r vs IMMIGRANT ARCHIVES University of Minnesota AVE MARIA Nabožni mesečnik za verno slovensko ljudstvo Izdajajo SLOVENSKI FRANČIŠKANI v Združenih državah Amerike * Naslov - Address: AVE MARIA Box 608 Lemont, Illinois Telephone: Lemont 494 * Naročnina - Subscription rate: U.S.A. - $2.50 letno Izven U.S.A. - $3.00 letno ♦ Naročnina Tvoja je dar v podporo uboSnejXim sloven-skim fantom, ki se obrazujejo za slovenske duhovnike v le-montskem semenifču. Naročnikov in dobrotnikov se spominjamo v lemontskem samostanu v svojih molitvah, pri sv« mafah in pri drugih duhovnih opravilih« Urednik - Editor: FR. MARTIN STEPANICH, o.f.m. Upravnik - Business Manager: FR. CYRIL SHIRCEL, o.f.m. * Printed by AVE MARIA PRESS Lemont, Illinois FEBRUAR 1951. LETNIK 43. VSEBINA: Sveča • P.Vendelin OFM................... 33 Februar - mesec našega tiska - A.U.....35 V skuSnjavi - pesem Bogdana Budnika, 37 Svetnica - P.Odilo OFM ...................38 Oh, te prerokbe! - B.V.....................39 Sveta Marija - P.Kazimir OFM...........43 Maria Goretti • Prevedel P.Odilo....... 46 Pismo s Kitajske - P.Rudolf OFM......50 Terezija Neumann .........••*...••..•...... 52 Mati je otroku... ........................«.«• 52 Po kraljestvu križa...................«....< 53 Postni Čas - P.Odilo OFM ............... 57 Lemontski odmevi .......................... 58 Kramljanje na zapečku .................... 61 Published once monthly — twice in October — by the Slovene Franciscan Fathers, Lemont, Illinois, in the interests of the Commissariat of the Holy Cross. Entered as a second class matter at the post ofrice of Lemont, Illinois, under the act of March 3, 1879. Acceptance of mailing at special rate of postage provided for in section 1103, act of October 3, 1917. Authorized July 14. 1945. TL A SVEČNICO smo doma razdirali jaslice. Ta praznik je nekak zaključek božičnih praznikov: kmalu se bo začel čas posta in pokore. Do svečnice nam je Jezus sam govoril iz jaslic in spremljal s svojimi milimi očmi vse naše delo. Zdaj pa se nam naenkrat skrije, zapusti pa nam svoj simbol - gorečo svečo. Sveča gori, da nam sveti. Kristus nas razsvetljuje s svojo milostjo innauki, ki jih je zapustil svoji Cerkvi. In kakor je plamen tem večji, čim več ima goriva, tako bo tudi naše duhovno življenje tem lepše, čim bolj bomo sodelovali z milostjo - božjim gorivom duš. Ob plamenu sveče se ogrejemo. Ali je mogoče, da se ne bi ogreli za vse dobro ob plamenu, ki prihaja iz Kristusovega Srca? Kaj morejo ob tem vročem plamenu naša srca ostati trda in ledena? Zdi se mi, da ne. Če sveča gori, počasi dogoreva. Pravimo, da se použiva in končno použije. Enako je z našim ubogim življenjem: tako hitro ga je konec. Le večni Bog ostane in tudi nas sprejme v srečno večnost, če se zdaj použivamo Zanj. - Kristus pa se v svoji neskončni ljubezni do nas použiva neprestano na naših oltarjih. Ali se ne bomo ob Njegovem neprestanem darovanju za nas naučili žrtvovanja tudi mi? Vsaj žrtvice, ki nam jih vsakdanje življenje prinaša, vdano sprejmimo! Koliko pa je vredna ena sama žrtev, nas uči sveto pismo: celo kozarec vode, dan sočloveku z dobrim namenom, bo poplačan. Kristusa torej predstavlja sveča, ki nam jo daje Cerkev v roke v vseh važnih trenutkih življenja, zlasti pri krstu in ob smrtni uri. Pri krstu, ko stopamo v življenje križev. Ob smrtni uri pa, ko gremo k Očetu: s Kristusom ob strani nam ne bo težko stopiti v večnost. • In enega ne smemo pozabiti: Marija je v templju darovala Jezusa. Ona naj nam pomaga držati svečo v vseh trenutkih življenja, kajti ob Njeni roki nam ta sveča ne bo nikoli ugasnila. P. Vendelin OFM ZDAJ ODPUŠČAŠ, GOSPOD, SVOJEGA SLUŽABNIKA PO SVOJI BESEDI V MIRU; ZAKAJ VIDELE SO MOJE OČI TVOJE ZVELIČANJE, KI SI GA PRIPRAVIL PRED OBLIČJEM VSEH NARODOV: LUČ V RAZSVETLJENJE POGANOV IN SLAVO IZRAELA, TVOJEGA LJUDSTVA. Simeonova pesem Lk 2, 29-32 Februar - mesec našega tiska 1 _lastopnik našega lista, brat Antonin Šega, ki že dvajset let vrši tih apostolat katoliškega tiska, bi mogel mnogo mnogo povedati, kolikega pomena je dobra tiskana beseda. Saj potuje od hiše do hiše širom naših naselij, pobira naročnino za Ave Marijo in sprejema nove naročnike. Iz njegovih opazk in besed izkušnje, ki jih tu in tam prav modro pove in razmotriva, povzemam naslednje misli. Edina pobuda, da sploh z veseljem vršim svoj težavni posel, je to, ker se zavedam, koliko dobrega lahko stori dober tisk v čast božjo in zveličanje duš. Ne govorim, da bi hvalil naš list: govorim o našem tisku na splošno. Pri svojih obiskih pri naših ljudeh vidim, da jim je katoliški listič, ali bolje: tiskana beseda božja, res dobrodošel prijatelj. Saj jim v njihovem jeziku razlaga besedo božjo in je glasnik večne resnice. Kaj pravijo ti moji prijatelji naročniki ? "Z radostjo pričakujem list, ki že tako dolgo hodi pod našo streho . Obuja mi spomine na obete in obljube, ki sem jih dala svojim vernim staršem, ko sem odhajala v svet: obete, da ne bom nikdar zanemarila verske dolžnosti. " "Ta dobra tiskana beseda mi je • W^-V/rvV'. A H' O kakor vneto pričakovana hrana. Včasih se mi zdi, da sem že tri tedne lačen in mi je mesečnik kakor kost psičku. S hlastanjem se vržem nanj." "Koliko sosedov in prijateljev sem že vrnil Cerkvi, ko sem jim dal, da je bral ali čitala ta ali oni člančič izpod peresa sotrudnikov lista. Preprosta in lepa beseda dobro mesto najde. " "Vameriški soseščini živimo, pa ne slišim pridige v slovenskem jeziku. Vrstice v vašem listu so mi nadomestilo zaklada, ki sem ga cenila v domovini nad vse - zaklad evangelija. " "Dolgo sem že prikovan na postelj in hišo, pa veste: mesečnik mi je bolj dobrodošel kot zdravnik. Saj je zdravnik duši. Pravijo: zdrava duša v zdravem telesu! Jaz pa trdim, da še telo ozdravi, če je duša v dobri oskrbi. In to oskrbovanje mi vaš listič daje. " "Le škoda, da ima listič le 32 strani! Včasih bi hotela še in še, pa strani kar prehitro zmanjka. Kar oddahnem se, ko prebiram o tem in onem. V poslih po hiši se človek tako raztrese, pri berilu dobre besede pa najdem uteho. " od nje milijonov. Bo pa že treba napraviti dober sklep in ta dober sklep tudi držati. In kako se bo glasil naš dobri sklep? Takole: Odslej se bom trudil tudi jaz, da bom stopal v vrsti Kristusovih misijonarjev tiska. Predvsem v moji hiši ne bo nikoli prostora za veri sovražne ali dvomljive časopise. Naročil pa se bom na katoliški list, če ga še nimam. Priporočal ga bom tudi drugim, ali ga vsaj posojal. Če velja pri sovražnikih vere beseda; "Laži se, obrekuj, kar naprej obrekuj in se laži, nekaj bo že ostalo !..."- potem mora veljati pri nas: "Oznanjuj in širi resnico, kar naprej jo pridigaj! Nekaj zrn bo končno le ostalo!" Priporočal bom branje svetega pisma. Sramotno je, da tako malo ljudi - naše ljudi mislim - prebira sveto pismo. Bral sem, da med desetimi Amerikanci morda komaj dva vesta, kaj je sveto pismo; med tema dvema oa ea' "Všeč mi je to, da imate velike črke. Znamenje, da se tam pri vas zavedate, da je list naš, ustanovljen predvsem starejšim, ki jim peša vid in odpovedujejo vsi udje. Vaša duhovna skrb za naše duše je hvalevredna." - - - In tako bi lahko našteval naprej in naprej ter z besedami naročnikov razlagal že stare znane resnice: Katoliški tisk je močno orožje v rokah Kristusove Cerkve. Naši nasprotniki, posebno rdeči,se zavedajo, da je pero močnejše od puške in noža. Zato si na vse kriplje prizadevajo, da bi delali propagando s tiskano besedo. Kaj moramo res mi katoličani vedno racati za njimi?Ali bomo res spregledali šele tedaj, ko bo po vsem svetu zavladal boljševizem, v čem je bila naša pogreška? Včasih smo pa katoličani res počasni. Vse preveč radi ležimo in se grejemo pod odejo Kristusove obljube: Peklenska vrata Cerkve ne bodo premagala... Res bo Cerkev stala do konca sveta, s tem pa še ni rečejo, da satan ne bi mogel odtrgati Milijoni listov hite vsak dan izmed tiskarskih valjev v širni svet* Sejejo dobro in sejejo zlo. Kaj sejejo v tvoji duSi? IzbiraS sam,,, berilo, prosvitljen človek pa noče veljati za pobožnjaka. Take boječe ptiče poznam tudi v naših vrstah. Stare izvode lističev bom hranil za poznejša leta. Nagovarjal bom tudi svoje otroke, naj listov, ki sem jih naročil, ne mečejo proč. Protestanti imajo lepo navado, da take stare izvode pobirajo in jih raznaša-jo po bolnišnicah in drugih zavodih. Zakaj bi tega ne delali tudi katoličani? Mnogo nam je še treba pouka o resnici, premnogim je treba razlage o božjih naukih. Saj so nam povedali slavni bogoslovci, ki so v knjigah in premišljevanju o božjih stvareh prečepeli vse življenje: čim več so se učili, tem bolj so spoznavali, kako malo vedo. Kaj potem velja šele nam preprostim, ki časa ne najdemo pri svojih poslih, da bi kaj več ur posvetili razglabljanju resnice. Nedeljski pridigar tudi ne more vse resnice vliti v naše glave. Poleg tega moramo biti kar cele mesece brez prave razlage božje besede; poleti je prevroče, pozimi pa kradejo čas oznanila o raznih bazarjih in drugih farnih prireditvah. Temu ne moreš veliko oporekati, tudi vsega tega je treba. Pomagam si pa za nadomestek lahko sam; katoliškega berila je povsod dosti, čeprav pravijo, da bi imeli katoličani lahko še več glasil. Zdi se mi; če bi jih bilo manj in bi ti romali v vsako katoliško hišo, pa bi bilo tudi Cerkvi tu ali tam bolje. No, nočem godrnjati! Jezi me le včasih, ko vidim, kako so naši nekaterniki trdi, kadar gre za božjo stvar tiska, pa imajo pri tem za yse drugo denar. Bog jim razsvetli razum in omeči voljo! Oče luči, nam vsem daj spoznanja, da moramo vsi sodelovati pri razširjanju evangelija! Potem bomo razumeli tudi to, da je katoliški tisk eden najboljših misijonarjev. A.U. I/ l/cušnjavi Duša je trudna, muka prečudna žge jo in davi -kdo jo ozdravi ? Kot med kolesa duš O' pahnila v trenje kolesa^ sle mi je sila. Tema me muči. . Dajte mi luči ! Žeja me, žeja! Temni žar gline kot trinog skriti kri mi preceja -dajte mi piti božje jasnine ! Hočem rešiti lovk se temine ! Dlan mi ponudi Bog, in obudi voljo, ki plamen žge jo iz gline in me kot kamen vleče v nižine. . . Noč je za mano z muko ožgano ! Že me poplavlja reka jasnine in me ozdravlja žgoče temine. -Še je Bog v meni! Žarki ognjeni tkivo telesa so prežarili in mi nebesa V dušo vrnili. Bogdan Budnik M ^ J_ \A SVEČNICO obhaja sveta Cerkev spomin, ko je Marija nesla Jezusa v tempelj, Ga tam darovala in po stari navadi odkupila z dvema golobčkoma. Ta praznik seje našemu ljudstvu zelo priljubil in ga je obdalo z mnogimi narodnimi običaji. Kot je Marija hodila v tempelj, tako hodijo ponekod že teden prej "svečnico pet". Dekleta nosijo s seboj kip Matere božje. Ko pridejo v hišo, postavijo Marijo na mizo, prižgo sveče in za-pojejo pesem, ki opisuje Marijino pot v tempelj in darovanje. Dekletom pripravijo v vsaki hiši darove. Na praznik gredo vsi verniki v cerkev k sveti maši in blagoslovu sveč. Med sveto mašo drže v rokah prižgane sveče. Ko zapuste po po-pobožnosti hišo božjo, se ponekod vsak s svečo pokriža.Na Koroškem, predvsem v Ziljski dolini, prinese vsak gorečo blagoslovljeno svečo domov, kjer gredo vsi s prižganimi svečami trikrat okoli hiše, da ohranijo blagoslov domu in odženejo škodljive duhove. Mati vzame gorečo svečo in gre z njo okrog glave in telesa otrokovega, ga z njo prekriža in mu nazadnje zažge nekaj las na glavi. Ta običaj hoče poudariti, naj Kristus, ki je Luč sveta, obdaja in razsvetljuje otroka. Mati pri običaju prosi, da bi bil otrok obvarovan vsega hudega na duši in na telesu. SVECNICA Blagoslovljena sveča naj bo prav vsak čas pri roki v vsakem katoliškem domu. Prižgo naj jo, kadar pride duhovnik previdet bolnika. Umirajočemu katoličanu jo dajo v roke. Blagoslovljeno svečo prižigajo ob hudi uri in molijo pri tem Janezov evangelij ali pa sveti rožni venec. Zanimiv in menda edinstven običaj imajo na predvečer svečnice v Železni Kapli na Koroškem. Otroci si napravijo iz papirja cerkvice, v katerih prižgo svečo. Vse skupaj pritrdijo na daljšo palico. Ko se napravi mrak, se zberejo otroci zunaj trga pri Marijini cerkvi v Trnju. Ko odzvoni angelsko češčenje, se odpravijo otroci s temi razsvetljenimi cerkvicami skozi trg in vpijejo na vse grlo:"Ante, pante, popolore; ante, pante, popolore; Koclja vrata cviliore !. . . " Ko pridejo ob koncu trga otroci na most, spuste svoje cerkvice v deročo reko. Ljudje pripovedujejo, kako je ta običaj nastal. V starih časih je bila nekoč ravno na predvečer svečnice taka po vodenj, da so bile pod vodo vse hiše v trgu, le Marijina cerkev zunaj trga je bila še na suhem.* Tr-žani so se zaobljubili k vsakoletni procesiji, če bo nesreča srečno prešla. Res jih je Bog uslišal in tako so se vsako leto na predvečer praznika zhrali k procesiji, ki se je pod vodstvom duhovščine vila iz trga proti Marijini cerkvici v Trnju. Vsi so imeli v rokah goreče sveče, duhovniki pa so spotoma peli "Simeonovo prerokbo", kakor jo pojejo še danes med procesijo pri blagoslovu sveč. Toda zaradi nereda ali katerega drugega vzroka se duhovščina ni več udeleževala te železnokapel-ske procesije in počasi so z njo prenehali tudi tržani. Spomin nanjo so ohranili samo še otroci, ki se te navade še danes zvesto držijo. Pred kakimi sto leti je hotel nek cerkovnik Kocelj otroke naučiti peti prav, kajti od Simeo-nove prerokbe, ki jo je nekoč pela duhovščina, so ohranili samo "ante faciem omnium opoulorum" pa še to v svoji latinščini. A cerkovnika niti niso hoteli poslušati. Rekli so, da se moti in je pravo besedilo: "Ante pante popolore..." In ko so šli otroci v procesiji ravno mimo mežnarije, je cerkovnik odprl vrata, da bi slišal, če pojo prav. Pa je na jezo moral poslušati nagajivo kričanje:"Ante, pante, popolore,Koclja vrata cviliore.. . " Otroci so iznajdljivi. In tako pojo še danes, četudi cerkovnika Koclja ni več. Ta otroška procesija s cerkvicami je zelo stara. Ima pa seveda vsa navada višji pomen: Cerkvice pomenijo tempelj, kamor je šla Marija, saj ponekod še danes pojejo na ta praznik staro pesem:"Na samo jutro svetnica, ko je Marija v tempelj šla. . . " Procesija pomeni pot, ki jo je Marija napravila. Prižgane sveče so podoba Kristusa, ki je "Luč v razsvetljenje poganov", kakor poje Simeonov slavospev. P.Odilo OF M % čas, kar po svetu romajo ljudje, lahko zasledimo stremljenje človeškega srca, da bi spoznalo bodočnost. Tako rado bi videlo pred seboj kakor na dlani tajne jutrišnjega dne. Zgodovina starih poganskih narodov nam pripoveduje, kako so kralji in preprosti ljudje izpraševa-li svečenike insvečenice o bodočnosti. Seveda je bilo v odgovorih mnogo zvitih stavkov, ki so dali več rešitev. Saj hoče vsak vedeti o prihodnosti le dobro.Ko je Bog govoril po ustih Jeremija izraelskemu kralju in ljudstvu, da bo mesto Jeruza- k fimMeL lem padlo v roke sovražnika in more prebivalstvo rešiti le beg, so preroka obdolžili izdajstva, ga pretepli in zaprli. In danes ? Slika ni prav nič drugačna. Skrivnostna bodočnost nas mika in nam budi radovednost. Tako radi bi odgrnili zastor in pogledali, kaj skriva. Pa četudi po vseh zunanjih znakih v našem času ne moremo pričakovati pečenih pišk. Pač upamo, upamo, upamo. . . Spominjam se, koliko so pred in med časom zadnje vojne govorili o raznih prerokovanjih. Ljudje so kar hlastali po vsem, kar je le omenjalo jutrišnji dan. Med ljudstvom so krožila Nostradamuso-va prerokovanja (fl566.), govorilo seje veliko o prerokbah sv.Don Bo-sca, ki so jih "baje" našli. In seveda o prerokovanjih Katarine Emmerich, katere sem sam videl v treh različnih laži-izdajah, pa je vsaka prerokovala po svoje, da bi le zadovoljila radovedneže in izdajatelju napolnila mošnjo. Tako so pod imenom Emmerich in na račun lahkovernega ljudstva služili Judje lepe denarce, bodočnost pa se je približala vse drugačna. Prepričan sem, da je prav, ko nam je bilo zakrito vse gorje, ki smo ga v zadnjih desetih letih doživeli. Kaj bi bilo, ko bi vedeli naprej, kaj vse bo treba sprejeti nase: koliko krivic, trpljenja, skrbi in žalosti je pil zlasti slovenski narod. . . Ali bi zmogli storiti en sam korak? Kaj se nam ne bi od strahu zmešalo in bi si v zmedenosti sami vzeli življenje, ki nam pripravlja tako grenko bodočnost? Prav gotovo. Tako pa nam je dobri Bog prihodnost zakril. Vidimo le težavo, ki je trenutno pred nami. Ko to premagamo, pride na vrsto nova, katere prej nismo pričakovali. Pa premagamo tudi to in damo prostor tretji... Vse pa nas uče, da je to življenje v resnici le trpljenje in odlična priprava na resnično, srečno,večno življenje v onostranstvu. V trpljenju se očistimo kot se v ognju očisti zlato, kajti "nič nečistega ne sme stopiti pred božje obličje", pravi sveto pismo. Seveda ljudje pri tem hlastanju po prerokbah pozabljajo na to, .da imamo prerokb dve'vrsti. Prerokovali so preroki stare zaveze, dar prerokovanja je prejel od Boga marsikateri svetnik in prav gotovo drži vse, kar je napovedala sama Mati božja v Fatimi. - Druge vrste prerokb pa so izmišljotine raznih "prerokov", ki se preživljajo na račun praznoverja. Tako je na primer mlajši Nostradamusov sin Mihael prerokoval uničenje nekega manjšega francoskega mesta. Da bi se njegove besede uresničile, je na prerokovani dan sam poskušal povzročiti požar. Mestna posadka ga je zasačila in v jezi jezdila s konji preko njega, da je plačal svojo "prerokbo" z življenjem.-A praznoverje danes prav nič manj ne cvete, kakor v starih časih. Omenil sem že razne potvorjene izdaje pod imenom Katarine Emmerich, ki so od njenih pravih prerokovanj zelo daleč. Ciganka, ki vam iz kart razkriva bodočnost, o njej ne ve več kot vi. Previdno je treba vzeti tudi razne Marijine napovedi, o katerih; še ni izrekla besede Cerkev ali jim celo nasprotuje. Lahko so goljufija koristolov-cev ali pa zanka hudobnega duha, ki lahko tisoče zapelje na napačno pot in proč od resnice. Pustili smo za seboj staro leto in stopili v novo. Leto 1951. Prijatelji in znanci smo si segali v roke in si voščili srečo. Želimo si jo, če jo bomo tudi dosegli, ne vemo. Na svetu je taka zmešnjava, da bi si večje pač težko mislili. Konferenca za konferenco razpravlja o miru, na bojnih poljih že umirajo tisoči. . .Pa pravimo, da je nevarnost "za tretjo vojno". Moj Bog, saj še druge ni konec! Kaj ni vseh teh pet let po "koncu" ena sama veriga krivic, krvi in groženj? In zdaj smo stopili v novo leto... Kaj nam bo prineslo? Oh, ko bi mogli pogledati za zastor njegovih skrivnosti !. . . Jasno, da že vstajajo "preroki", ki bi radi povedali svetu, kaj ga v novem letu čaka. Le poslušajte, kogar pač zanima, s kakšno prerokbo je razburil zlasti svojo domovino' neki kmet Irlmaier, doma iz Frei-las s inga ! Takole pravi:"... Trdno moramo zaupati na Boga in Mater božjo, kajti leto 1951. bo - najbrž proti jeseni - postalo strašno. Čez noč bo prišlo, brez vojne napovedi. Tri ruske armade bodo udarile na zapad. Prva se bo valila čezDunaj, Linz, Regensburg, preko vse Bavarske proti zapadu; druga preko Dresden-Berlina proti zapadu; tretja preko Kftnigsberga proti zapadu. Freiburg bo ruski glavni stan. Na Immenried bo padla prva atomska bomba. Nastala bo velika povodenj, da bodo izginila mesta in vasi. Polovica Anglije se bo za vedno potopila. . . - New York bo kup razvalin. Dve tretjini Pariza bo uničenega po strašni revoluciji, toda Eifelov stolp bo ostal. V Italiji, posebno v Rimu, bo zelo strašno, toda rešen bo sveti oče z malo duhovniki. Ta bo letel čez veliko vodo proti zapadu, a se bo kmalu vrnil. .. V Ameriki bodo strašne vojne. V eni noči bo pobitih več ljudi kot v obeh zadnjih vojnah. Begunci se bodo naselili severno od Donave, kjer bo vse zapuščeno. . . Dežela južno od Donave pa vojne ne bo utrpela / Južno od Donave leži tudi Slovenija ! - Op. / . . . Zaradi strašnih eksplozij atomskih bomb se bo podnebje severnega in južnega pola tako spremenilo, da bodo na Bavarskem lahko gojili južno sadje.. . Sonce bo tri dni otemnelo. Na. srečo strašni dogodki ne bodo trajali dolgo. Bavarska, Avstrija in Madžarska bodo postale kraljevine. Bavarska bo dobila starega, velikega in suhega kralja. Leta 1952. bo prosta zasedbe. Nato se bodo vsa tri kra- ljestva združila v eno. Meja ne bo več. Od treh ruskih hord pa se ne bo niti ena vrnila domov. Kaj nam ne vstajajo lasje pokonci ob tej prerokbi, ki naj bi se izpolnila v novem letu?Na srečo jo moremo pisati vnarekovajih:"prerokba". Nismo je napisali zato, da bi zdaj bralci vezali punklje in sede na njih čakali strašne dni. Objavili smo jo, da bomo čez eno leto lahko ob pogledu nazaj rekli:"No, pa se je mož le zmotil!" Zanimivo je, da je to prva Irl-maierjeva prerokba. Doslej možak še ni nikoli pokazal, da zna gledati v bodočnost, kakor nam zatrjuje župnik njegove vasi, katerega iz vseh strani sprašujejo o novem preroku. In vendar so Irlmaierjeve besede razburile domala vso Evropo, da je zašumela kot čebelji panj. Praznoverni ljudje se selijo iz kraja, "kamor bo padla prva atomska bomba". Vsa Južna Bavarska je razgibana in mnogi se pripravljajo na beg. V mnogih krajih mora ljudstvo miriti cerkvena in svetna oblast, toda brezuspešno. In vse to zaradi nekaj besed, ki jih je doslej neznani "prerok" vrgel v svet. Na srečo imamo tudi preroke, ki napovedujejo ravno nasprotno. Poskusimo torej prerokbo zdraviti s prerokbo, saj se tudi zdravnik poslužuje strupa, da ozdravi zastrup-ljenje.Naj nam ti dve prerokbi pomirita živce! Omenim naj dve imeni, ki pa gotovo nista edini. Danski astrolog Knut Hallerstrom nas zagotavlja, da nove svetovne vojne ne bo. Naša doba je v znamenju vodnarja in se bo v naslednjih desetletjih razvijala za USA in Nemčijo zelo ugodno. Leto 1953. bo prineslo popolno ozdravljenje raka, te strašne bolezni,proti kateri danes še nimajo pravih sredstev. In prav dobesedno pravi: "... računam s skorajšnjo Stalinovo smrtjo. . . " Kako se ta prerokba sklada z Irlmaierjevo ? Kateri boste verjeli ? Drugi pa je Italijan, o katerem pravi poročilo, da je svetniško umrl. Ime mu je Bartolo Longo. Ta je leta 1901. prerokoval za naše stoletje dve svetovni vojni, po katerih pa bo zavladal splošni mir. Toda ta mir po njegovih besedah ne bo posledica Kag«, lakot« in vojsk«, r«H ■«• o Gospodi prelivanja krvi, ampak bo znak Kristusov v čast Materi božji ob priliki proglasitve Njenega vnebovzetja za versko resnico. Torej je + O >U O & Naši pokojni naročniki UrSula BABICH, Greaney,Minn. Joseph GUSTINČIČ, Cleveland,O. Anton PUŠNIK, Bessemer, Pa. Anton KRISTOFELC, Cleveland,O. Joseph RUPPE, Laurium, Mich. Josephine STEPIC, Cleveland,0. Peter TERČEK, Waukegan, 111. Anton NOVAK, Leadville, Colo. Frank N0VLIAN, Joliet, 111. Joseph KOTNIK, Cleveland,O. Anna PIČEL J, Cleveland,O. Martin ŠUŠTARSlč, Cleveland,O. Anna MADIC, Chicago, 111. T. KREMESEC, Chicago, 111. John PALČAR, Kansas City, Kan. Joseph DRAGUŠ, Kansas City, Kan. Katherine NOVAK, Kansas City, Kan. Mary ZUPANČIČ, Pueblo, Colo. Josephine BUDAN, Stetsonville, Wis. Mary LIPOGLAVSEK,"Milwaukee,Wis. Theresa ROSICH, Detroit, Mich. Rose ČESNIK, Indianapolis, Ind. August KRŽNARICH, , Hebron, Ind. Louise WAMBERGER, Milwaukee, Wis Anna VAURI, Chicago, 111. Johana KIRN, Waukegan,111. + MIRU+AMEN+AMEN+AMEN + INDIANAPOLIS, Ind. - Pošilja FrancesStergar:Koledar je zelo lepo berilo in ima toliko lepih slik iz starega kraja. In kako radi beremo list Ave Marijo! Toliko ima po-učljivega. Posebno za nas tukaj, ki nimamo slovenske pridige. Za spoved smo se morali kar privaditi v angleščini, četudi gre težko. Pa saj Bog razume vse jezike, samo da imamo dobro voljo. Ali ni prav tako? - Vsi prisrčno pozdravljeni! M CX Z > + r a cx + Ž + cn < M H 2 > <-i + t) O cx HH 10 Caroline GREGORICH, Joliet, 111. $ 5 Anna FORTUNA, Bedford, Ohio $ 3 LETOS obhajamo STOLETNICO Slomškove MOHORJEVE DRUŽBE, ki je slovenskemu narodu v tej dolgi dobi darovala na tisoče in tisoče dobrih knjig. Vsak zaveden katoliški Slovenec naj postane njen član. Naročnina za eno leto je $ 1.25 in so knjige gotovo vredne več. Ameriški rojaki bodo družbi, ki bije na Koroškem svoj boj za obstanek, poklonili jubilejni dar - Linotype stroj. Naročnina za leto 1952., - pobiranje naročnikov se zaključi z 28. februarjem tega leta - in darovi odprtih src bodo gotovo zmogli stro-jevo ceno. Imena vseh darovalcev bodo objavljena v Mohorjevem koledarju 1952. Naj se med njimi "sveti tudi Vaše ime ! Glavni poverjenik za družbo je P. Odilo OFM, Box 608, Lemont, 111. Februar je mesec katoliškega tiska. Ne pozabimo, kaj je slovenski narod dolžan Mohorjevi družbi! "Rad beri dobro knjigo! Toda, kar bereš, zvesto premisli in v du5i predelaj !" / A. M. SlomSek / BOG PLflCflJ, DOBROTNIKU T DAR LISTU—Po$4: F. Nditigal, Po$3: M. Kna-us, Po$2.50 J. Stampfel, Po$2: K. Lopic, Po $1.50 L. Grošelj, A. Jerman, F. Mele, Po$l: J. Dos Brula J. Golobic, A. Sernel, R. SlrcelJ, R. Papež, Po75