Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/1144 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA V OBDOBJU 2004-2008 A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1. Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0093 Naslov programa Razvoj sistema učinkovite in uspešne javne uprave v RS in odnosu do EU Vodja programa 2262 Mirko Vintar Obseg raziskovalnih ur 11.050 Cenovni razred A Trajanje programa 01.2004 - 12.2008 Izvajalke programa (raziskovalne organizacije in/ali koncesionarji) 590 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2. Poročilo o realizaciji programa raziskovalnega programa1 Progam programske skupine je bil, glede na plan za obdobje 2004-2008, usmerjen na tri medsebojno povezana področja: upravno-pravno (sistemsko), javnofinančno-ekonomsko ter organizacijsko-informacijsko. Gre za tri interdisciplinarne poglede na javni sektor, ki zadnja leta najbolj zaznamujejo njegov razvoj in jih je po našem mnenju potrebno obravnavati čim bolj povezano, saj so soodvisni. Temu bi prav gotovo lahko dodali še politološko-sociološki pogled, ki je prav tako izjemno pomemben, vendar smo ga bili zaradi omejenih sredstev programske skupine, pa tudi zaradi njene sestave, prisiljeni izpustiti, ga pa vsaj delno pokrivajo nekatere druge programske skupine. V nadaljevanju po področjih izpostavljamo nekatere od pomembnejših raziskav in aktivnosti, ki smo jih izpostavili v planu dela. Upravno-pravno (sistemsko) področje Med temami je bila v ospredju opredelitev učinkovitejše funkcionalne in organizacijske podobe javne uprave z vidika njenega delovanja v determiniranem družbenem okolju, ki se mu mora prilagajati in ga hkrati proaktivno soustvarjati. Ta potreba v zadnjem času narašča predvsem zaradi hkratnih zahtev po (1) smotrnejši uporabi danih virov (omejena sposobnost gospodarstva glede deleža javne porabe v BDP, pri nas v zadnjih letih s 47% na cca. 42%) in (2) učinkovitejšem, hitrejšem, uporabniku bližjem opravljanju javnih storitev, torej večji kakovosti javne uprave. Člani programske skupine so v času poročanja opravili vrsto usmerjenih raziskav, ki so služile pripravi in spremembi nekaterih sistemskih normativnih aktov, zlasti Zakona o splošnem upravnem postopku (spremembe 2004, 2005, 2007) ter Zakona o davčnem postopku (sprejet 2006), pri pripravi katerih sta bila člana programske skupine prof. dr. Tone Jerovšek in doc. dr. Polonca Kovač vodilna člana ekspertne skupine. Na normativnem področju so člani programske skupine sodelovali tudi pri raziskavi podlag za razvoj nove regulacije in oblikovanju Zakona o upravnem sporu (sprejet 2006) ter novele Zakona o osnovni šoli (2007). Na področju razvoja kakovosti delovanja uprave je potrebno izpostaviti projekt Razvoj in Program P5-0093 Stran 1 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 vzpostavitev sistema ocenjevanja odličnosti v javni upravi (2007, naročnik Ministrstvo za javno upravo), ki je upošteval tako pravne kot menedžerske vidike upravljanja v javnem sektorju in je vključil ne le organe državne uprave, temveč tudi akterje, kot so socialni zavodi, (kvazi) regulatorne agencije itd. V okviru projekta je bil, z upoštevanjem zahtev sistemskih domačih predpisov in specifičnosti slovenskega javnega sektorja, prilagojen in razvit celoten model oz. shema ocenjevanja odličnosti po evropski metodologiji CAF (Common Assessment Framework). Člani programske skupine so v letih 2004-2005 sodelovali tudi pri pripravi Strategije razvoja Slovenije do l. 2013, ki stremi k realizaciji navedenih ciljev v Sloveniji kot članici EU. Nadalje je bil izveden niz raziskav, osredotočenih na prenos nalog javne oz. državne uprave na druge nosilce oblasti, pretežno v navezavi s privatizacijo dejavnosti. Javnofinančno - ekonomsko področje Najpomembnejši cilj na področju javnofinančnih in ekonomskih vidikov učinkovitosti in uspešnosti delovanja javnega sektorja je bila postavitev metodologije, ki se bo naslanjala na obstoječe podatke in bo na dovolj sistematičen način merila učinkovitost in uspešnost. Postaviti smo želeli enotno metodologijo merjenja učinkovitosti in uspešnosti za subjekte državne uprave, kar se je pokazalo kot preambiciozen cilj, zato smo se kasneje osredotočili na izbrana področja delovanja javnega sektorja: poskus določitve kazalcev učinkovitosti in uspešnosti Davčne uprave (DURS), postavljanje ciljev in kazalcev proračunskih uporabnikov, razvoj standardov učinkovitega upravljanja in sistem finančnih kazalnikov občin. Določitev kazalcev učinkovitosti in uspešnosti DURS je pomenil razvoj metodologije merjenja za celotni javni sektor, saj metoda predvideva združevanje prve ravni kazalcev, ki izhajajo iz obstoječih podatkov, v drugo raven, ki je že dovolj splošna, da lahko vanjo v vsaki združbi vključujejo specifične kazalce. Skupni dejavniki, ki vplivajo na učinkovitost in uspešnost vsakega poslovnega subjekta, tako v privatnem kot javnem sektorju, so bili osnova za določitev petih glavnih področij, to so: zmožnosti zaposlenih, tehnični viri, organizacija, kakovost in izid. Na tej ravni so izračunani kazalci med združbami državne uprave vsaj vsebinsko primerljivi. Uporaba te metodologije omogoča boljši nadzor in ugotavljanje odgovornosti, kvalitetnejše izvajanje storitev in hitrejše odkrivanje problemov. V okviru postavljanja ciljev in s tem razvoja ustreznih kazalcev proračunskih uporabnikov smo sodelovali v okviru delovne skupine na Ministrstvu za finance. Poglavitna naloga skupine je bila, da pripravi nova navodila za pripravo predlogov proračuna za proračunske uporabnike, ki naj bi pri obrazložitvah finančnih načrtov jasno navedli cilje in tudi kazalnike, s katerimi bodo izmerili doseganje zastavljenih ciljev. V pilotni skupini so sodelovala štiri ministrstva. S tem so bili postavljeni temelji za merjenje uspešnosti in učinkovitosti neposrednih proračunskih uporabnikov. V sodelovanju z delovno skupino v okviru Ministrstva za javno upravo je bil opravljen razvoj standardov učinkovitosti. Razvili smo standarde učinkovitosti - porabe časa za približno 350 upravnih storitev in 150 drugih upravnih nalog, ki se izvajajo v upravnih enotah. Te standardizirane storitve zajemajo celotno področje dela, razen strokovno tehničnih in režijskih opravil. Kot poseben dosežek štejemo razvoj sistema proračunskih kazalnikov občin, ki je doživel izjemno pozornost in uporabo v občinah in je dostopen javnosti na spletnih straneh Ministrstva za notranje zadeve - Direktorata za lokalno samoupravo (http://www.mnz.si/si/16.php) ter na spletnih straneh Fakultete za upravo (http://www.fu.uni-lj.si/sib/vhod.htm). V okviru raziskovalnega programa smo bili osredotočeni še na nekatera druga področja, kot so: uporaba optimizacijskih metod raziskovanja pri optimizacijah razvojnih programov; razvijanje sistemov kazalnikov za razvoj participacije državljanov pri upravljanju; vrednotenje neposrednih in posrednih učinkov državne regulacije na treh področjih (okolje, zaposlovanje, davki); uvajanje SCM modela (Standard Cost Model) za merjenje administrativnih stroškov itd. Organizacijsko - informacijsko področje Kot je razvidno tudi iz publikacij, smo se člani programske skupine v letih 2004-2006 poudarjeno ukvarjali s primerjalnimi raziskavami in razvojem metrike za merjenje in vrednotenje razvitosti e-uprave. Slabosti tedaj obstoječih metodologij in raziskav so bile predvsem v tem, da so bile osredotočene predvsem na vrednotenje ponudbe e-storitev, nič ali pa zelo malo pa na vprašanja njihove dejanske uporabe. To pomanjkljivost smo skušali odpraviti in izoblikovali eno, tudi v evropskih okvirih obsežnejših raziskav - 'Merjenje pričakovanj in zadovoljstva uporabnikov e-uprave v Republiki Sloveniji' (http://www.fu.uni- Program P5-0093 Stran 2 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 lj.si/iiu/Clanki/MZS-eUprave-RazsirjeniPovzetekZaSplet-06(4).pdf.), ki smo jo izvajali v letih od 2004-2006. V okviru te raziskave smo opravili telefonsko, poštno, elektronsko anketo ter anketo na terenu, in sicer med občani, podjetji, društvi in javnimi uslužbenci. Še posebno del raziskave, opravljen znotraj uprave (med javnimi uslužbenci), je eden od zelo redkih tovrstnih raziskav tudi v okvirih EU. Raziskava je pokazala na ključne dejavnike, ki so vzrok za relativno nizko stopnjo uporabe elektronskih javnih storitev v Sloveniji in tudi drugod po svetu, prav tako pa tudi na dejavnike, ki najbolj vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov z e-storitvami. Ocenjujemo, da so rezultati raziskave direktno uporabni za Ministrstvo za javno upravo pri nadaljnjem načrtovanju razvoja e-uprave v Sloveniji. V okviru raziskav razvoja e-uprave smo razvili tudi lastno metodologijo za vrednotenje javnih elektronskih portalov (http://www.fu.uni-lj.si/iiu/Clanki/KMGov2003-LebenBohanec(20).pdf) ter koncept tako imenovanega 'aktivnega portala življenjskih situacij' (http://www.fu.uni-lj.si/iiu/Clanki/Dexa2002-VintarLeben(22).pdf), ki je doživel precejšen odmev tudi v mednarodni znanstveni javnosti. Na osnovi tega koncepta in z namenom njegovega nadaljnjega razvoja, je bil razvit in sprejet obsežen projekt v okviru 6. okvirnega programa EU z naslovom OneStopGov (http://www.onestopgov-project.org/), v okviru katerega je raziskovalna skupina Fakultete za upravo vodilni raziskovalni partner (projekt poteka v obdobju 2006-2008, na njem pa sodeluje deset partnerjev iz 6 držav). Namen projekta je razvoj aktivnega elektronskega portala na bazi življenjskih situacij. Ključni sestavni del takega portala je inteligentni vmesnik, ki omogoča dialog z uporabnikom in prilagoditev ponudbe storitev specifični situaciji uporabnika, kar je novost pri zasnovi elektronskih javnih portalov. V okviru tega projekta je naša raziskovalna skupina razvila tudi povsem novo metodologijo (http://www.fu.uni-lj.si/iiu/Clanki/final-crc-version(2).pdf) za modeliranje življenjskih situacij, ki omogoča razvoj aktivnih portalov. Ta metodologija bo uporabljena tudi pri projektu IDEAL-EU (EU-07-01-008; http://www.ideal-eu.net) v okviru 7. okvirnega programa EU, ki se je začel izvajati letos in kjer je naša raziskovalna skupina prav tako vodilni raziskovalni partner, uporabljena pa naj bi bila tudi pri EU projektih MORSE in ARENA, ki pa sta še v fazi evalvacije. Ker je bila v preteklosti večina raziskav v svetu na področju e-uprave usmerjena na področje merjenja razvitosti ponudbe e-storitev, zelo malo ali nič pa na ovrednotenje njihovih učinkov v smislu zniževanja stroškov za upravo in uporabnike, skrajševanja časov, večje kakovosti storitev itd, smo v letu 2007 začeli z razvojem modela za vrednotenje učinkov e-uprave. Raziskava je še v začetni fazi in jo bomo nadaljevali v prihodnjem obdobju. 3. Ocena stopnje realizacije zastavljenih raziskovalnih ciljev2 (SLO) Programska skupina je bila financirana v bistveno manjšem obsegu od tistega, na katerega je bil naravnan tudi naš izhodiščni program. Zato smo bili že v prvem letu delovanja programske skupine prisiljeni naš program prilagoditi obsegu financiranja in temu prilagoditi tudi osrednje cilje delovanja skupine za celotno obdobje financiranja. Ocenjujemo, da so bili ti cilji v celoti, ne samo doseženi, ampak tudi preseženi in da je programska skupina v tem obdobju preko svojih objav, vključenosti v mednarodne projekte (programska skupina je v obdobju financiranja pridobila 2/3 sredstev iz drugih virov), organizacije vrhunskih mednarodnih konferenc in nenazadnje tudi razvoj študijskih programov, povsem upravičila finančna vlaganja ARRS. (ANG) The programme group had a considerably tighter budget than what had originally been planned. As early as in our programme group’s first year of operation we were therefore forced to adjust our programme to the volume of financing and consequently the central goals of the group's activities for the entire period of eligibility also had to be adapted. We believe that these goals have not only been fully achieved, but even exceeded, and that throughout this period the programme group fully justified the financial investment of the Slovenian Research Agency (ARRS) through its publications, participation in international projects (in the period of eligibility the programme group obtained 2/3 of its funding from other sources), organization of international conferences and, last but not least, also by developing study programmes. 4. Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa3 Program P5-0093 Stran 3 od 19 11 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 / 5. Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine4 Znanstveni rezultat 1. Naslov SLO Inductive process modeling ANG Inductive process modeling Opis SLO Članek opisuje pristop k modeliranju dinamičnih sistemov, ki slonijo na metodah strojnega učenja in umetne inteligence. Pristop je bil uspešno uporabljen na velikem številu realnih problemov modeliranja dinamičnih sistemov, vključujoč vrsto problemov s področja ekologije in zaščite vodnih ekositemov. Dr. Ljupčo Todorovski je od leta 1997 objavil vrsto člankov povezanih s to tematiko, ki skupno dosegajo čez 50 čistih WoS citatov. ANG The article describe an approach to modelling dynamic systems based on machine learning and artificial intelligence. The approach was used successfully on a large number of real-life dynamic systems modelling problems, including a series of problems in the areas of ecology and aquatic system protection. Ljupčo Todorovski, PhD has published a series of articles on this topic since 1997, with a total of over 50 pure WoS citations. Objavljeno v Mach. learn.. [Print ed.], [in press]2007, 8 str. http://dx.doi.org/10.1007/s10994-007-5042-6. JCR IF (2006): 2.654, SE (6/85), computer science, artificial intelligence, x: 1.251 Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 21312295 2. Naslov SLO Compliance costs for personal income tax in a transition country : the case of Slovenia ANG Compliance costs for personal income tax in a transition country : the case of Slovenia Opis SLO Članek je imel do sedaj največji odziv tako z vidika vzpostavljanja kontaktov z raziskovalci po svetu kot z vidika citiranosti. Gre za članek, ki prikazuje rezultate prvega merjenja posrednih stroškov v tranzicijski državi in je bil podlaga za rezultate v vseh ostalih tranzicijskih državah. Vpliv se kaže v tem, da uredniki tujih revij prosijo za recenziranje člankov s tega področja za njihove revije, prav tako se rezultati na tem področju prikazujejo za primerjave z ugotovitvami v drugih državah. ANG The article has had the highest response rate yet, from the points of view of both making contacts with researchers throughout the world as well as the number of citations. The article shows the results of the first indirect cost assessment in a transition country and sreved was the basis for assessing the results in all the other transitions countries. Its impact is reflected in the fact that foreign journal editors are asking for reviews of articles in this area for their journals; in addition, results in this field are quoted for the purposes of comparison with results from other countries. Objavljeno v Fisc. stud., 2004, let. 25, št. 1, str. 93-104, ilustr. http://www.ingenta.com. JCR IF: 0.359, SSE (30/37), business, finance, x: 0.966, SSE (127/172), economics, x: 0.791 Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 1899182 3. Naslov SLO Simple life-events ontology in SU(M)O-KIF ANG Simple life-events ontology in SU(M)O-KIF Opis SLO V članku sta avtorja predstavila zasnovo ontologije za modeliranje življenjskih situacij v upravi, ki predstavlja osnovo za razvoj splošnih onotologij v javni upravi. Koncept, ki sta ga razvila in predstavila avtorja v tem članku je bil kasneje uporabljen pri vrsti drugih predlogov ontologij za modeliranje posameznih področij delovanja javne uprave. In this article, the authors present the project of an ontology for modelling life-events in public administration, constituting the basis for the development of generic public administration ontologies. The concept Program P5-0093 Stran 4 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 ANG developed and presented by the authors of the Article was later used in a series of other ontology projects for modelling specific public administration areas. Objavljeno v Lect. notes comput. sci., 2004, št. 3035, str. 112-119, ilustr. JCR IF: 0.513, SE (53/70), computer science, theory & methods, x: 1.19 Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 1889454 4. Naslov SLO Znanstvena edicija Fakultete za upravo "Upravna misel" ANG Faculty of Administration scientific edition "Upravna misel" Opis SLO VINTAR, M., GRAD, J. E-uprava : izbrane razvojne perspektive, 2004., 285 str. SETNIKAR-CANKAR, S., KLUN, M. Značilnosti javnega sektorja v Sloveniji in ugotavljanje njegove učinkovitosti, 2006., 220 str. KOVAČ, P. Pravni in sociološki vidiki javnih pooblastil, 2006., 396 str. STARE, J., SELJAK, J. Vodenje ljudi v upravi : povezanost osebnostnega potenciala za vodenje z uspešnostjo vodenja, 2006., 292 str. PEČAR, Z. Kakovost v šoli : primer uvajanja TQM, 2007., 128 str. VINTAR, Mirko, KOVAČ, Polonca. Trends in development of public administration in South East Europe, 2007. 274 str. ANG VINTAR, M., GRAD, J. E-administration: selected development perspectives. 2004. SETNIKAR-CANKAR, S., KLUN, M. Characteristics of the public sector in Slovenia and assessing its efficiency, 2006 KOVAČ, Polonca. Legal and sociological aspects of public authority, 2006 STARE, J., SELJAK, J. Personnel management in administration: interrelations between personal management potential and successful management, 2006 PEČAR, Z. Quality at school: the example of the introduction of TQM, 2007 VINTAR, M., KOVAČ, P. Trends in the development of public administration in South East Europe, 2007 Objavljeno v Lastna zbirka znanstvenih monografij Fakultete za upravo, z naslovom "Upravna misel" Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 216088320 5. Naslov SLO Kazalniki po občinah : 2000-2006 ANG Indicators by municipalities : 2000-2006 Opis SLO »Kazalniki po občinah« rešujejo problem informiranja širše javnosti na področju proračunskega financiranja v slovenskih občinah. Kazalniki so zgrajeni v konsistentnem sistemu, ki omogoča celovito analizo proračunskega procesa v vsaki občini z učinkovitim izvajanjem benchmarking analiz. Sistem je dostopen brezplačno na spletni strani http://www.fu.uni-lj.si/SIB/ in je z podatkovnimi bazami za leta v obdobju 2000-2006 in po 75 kazalniki za vsako občino eden najbolj celovitih tovrstnih sistemov tudi sicer v širšem mednarodnem okolju. ANG »Indicators by municipalities« address the issue of informing the general public in the area of budget financing in Slovenian municipalities. The indicators are built into a consistent system allowing for a comprehensive analysis of the budgetary process in each municipality with an effective implementation of benchmarking analyses. Access to the system is free of charge at http://www.fu.uni-lj.si/SIB/. Offering databases for the period 2000-2006 and 75 indicators for each municipality, it is one of the most comprehensive systems of its type at international level. Objavljeno v Ljubljana: Fakulteta za upravo, 2007. 1 el. optični disk (CD-ROM), tabele. ISBN 978-961-6139-92-2. Tipologija 2.20 Zaključena znanstvena zbirka podatkov ali korpus COBISS.SI-ID 234941696 6. Najpomembnejši družbeno-ekonomsko relevantni rezultati programske skupine5 Družbeno-ekonomsko relevantni rezultat Program P5-0093 Stran 5 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Naslov SLO ANG Organizacija mednarodnih znanstvenih konferenc, simpozijev: - EGPA 2004 - NISPAcee 2006 - SSPA 2007 - SSPA 2008 Organisation of international scientific conferences and symposiums: - EGPA 2004 - NISPAcee 2006 - SSPA 2007 - SSPA 2008 Opis SLO ANG Organizacija mednarodnih znanstvenih konferenc, simpozijev: EGPA, Annual Conference, Fakulteta za upravo, Ljubljana 2004: 1. – 4. septembra 2004, 300 udeležencev iz 30 držav. NISPAcee, Fakulteta za upravo, Ljubljana 2006: 10. - 13. maja 2006, 300 udeležencev iz 40 držav. SSPA 2007 in SSPA 2008: »First International Syposium on Development of Public Administration in SouthEast Europe«, 100 udeležencev iz 17-ih držav. Prof. dr. Mirko Vintar je bil predsednik programskega in organizacijskega odbora vseh omenjenih srečanj. Organisation of international scientific conferences and symposiums: EGPA, Annual Conference, Faculty of Administration 2004: 1-4 September 2004, 300 participants from 30 countries. NISPAcee, Faculty of Administration, 2006: 10-13 May 2006, 300 participants from 40 countries. SSPA 2007, SSPA 2008: International Symposium on the Development of Public Administration in South East Europe, 100 participants from 17 countries. The leader of the research programme, Prof. Mirko Vintar, PhD chaired the programme and organisational committees of all three above-mentioned conferences. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Ljubljana, Fakulteta za upravo, zbirka Upravna misel Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 0 Naslov SLO ANG Organizacija domačih znanstveno-strokovnih srečanj Organisation of national scientific and professional conferences Opis SLO ANG XI. DSU 2004: Slovenska uprava po vstopu v EU, predsednik PO: doc. dr. Zdravko Pečar XII. DSU 2005: Uprava med politiko in stroko, predsednik PO: prof. dr. Tone Jerovšek XIII. DSU 2006: Vladne reforme in javni sektor ter predsedovanje Slovenije Evropski uniji, predsednica PO: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar XIV. DSU 2007: Regionalizem in spreminjanje javnega sektorja v Sloveniji ter izkušnje drugih držav, predsednica PO: prof. dr. Stanka Setnikar Cankar XV. DSU 2008: Uprava in državljani - partnerji?, predsednica PO: doc. dr. Maja Klun XI. DSU 2004: Slovenian public administration following EU admission, chair: Assoc. Prof. Zdravko Pečar, PhD XII. DSU 2005: Public administration between politics and profession, chair: Prof. Tone Jerovšek, PhD XIII. DSU 2006: Government reforms, the public sector and Slovenian EU Presidency, chair: Prof. Stanka Setnikar Cankar, PhD XIV. DSU 2007: Regionalism and changes in the public sector in Slovenia and other countries' experiences, chair: Prof. Stanka Setnikar Cankar, PhD XV. DSU 2008: Administration and citizens - partners?, chair: Assistant Professor Maja Klun, PhD Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Ljubljana, Fakulteta za upravo (2004 - 2008) Tipologija 2.32 Zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na domači konferenci COBISS.SI-ID 0 Program P5-0093 Stran 6 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 3. Naslov SLO Improving the quality of East and West European public services ANG Improving the quality of East and West European public services Opis SLO Vodja programske skupine prof. dr. Mirko Vintar je skupaj z ugledno raziskovalko iz Velike Britanije prof. dr. Elke Loffler izdal znanstveno monografijo, ki celovito obravnava pristope in odprta vprašanja pri zagotavljanju večje kakovosti delovanja javnega sektorja v srednji in vzhodni Evropi. ANG The leader of the programme team, Prof. Mirko Vintar, PhD in collaboration with the renowned British researcher Prof. Elke Loffler, PhD published the scientific monography treating, in a comprehensive manner, the approaches and open issues concerning the enhancing of public sector quality in Central and Eastern Europe. Šifra C.01 Uredništvo tujega/mednarodnega zbornika/knjige Objavljeno v Aldershot; Burlington (VT): Ashgate, 2004. XIV, 259 str., graf. prikazi. ISBN 0-7546-3972-X. Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 1863342 4. Naslov SLO Članstva v upravnih odborih in svetovalnih telesih ANG Membership in administrative boards and consultative bodies Opis SLO - prof. dr. Mirko Vintar - član upravnega odbora Evropskega združenja za javno upravo (EGPA) (2000 - 2006) - prof. dr. Stanka Setnikar - Cankar: članica upravnega odbora NISPAcee (2004 - ) ANG - Prof. Mirko Vintar, PhD - member of the European Group of Public Administration (EGPA) Steering Committee (2000 - 2006) - Prof. Stanka Setnikar - Cankar, PhD: member of the NISPAcee Steering Committee (2004 - ) Šifra C.06 Članstvo v uredniškem odboru Objavljeno v / Tipologija 3.25 Druga izvedena dela COBISS.SI-ID 0 5. Naslov SLO 1.QiS (Quality in School) 2.Ocena posrednih stroškov davka od dobička pravnih oseb, prispevkov za socialno varnost in trošarin ANG 1.QiS (Quality in School) 2. Indirect cost assessment for corporate income tax, social security contributions and excise duties Opis SLO 1. V okviru mednarodne raziskave QiS (Quality in School) je bil razvit model in orodja za presojo kakovosti šol, ki predstavljajo novost v svetu. 2. Raziskovalno delo na področju posrednih stroškov obdavčenja v Sloveniji je bilo pomembno, ker gre za prve raziskave s tega področja v Sloveniji, prav tako pa so te prve raziskave sedaj pomembna osnova za ocenjevanje razvoja na tem področju. ANG 1. In the framework of the QiS (Quality in School) international research project, a model self-assessment tool for schools was developed, representing a wholly new concept. 2. This research study in the area of indirect costs for taxation in Slovenia was important in that it was the first research study in the field in Slovenia; the study is still an important basis for the assessment of the development achieved in the field. Šifra F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Objavljeno v 1. Vaasan yliop. julk., Selv. rap., 2007, št. 139, str. 81-94, ilustr. 2. Ljubljana: Fakultata za upravo, 2004. 23 f., ilustr. Tipologija 2.12 Končno poročilo o rezultatih raziskav COBISS.SI-ID 1618862 Program P5-0093 Stran 7 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 7. Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine6 7.1. Pomen za razvoj znanosti2 SLO______________________________________________________________________________________________________________ Jedro izvedenega raziskovalnega programa je bilo usmerjeno v razvoj novih modelov, kazalcev in metod merjenja učinkovitosti poslovnih subjektov javnega sektorja in pa učinkov različnih ukrepov in rešitev, kot je denimo učinkov nove evropske ali nacionalne regulative na administrativne stroške podjetij in javne uprave same, učinkov odprave administrativnih ovir, učinkov razvoja e-poslovanja. Z nekaterimi novimi modeli, ki jih je programska skupina razvila, kot je denimo model "aktivnega portala življenjskih situacij", je pomembno prispevala k nadaljnemu razvoju znanstvenega področja, ki je predmet našega raziskovanja. Poleg razvoja novih modelov elektronskega poslovanja v javni upravi, se je skupina zelo intenzivno ukvarjala tudi z modeli za merjenje administrativnih stroškov. V sloveniji smo že uvedli SCM (Standard-cost-model) kot metodo merjenja administrativnih stroškov za podjetja, ki je sprejeta tudi na ravni EU. Ker mora Slovenija, v okviru evropskega načrta znižanja administrativnih bremen za 25% do leta 2012, prispevati svoj delež k temu znižanju, je skupina delala, ne samo na implementaciji tega modela v Sloveniji, pač pa tudi na razširitvi obstoječega modela, da bo v prihodnje uporabljen tudi za javno upravo. Hkrati se je skupina ukvarjala tudi z modelom merjenja učinkov e-uprave, saj so vsi dosedanji znani modeli parcialni ali pa se ukvarjajo le z merjenjem razvitosti ponudbe e-storitev (kot denimo model CapGemini). Naša skupina pa je razvila večparametrski odločitveni model za merjenje učinkov e-uprave, ki ga je možno uporabiti po metodi ex-ante ali ex-post za ugotavljanje učinkov poljubnih e-storitev javnega sektorja. ANG_____________________________________________________________________________________________________________ The core of the research programme implemented was oriented towards developing new models, indicators and methods of performance measurement for business entities in the public sector, as well as measuring the effects of various measures and solutions, such as the effects of new European or national regulation on companies’ administrative costs and public administration itself, the effects of eliminating administrative barriers and the effects of developing e-business. With some of the new models it has developed, such as the “active life event portal” model, the programme group significantly contributed to the further development of the scientific field that is the focus of our research. In addition to the development of new models of e-business in public administration, the group also worked intensively on the models for measuring administrative costs. Slovenia has already introduced the SCM (Standard Cost Model) as a method for measuring companies’ administrative costs, a model that has also been adopted at the EU level. However, since Slovenia is required to contribute to the reduction of administrative burden in the framework of the European plan to reduce administrative burdens by 25% by 2012, the programme group worked not only on the implementation of this model in Slovenia, but also on the extension of the existing model so that it will be used in the future for public administration as well. At the same time, the group was engaged in developing the model for measuring the effects of e-Government, because all the existing models known are either partial or measure only the supply side of e-Government (such as the CapGemini model). Our group, on the other hand, developed a multiparameter decision model for measuring the effects of e-Government, which can be applied ex-ante or ex-post to determine the effects of any e-services in the public sector. 7.2. Pomen za razvoj Slovenije5 SLO Slovenija je na pomembnem razpotju, saj se je v sedanji krizi jasno pokazalo, da so stroški našega javnega sektorja zelo visoki in da bo njihovo zniževanje v prihodnje ključen dejavnik povečevanja konkurenčnosti našega gospodarstva. Ocenjujemo, da se raziskovalna skupina s svojimi raziskavami in njihovimi rezultati dejavno in vidno vključuje v ta prizadevanja in da so praktično vse njene rešitve pomembne, ne samo za razvoj znanosti, pač pa tudi za bodoči razvoj javnega sektorja v celoti. Povečevanje učinkovitosti javnega sektorja je odvisno od novih modelov upravljanja, kvalitativnih in kvantitativnih kazalcev uspešnosti ter modelov za merjenje učinkov novih politik, aktivnosti in rešitev, ki se uvajajo v javnem sektorju. Naj med razvitimi rešitvami izpostavimo le nekaj, po naši oceni najpomembejših, v tem kontekstu. Razvoj in implementacija modela za zmanjševanje administrativnih stroškov ter bremen, pri katerem je sodelovala programska skupina, je direktno vpet v cilje evropske direktive, da se do leta 2013 administrativni stroški in bremena zmanjšajo v državah članicah EU za 25%. Razvoj modela za merjenje učinkov storitev e-uprave je eden od ključnih instrumentov za uspešnejši nadaljnji razvoj e-uprave, saj z dosedanjimi rezultati na tem področju ne moremo biti povsem Program P5-0093 Stran 8 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 zadovoljni. Model, ki ga je razvila programska skupina, je bil testno že preizkušen in je dokazal svojo uporabno vrednost, tako, da skupaj z Ministrstvom za javno upravo že pripravljamo projekt njegove implementacije, ki se bo predvidoma zgodila v letu 2009. Poleg tega so člani programske skupine sodelovali pri pripravi vrste novih normativnih aktov, razvoju prilagojenega modela za ocenjevanje odličnosti v javnem sektorju, sodelovali pa smo tudi pri pripravi Strategije razvoja Slovenije do leta 2013. ANG_____________________________________________________________________________________________________________ Slovenia is currently at a significant crossroads. The current crisis has clearly demonstrated that our public sector costs are extremely high and that their reduction will be the key factor in improving our economy’s competitiveness in the future. We believe that the research group’s studies and their findings have actively and notably participated in these endeavours, and that virtually every one of its solutions is important not only for the development of science, but also for the future development of the public sector as a whole. Increasing public sector efficiency depends on new management models, on qualitative and quantitative performance indicators, and on models for measuring the effects of new policies, activities and solutions that are being introduced in the public sector. Among the solutions developed we would like to highlight a few solutions that we believe are the most important in this regard. The development and implementation of the model for reducing administrative costs and burdens, in which our programme group participated, is directly involved in the goals of the European directive; namely, that by 2013 administrative costs and burdens shall be reduced by 25% in EU member states. The development of the model for measuring the effects of e-Government is one of the key instruments for improved further development of e-Government; the results achieved so far in this respect leave a lot to be desired. The model developed by the programme group has already been tested and has proven its applicable value; as a result we are already cooperating with the Ministry of Public Administration to prepare a project for its implementation, which is planned for 2009. In addition, the members of the programme group participated in the preparation of a series of new normative acts, the development of an adapted model for assessing excellence in the public sector, as well as in the preparation of Slovenia’s development strategy through 2013. 8. Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov9 Vrsta izobraževanja Število mentorstev Od tega mladih raziskovalcev - magisteriji 17 - doktorati 4 2 - specializacije 41 Skupaj: 62 2 9. Zaposlitev vzgojenih kadrov po usposabljanju Organizacija zaposlitve Število doktorjev Število magistrov Število specializantov - univerze in javni raziskovalni zavodi 3 4 - gospodarstvo 1 1 3 - javna uprava 16 34 - drugo Skupaj: 4 17 41 10. Opravljeno uredniško delo, delo na informacijskih bazah, zbirkah in korpusih v obdobju10 Ime oz. naslov publikacije, podatkovne informacijske Program P5-0093 Stran 9 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 baze, korpusa, zbirke z virom (ID, spletna stran) 1. Information polity. Vintar, Mirko (član uredniškega odbora 2002-). Amsterdam: IOS Press; Tokyo: Ohmsha. ISSN 1570-1255. [COBISS.SI-ID 1631918] 2006: prof. dr. Mirko Vintar uredil dvojno številko revije (let. 11, št. 3/4) Information Polity na temo razvoja e-uprave v srednji in vzhodni Evropi. 2. LÖFFLER, Elke (ur.), VINTAR, Mirko (ur.). Improving the quality of East and West European public services. Aldershot; Burlington (VT): Ashgate, 2004. XIV, 259 str., graf. prikazi. ISBN 0-7546-3972-X. [COBISS.SI-ID 1863342] prof. dr. Mirko Vintar kot sourednik znanstvene monografije v obsegu 259 strani in 20 prispevkov. 3. VINTAR, Mirko (ur.), KOVAČ, Polonca (ur.). Trends in development of public administration in South East Europe, (Upravna misel). Ljubljana: Faculty of Administration; [s. l.]: NISPAcee (The Network of Institutes and Schools of Public Administration in Central and Eastern Europe), 2007. 274 str., ilustr. ISBN 978-961-262-002-8. [COBISS.SI-ID 236865280] prof. dr. Mirko Vintar ter članica doc. dr. Polonca Kovač kot sourednika znanstvene monografije v obsegu 274 strani in 14 prispevkov. 4. VINTAR, Mirko (ur.), GRAD, Janez (ur.). E-uprava : izbrane razvojne perspektive, (Upravna misel, 1, 04). V Ljubljani: Fakulteta za upravo, 2004. XXIV, 285 str., ilustr. ISBN 961-6139-54-1. [COBISS.SI-ID 216088320] prof. dr. Mirko Vintar sourednik znanstvene monografije v obsegu 285 strani in 12 prispevkov. 5. SETNIKAR-CANKAR, Stanka (ur.), KLUN, Maja (ur.). Značilnosti javnega sektorja v Sloveniji in ugotavljanje njegove učinkovitosti, (Upravna misel). V Ljubljani: Fakulteta za upravo, 2006. XXVI, 220 str., ilustr. ISBN 961-6139-69-X. ISBN 978-961-6139-69-4. [COBISS.SI-ID 228636416] prof. dr. Stanka Setnikar-Cankar in doc. dr. Maja Klun kot sourednici znanstvene monografije v obsegu 220 strani in 9 prispevkov. 6. Uprava. Setnikar-Cankar, Stanka (odgovorni urednik 2003-). Ljubljana: Fakulteta za upravo, 2003-. ISSN 1581-7555. [COBISS.SI-ID 125896448] prof. dr. Stanka Setnikar-Cankar, glavna urednica znans. revije Uprava od leta 2003, do danes izšlo 14 številk revije. http://www.fu.uni-lj.si/uprava/ 7. DŽEROSKI, Sašo (ur.), TODOROVSKI, Ljupčo (ur.). Computational discovery of scientific knowledge : introduction, techniques, and applications in environmental and life sciences, (Lecture notes in computer science, Lecture notes in artifical intelligence, 4660), (State-of-the-art-survey). Berlin; Heidelberg: Springer, 2007. X, 326 str., ilustr. ISBN 978-3-540-73919-7. ISBN 3-540-73919-X. [COBISS.SI-ID 20974631] doc. dr. Ljupčo Todorovski kot sourednik znanstvene monografije v obsegu 326 strani in 15 prispevkov. 8. 9. 10. *Število urejenih prispevkov (člankov) /število sodelavcev na zbirki oz. bazi /povečanje obsega oz. število vnosov v zbirko oz. bazo v obdobju 11. Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca Program P5-0093 Sodelovanje v programski skupini Število Stran 10 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 - raziskovalci-razvijalci iz podjetij 6 - uveljavljeni raziskovalci iz tujine - podoktorandi iz tujine - študenti, doktorandi iz tujine 1 Skupaj: 7 12. Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obravnavanem obdobju11 1. Zaključeni projekti: - OneStopGov - A life-event oriented framework and platform for one-stop Government; EU -FP6-2004-IST-4 Obdobje: 1. 1. 2006 - 31. 12. 2008 Partnerji: 10 partnerjev iz 6-ih držav; UL Fakulteta za upravo je vodilni raziskovalni partner. Finančni delež UL FU: 294.000 EUR Lokalni koordinator projekta je prof. dr. Mirko Vintar. 2. Projekti v teku: - IDEAL-EU: Integrating the Drivers of e-Participation at Regional Level in Europe; EU - EP-07-07-008 Obdobje: 1.1.2008 - 1.1.2010 Partnerji: 6 partnerjev iz 5-ih držav. UL Fakulteta za upravo je vodilni raziskovalni partner. Finančni delež UL FU: 78.886 EUR Lokalni koordinator projekta je prof. dr. Mirko Vintar. - International Master of Public Administration and the Coordination of Transition (LifeLong Learning Programme) Obdobje: 1.10.2008 - 1.10.2011 Partnerji: 3 partnerji iz treh držav. UL Fakulteta za upravo je vodilni raziskovalni partner. Finančni delež: 75.592 EUR Lokalni koordinator projekta je prof. dr. Mirko Vintar. - Qualification framework for training civil servants - "Tempus Joint Projects" Koordinator: Leibniz University Hannover Germany Partnerji: 5 partnerjev iz 4-ih držav Kot lokalni koordinator: prof. dr. Mirko Vintar. 3. Joint Programme UL, Fakulteta za upravo je partner v naslednjih skupnih študijskih programih: - Skupni magistrski študijski program "Management v upravi" med Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za upravo in Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede Začetek izvajanja v študijskem letu 2007/2008. - Skupni magistrski študijski program "Finance in računovodstvo v EU: FINAC" (Finance and Accounting for Common Europe), ki ga je pripravila skupina evropskih univerz: Ekonomska univerza v Pragi: Fakulteta za finance in računovodstvo; Univerza v Ljubljani: Fakulteta za upravo; Univerza v Rotterdamu: Poslovna fakulteta v Rotterdamu in Univerza Mateja Bela v Banski Bystrici: Ekonomska fakulteta. Začetek izvajanja v študijskem letu 2007/2008. 4. Sporazumi o sodelovanju: - Sporazum o medsebojnem sodelovanju z Ekonomsko fakulteto v Reki: namen sporazuma je krepitev medsebojnih poslovnih in prijateljskih stikov ter pospešitev razvoja sodelovanja na področju znanstveno-raziskovalne in pedagoške dejavnosti. - Sporazum o medsebojnem sodelovanju na področju raziskovalne in pedagoške dejavnosti z Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede: sodelovanje se odvijala skozi izmenjavo predavateljev, sodelavcev in študentov, skupno organiziranje seminarjev, skupno organiziranje mednarodnih konferenc za balkanske države, države centralne in vzhodne Evrope in hkrati tudi udejstvovanje na večih ustaljenih konferencah (SYM - ORG na Zlatiboru, Dnevi slovenske uprave v Portorožu in itd.) Program P5-0093 Stran 11 od Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 UL Fakulteta za upravo ima sklenjene sporazume o sodelovanju in partnerstvu z naslednjimi institucijami: - Univerza v Moskvi za humanistiko, Moskva, Rusija - Univerza Sv. Cirila in Metoda, Skopje, Makedonija - Fakulteta za javno upravo, Sarajevo, BIH - Univerza Mateja Bela, Banska Bistrica, Slovaška - Katoliška univerza John-a Paul-a v Lublinu, Poljska - ISCTE - Instituto Superior de Ciencias do Trabalho e da Empresa, Lizbona - Katiliška univerza na Portugalskem, Lizbona, Portugalska - Politehnični inštitut v Braganci, Portugalska - Univerza v Roterdamu, Roterdam, Nizozemska - Univerza v Bergenu, Norveška - Univerza Mykolasa Romerisa, Vilnus, Litva - Univerza v Trstu, Italija - Univerza v Boloniji, Bolonija, Italija - Univerza v Vassi, Vaasa, Finska - Univerza v Alkavi, Madrid, Španija - Univerza v Huelvi, Španija - Univerza v Barceloni, Španija - Univerza za uporabne znanosti, Nordhausen, Nemčija - Univerza za uporabne znanosti v upravnih in pravnih zadevah na Bavarskem, Hof, Nemčija - Ekonomska univerza, Praga, Češka - Univerza v Salzburgu, Salzburg, Avstrija 13. Vključenost v projekte za uporabnike, ki potekajo izven financiranja ARRS12 1. Naslov raziskave: Merjenje zadovoljstva strank e-uprave Naročnik: Ministrstvo za javno upravo Številka pogodbe: NMV-228/04 Vodja projekta: prof. dr. Mirko VINTAR Trajanje: 6.8.2004 - 6.8.2006 Po naročilu Ministrstva za javno upravo je bila izvedena zelo obsežna dvoletna raziskava, katere namen je bil ugotavljanje zadovoljstva in pričakovanj uporabnikov s storitvami e-uprave v Sloveniji (http://www.fu.un i-lj.si/iiu/Clanki/MZS-eUprave-Razsirjen i PovzetekZaSplet-06(4).pdf) 2. Naslov projekta: Razvoj informacijskega sistema DOKSIS za preko 100 uporabnikov v Republiki Sloveniji Naročnik: državna uprava, občine Vodja projekta: prof. dr. Mirko VINTAR Trajanje: od leta 2003 dalje 3. Naslov projekta: Razvoj elektronskega portala v podporo delovanju lokalne skupnosti Partnerji: Konzorcij štirih podjetij (IPMIT d.o.o., COMLAND d.o.o., MAOP d.o.o., INFORM d.o.o.) in Fakulteta za upravo Vodja projektnega sveta: prof. dr. Mirko VINTAR Trajanje: od leta 2006 dalje 4. Naslov projekta: Integracija e-storitev in lokalnih informacij za celovite rešitve sodobnega občana - raziskave, koncept, prototip - v fazi evalvacije Naročnik: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Prijavitelj: Institut za projektni management in informacijsko tehnologijo d.o.o. Ljubljana Partnerji: Univerza v Ljubljani Fakulteta za upravo, podjetji Comland d.o.o. ter Inform d.o.o. Ljubljana 5. Naslov projekta: Razvoj in vzpostavitev sistema ocenjevanja odličnosti v javni upravi (SOOJU) Naročnik: Ministrstvo za javno upravo Številka pogodbe: 3111-NMV73/2007-253 Vodja projekta: doc. dr. Polonca KOVAČ Trajanje: 1. 1. 2007 - 30. 11. 2007 6. Naslov projekta: Sistem za spremljanje učinkovitosti investicij v javnem zdravstvu Naročnik: Ministrstvo za zdravje Številka pogodbe: 27711-05-244653 Vodja projekta: prof. dr. Srečko DEVJAK Program P5-0093 Stran 12 od Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Trajanje: 1. oktober 2005 - 1. maj 2006 7. Naslov projekta: Normativna ureditev imenovanja naselij in ulic Naročnik: Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava RS Številka pogodbe: 2512-05-000455 Vodja projekta: doc. dr. Polonca KOVAČ Trajanje: 17.10.2005 - 31.10.2006 8. Naslov projekta: Izdelava projektne naloge analize organiziranosti občinske uprave Mestne občine Nova Gorica Naročnik: Mestna občina Nova Gorica Številka pogodbe: 015-01-2/2005 Vodja projekta: doc. dr. Polonca KOVAČ Trajanje: 15.3.2005 - 5.7.2005 9. Naslov projekta: Analiza anket zadovoljstva zaposlenih v Inšpektoratu Mestne uprave, Mestne občine Ljubljana Naročnik: Mestna občina Ljubljana, Mestna uprava, Inšpektorat Številka pogodbe: 430-317/2006 Vodja projekta: doc. dr. Polonca KOVAČ Trajanje: 24.5.2006 - 9.6.2006 10. Naslov projekta: Kazalniki po občinah: 2000-2006 Vodja projekta: prof. dr. Srečko DEVJAK 11. Naslov projekta: Razvoj kakovosti v občinski upravi Občine Radlje pri Dravi Naročnik: Občina Radlje ob Dravi Vodja projekta: doc. dr. Polonca KOVAČ Trajanje: januar 2006 - oktober 2006 12. Naslov projekta: Raziskava o poslovni odličnosti v povezavi z uporabo orodij za stalne izboljšave in inovativnost, dvig kakovosti in odličnosti v organizacijah v Republiki Sloveniji Naročnik: Urad RS za meroslovje Vodja projekta: doc. dr. Polonca KOVAČ Trajanje: januar 2007 - februar 2008 14. Dolgoročna sodelovanja z uporabniki, sodelovanje v povezavah gospodarskih in drugih organizacij (grozdi, mreže, platforme), sodelovanje članov programske skupine v pomembnih gospodarskih in državnih telesih (upravni odbori, svetovalna telesa, fundacije, itd.) 1. Sporazumi z občinami in ostalimi javnimi institucijami UL Fakulteta za upravo ima sklenjene sporazume o sodelovanju z naslednjimi slovenskimi upravnimi organi in organizacijami: - Ministrstvo za javno upravo - Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Urad RS za meroslovje - Slovenska fundacija za poslovno odličnost - Združenje tajnikov slovenskih občin - Združenje občin Slovenije - Skupnost občin Slovenije - Mestna občina Ljubljana - Mestna občina Maribor - Mestna občina Velenje - Mestna občina Koper - Upravna enota Sevnica - Občina Velike Lašče - Občina Zreče - Javni sklad RS za kulturne dejavnosti - Zavarovalnica Triglav d.d. - Radio in televizija Slovenija 2. Sporazum o sodelovanju na področju raziskav, razvoj informacijskih rešitev ter njihove implementacije med Univerzo v Ljubljani Fakulteto za upravo ter podjetjem Comland d.o.o. Ljubljana Program P5-0093 Stran 13 od Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 3. Članstvo v upravnih odborih, svetovalnih telesih: prof. dr. Tone Jerovšek: - vodja skupine za pripravo zakona o upravnem sporu, - vodja skupine za zakon o davčnem postopku, - član skupine za Zakon o visokem šolstvu (eden od dveh članov), - član skupine za Zakon o računskem sodišču (eden od dveh članov), - član strokovne skupine Ustavne komisije za spremembo ustave na področju sodstva, - član strokovne skupine Ustavne komisije za spremembo ustave za področje poslanske imunitete. prof. dr. Mirko Vintar: - član Znanstvenoraziskovalnega sveta za družboslovje pri Agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije - član Strateškega sveta Ciljnega raziskovalnega programa (CRP) "Konkurenčnost Slovenije 2006-2013" doc. dr. Polonca Kovač: - članstva v delovnih skupinah za pripravo novel Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP-C, 2004-5 idr.), Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2, 2006), Zakona o določanju, imenovanju in označevanju naselij, ulic in stavb (2006-7), novela Zakona o osnovni šoli (ZOsnS-F, 2007) - stalna članica posebnih natečajnih komisij (Uradniški svet) od l. 2004 dalje za najvišje položaje v upravi - članstvo v strokovni skupini za pripravo Strategije razvoja Slovenije do l. 2013, vodja za področje učinkovite države, 2004 doc. dr. Maja Klun: - članica ekspertne skupine pri Ministrstvu za javno upravo za merjenje administrativnih stroškov in odpravo administrativnih ovir, - članica ekspertne skupine pri Ministrstvu za finance za pripravo k rezultatom usmerjenega proračuna 2005 - 2007 4. Konzorcij projekta centralnega spletnega portala za lokalne in regionalne skupnosti Konzorcij projekta: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo, IPMIT d.o.o., COMLAND d.o.o., MAOP d.o.o. ter INFORM d.o.o. 15. Skrb za povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06)13 Naslov / Opis / Objavljeno v / COBISS.SI-ID 0 16. Skrb za popularizacijo znanstvenega področja (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12)14 Naslov / Opis / Objavljeno v / COBISS.SI-ID 0 17. Vpetost vsebine programa v dodiplomske in podiplomske študijske programe na univerzah in samostojnih visokošolskih organizacijah v letih 2004 – 2008 Program P5-0093 Stran 14 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 1. Naslov predmeta Davčni sistem Vrsta študijskega programa magistrski študijski programa Uprava II. stopnje Naziv univerze/ fakultete Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo 2. Naslov predmeta Metode raziskovanja v upravi Vrsta študijskega programa skupni magistrski študijski program Management v upravi (Joint programme med Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za upravo in Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede Naziv univerze/ fakultete Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo ter Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede 3. Naslov predmeta E-uprava Vrsta študijskega programa skupni magistrski študijski program Management v upravi (Joint programme med Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za upravo in Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede Naziv univerze/ fakultete Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo ter Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede 4. Naslov predmeta Upravljanje poslovnih procesov v upravi Vrsta študijskega programa skupni magistrski študijski program Management v upravi (Joint programme med Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za upravo in Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede Naziv univerze/ fakultete Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo ter Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede 5. Naslov predmeta Management kakovosti v javnem sektorju Vrsta študijskega programa skupni magistrski študijski program Management v upravi (Joint programme med Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za upravo in Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede Naziv univerze/ fakultete Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo ter Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede 6. Naslov predmeta Kvantitativne metode v javnem sektorju Vrsta študijskega programa skupni magistrski študijski program Management v upravi (Joint programme med Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za upravo in Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede Naziv univerze/ fakultete Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo ter Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede 7. Naslov predmeta Ekonomika in analiza poslovanja Vrsta študijskega programa skupni magistrski študijski program Management v upravi (Joint programme med Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za upravo in Univerzo v Beogradu, Fakulteto za organizacijske vede Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo Program P5-0093 Stran 15 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Naziv univerze/ fakultete ter Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede 18. Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja: Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visoko-šolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja <• r r r G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja (S r r r G.01.03. Drugo: C r r r G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu d r r r G.02.02. Širitev obstoječih trgov (S r r r G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje a r r r G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije (S r r r G.02.05. Razširitev področja dejavnosti (S r r r G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost a r r r G.02.07. Večji delež izvoza a r r r G.02.08. Povečanje dobička (S r r r G.02.09. Nova delovna mesta a r r r G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih (S r r r G.02.11. Nov investicijski zagon a r r r G.02.12. Drugo: r r r r G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti a r r r G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti a r r r G.03.03. Uvajanje novih tehnologij (S r r r G.03.04. Drugo: r r r r G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja a r r r G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja a r r r G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije in javne uprave a r r r G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti (S r r r G.04.05. Razvoj civilne družbe a r r r G.04.06. Drugo: r r r r Ohranj« anje in razvoj nacionalne Program P5-0093 Stran 16 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 G.05. naravne in kulturne dediščine in identitete (S r r r G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj (S r r r G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura d r r r G.07.02. Prometna infrastruktura (S r r r G.07.03. Energetska infrastruktura a r r r G.07.04. Drugo: r r r r G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva a r r r G.09. Drugo: r r r r Komentar^ C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja, za objavo 5., 6. in 7. točke na spletni strani http://sicris.izum.si/ ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki Podpisi: vodja raziskovalnega programa zastopniki oz. pooblaščene osebe raziskovalnih organizacij in/ali koncesionarjev Mirko Vintar in/ali Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo Kraj in datum: Ljubljana 17.4.2009 Program P5-0093 Stran 17 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/1144 1 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja ter rezultate in učinke raziskovalnega programa. Največ 21.000 znakov vključno s presledki (približno tri in pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 2 Največ 3000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Samo v primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 Navedite največ pet najpomembnejših znanstvenih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, navedite, kje je objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. PRIMER (v slovenskem jeziku): Naslov: Regulacija delovanja beta-2 integrinskih receptorjev s katepsinom X; Opis: Cisteinske proteaze imajo pomembno vlogo pri nastanku in napredovanju raka. Zadnje študije kažejo njihovo povezanost s procesi celičnega signaliziranja in imunskega odziva. V tem znanstvenem članku smo prvi dokazali… (največ 600 znakov vključno s presledki) Objavljeno v: OBERMAJER, N., PREMZL, A., ZAVAŠNIK-BERGANT, T., TURK, B., KOS, J.. Carboxypeptidase cathepsin X mediates ß2 - integrin dependent adhesion of differentiated U-937 cells. Exp. Cell Res., 2006, 312, 2515-2527, JCR IF (2005): 4.148 Tipopologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID: 1920113 Nazaj 5 Navedite največ pet najpomembnejših družbeno-ekonomsko relevantnih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, izberite ustrezen rezultat, ki je v Šifrantu raziskovalnih rezultatov in učinkov (Glej: http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/sif-razisk-rezult.asp), navedite, kje je rezultat objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. Nazaj 6 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si Nazaj 7 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 8 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 9 Za raziskovalce, ki niso habilitirani, so pa bili mentorji mladim raziskovalcem, se vpiše ustrezen podatek samo v stolpec MR Nazaj 10 Vpisuje se uredništvo revije, monografije ali zbornika v skladu s Pravilnikom o kazalcih in merilih znanstvene in strokovne uspešnosti (Uradni list RS, št. 39/2006,106/2006 in 39/2007), kar sodi tako kot mentorstvo pod sekundarno avtorstvo, in delo (na zlasti nacionalno pomembnim korpusu ali zbirki) v skladu z 3. in 9. členom istega pravilnika. Največ 1000 znakov (ime) oziroma 150 znakov (število) vključno s presledki. Nazaj 11 Navedite oziroma naštejte konkretne projekte. Največ 12.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 12 Navedite konkretne projekte, kot na primer: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine ipd. in ne sodijo v okvir financiranja pogodb ARRS. Največ 9.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 13 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine strokovnega prispevka v slovenskem jeziku, ki se nanaša na povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov vključno s presledki) ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj 14 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine, povezano s popularizacijo znanosti (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov vključno s presledki), ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj 15 Komentar se nanaša na 18. točko in ni obvezen. Največ 3.000 znakov vključno s presledki. Nazaj Program P5-0093 Stran 18 od 19 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Obrazec: ARRS-ZV-RPROG-ZP/2008 v1.00a Program P5-0093 Stran 19 od 19