Vzgoja in VZgoja ( Dvajset let revije Vzgoja ■ Franci M. Kolenec, dr. znanosti, prof. defektologije, svetnik. Pred vami je 80. številka revije Vzgoja, ki ima že dvajsetletno tradicijo (1999), ki jo kljub občasnim malim spremembam ohranjamo še naprej. Z leti je revija zamenjala strokovni in uredniški odbor, oblikovalce in druge pomočnike pri izdajanju. Vseskozi pa se glavni urednik trudi, da bi privabil čim več strokovnih delavcev, ki delajo na področju vzgoje in izobraževanja, k pisanju in soustvarjanju revije. zgoja ; ■ ff^Tte ¿XV žarišču: Inkluzija - v dobro vseh stran 21 stran 28 stran 37 Naš pogovor: Etika v šoli: Etika Uničujoči vplivi dr. Roman Globokar skrbi in etična vzgoja elektronskih naprav II Revija Vzgoja obravnava smernice v poučevanju in načrtovanju vzgojno-izo-braževalnega procesa ter druge aktualne teme s področja šolstva (vrtca, osnovne in srednje šole). Vsebinsko je revija zelo pisana in raznolika, obravnava probleme današnjega sistema vzgoje in izobraževanja, zato je privlačna za strokovne delavce na področju šolstva, za starše in študente. Pomembno mesto v reviji so ves čas imeli tudi vzgoja, izobraževanje ter usposabljanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami. Otroci s posebnimi potrebami so: otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikov-nimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, otroci z avtističnimi motnjami, otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami (ZUOPP-1, 2013). V reviji Vzgoja je bilo na to temo objavljenih 63 strokovnih prispevkov, največ v rubriki Vzgojna področja: Ko malček sede pred računalnik (1999), Integracija (2001), Bolnišnična šola (2002), Oddelek za invalidno mladino v Stari Gori (2004), ... volja, dela in ljubezni CUIM Vipava (2005), 60 let OŠ Jela Janžiča (2006), Individualizirani program (2009), Integracija, integracija, integracija (2010), Slepi in slabovidni učenci v večinski šoli (2011), Gluh in naglušen učenec v večinski šoli (2011), Inkluzija kot priložnost (2014), Inkluzija je odnos sprejemanja in ljubezni do življenja (2014), Ustvarjanje inkluziv- nega učnega okolja (2014), Prilagajanje učnega prostora otrokom s posebnimi potrebami (2014), Zgodnje preprečevanje govorno-jezikovnih motenj: prepoznavanje (2016), Zgodnje preprečevanje go-vorno-jezikovnih motenj - delo logopeda (2016). V reviji so bila predstavljena tudi učna gradiva, in sicer: Spodbujanje razvoja senzorike, motorike, kognicije, govora in jezika (2010), Bralni lističi (2014), Didel didel dojsa (2015). V rubriki V žarišču: Kje je kdo (2005), Spodbujanje rezilientnosti v razburkanem obdobju odraščanja (2010), Prostovoljno delo študentov pedagoške smeri z otroki s posebnimi potrebami (2016), Dvojna izjemnost (2017). Zelo zanimivi so bili prispevki: Ana z divjimi konji (št. 11), Doživljajska pedagogika (št. 12), Pet let Barke (št. 13), Enake možnosti za vse učence (št. 13), Inkluzija (št. 17), Mlada srca v bolniški sobi (št. 26), Obsedenost z vitkostjo (št. 34), Terapevtski učinek branja (št. 35), Imeti rad tisto, kar je v človeku posebno (št. 38), Otroci in v Čestitke Vzgoji in vsem njenim snovalcem, ustvarjalcem in bralcem! Bogu hvala za takšen 'unikat' v poplavi pedagoških ponudb tega sveta! Hvala zzato, ker revija izhaja s pogledom na edinega Paidagogosa - Kristusa in hkrati na povsem konkretne in za pedagoški poklic vsakdanje dileme. In v tem je v slovenskem prostoru zares unikatna in nadvse dragocena. Po pripovedovanju vem, da jo vzamejo v roke tudi nekatoliški pedagogi, kar ji je gotovo v čast. Njena dragocenost je tudi v tem, da poleg poučevanja uresničuje vlogo povezovanja, saj med bralci gradi vezi; tudi zato plemeniti pedagoške procese, kjer koli se njeni bralci nahajajo. Naj torej revija Vzgoja še naprej »vivat, crescat et floreat«! msgr. dr. Marjan Turnšek 32 ■ Vzgoja, december 2018, letnik XX/4, številka 80 Vzgoja in vzgoja Vesel sem, da se je revija Vzgoja tako lepo uveljavila v slovenskem prostoru. Čestitam vsem, ki ste pri tem sodelovali, in vsem, ki sedaj skrbite, da prihaja med nas. Všeč mi je, ker je postala ustaljena praksa, da so posamezne številke Vzgoje tematsko oblikovane. Zdi se mi prav, da je tematika zasnovana tako, da je zanimiva in koristna za učitelje na različnih stopnjah poučevanja. Posebej sem zadovoljen z oblikovno podobo revije in kakovostjo papirja, na katerem je tiskana. Res je, da se me kot srednješolskega učitelja določeni članki ne dotikajo neposredno, a vendarle tudi v njih najdem kakšen izziv za moje vzgojno-izobraževalno delo. Vsem ustvarjalcem in sodelavcem revije Vzgoja želim tudi v prihodnje obilo uspeha. aromaterapija (št. 38), Motnje hranjenja (št. 40), Otroci z ADHD (št. 50), Ko šola postane stičišče vrednot (št. 53), Ko se vse obrne na glavo (št. 53), Socialno okolje otrok z ADHD (št. 54), Vloga spremljevalca gibalno oviranega otroka (št. 57), Likovna terapija kot pomoč otroku (št. 59), Nenavadna duševna motnja (št. 63), Socialnopedagoško vplivanje s pomočjo psa (št. 71), Moj učenec je odšel. Ni ga več. Pavle Šijanec, prof. Umrl je. (št. 71), Čudovit um z Bleda in Fantom iz opere (št. 72), Izgrajevanje in-kluzivnih kompetenc (št. 76), Otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami v vrtcu, Inkluzivni pedagog in izboljšanje učenja, Inkluzivni pedagog, Inkluzivno izvajanje dodatne strokovne pomoči, Inkluzija otrok z avtizmom, Biti študent inkluzivne pedagogike (vsi v št. 76). Objave strokovnih in ostalih člankov s I III I 1 področja vzgoje, izobraževanja in usposabljanja otrok s posebnimi potrebami so zanimive tako za študente kot za zaposlene strokovne delavce. Tako je bralec seznanjen z novostmi in aktualnimi projekti na teh področjih. Revija Vzgoja izhaja štirikrat letno v tiskani obliki. Namenjena je ravnateljem, svetovalnim delavcem, strokovnim delavcem v vrtcu, šoli, zavodih in drugim strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju. Iz zapisanega je razvidno, da prinaša revija Vzgoja različne poglede šolskih strokovnih delavcev, praktične izkušnje strokovnih delavcev ter druge aktualne vsebine iz šolske prakse. Izpostavljene so različne teme in aktualni pogledi nanje. Vsebina je zelo raznolika in se dotika problemov današnje vzgoje, izobraževanja in usposabljanja otrok s posebnimi potrebami ter hkrati ponuja rešitve s pomočjo tradicionalnih in drugih pristopov. Avtorji napisano podkrepijo s strokovno literaturo in v vsebino vpletajo svoje izkušnje z otroki s posebnimi potrebami. I U'.lü'HI Foto: Nataša Pezdir