Za lepšo prihodnost otrok v razvojnih oddelkih Svetloba upanja za lepšo prihodnost otrok V WZ Najdihojca je že tretje leto razvoj-ni oddelek za otroke, ki so centralno-moto-rično prizadeti. (Preprosto temu pravimo, da so telesno prizadeti po poškodbi možgan. Te so lahko nastale v času nosečnosti, ob roj-stvu ali po njem.) Osnovna pedagoško-zdravstvena prizadeva-nja potekajo v smeri razvijanja telesnih in duševnih sposobnosti s posebnim in prilago jenim postopkom v okviru redne predšolske vzgoje, kjer otroci aktivno sodelujejo prek vsega dneva in si tako pridobivajo čimveč gibalno-čutnih izkušenj ob strokovnem vods-nju pedagoških in zdravstvenih delavcev. V okviru otroškega kolektiva pridobivajo prve temelje svoje bodoče osebnosti in kar je najvažnejše — v otroškem okolju doživlja-jo resnično srečno otroštvo. Glede na centralno-motorično prizadetost naših otrok in s tem spremljajoče motnje, dolo v oddelku poteka pod vodstvom stro-kovno-delovne skupine, ki jo sestavljajo: rav-naleljica vzgojnovarstvenega zavoda, zdrav-nik-pediater, fizioterapevtka, psihologinja, lo-gcpedinja in ortopedagoginja. Ortopedagoginja in fizioterapevtka sta rcdno zaposleni, psihologinja in logopedinja se vključujeta le določeno število ur meseč-no. Zdravnik-pediater vodi prek otroškega di-spanzerja Ljubljana-ši-ška zdravstveno služ-bo oddelka in jo povezuje s potrebnirni spe-cialističnimi službarai oziroma diagnostično terapevtsko skupino na pediatrični kliniki v Ljubljani. Ravnateljica po svoji primarni fmikciji usklajuje vse dejavnosti in skrbi začimugod,-nejše razmere oddelka. Vsa zdi-avstveno-pedagoika prizadevanja potekajo v smeri, da bi bili naši otroci prav tiiko deležni: umske, telesne, moralne in e&tetske vzgoje, s posebnim poudarkom iska-11 ja novih poti in oblik ter metod dela glede na motnje. Delo ortopedagoginje in fizioterapevtke se neprestano prepleta v skupen dobrobit otrok. Naši otroci zdravslvenega vodenja fiziote-rapevtke ne sprejemajo kot prisilo, ampak prijetno bbliko igralne dejavnosti (za katero se skriva zahtevna zdravstvena terapija). Pedagoško-zdravstveno delo poteka po in-dividualnih načrtih, ki se drobe na trimeseč-no in tedensko načrtovanje dela in realizira-jo z dnevnim delom. Staršem nudimo: roditeljske sestanke, go-vorilne ure ter seminarske ure v obliki pre-davanj (spremljajočih z diapozitivi) in mož-nost prisostvovanja v oddelku. Pri vseh naših otrocih je opaziti vidnejši napredek, tako v telesnem kot duševnem raz-veju, kar potrjuje, da so naša strokovna iz-hodišča pravilna, ki pa jih moramo še na-piej bogatiti in dopolnjevati z novimi zdiav-si venimi in pedagoškimi izsledki v skupen dobrobit in s tem za lepšo ter svetlejšo pri-hcdnost naših najmlajših. Jelka Knific