Avgust 1990 Številka 2 Posebna izdaja BODOČI PODJETNIKI Vsestransko vas želimo spodbuditi in vam pomagati, da uresničite svoje doslej neuresničene poslovne ambicije. Sami, ali s skupino sodelavcev, boste lahko ustanovili podjetje in če ste dovolj kreativni in sposobni, boste tudi obogateli. Ugotovitev, da so naše kapacitete večje, kot jih potrebujemo za trenutni obseg dela, verjetno ni sporna. Zato smo se odločili, da skušamo njihove posamezne dele kar najbolje izkoristiti. Pri tem ste dobrodošli vsi, ki imate kakršnokoli podjetniško zamisel ali pobudo. Skratka, iščemo podjetnike. Da bi omogočili čimvečjo možnost za učinkovit pristop, smo pri projektu notranjega podjetništva k sodelovanju pritegnili Mednarodno podjetje ININ iz Ljubljane, kije specializirano za tako vrsto pomoči. Oblikovali smo projektno skupino, ki bo bedela nad potekom celotnega projekta. V prvi fazi želimo zajeti čimveč novih pobud. Te bodo predvidoma treh vrst: 1. IDEJE ZAPOSLENIH Mnogi od vas veste, kako bolje organizirati del našega poslovanja ali kakšno novost je smiselno uvesti.Tudi pobude, ki se ne vežejo na dejavnost TGA so dobrodošle, saj je edino merilo, ki ga postavljamo, ustvarjanje dobička. 2. IDEJE VODSTVA PODJETJA Proučili bomo možnosti tistih pobud, ki jih ima vodstvo podjetja in za izbrane organizirali realizacijo. 3. POBUDE IZ OKOLJA Izkoristiti želimo tudi vse tiste ideje, ki niso nastale v našem podjetju, a bi njihova realizacija prinesla korist tudi nam. Pri tem bomo iskali predvsem tiste pobude, ki bodo direktno prispevale k izboljšanju organizacije dela. Vsem predlagateljem bomo pomagali pripraviti poslovni načrt za realizacijo poslovne zamisli. Z njo bomo ocenili možnosti realizacije in dobiček, ki bi ga lahko ustvarila. Ker bo šlo pri večini pobud predvidoma za ustanavljanje novih podjetij, ki bodo morala poskrbeti za lastno preživetje, hočemo preprečiti realizacijo tistih, ki nimajo ekonomske osnove za uspešen dolgoročni razvoj. Pri ustanavljanju novih podjetij, se bo TGA pojavila kot soustanoviteljica, z možnostjo soodločanja in delitve dobička, ki je osnovni motiv podjetništva. Drugi partner v podjetju bo podjetnik ali podjetniška skupina, ki jo želimo na ta način stimulirati za uspešno delo in nagraditi v odvisnosti od dejansko doseženega dobička. Po potrebi bomo k sodelovanju pritegnili tudi druge partnerje. Novim podjetjem bomo zagotovili pomoč pri vseh tistih delih, ki jih podjetniki sami še ne bodo znali opravljati ali pa ne bodo imeli potrebe po vključitvi redno zaposlenega delavca. Zagotovljeni bodo: poslovni prostor, administrativna pomoč, možnost telekomunikacij, finančno računovodski servis ter pomoč pri trženju, tehnologiji, organizaciji in drugem. Če bo obseg realiziranih pobud dovolj velik, bomo za trajni podjetniški pristop v okviru TGA organizirali podjetniški inkubator. Ta bo predvidoma samostojno podjetje, ki bo v interesu TGA trajno skrbel za realizacijo novih poslovnih zamisli. Pri tem bomo izkoristili izkušnje Mednarodnega podjetja ININ, ki v slovenskem prostoru gradi mrežo podjetniških inkubatorjev. Pri uvajanju podjetništva gre za pristop, ki je v večji ali manjši meri nov za nas vse. S tem kratkim obvestilom gotovo nismo odgovorili na vsa vprašanja, ki se vam postavljajo, zato bomo v septembru pripravili predstavitev, na kateri bodo sodelovali tudi predstavniki Mednarodnega posjetja ININ. Na predstavitev ste vabljeni vsi, ki vas projekt zanima, predvsem pa tisti, ki že imate kakšno zamisel, ki bi jo radi uresničili. Za ogrevanje in spodbudo vam predlagamo, da poskušate odgovoriti na naslednja vprašanja. Odgovori bodo prvi korak k odločitvi, postati podjetnik ali ne. 1. Ali so vaši starši podjetni? 2. Ali vas je posel (delo) kdaj popolnoma prevzel? 3. Ali ste delali v glavnem v malem, srednjem ali velikem podjetju? 4. Ali ste pred dvajsetim letom izpeljali kakšen posel in z njim zaslužili? 5. Ali ste stari več kot 35 let? 6. Ali ste najstarejši ali najmlajši otrok v družini? 7. Ali ste poročeni, samski ali ločeni? 8. Katera je osnovna motivacija za vašo odločitev o podjetju? — ne želim delati za druge — želim biti popularen — imam preveč energije 9. Kakšen je bil vaš odnos do roditelja, ki je v družino prinašal največ dohodka? 10. Ali odgovore na vprašanja iščete s trdim delom ali z razmišljanjem? 11. Ali za kritičen nasvet vprašate sodelavca? 12. Za uspešno podjetje potrebujem: — denar — stranke — idejo ali proizvod — motivacijo in trdo delo 13. Ali hodite na zabave? 14. Zelo hitro se navdušim nad novimi proizvodi, sodelavci, finančnimi načrti, proizvodnimi idejami? 15. Ali obsojate pametne in lene sodelavce? 16. Zamujate? 17. Ste organizirani na minuto? 18. Radi govorite z zaposlenimi o problemih? 19. Se ne marate pogovarjati o prihodnosti? 20. Radi govorite o novih poslovnih in vodstvenih izkušnjah? 21. Radi prodajate ali učite druge? 22. Če bi izbirali poslovnega partnerja — bi se odločili za strokovnjaka ali prijatelja? 23. Se vam v športu zdi pomembno biti dober igralec ali zmagovati? 24. Ali ste kdaj vodili podjetje, enoto ali sektor? 25. Ali ste v kakšnem poslu izjemno uspeli? 26. Ali ste kdaj prebrali kakšno knjigo o podjetništvu? 27. Ali ste kdaj preživeli popoldne pri prijatelju, kije podjetnik? 28. Vam ljudje zaupajo, jih znate vodite? 29. Ali ste odločni, kadar morate pritisniti na plin in se izogniti nesreči?