Poštnina plačana v gotovini. Š%. 33. Posamezna številka stane Din 1.—. Letnik I. DELAVSKA FRONTA tJredniStvo: Maribor, Koroška cesta 6. Uprava: Maribor, Koroška cesta 1 Naročnina: celoletno Din 86.—, mesečno Din S.—. Oglasi po ceniku. — Izhaja vsako soboto »Jutra), Slovenski tabor v Mariboru — tabor kmetov in delavcev- Brez hrupne časniške agitacije se je pripravil v Mariboru za 9- t. m. tabor JRZ, kot proslava 30 letnice političnega delovanja našega slovenskega voditelja dr. Antona Korošca, soustanovitelja JRZ. Napačno b,i bilo to imenovati tabor stranke, ampak bil je: Slovenski tabor, kakor se je glasil napis na slovenskih zastavicah, ki sjno jih po dolgem času spet enkrat smeli javno nositi kpt znak. Ker pa smo Slovenci »narod kmetov in delavcev«, smemp torej popolnoma upravičeno imenovati ta tabor: tabor kmetov in delavcev. Zbrali so se od vseh shrani Štajerske v Maribor, da izrazijo »iskreno zevalo, globoko spoštovanje in neomajno zaupanje« (besede iz brzojavke, poslane dr. Korošcu v Bel grad) svojemu voditelju, ki ga potrebujemo danes, kakor smo ga v najtežjih urah našega narodnega življenja.' f)o 10.000 kmetskih ip delavskih mož in fantov se je zbralo na shodišču v Ljudskem vrtu. Iz Belgrada so prišli: minister dr. Miha Krek, {nii}. za šume in rude G jura Jankovič in glavni tajnik JRZ Franc Sinode j, dalje ban torinski in številno zastopstvo iz Vojvodine ter številni domači Prvi je govoril min. Jankovič, ki je pregledno podal pplitični, kulturni in gospodarski prp^ram stranke, ki ji je dr* Korošec soust^npvit^ij. CjJede sočij^lne politike je izjavil: »j|i smo za najyečjo zaščito delovnega človeka in i>onjp ščitili našega delavca pred izkoriščanjem tujega kapitala.« Za njim je n^tppil naš minister, Korcev sod^av§p, dri £relf iq S9vpril ° “Slogah Stranke m pjenepi d?lu. TDptakpU se je tudi političnega življenja na ffryaf-skein, ki mi| daje Vazen pojmen, saj je tudi obnova politike JRZ: popoln^ enakopravnost vseh državljanov. Pokazal pa je tudi na razdiralno deloi kj ga hočejo pe-kateri vršiti pri nas pod firmo mačkovska. Pravi: »Dr. Mačkovo gibanje jipa kot hrvatskp narodno gibanje svoje mesto in svojo vrednost. Pojitieno iuimarjenje, jci se pod dj. Mačkovo firino javlja' ^ drjigih, tudi po nekaterih slover :lovenskih krajih, pa je političen nesmisel, cepljenje slpvpn-Skih sil in zato cista izguba in '” ’ Druge politične grupe ‘in strančice nas pri pregledu pojiti pnega položaja ne zanimajo, ker na tok javnega življenja nobenega resnejšega vpliva nimajo, cufi so za frapcPsj^p ljudsko froptp in so poizkusili ustyariti proti JRZ skrajno levičarsko grupo Ljudsko fronto. V svpji vsetjiiji pa to hi nič drugega kot dogovor med nekaterimi eksponenti komunistov in zastopniki nekih levičarskih mladih časnikarskih in propagandnih krožkov, ipačkovcev in menda belo nekih ljudi, ki $e prištevajo krščanskim socialistom. Ti zastopniki sp se v Mariboru in Ljubljani dogovorili, da bodo pri prihodnjih volitvah zlasti v občinah nastopali poysojd enotno, sicer na razne načine, a vendar povsod prpti na^i stranki. Svoj dogovor so nazvali ljudska fronta. Dejansko' pa je ta fronta brez ljudstva in tudi fronta ni, anripak |$ta qpr-gačev, razdiračey, ki se dajo voditi' ali pd nezrelih ambicij ali nizkih instinktov in sistematične komunistične propagande. Ne bjfseijaviii s tem ^j^vom. Vej^p, da kaj resnejšega in trajnejšega i^z nje nastati ra more:' Toda paziti moramo, da jemo tudi vsake trenutne škode. Našenju katoliškemu delavstvu bi rekel tole. življenjska bodočnost in obstoj našega delavstva’ je edinole v trdni ppvezanosti z vsemi drugfrni stanovi v krščanski skupnosti po naših večniji sopialnih načelih. Marksfsti vas prikrftp in nepnjiritp vabijo, pa bodo planili po vas in vas vrgli od vašega dej^ in zaslužka, kakor hitro bpdo njogli. S?aj sfare skušnje po uče. Enotna delavska fronta proti drugi naši krščanski skupn^stj je je parola, ki naj nrarkgj- ^ kr^H- Nič maloduSja. Naš krščansko socialni nauk in program je neprimerno bogatejši in tura *a vsakdanjo življenjsko Ijorbo Narodom sveta rešimo -kruh in Pog^t Ali ni čudno, da je danes toliko ljudi lačnih, raztrganih, brez strehe. Danes, ko je tudi po slovenski zemlji že skoraj več fabriških dimnikov kot cerkvenih stolpov! Kako to, da danes ni kruha, ko ga pred fabriškimi dimniki ni manjkalo? Vprašujete, zakaj ? Zato, ker yse te fa-brike, ki so jih kdajkoli pozidali na naši zemlji, že pred svojim rojstvom niso bile namenjene nagemu ljudstvu, temveč izrabljanju naše zemlje. In zato niso prinesle blagostanja, ne novega kruha, temveč mnogo več gorja, sovraštva, kletve. In velik del naše zemlje, ki je prej bil nage krušno polje, je danes zlata jama nepoznanih po imenu in narodnosti... In tako je danes skovan preko, počez in okoli naše slovenske zemlje jeklen obroč, ki trga žemljo od ljudstva ip jo žiga v nepoznan brpznarodni svet akcijskega velekapitala. Tako ni samo pri nas, tako se godi vsem narpdpip sveta. ' Hudič se je zaklel prpti ljudstvu. V obleki svobode in z orožjem kapitala je zmaga}: izstradaj je ljudstva! Njegovi agenti pa so se kot kače splazili po svetu in hujskali lačne množice prpti Bogu in (Šerkvi: Glejte, tu sta škodljivca, ta sto kriva! In zbegane množice so verjele, pa ostale brez kruha in še — bfez J3pga! Hudjc je dosegel svoj edini cilj: V borbi prpti ^ogu in krščanstvu je združil zlati s^lon s podivjanp uli- co, kapital s pestjo, framazonerijo — predstavnico r m e n e g a akcijskega velekapitala, s kominternO, posestnico rdečega sovjetsko-državnega kapitala, za-padnega brezbožnika z vzhodnim, Pariz z Moskvo. Iz te zveze se je rodila »ljudska fronta«, avantgarda sovjetskega boljševizma v evropski uniformi. Poznamo skrivnost rumeno-rdeče, fra-mazonsko-boljševiške alianse, ki načrtno spravi ja svet ob kruh in Boga in je pri tem še toliko zlobna, da hujska svoje izstradane sužnje na Cer-keV, ki da je kriva tega zemeljskega pekla. Poznamo to največjo laž v svetovni zgodovini. Zato nam je naložena temu spoznanju odgovarjajoča zgodovinska naloga: razkrinkati in razbiti roparsko rmeno-rdečo fronto, ki sta njena predstavnika Loža in Kominterna, pogonska sila pa svetovno židovstvo. Zato priključujemo naše slovenske legije svetovni katoliški fronti, ki nas poziVa na križarsko vojsko pod zastavo Kristusa Kralja z geslom in ciljem: Narodom sveta zopet priboriti kruh in Boga! Kajti brez kruha na svetu ne bo Boga! Brež Boga pa ni veČ-nostnega odrešenja duš, kar je končni cilj našega zemeljskega življenja. T Delavska mladina v Mariboru. Podimo odkriti. Za delavsko mladino, Za njeno vzgojo in pravilno usmerjenost smp se vse premalo brigali. Velik del obrane in dplavske mladine gre svpja pota- Veljfcp je mladine, ki je za katoliško styar izgubljena. Mnogo krivde nasi do-m§pa gruzinska vzgoja, ki jim na pot v živjjpnje da vse premalo pozitivnega. Naj-ypč krjvde, da se izgubi toliko mladih ljudi. pa nosi slaba družba, ki mladega človeka omreži ter sprosti v njem vse slabe pagpne. Vpliv ulice na miselnost in bodočnost mladega človeka je premočan. Edina pdppmpč prpti vplivu slabe družbe jp dpbra katpljška organizacija. V vseh povojnih letih se je za delavskp mladino v Mariboru bore maip storilo in tp vkljub tpmn, da snio imeli katoliško strokovno organj;zacijp. Edino y zadnjih treh letih je bil stppjen y tem o^r11 korak naprej, kp ^e je v obilju Stplnega prosvetnega društva, Gledališka pl- 2, osnoval poseben fantovski odsek, ki je zajel y teku let le- , po število članov. Ko se bo otvoril pod zaščito »Društva za varstvo obrtne mladine« v sedanjem delavskem azilu vajeniški dom, bo to zopet velik korak naprej. Skrajni čas je, da pridobimo delavsko mladino, pa tudi obrtno. V vsaki župniji mesta, v vseh mariborskih delavskih predelih bi se morali osnovati mladinski odseki v okviru prosvetnih društev, ki naj bi zajeli mladino ter usmerili mlade, po razmahu kipeče sile delavske in obrtne mladine v pozitivno smer, v veliko katoliško delavsko skupnost. Katoliška strokovna organizacija v Mariborp ni doslej v tem oziru ni ničesar storila. Iz ljstpv izvemp, da se je y okviru JSZ v zadnjem času psnoval Mladinski odsek. Prav. Imel bp obširno polje dela med še neorganizirano mladinp. želimo pa, da se v že obstoječe prosvetno-mladinske organizacije, kjer je organizirana delavsko-obrtna mladina ne vmešava ter ne vabi že organiziranega članstva v svoje vrste. praktičijpiši in uspešnejši kpt najradikalnejši marksizem. v' ®