URN_NBN_SI_DOC-AYUPEROD

BEŽEN POGLED NA VZGOJNO DELO ASLIBA ZA KNJIŽNIČARSKO IN INFORMACIJSKO SLUŽBO Zorka Leske Program splošnega tečaja za delo v specialnih knjižnicah, ki ga je organiziral Aslib (Association of Special Libraries and Inform ation Bureaux) v Londonu, je pritegnil pozornost v naši knjižnici zaradi pre­ davanj o obdelavi posebnih tehniških publikacij in zaradi ogledov inform acijskih služb v pom em bnih specialnih knjižnicah. Temu interesu se je v sam em tečaju pridružil še nov, nam reč povečan interes za vlogo in dejavnost Asliba, posebno še za način in organizacijo njihovega vzgojnega dela. Osnovni nam en m oje udeležbe je tečaj kljub kratko odm erjenem u času dobro izpolnil; pri om enjenem dodatnem interesu, ki sicer ne sodi v dejanski okvir mojega dela, pa mi je posredoval nekatera opažanja, o katerih menim, da ne bo povsem odveč, če jih sporočim drugim. Poročati torej ne m islim podrobneje o snovi predavanj in o ogledih, pač pa bom skušala podati neki splošen vtis o tečaju in o Aslibovem vzgoj­ nem delu v knjižničarski stroki, pa tudi o Aslibu, ki je s svojo široko izredno razgibano dejavnostjo prav svojevrstna institucija. K dor se je le n ekajkrat udeležil kakršnegakoli tečaja, ki so ga organizirali Angleži, bo rad pritrdil, da je ta narod zmožen opravičiti sloves svoje dolgotrajne in pom em bne tradicije na pedagoškem področ­ ju. Na njihovih tečajih začutiš angleški prirojeni in močno poudarjeni čut za praktičnost. To je vidno pri izboru snovi, kakor tudi pri njenem metodičnem, zelo stvarnem , hkrati pa prijetnem in lahkotnem poda­ janju. Kot sem omenila na začetku, je imel tečaj splošen značaj, ni nam reč obravnaval določenega specializiranega problem a v knjižničarstvu, tem ­ več je podal v koncentrirani obliki zaokrožen prikaz postopkov pri knjižničarskem in inform acijskem delu, s posebnim poudarkom na opisu specialnih tehničnih publikacij ter inform acijskih virov. Deset predavanj, ki smo jih slišali v 4 dneh, bi lahko razdelili v 3 skupine. Opisu in obdelavi specialnih publikacij so bila nam enjena 3 predavanja, 4 predavanja so obravnavala inform acijsko delo, tem eljnim knjižničar­ skim opravilom (akcesija, katalogizacija, klasifikacija) pa so bila odm erjena 3 predavanja. Poleg tega smo imeli 3 zanimive oglede, 2 diskusiji in 1 praktično vajo. Zdi se mi potrebno, da o vsebini predavanj in drugega, k ar je bilo v program u, povem nekaj misli. Čeprav je bil nam en tečaja podati predvsem pregled opravil in gradiva v knjižnici ter inform acijskem oddelku, so predavatelji nekatere tem e prav tem eljito obdelali. V svoje posebno zadovoljstvo sem ravno pri predavanju o special­ nem gradivu zvedela dosti novega. Zanimivo se mi je zdelo, kako natančno in široko je predavatelj opisal vsako od specialnih publikacij, kot so: znanstvena poročila, patenti, standardi, prospekti tvrdk. Naj naštejem vidike, ki jih je uporabil pri opisu publikacij: način, kako

RkJQdWJsaXNoZXIy