodarstva se ne morejo z virmani zmanjševati za finansiranje izdatkov, odobrenih v drugih delih proračuna Izdatki za državno upravo in sodstvo se ne morejo povečati iz zneskov, ki so odobreni za finansiranje prosvete in ljudske kulture in finansiranje socialno-zuravstvenega varstva ljudstva. 10. člen Prenose kreditov (virmane) med pai i^ami in pozicijami raznih poglavij v mejah istega dtia ;n raz delka odobrijo višji odredbodajalci. Krediti, odobreni za izplačevanje stalnih in občasnih posebnih osebnih dodatkov, se ne smejo povečevati z virmani. Pozicije za operativne materialne izdatke se ne smejo povečevati z virmanom iz pozicij za funkcionalne izdatke. Z virmanom zmanjšane ali povečane partije in pozicije se ne smejo znova povečati oziroma zmanjšati. 11. člen Osnutki pravnih predpisov, katerih izvajanje povzroči nove ali večje izdatke, se morajo poslati v odobritev ministru za finance. 12. člen Kolikor še ni izdana dokončna odločba o sistematizaciji, se sme število službenih mest povečati samo v soglasju s predsednikom Sveta vlade Ljudske republike Slovenije za zakonodajo in izgradnjo ljudske oblasti in z ministrom za finance Ljudske republike Slovenije. Nove namestitve so dopustne, samo če so v proračunu zagotovljena potrebna finančna sredstva v okviru odobrene sistematizacije. 13. člen Minister za finance Ljudske republike Slovenije ima pravico ustaviti izplačilo osebnih izdatkov, ki ni v skladu s pravnimi predpisi. Če se pristojni višji odredbodajalec ne strinja z ustavitvijo, odloči o tem predsednik vlade Ljudske republike Slovenije. 14. člen Odločbe o uslužbenskih razmerjih šefov računovodstev izdajajo pristojni organi v soglasju z ministrom za finance. Šefi računovodstev pri odredbodajalcih so za svoje delo odgovorni ne samo odredbodajalcu, temveč tudi ministru za finance. 15. člen V zvezi z zakonom Ljudske skupščine FLRJ o podaljšanju izvajanja zakona o petletnem planu za razvoj narodnega gospodarstva FLRJ v letih 1947 do 1951 z dne 30. XII. 1950, se izvršitev nalog iz zakona o petletnem planu razvoja narodnega gospodarstva v LRS v letih 1947—1951, ki niso zajete v proračunu LRS za leto 1951, prenese v proračunsko leto 1952. 16. člen Ta zakon velja od dneva objave v ^Uradnem listu LRS«, izvaja pa se od 1. januarja 1951. U št. 242 Ljubljana, dne 17. januarja 1951. PREZIDU LJUDSKE SKUPŠČINE LJUDSKE REPUBLIKE SLOVENIJE Sekretar: Predsednik: France Lubej 1. r. Josip Vidmar 1. r. 20. Na podlagi 4. točke 72. člena ustave LR Slovenije razglaša Prezidij Ljudske skupščine LR Slovenije zakon o državnem zaključnem računu Ljudske republike Slovenije za leto 1949, ki ga je sprejela Ljudska skupščina LR Slovenije na IV. izrednem zasedanju dne 12. januarja 1951 in ki se glasi: Zakon o državnem zaključnem računu Ljudske republike Slovenije za leto 1949 1. člen Doseženi dohodki in izvršeni izdatki znašajo v proračunskem letu 1949 po državnem proračunu: dinarjev Dohodki - -...................... 6.612,456.678.— Izdatki ........ 6.343,203.901.— Presežek dohodkov.................. 269,252.777.— 2. člen Državni zaključni račun za leto 1949 obsega dosežene dohodke in izvršene izdatke po državnem proračunu za leto 1949, republiški dodatni proračun in dodatne proračune ljudskih odborov, in sicer: a) po rednem in dodatnem republiškem proračunu: dinarjev Dohodke --.r»... . 4 269,953.598.—- Izdatke • 4.251,062.644,— Presežek dohodkov . . . • . 18,890.954.— h) po rednih in dodatnih proračunih ljudskih odborov: 1. Mestnega ljudskega odbora Celje Dohodke - <«■•'••• 141,734.788.—- Izdatke..............- .» . ■» . • 104,974.144.— Presežek dohodkov ..... 36,760.644.—• Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun . . • 12,800.000.— 2. Okrajnega ljudskega odbora Celje okolica Dohodke • , , . . 119,685.775.— Izdatke................... * » • 103,189.193.— Presežek dohodkov ..... 16,496.582.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 4,000.000.— 3. Okrajnega ljudskega odbora Črnomelj Dohodke . ....... 46,675.308.—1 Izdatke................., . . 45,712.424.— Presežek dohodkov ..... 962.884.— 4. Okrajnega ljudskega odbora Dravograd Dohodke ...... . 62,756.577.- Izdatke .... , • • « 58,021.900.— Presežek dohodkov.................. 4,734.677.— 5. Okrajnega ljudskega odbora Gorica Dohodke . ■ - 115,721.885.— Izdatke • ..... 110/728.043,— Presežek dohodkov 4,993.842.— 6. Okrajnega ljudskega odbora Grosupbe Dohodke - 43,937.934.— Izdatke . . . 41,848.111.— Presežek dohodkov.................. 2,089.823.— 7. Okrajnega ljudskega Dohodke Izdatke ....... . Presežek dohodkov odbora Idrija dinarjev . . 42,399.272.— . , 41,042.730.— , . . 1,356.542 — 18. Mestnega ljudskega Dohodke .«•••. Izdatke Presežek dohodkov • > odbora Maribor dinarjev . - 166,942.603.— 161,817.999.— . . 5,124.604.— 8. Okrajnega ljudskega odbora Ilirska Bistrica Dohodke , • ................ 38,006.578.— Izdatke . - n • > ■ 34,135.365. Presežek dohodkov . . . » « 3,871.213.— 9. Okrajnega ljudskega odbora Jesenice Dohodke - - 91,680.152.— Izdatke • . . . . o » 59,808.869.— Presežek dohodkov ..... 31,871.283.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 14,000.000.— 10. Okrajnega ljudskega odbora Kamnik Dohodke........................... 63,769.393.— Izdatke........................ • 59,688.310.— Presežek dohodkov................ 4,081.083.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 1,732.429.— 11. Okrajnega ljudskega odbora Kočevje Dohodke........................... 81,528.965.— Izdatke............................ 54.508.855.— Presežek dohodkov ..... 7,020.110.— 12. Okrajnega ljudskega odbora Kranj Dohodke ......... 88,211.090- Izdatke 81,139.614.— Presežek dohodkov ....?» 7,071.476.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 5,337.972.— 13. Okrajnega ljudskega odbora Krško Dohodke........................... 111,694.854.— Izdatke................... 89,846.413.— Presežek dohodkov ..... 21,848.441.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun . . • • 9,200.000.— 14. Okrajnega ljudskega odbora Lendava Dohodke............................ 46,551.795.— Izdatke........................... 38,586.838,—■ Presežek dohodkov............... 7,964.957.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 2,400.000.— 15. Mestnega ljudskega odbora Ljubljana Dohodke . • ...... 426,569.839.— Izdatke........................... 295.009.248.— Presežek dohodkov............... 131,560.591.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 65,808.953.— 16. Okrajnega ljudskega odbora Ljubl jana okolica Dohodke........................... 88,775.030.— Izdatke........................... 77,530.740.— Presežek dohodkov............... 11,244.290.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 4,641.288.— 17. Okrajnega ljudskega odbora Ljutomer Dohodke.......................... 50,495.331.— Izdatke.................... - 46,609.842 — Presežek dohodkov....................... 3.885480,— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 1,707.835.— 19. Okrajnega ljudskega odbora Maribor okolica Dohodke................... » . . 82,525.279.— Izdatke • • • . . . - 72,678.618.— Presežek dohodkov................ 9,846.661.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 1,851.000.— 20. Okrajnega ljudskega odbora Mozirje Dohodke - 44,509.724.— Izdatke • . ..,«»» 41,668.511.— Presežek dohodkov................ 2,841.213.— 21. Okrajnega ljudskega odbora Murska Sobota Dohodke.................. • • 73,557.293.— Izdatke................... • - 72,138.175.— Presežek dohodkov................ 1,419.118.— 22. Okrajnega ljudskega odbora Novo mesto Dohodke..............X . . . 83,668.472.— Izdatke.......................... 73,622.384.—• Presežek dohodkov.............. 10.046.088.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun ... 1,800.000.— 23. Okrajnega ljudskega odbora Poljčane Dohodke.........................- 85,864.600.— Izdatke................... 78,463.211.— Presežek dohodkov ..... 7,401.389.— 24. Okrajnega ljudskega odbora Postojna Dohodke............................... 67,912.086.— Izdatke...................... 61,872.173.— Presežek dohodkov ..... 6,039.913.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 173.690.— 25 Okrajnega ljudskega odbora Ptuj Dohodke.......................... 101,713.404.— Izdatke.......................... 95,308.829.— Presežek dohodkov.............. 6,404.575.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 2,051.648.— 26. Okrajnega ljudskega odbora Radgona Dohodke ................. 40,064.995.— Izdatke.......................... 36,524.405.— Presežek dohodkov.............. 3,540.590.— 27. Okrajnega ljudskega odbora Sežana Dohodke •.•»»•••• 48,301.427.— Izdatke.......................... 40,442.432.— Presežek dohodkov ..... 2,858.995,— 28. Okrajnega ljudskega odbora Tolmin Dohodke...................... 55,809.920.— Izdatke ......................... 48,226.588.— Presežek dohodkov ..... 7,583.332.— 29. Okrajnega ljudskega odbora Trbovlje Dohodke - . . . . . Izdatke......................... Presežek dohodkov . . . . . Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun . . . . 74,498.433.— 55,363.719.- 19.134.714- 6,500.000,- 30. Okrajnega ljudskega odbora Trebnje dinarjev Dohodke . t ...... e 39,083.378.— Izdatke ................ 33,271.859.— Presežek dohodkov....... 5,811.519.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 1,500.000.— Skupni dohodki po proračunih ljudskih odborov..... 2.599,646.180.— Skupni izdatki po proračunih ljudskih .odborov.... 2.213,779.542.— Presežek dohodkov po proračunih ljudskih odborov. 385,866.638.— Odvedeni presežek dohodkov v republiški proračun .... 135,504.815.— 3. člen Odobravajo se izvršeni izdatki po 33. členu uredbe o izvrševanju proračuna kakor tudi prekoračenje izvršenih izdatkov, krito z lastnimi presežki dohodkov. 4. člen Odobrava se državni zaključni račun za leto 1949, sestavljen po predpisih 37. člena temeljnega zakona o proračunu in 39. člena uredbe o izvajanju proračuna. 5. člen Državni zaključni račun je sestavni del tega zakona. 6. člen Ta zakon velja od dneva objave v »Uradnem listu LRS«. 2. člen Razveljavijo se pravni predpisi, ki so bili izdani na podlagi 13. člena zakona o volitvah in dolu začasnih oblastnih ljudskih odborov in o načinu prenosa pristojnosti na oblastne ljudske odbore o tem, katere izmed zadev, danih z republiškimi pravnimi predpisi v pristojnost republiških in lokalnih državnih organov, preidejo v pristojnost oblastnih ljudskih odborov. Zadeve, ki so bile s temi predpisi prenesene v pristojnost oblatnih ljudskih odborov, se vrnejo v pristojnost državnih organov, v katerih pristojnosti so bile do izdaje teh predpisov, oziroma v pristojnost državnih organov, ki so prevzeli zadeve odpravljenih državnih organov. 3. člen Prezidij Ljudske skupščine Ljudske republike Slovenije predpiše z ukazom, katere izmed zadev, ki so z republiškimi zakoni, izdanimi po ustanovitvi oblasti, bile dane v pristojnost oblastnih ljudskih odborov, preidejo v pristojnost republiških organov in katere v pristojnost okrajnih ljudskih odborov ter ljudskih odborov mest, izvzetih iz okraja, ter po potrebi vskladi republiške' zakone s predpisi tega zakona. Vlada Ljudske republike Slovenije in pristojni republiški organi določijo, katere izmed zadev, ki so bile z njihovimi predpisi, izdanimi po ustanovitvi oblasti, razen s predpisi, navedenimi v 2. členu tega zakona, dane v pristojnost oblastnih ljudskih o l bo rov, preidejo v pristojnost republiških organov in katere v pristojnost okrajnih ljudskih odborov ter ljudskih odborov mest, izvzetih iz okraja. 4. člen U št. 243 Ljubljana, dne 17. januarja 1951 PREZIDIJ LJUDSKE SKUPŠČINE LJUDSKE REPUBLIKE SLOVENIJE Sekretar: Predsednik: France Lubej 1. r. Josip Vidmar 1. r. 21. Na podlagi 4. točke 72. člena ustave LR Slovenije razglaša Prezidij Ljudske skupščine LR Slovenije zakon o odpravi oblasti kot upravnoteritorialnih enot v Ljudski republiki Sloveniji, ki ga je sprejela Ljudska skupščina LR Slovenije na IV. izrednem zasedanju dne 13. januarja 1951 in ki se glasi: Zakon o odpravi oblasti kot upravnoteritorialnih enot v Ljudski republiki Sloveniji 1. člen V Ljudski republiki Sloveniji se odpravijo oblasti kot upravne teritorialne enote. Zakon o ustanovitvi oblasti v Ljudski republiki Sloveniji (Uradni list LRS, št. 16—86/49) in zakon o volitvah in delu začasnih oblastnih ljudskih odborov in o načinu prenosa pristojnosti na oblastne ljudske odbore (Uradni list LRS, št. 16—87/49) prenehata veljati. Goriška oblast začasno še ostane. Oblastni ljudski odbor Goriške oblasti obdrži začasno svoje dosedanje pristojnosti, dokler Prezidij Ljudske skupščine LRS njegovih pristojnosti, določenih z ukazom (Uradni list LRS, št. 19—109/49) in z republiškimi zakoni, oziroma vlada LRS odnosno pristojni republiški organi pristojnosti, določenih z njihovimi pravnimi predpisi, ne prenesejo na druge državne organe. Prezidij Ljudske skupščine LRS določi z ukazom dan, ko preneha Goriška oblast. 5. člen Vlada LRS izda po potrebi še druge predpise za izvedbo tega zakona. 6. člen Ta zakon velja z dnem objave v »Uradnem listu LRS«. U št. 244 Ljubljana, dne 17. januarja 1951. PREZIDU LJUDSKE SKUPŠČINE LJUDSKE REPUBLIKE SLOVENIJE Sekretar: Predsednik: France Lubej 1. r. Josip Vidmar 1. r. 22. Na podlagi 4. točke 72. člena ustave LR Slovenije razglaša Prezidij Ljudske skupščine LR Slovenije zakon o dopolnitvi zakona o obrtništvu, ki ga je sprejela Ljudska skupščina LR Slovenije na IV. izrednem zasedanju dne 13. januarja 1951 in ki se glasi: Zakon o dopolnitvi zakona o obrtništvu 1. člen 74. člen zakona o obrtništvu (Uradni list LRS, št. 20—102/50) se dopolni tako, da se za sedanjim drugim odstavkom doda nov tretji odstavek, ki se glasi: »Dohodki zadruge se ne smejo deliti na zadružnike v obliki udeležbe pri dobičku.< Sedanji tretji odstavek 74. člena zakona postane četrti odstavek. 2. člen Ta zakon velja z dnem objave v »Uradnem listu LRS«. U št. 245 Ljubljana, dne 17. januarja 1951. PREZIDIJ LJUDSKE SKUPŠČINE LJUDSKE REPUBLIKE SLOVENIJE Sekretar: Predsednik: France Lubej 1. r. Josip Vidmar 1. r. PHÄVILNIK1.0DREDBE.NAV0D1LA.0DL0CBE MINISTRSTEV LJUDSKE REPUBLIKE SLOVENIJI 23. Na podlagi 3. člena uredbe o republiških strokovnih svetih (Uradni list LRS, št. 2—5/51) izdajam odločbo o ustanovitvi republiškega strokovnega sveta za prosveto 1 Za vsestransko proučevanje in reševanje strokovnih problemov s področja prosvete se ustanovi republiški strokovni svet za prosveto kot stalni posvetovalni organ Ministrstva za prosveto LRS. 2 Naloga republiškega strokovnega sveta za prosveto je, da proučuje vprašanja o vseh vrstah šolstva in izvenšolske vzgoje, o sistemu in organizaciji dela, o metodah dela, o vzgojnih in učnih sredstvih, o okolju učenca oziroma dijaka, o kadrih in o vseh drugih važnih vprašanjih s področja prosvete. Ta vprašanja proučuje svet in daje o njih predige na zahtevo ministra za prosveto LRS ali pa po jstni spodbudi. 3 Svet ima lahko sekcije za proučevanje posameznih panog s področja prosvete. Sekcije ustanavlja in ukinja minister za prosveto LRS. 4 Svet dela in daje svoja mnenja ter predloge v plenumu in sekcijah. Sestanke plenuma sklicuje in jim določa dnevni red minister. 5 Ta' odločba velja od dneva objave v »Uradnem listu LRS«. Št. 86/1 Ljubljana, dne 17. januarja 1951. Minister za prosveto LRS: Ivan Regent 1. r. ZAPISNIK 1- seje IV. izrednega zasedanja Ljudske skupščine LRS dne 12. januarja 1951. Predsedoval: dr. Ferdo Kozak, predsednik. Tajnik: Jože Jurač. Predsednik prične 1. sejo IV. izrednega zasedanja Ljudske skupščine LRS ob 10, uri 25 minut ter prečita ukaz Prezidija Ljudske skupščine LRS U št. 235 z dne 2. januarja 1951 o sklicanju Ljudske skupščine LRS k IV. izrednemu zasedanju na dan 12. januarja 1951 Pred prehodom na dnevni red objavi predsednik, da je Ljudska skupščina LRS prejela tele predloge: 1. minister za finance LRS je v imenu vlade LRS dostavil Ljudski skupščini LRS v razpravo, in sklepanje: predlog državnega proračuna Ljudske republike Slovenije za leto 1951. predlog zakona o državnem zaključnem računu Ljudske republike Slovenije za leto 1949. Zakonska predloga sta bila pc poslovniku dostavljena odboru za gospodarski načrt in finance. Odbor je o zakonskih predlogih sklepal, ju v celoti sprejel ter dostavil skupščini svoji poročili. Zakonska predloga sta bila s poročili razmnožena in razdeljena ljudskim poslancem. 2. Predsednik vlade LRS je dostavil Ljudski skupščini v razpravo in sklepanje predlog zakona o odpravi oblasti kot upravnoteri tor Jalnih enot v Ljudski republiki Sloveniji in predlog zakona o dopolnitvi zakona o obrtništvu. Po določbah poslovnika sta bila dostavljena zakonodajnemu odboru, ki je o predlogih sklepal, ju v celoti sprejel in predložil skupščini s poročili. Zakonska predloga z obrazložitvami in poročili sta bila razmnožena in razdeljena ljudskim poslancem. 3. Anketna odbora Ljudske skupščine LRS za preiskavo načina in stanja preskrbe v Ljudski republiki Sloveniji in za preiskavo odkupnega sistema v Ljudski republiki Sloveniji sta dostavila skupščini svoji pr ročili. — Vsi navedeni zakonski predlogi pridejo i dnevni red, če tako sklene skupščina. Glede na to, da Ljudski skupščini LRS poteče delovna doba, predlaga predsednik, da pride na dnevni red tudi odlok Ljudske skupščine LRS o njenem razpustu. * Skupščina nato odobri dvodnevni dopust ljudskim poslancem: Ivanu Ocvirku, Olgi Vrabičevi, Tonetu Zupančiču, Slavku Kovačiču, Edu Zorku, Slavku Furlanu, Edvardu Kardelju, Borisu Kidriču, Francetu Leskošku, Bogdanu Osolniku, Zdenki Kidričevi, Jožetu Brileju, Vinku Knolu, ki so službeno nujno zadržani in Milanu Venišniku, Vladimirju Pavšiču in Miri Tomšičevi — Svetina, ki so bolni, Tonetu Ulrihu pa enodnevni dopust, ker je službeno odsoten. . Pri prehodu na dnevni red, to je na določitev dnevnega reda in glede na v uvodu objavljene predloge, predlaga predsednik tale dnevni red: 1. razprava in sklepanje o predlogu državnega proračuna Ljudske republike Slovenije za leto 1951, 2. razprava in sklepanje o predlogu zakona o državnem zaključnem računu Ljudske republike Slovenije za leto 1949, 3. razprava in sklepanje o predlogu zakona o odpravi oblasti kot upravnoteritorialnih enot v Ljudski republiki Sloveniji, 4. razprava in sklepanje o predlogu zakona o dopolnitvi zakona o obrtništvu, 5. poročilo anketnega odbora Ljudske skupščine LRS za preiskavo načina in stanja preskrbe v Ljudski republiki Sloveniji, 6. poročilo anketnega odbora Ljudske skupščine LRS za preiskavo odkupnega sistema v Ljudski republiki Sloveniji in 7. potrditev odloka Ljudske skupščine LRS o njenem razpustu. Skupščina sprejme predloženi dnevni red soglasno, nakar preide predsednik na 1. točko dnevnega reda, na razpravo in sklepanje o predlogu državnega proračuna Ljudske republike Slovenije za leto 1951 ter objavi, da se bo razprava vršila po 36. in 40 členu poslovnika, a glasovanje po 38. in 47. členu poslovnika. Po poročilu dr. Mihe Kambiča, poročevalca odbora za gospodarski načrt in finance poda ekspoze minister za finance LRS Zoran Polič. Po ekspozeju ministra za finance odredi predsednik lOminutni odmor, ter pozove poslance, ki žele sodelovati v razpravi, naj se med odmorom priglasijo tajniku. Po odmoru se seja nadaljuje ob 11. uri 45 minut. Nato poda ekspoze predsednik planske komisije Janko Smole. Po tem ekspozeju prekine predsednik sejo ob 13. uri ter objavi, da se bo seja nadaljevala ob 16. uri. V nadaljevanju seje poda ekspoze predsednik vlade LRS Miha Marinko. Po ekspozejih so govorili: Jože Petejan, Anton Ingolič, Jože Jurač, Leopold Maček, Bela Berglez. Jakob Dernač, dr. Anton Melik in dr. Božidar Lavrič — vsi »za«. Ker ie s tem spisek govornikov izčrpan, objavi oredsednik, da je vlada LRS predložila Liudski skupščini, da se zakonu o proračunu za leto 1951 doda novi člen, ki naj se glasi: »čl. 15. — V zvezi z zakonom Ljudske skupščine FLRJ o Dodaljšanju izvajanja zakona o petletnem planu za razvoj narodnega gospodarstva FLRJ v letih 1947 do 1951 z dne 30. XTI. 1950, se izvršitev nalog iz zakona o petletnem planu razvoja narodnega gospodarstva v LRS v letih 1947—1951, ki niso zajete v proračunu LRS za leto 1951, prenese v proračunsko leto 1952.« Sedanji 15. člen naj postane 16. Po izjavi poročevalca odbora za gospodarski načrt in finance, da odbor sprejme predloženi amandman, preide predsednik na glasovanje. Skupščina sprejme soglasno z aklamacijo predlog državnega proračuna Ljudske republike Slovenije za leto 1951, nakar predsednik objavi, da ga bo v smislu ustave in poslovnika dostavil Prezidiju Ljudske skupščine LRS v razglasitev. V drugi točki dnevnega reda, v razpravi in sklepanju o predlogu zakona o zaključnem računu Ljudske republike Slovenije za leto 1949, sprejme skupščina po poročilu poročevalca odbora za gospodarski načrt in finance Franca Furlana, tudi ta predlog soglasno in bo prav tako dostavljen Prezidiju Ljudske skupščine LRS v razglasitev. Nato predlaga predsednik, da se današnja seja zaključi, kar skupščina soglasno odobri ter objavi, da bo druga seja naslednjega dne, to je 13. januarja 1961 ob 10. uri z nadaljevanjem dnevnega reda. Seja se zaključi ob 19. uri 50 minut. Št. LS 33/1—51 Ljubljana, dne 12. januarja 1961. Ljudska skupščina Ljudske republike Slovenije Tajnik: Predsednik: Jože Jurač 1. r. Dr. Ferdo rfoznk 1. r. ZAPISNIK 2. seje IV. izrednega zasedanja Ljudske skupščine LRS dne 13. januarja 1951 Predsedoval: dr. Ferdo Kozak, predsednik. Tajnik: Miloš Ledinek. Predsednik prične sejo ob 10. uri 10 minut, določi, da bo zapisnik današnje seje vodil tajnik Miloš Ledinek. Nato se prečita zapisnik 1. seje IV. izrednega zasedanja, ki ga skupščina soglasno odobri in se podpiše. V nadaljevanju dnevnega reda skupščina soglasno sprejme predlog zakona o odpravi oblasti kot upravnoteritorialnih enot v Ljudski republiki Sloveniji. Po poročilu poročevalca zakonodajnega odbora Ivana Tro-jarja je govoril o predloženem zakonskem predlogu predsednik Sveta za zakonodajo in izgradnjo ljudske oblasti LRS dr. Marijan Brecelj. Nato skupščina soglasno sprejme zakonski predlog. Pravtako skupščina soglasno sprejme predlog zakona o dopolnitvi zakona o obrtništvu. Poročilo zakonodajnega odbora je podal Alojz Colarič. Oba zakonska predloga bosta dostavljena Prezidiju Ljudske skupščine LRS v razglasitev. Sledili sta poročili anketnih odborov Ljudske skupščine LRS. Poročilo anketnega odbora za preiskavo načina in stanja preskrbe v LRS je podal Matija Maležič, a poročilo anketnega odbora za preiskavo odkupnega sistema v LRS pa Maks Krmelj. Skupščina sprejme nato predloge obeh odborov, da se njuna celotna poročila dostavijo vladi LRS v postopek in obravnavo ter anketnima odboroma Zvezne skupščine FLRJ. Po poročilih anketnih odborov je dal pojasnila v imenu vlade LRS predsednik Sveta za blagovni promet Viktor Avbelj. V razpravi je govoril še ljudski poslane; Janez Por. V zadnji točki dnevnega reda je skupščina sprejela naslednji odlok: Ljudska skupščina Ljudske republike Slovenije je na svoji 2. seji IV. izrednega zasedanja dne 13. januarja 1951 sprejela naslednji odlok: Ljudska skupščina Ljudske republike Slovenije odloča: 1. Ljudska skupščina Ljudske republike Slovenije, katere delovna doba se je začela dne 16. januarja 1947 s tem, da se je Ustavodajna skupščina Ljudske republike Slovenije spremenila v redno Ljudsko skupščino Ljudske republike Slovenije, in ji po 53. členu ustave Ljudske republike Slovenije poteče z dnem 16. januarja 1951, se razpusti. 2. Pooblašča se Predsedstvo Ljudske skupščine Ljudske republike Slovenije, da opravlja do sestanka nove Ljudske skupščine posle, za katere je pooblaščeno po poslovniku. 3. Pooblašča se administrativni odbor Ljudske skupščine Ljudske republike Slovenije, da do sestanka nove Ljudske skupščine opravlja posle, določene po poslovniku. 4. Ta odlok začne veljati takoj. Skupščina odlok soglasno potrdi. Ker je s tem dnevni red izčrpan, pooblasti skupščina predsednika in tajnika, da podpišeta zapisnik 2. seje, nakar zaključi predsednik 2. sejo in tudi IV izredno zasedanje. Št. LS 34/1-51 Ljubljana, dne 13. januarja 1951. Ljudska skupščina Ljudske republiko Slovenije Tajnik: Predsednik: Miloš Ledinek 1. r. Dr. Ferdo Kozak 1. r. Popravek Ministrstvo za prosveto LRS je pri primerjanju z Izvirnikom ugotovilo, da so v navodilu za določevanje višine funkcijskih dodatkov v meji med najmanjšim in največjim zneskom za položaje v prosvetno-znanstveni stroki (Uradni list LRS, št. 26—151/50), v 8. točki pomotoma navedeni tudi ravnatelji srednjih umetniških šol, zato mora v prvem in drugem odstavku 8. točke odpasti besedica »umetniške«. Prvi in drugi odstavek 8. točke se torej pravilno glasi: »Višina funkcijskega dodatka za ravnatelja srednje šole (šole za splošno izobrazbo, strokovne šole) se določi po številu oddelkov: ravnatelj srednje šole (za splošno izobrazbo, strokovne šole brez delavnic).« Št. VII 1990/2 Ljubljana, dne 2. novembra 1950. Ministrstvo za prosveto LRS Pregled »Uradnega lista FLRJ« 9t. 71 z du« 31. decembra 1950: b'öö. Zakon o splošnem državnem proračunu za leto 1951. 656. Zakon o splošnem državnem zaključnem računu za leto 1949. 657. Zakon o podaljšanju izvajanja zakona o petletnem planu za razvoj narodnega gospodarstva Federativne ljudske republike Jugoslavije v letih 1947—1951. 656. Odločba o prenosu državnih mojstrskih delavnic upodabljajoče umetnosti v pristojnost vlad ljudskih republik. 659- Odločba o združitvi Šole za filmsko igro in režijo v Beogradu z Akademijo za gledališko umetnost v Beogradu. 660. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika o razvrstitvi del pri transportu- 661. Navodilo o vplačevanju posameznih vrst proračunskih dohodkov po proračunih za leto 1951 zia račune pri Narodni banki FLRJ. 662. Odredba o popisu živine v Federativni ljudski republiki Jugoslaviji!. 663. Odredba o ažuriranju knjigovodstva v državnih gospodarskih podjetjih. 664. Odredba o obračunavanju in vplačevanju razlik pri cenah vina. 665- Odločba o državnih odkupnih (vezanih) cenah za vino. Popravek ukaza o imenovanju izrednega poslanika in pooblaščenega ministra Federativne ljudske republike Jugoslavije v Burmi. Popravek uredbe o spremembah in dopolnitvah uredbe o elementih lastne cene, o akumulaciji, skladu vodstva in o osrednjem skladu državnih industrijskih prodzvajatnih podjetij lokalnega pomena. Popravek navodila o ureditvi prehoda pogodbenih obveznosti iz leta 1950 v leto 1951 glede pogodb, ki so bile sklenjene na podlagi razdelitvenih planov za leto 1950. Popravek navodila o spremembah in dopolnitvah navodila o prodaji in določanju cen za izdelke zasebnih obrtnih obratov. Popravek navodila o spremembah in dopolnitvah navodila o prodaji in določanju cen za izdelke obrtniških zadrug in podjetij družbenih organizacij. Popravek navodila o spremembah in dopolnitvah odredbe o ureditvi prometa s kmetijskimi pridelki. Popravek odločbe o enotnih prodajnih cenah za jeklene litine. St. 1 z dne 3. januarja 1951: 1. Zakon o prenehanju veljavnosti zakona o državnih kmetijskih posestvih. 2. Uredba o začasnem finansiranju ljudskih republik in ljudskih odborov. 3. Uredba o spremembah in dopolnitvah uredbe o potrjevanju zaključnih računov zadrug in okrajnih zvez kmetijskih zadrug. 4. Uredba o pomoi-ski stroki. 5. Pravilnik za izvajanje uredbe o ugotavljanju sposobnosti ladij trgovske mornarice FLRJ za plovbo. Izda'a »Uradni list LRS«. — Direktor in odgovorni urednik: dr. Rastko Močnik, tiska tiskarna »Toneta Tomšiča«. — vejv L;"bl.ja.ni- Na-ročnjina: letno 340 din. — Posamezna številka: 4 din do 16 strani. S din do 82 struni. 12 din do 48 strani, 16 dm do 64 strani,""no pošti 2.50 dim več. Uredništvo in upravništvo: Ljubljana, Gregorčičeva ul. 23. — Telefon: ravnateljstvo 80-6il uredništvo 26-28, upravništvo 55-79. Cek, račun 601-60180-0.