Nove knjige v pedagoški knjižnici PEKLAJ, Cirila (ur .): Mentorstvo in profesionalna rast u~iteljev. Ljubljana, Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete, 2007. Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete v Ljubljani je v uredništvu Cirile Peklaj izdal u~benik o mentorstvu in izobraževanju u~iteljev. Knjiga je plod dela ve~ avtoric, ki se profesionalno ukvarjajo z izobraževanjem u~iteljev. Permanentno izobraževanje in dobra strokovna usposobljenost u~iteljev sta prvipogoj za vzpostavitev in razvoj družbe znanja, ki si ga je naša država s svojimi politi~nimi usmeritvami zastavila za cilj. Zato je obravnavani u~benik lahko v pomo~ in v vodilo tej zavezanosti slovenske družbe. Opravljene raziskave kažejo, da u~iteljem manjka kompetenc pri reševanju disciplinskih problemov, pri delu z u~no manj sposobnimi, pri pou~evanju o u~enju in pri obvladovanju socialnih spretnosti. Poleg uvoda urednice sestavlja u~benik šest poglavij. V prvem z naslovom Vloga mentorja pri spodbujanju profesionalne rasti študentov – prihodnjih u~iteljev avtorica Barica Marenti~ Požarnik opredeli modele izobraževanja u~iteljev in vlogo dobro usposobljenih mentorjev prihodnjih u~iteljev. Zaradi družbenih sprememb (globalizacija, informacijska družba, razvoj znanosti in tehnologije) se zahtevajo od u~iteljev nove in spremenjene naloge: prilagajanje vedno bolj razli~nim skupinam u~encev, timsko delo s kolegi u~itelji, uspešno sodelovanje s šolskim okoljem in širše, aktivno poznavanje šolskega kurikula in dejavno sodelovanje pri njegovem nastajanju, permanentno razvijanje profesio- nalnosti, pomen izkustvenega u~enja študentov, u~iteljev, mentorjev. Naslednje poglavje, Kompetence u~iteljev – mentorjev študentov, avtorice Melite Puklek Levpuš~ek je namenjeno prikazu strokovnih, odnosnokomunika- cijskih ter organizacijsko-administrativnih kompetenc mentorjev. V tretjem poglavju se pedagoški praksi posvetita Tatjana Resnik Planinc in Mojca Ilc. Pedagoška praksa je vez med teoreti~nim in prakti~nim znanjem v kurikulu in postaja v izobraževanju u~iteljev vse pomembnejša. Avtorici podata iz~rpen zgled vsebine in organizacije pedagoške prakse na primeru organizacije prakse za študente Oddelka za geografi jo Filozofske fakultete. ^etrto poglavje Opazovanje pouka in povratna informacija avtorice, Brigi- te Kosevski Pulji} govori o pomenu socialnega senzibiliziranja in usposabljanja praktikantov prihodnjih u~iteljev in o vlogi opazovanja pouka in vrednotenja pouka v tem procesu. Pomen »kolegialne hospitacije« pri usposabljanju bodo~ih u~iteljev pred- stavi v svojem prispevku Alojzija Židan. Monika Govekar Okoliš v prispevku U~itelj mentor – mentor andragoga na podro~ju izobraževanja odraslih in andragoške prakse poda prikaz izved- Tanja Šulak 243 be študentske prakse študentov andragogike in pomen mentorja andragoga v tem procesu. Vseživljenjsko u~enje in izobraževanje je imperativ sodobnega ~asa in iz tega konteksta morata izhajati tako mentor kot kurikularna zasnova andragoške prakse. Avtorica opozori tudi na posebnosti andragoške prakse v primerjavi s prakso študentov pedagogike. Naj kon~amo z mislijo ene od recenzentk obravnavanega u~benika, da je le-ta priporo~ljiv »za uporabo vsem bodo~im in sedanjim u~iteljem razli~nih sto- penj in programov izobraževanja«. Tanja Šulak 244 SODOBNA PEDAGOGIKA 2/2008 Nove knjige