UREDNIŠTVO In UPRAVA v Goricijv ulici Rtva Piatzutta 18 • Cena oglasom po dogovoru. Odprto vsak delavnik od 10. — 12. ure KATOLIŠKI TEDNIK IZIDE VSAKO SREDO Peitnl iak. raitin it. 9*17768 — Poitnlna platana v gotovini — Spediz In abbonamento postale U Oruppo Leto IV. Štev 50. GORICA DNE 15. DECEMBRA 1948. Cena L. 15 Misijonarja, pozdravljena in zahvaljena! 'Fe dni odhajata iz naše srede goreča misijonarja g. lazarist L. Savelj in njegov tovariš salezijanec Josip Vidmar, ki sta privabila k misijonskim pridigam od 4. do 12. XII. k Sv. Ignaciju toliko soriških vernikov in vsaj k nekaterim govorom tudi prccei poslušalcev iz okolice. Po značaju, načinu Dodajanja, izberi snovf ter njeni obdelavi sta se zelo dopolnjevala, tako da sta ustregla izobražencem in neukim ljudem, starim in mladim, moškim in ženskam. Lahko trdimo, da sta si z resno in prepričevalno besedo pridobila vse številno občinstvo. » Zato je pa vse hitelo tudi k njunim spovednicam. Od iutra do pozne noči sta neumorno, skoroda čezmerno delala na prižnici in v spovednici. Tako smemo upati, da njuno delo ne bo ostalo .brez trajnih sadov. Res je, da vsako srce ni enako plodna njiva za besedo božjo, a brez sadov ne bo ostala tako skrbno sejana beseda pri nobenem poslušalcu z dobro voljo, kakršni so bili po večini vsi, ki so tako zvesto hodili k pridigam. Pncdzadnjo soboto set imeli v Xomla Češkpslov aškeip. Katsliška cerkev prepovedana Romunska komunistična vlada jc 2. de« cembra 1948 izdala dekret, s katerim sc ukinja katoliška cerkev v Romuniji, vsa njena imovina pa postane državna last. Dekret sicer zvito trdi, da se ka« toliška cerkev ukinja, ker so verniki sami prestopili v pravoslavje, toda to je laž. Na komunistični pritisk je zelo malo katoliških vernikov (unijatov) prestopilo v pravoslavje. Preostale je vlada kratkomalo proglasila za »pravo« slavne«, katoliško cerkev pa zabranila. Toda cerkvc Kristusove ni mogoče uni« čiti z dekreti. Če zamre na enem delu sveta, pa se pojavi na drugem. Bilo je že veliko mogočnikov, ki so hoteli Cer« kev uničiti, a so žalostno propadli, cerkev Kristusova pa še vedno stoji na trdni skali in bo ostala do konca sveta. MOHORJEVE KNJIGE Te dni so izšle knjige Mohorjeve družbe. Za 300 L dobimo lep Koledar za 1. 1949 in še dve zanimivi in pouč« ni knjigi. Poverjeniki Tržaškega svobodnega ozemlja naj pošljejo skupita naročila na naslov: Mohorjeva družba, trgovina Fortunat pri Sv. Antonu Novem. Goričani jih dobijo tudi pri sloven« skih duhovnikih v stolnem župnišču. Zares dobrt* katoliške knjige postaja« jo pri nas vodno bolj dragocene, kajti premalo nas je, da bi jih mogli veliko tiskati. Knjige z majhno naklado so izredno drago in ubožni ljudje si jih res nc morejo veliko nabaviti. Zato pa skrbimo, da si kupimo vsi vsaj tiste, ki izidejo tu pa tam. Naj torej pride« jo v vsako slovensko hišo po starem slovenskem izročilu vsaj Mohorjeve knjige. Staro in mlado naj jih ne le prebere, ampak prebira, večkrat bere in premišljuje. Bolje jc dobro kmjigo desetkrat prebrati, kakor pa prebrati deset knjig dvomljive moralne vredno« sti, ki duha in srce kvarijo in polagoma ves narod zastrupijo. Če pomislimo, koliko .ljudje potro* sijo za prazne in celo škodljive stvari, se nam bo zdela cena 300 L za 3 knjige prav za prav nizka.' V vsako katoliško hišo Mohorjeve knjige! Ali je rešitev človeštva res samo v vojni ? OKNO V SVET us, $ stvu, kot n. pr. osebne izkaznice itd. Stran 2 SLOVENSKI, PRIMOREC Ste v. 50 DOMAČE NOVICE vi v OglCIUCCl Sklep sv. misijona V nedeljo 12. XII. cb petih popoldan je bil pri Sv. Ignaciju v Gorici sklep sv. misijona. Ta prostorna cerkev je' redkokdaj tako polna, kot je bila ob tej priliki. Ce upoštevamo število spominskih podobic, ki so bile po slovesnosti razdeljene med vernike, se najbrž ne bomo preveč zmotili, ako trdimo, da je bilo pri sklepu 2000 vernikov, ako ne še več. Nadeiamo se, da je bilo le malo slovenskih družin v Gorici, ki ne bi bile poslale vsaj katerega člana k tei sklepni slovesnosti, in opazili smo več družin, ki so bile polnoštevilno navzoče. — Z veseljem smo ugotovili, da ie bilo precej pobožnih ljudi tudi iz okolice. Kdor je s pravim krščanskim u-mevanjem gledal, kako zbrano je ta množica poslušala besedo božjo, kako iskreno je molila in vneto prepevala pesmi, ki so bile vse ljudske, se je moral prepričati, da zmote in nesreče zadnjih let našega ljudstva še niso pokvarile in da se je te pobožnosti udeležilo iz same ljubezni do Boga in hrepenenja po njegovi resnici, dobroti in svetosti. Naj Bog ohrani to dobro voljo, naj potrdi to, kar je v naših dušah ob misijonu storil! Vsem udeležencem je bilo v posebno veselje, da se ie udeležil sklepa sv. misijona tudi prevzv. g. nadškof Margotti. Po misijonarjevem sklepnem govoru in papeškem blagoslovu je Prevzvišeni tudi sam v našem jeziku spregovoril misijonarjem in vernikom nekoliko iz-podbudnih besed, nato podelil nad-pastirski blagoslov, pel z nami litanije z odpevi, zapel »Te Deum« in nam podelil še blagoslov z Naisve-tejšimJKo so verniki odhajali po pobožnosti domov, so bili vsi veseli in marsikdo je rekel: »Take pobožnosti že dolgo nismo videli. Rilo ie kot v nebesih.. « Za to pobožnost moramo biti prav posebno hvaležni našemu g. nadškofu, o katerem se vedno bolj prepričujemo, kako ima tudi za nas resnično očetovsko srce. Ta misijon nam ie odprl tudi pogled v srce naših duhovnikov in vernikov. Organizatorji misijona so vedeli, da je vsaka, tudi sc tako duhovna prireditev združena s stroški, in ker nimajo za to drugih virov, so priporočili radodarnost pri miloščini in »ofru«. G. misijonarji pa so to neradi slišali, ker nočejo, da bi ljudje krivo mislili, da hodijo pridigat s kakim drugim namenom kakor s samo ljubeznijo do Boga in duš. Nastalo je torej med misijonarji in organizatorji neko sveto nesoglasje, ki ga je ljudstvo samo poravnalo. — K darovanju ali »ofru,< je prišlo v tolikem številu in ie bilo tako velikodušno, da smo mogli pokriti vse stroške, kar se nam ie zdelo še v soboto, da bo skoro nemogoče, in da smo mogli obrniti še nekaj tisočakov v dobrodelne namene, kakor je bilo Vernikom vnaprej oznanjeno. — Bog povrni stoterno vsem darovalcem! Torej ta sv. misijon je spet dokazal tudi požrtvovalnost našega ljudstva za Boga iti iz ljubezni do Boga tudi za pomoči potrebne brate in sestre. In spet pravimo z vso dušo: »Bogu hvala!« in »Božia milost ohrani obnovljene duše udeležencev svetega misijona za večno življenje!« Dragim bratom in sestram, ki se tega misijona iz katerega koli razloga niso udeležili, pa kličemo: Vrnite se tudi vi nazaj v Očetovo hišo in sedite z nami k isti božji mizi. Ali si morete misliti kako večjo in slajšo skupnost, kakor ie skupnost in edinost v Bogu? Edinost v Bogu nam bo naizaneslji-vejša podlaga tudi za narodno skupnost, kajti bridka izkušnja uči nas in vse narode, da razdor in sovraštvo se naselita med brate, ko ena skupina zavrže skupnega Očeta, ki ie v nebesih, in skupno Mater Cerkev. 25-letnica škofa Srebrniča Letos na praznik Brezmadežne je mi* nulo 25 let, odkar je bil posvečen za krškega škofa naš solkanski rojak msgr. dr. .Tosip Srebrnič. Njegova življenjska pot je izredna, ker se je odločil za du= hovski poklic šele kot profesor zgodo* v ne, ki jo je poučeval na goriški gim* naziji v letih 1901 — 1903. Na božji klic je pust'1 profesuro, kjer je živel med d’jaki kot privlačna točka vseh dobro* mislečih, in je odšel v rimski zavod Germanicum, da sc posveti Rogu. Sol* kanska župnija se še spominja njegove prve slovesne sv. maše leta 1906. Takoj je. dobil dušnopastirsko službo zopet med dijaki v Gorici kot ravnatelj Ma* lega semenišča in profesor bogoslovja. I 'stanov1! je nato v Gorici Katoliško tiskovno društvo in jc bil z dr. Brecljem duša mlajšega katoliškega gibanja okolu lista Novi čas, dokler ga ni prva sve* tovna vojna pregnala iz. tega plodo* nosnega delokroga. Pri umiku iz Gori* ške 1916 je vodil ves prevoz cerkvenih matic in drugih vrednosti v Stično na Dolenjsko, kamor se jc umaknila z nad* škofom Sedejem vred tudi goriška bo* goslovnica. Po končani 1. svetovni voj* ni se pa ni vrnil več v Gorico, ampak je dob!l stolico cerkvene zgodovine na vseučilišču v Ljubljani. Tam ga je na praznik 'žalostne Matere božje 13. IX. 1923 doletelo imenovanje za škofa na Krku. Dne H. Kil. je bil v Ljubljani posvečen v škofa in nato v Krku listo* ličen 23. Xfl. kot naslednik pregnanega ’n v Zagrebu umrlega škofa dr. Antona Mahniča. V Krku pije kelih trpljenja in nosi težo škofovskega križa že celih 25 let. O tem škofu moramo reči, da jc iz* redno goreč, pobožen, delaven in tudi pogumen nadpastir vprav po svojem geslu: »Fortis in fide«, t. j. močen v veri. Po svoji škofiji ne hodi le. birmo* vat, ampak vsaj v prejšnjih čas;h je obiskoval svoje ovčice tudi kot misijo* nar, pridigar tridnevnic in spovednik. Tudi s peresom vodi svoje ovčice na božjo pašo in njegovi pastirski listi so prave ver&konravne razprave. Vprav ginljiva jc njegova otroška ljubezen do Jezusa v Najsvetejšem Zakramentu in do nebeške Matere Marije, ki jo tako rad proslavlja in njeno češčenje tako toplo priporoča. Ob tem jubileju prosimo našemu prijatelju na škofovskem sedežu vseh potrebnih milosti za vodstvo izročene mu Gospodove črede v teh izredno tež* kih časih. Na mnoga leta, Fortis in fide ct ardens amore Mariae, iiuae sola omnes haereses vicit, vincit et vincet! Morda še ne veste, da smo si v Dolu takoj po razmejitvi postavili majhno in zasilno svetišče, najprej v nekem sked* nju, potem pa v šolskem poslopju. Začeli smo z nič. Na prizadevanje na* šega g. župnika smo s skromnimi darovi postavili zasilen oltarček, na katerem pa je bilo skoraj vsako nedeljo kaj no* vega, ker so razna dobra srca tudi od zunaj vedno kaj darovala. Od nekdaj smo si želeli Doljani imeti tako malo svetišče, pa tudi pokopališče. Vse to smo dosegli s pomočjo splošno priljub* ljenega g. župnika, ki mu gre največja zahvala kot ustanovitelju naše male, mogoče najmanjše, prav gotovo pa ene najnovejših duhovnij. Ko je lansko leto romala fatimska M. B. po drugih vaseh, je priromala tudi v našo malo cerkvico. Takrat se je porodila misel, da bi tudi mi kupili enak kip Matere božje. Toda kje dobiti sredstva? Začeli smo zbirati sredstva in si kip naročili. Bilo nam je sporo* čeno, da bo kip izgotovljen prve dni decembra. Z veliko naglico smo začeli s pri* pravami na sprejem in blagoslovitev novega kipa. Postavili smo nov glavni oltar in ga tudi prav lepo okrasili. Nato smo skoraj nestrpno pričakovali osme«, ga decembra. Po vseh končanih pripravah smo se na praznik ob dveh popoldne začeli zbirati na Čukišču in tam čakali na prihod Kraljice miru. Ljudje so prihajali v trumah od vseh strani. Točno ob 2210 sc je prikazal avto z dragocenim bremenom. Takoj za kipom pa se je pripeljal naš prevzvi* šeni gospod nadškof. Veseli smo bili, ko smo zagledali mili obraz Brezmadežne v naravni velikosti. Pozdravili smo Ma* rijo in Prevzvišenega. Potem se je za* čel sprevod proti Dolu. Procesije sc je udeležilo s tisočglavo množico. 12 du* hovnikov. Gospod nadškof je kip hla* goslovil. Nato so Fatimsko Marijo po* stavili na novi oltar. Mnogo smo se Doljani trudili, da smo si postavili to zasilno svefšče, in ne bomo sc strašili še večjega truda, da si postavimo tudi lepo cerkev, v kateri bo kraljevala Kraljica nebes in zemlje in kamor se bomo zatekali v žalosti in veselju. Zahvaljujemo se g. župniku in vsem tistim, ki so količkaj darovali za našo kapelico. Upamo, da se pas bo še mar* sikdo spomnil, si ogledal naše malo svetišče ter zanj kaj daroval. V Trstu so sodne oblasti na zahtevo Vidalijevih kominformistov sekvestrirale tiskarni’ v ulici Montecchi in v ulici sv. Frančiška ter upravo založništva tržaškega tiska in »Primorskega dnevnika v ulici Rug* gero Manna. Vsa tri omenjena podjetja so v rokah tistih komunistov, ki so za Tita, lastnica zgradbe v ulici Montecchi pa jc Ciril * Metodova družba. Sodišče ben, najodličnejši razred, t. j. leseno kolibo, skozi katero jo pihalo od vseh strani. Postelja je bila gola klop. Dru* gi pa so ležali kar na tleh, ali pa na vrečah. »Kabino« sem delil z družino kitajskega častnika. Ponoči pa se nam je skrivaj pridružila šc mlada mamica s sinčkom v naročju. Tako sem hil v pravi »samostanski« samoti in tihoti! Tudi radovednežev ni manjkulo, ki so kukali skozi okence. Ko sem za večerjo odprl škatlo konzerviranega mleka ter z njim prav po slovensko polil riž, so radovedneži kar vdrli v sobo. Še častni* kova soproga se jc radovedno približa* la, češ, kaj neki jč ta »vae * kuo * nin«. Zmajevali so z glavami in si hržkope mislili: »Kakšni reveži so ti tujci, da jedo tako belo lužo!« Kitajci namreč ne uporabljajo mleka. Skoraj bi rekel, da so sc celo njihove krave odvadile ga dajati. V bolnici smo imeli tri kra* ve, pa smo jih prodali, ker niso imele prav nič mleka. Enako je s kruhom, posebno tu na jugu. Ko so nekoč ne* kateri domačini slišali od misijonarja, da v njegovi domovini jedo kruh name* sto riža, so bruhnili v smeh. Potem pa so govorili med seboj: »Joj, kakšni re* veži so! še riža nimajo!« I.judskošolska mladina v Gorici pri* redi v nedeljo 19. decembra ob 10. uri dopoldne v dvorani kina »V1TTORIA« na. T ravniku BOŽIČNI C O Vabljeni ste vs!, tla nas obiščete in nam -priskočite na pomoč s svojimi prostovoljnimi prispevki. Za obdaritev revnih učencev se lahko obrnete na* ravnost na didaktično ravnateljstvo. Ljudskošolska mladina mora zdaj odločiti, kdo jc pravi lastnik. Listi, ki se v teh podjetjih tiskajo, lahko še izhajajo. Razumljivo je, da se je zaradi tega razkol med komunisti Ti* tovega in kominformističnega krila šc bolj poglobil. Zalošče Na praznik Brezmadežne sta se po* slovila od nas oba »Šolarjeva«, Ivan in Ana Saksida; prvi zadet od kapi, druga po devetih mesecih hudega tr* pljenja radi mrtvoudnosti. Oba sta dosegla lepo starost, Zanut 82 in Ana 78 let. Bila sta zgledna mož in žena, ki sta se zelo ljubila in dajala družini najlepši zgled vzajemnosti pri delu in molitvi, v veselju in žalosti. Vzgojila sta pet otrok, med njimi dve redovnici, s. Estero in s. Rafaelo, ki uživata med šolskimi sestrami iz Tomaja ugled do* brih in srečnih Kristusovih nevest. Družina Šolarjeva je bila vedno prava krščanska družina, ki je jemala resno zlasti prvo in drugo krščansko zapoved o ljubezni do Boga in bližnjega. Vsak revež je našel pri njih dobrotno srce in radodarne roke. Med drugim sta rajnka pokazala svojo plemenitost tudi s tem, da sta dve osiroteli nečakinji sprejela za svoji in ju ne lc vzredila, temveč tudi lepo vzgojila. — Imela pa sta veliko smisla tudi za pomoč Cerkvi. Duhovnike sta zelo spoštljivo in go* stoljuhno sprejemala. Zato pa je tudi Bog njuno delo in družino blagoslav* tjal in podpiral; premoženje je raslo, otroci so jima delali veselje in učakala sta lepo starost. Ali ni bil morda tudi to velik dar božji, da sta bila na tako lep praznik skupno poklicana iz solzne doline v nebesa? Naj živita skupno v Bogu. Preostale, ki so izgubili tako dobre starše, naj pa Bog tolaži. — Gč. Fani Rojec, sestri rajne Ane, izrekamo naše sožalje. Ta* ko tudi nečakinji rajnih gospe K. Ker* ševani, ki ju je hvaležno ljubila kot svoje lastne starše. RAZNE VESTI Krvni davek grške duhovščine Grško časopisje poroča, da je od nemške okupacije do letošnjega oktobra v Grčiji padlo 330 duhovnikov; od tega so jih pobili komunisti 208. Cerkev in duhovniki so pač priljubljena tarča za tiste, ki se v svojih kriminalnih nago* nih proglašajo za osvoboditelje. V Pragi se je pričel proces sproti 43 osebam. Med obtoženimi so: poslanec bivše ka* toliške poslanske skupine Obadalek, več dijakov in 11 žensk. Kongres organizacije IRO v Rimu V Rimu zaseda kongres mednarodne begunske organizacije IRO. Na kongres je prišel tudi zastopnik predsednika Mata Kitajka in Marijina svetinjica Gd vseh sopotnikov sem sc najbolje razumel z majhno deklico, krmilarjevo hčerko. Kočo so imeli na sredi ladje. Čepela je ob koči in kuhala očetu čaj. Dal sem ji svetinjico Matere božje. Veselo jo je sprejela in nesla pokazat mami. Kmalu se je vrnila in mr jo žalostno dala nazaj, češ da mama noče, da bi jo nosila. Vprašal sem mater, zakaj noče, da ima deklica svetinjico. »Ngomen pu če Jezu (mi ne jemo Je* zusa)«, jc odgovorila. Hotela je reči, da niso katoličani in da ji zato ni do* voljeno, da bi nosila svetinjico. Kar lepo se mi jc zdelo, ko sem našel med pogani takšno tankovestnost. Pomiril sem jo, da jo vseeno lahko nosi. Kako je bila mala vesela, ko je dobila nazaj svojo svetinjico! Odslej jo je vedno no« sila na prsih. Vsem jo je kazala; meni pa se jc vsakikrat lepo nasmehnila. Rekel sem ji, naj vsaki dan svetinjico poljubi in moli: »Sen Mu Malia, iu ngoti lin huin« (Mati božja, reši mojo dušo!) Povedal sem ji tudi, kdo je Mati božja in kdo jc Jezus. Več mi moje znanje kitajščine ni dopuščalo... Dra* ga deklica, tvoj smehljaj mi blesti še vedno pred očmi. Spominjaš me stoti* sočev malih Kitajčkov, ki bi tako radi Trumana. Beguncev, ki. nimajo domov je okcli 800.000. Po taboriščih jih jc 550.000, ostali se preskrbljajo sami-Najtežja je useda starčkov in bolnikov, ki jih nobena država noče sprejeti. ‘ Gosta megla po vsej Srednji in Zahodni Evropi Že več tednov je na velikem prostoru od Skandinavije do Britanije, Nemčije, Avstrije in delno Jugoslavije gosta mc* gla, ki se le redko dvigne. Ponekod morajo ob taki megli popolnoma usta* viti letalski in avtomobilski promet' ih tudi vlaki ne morejo redno voziti, kot n. pr. v Angliji. Pravijo, da take megle še ne pomnijo. Najhujše posledice ima megla za zahodni Berlin, ki ga lahko zaradi sovjetske zapore oskrbujejo sa* mo z letali. Kakšna bo letošnja zima Vremenski preroki se sicer včasih kaj radi zmotijo, če napovedujejo vreme za več kot 48 ur, toda v glavnem pa ven* dar zadenejo. Za letos napovedujejo nekako do Božiča nestalno vreme in ne prehudo zimo, po Božiču pa se bo po njihovih napovedih začela tako imeno* vana suha zima, ki bo trajala kakih štirideset dni. Če se bo ta napoved uresničila, bomo torej imeli letos ostro, zelo mrzlo zimo. Starši Ane Pauker bežijo iz raj® Starši poglavarice romunskih komuni* stov Ane Pauker so zaptosili za izseli* tev v Palestino. So namreč Židje. Ana Pauker, ki je zunanji minister v romun* ski vladi, se je bridko pritožila, kor jih ni mogla pregovoriti, da bi ostali pri njej v »rdečem raju«. Od koruze do nylona Ker so danes zelo v modi nvlonske nogavice, bo zanimivo vedeti, da se jc v Ameriki posrečilo iznajti posebni po* stopek, po katerem pridobivajo iz ko* ruze apiponitril, to je posebno kemično snov, ki jc potrebna kot primes za iz* delovanje nylona. Križana kokoš Po petnajstih letih križanja raznih vrst kokoši so v Združenih državah vzredili posebno vrsto križane kokoši, ki zleže na leto do 225 jajc. Doslej so najboljše jajčaricc znesle največ 150 do 200 jajc na leto, druge pa seveda veliko manj. DAROVI ZA »SLOVENSKO SIROTISČE«: Učenci in učenke z Vrha so nabrali o priliki miklavževanja 1195 L, a do* stavljajo: »Ker smo v šoli slišali o naših revnih bratih in sestrah, dobrodu* Sno poklanjamo prejete prispevke v nadi, da prejmemo od vas, učenci, no* vico o vašem napredku pri učenju«. Srčna hvala z zagotovilom napredka, hvaležnosti in molitve. Prav tako nas je podprla tudi pevm* ska fara, kjer so nabrali poleg poljskih pridelkov' tudi Se denarni prispevek 1420 L. Srčna hvala preč. g. župniku in vsemu pevmskemu ljustvu. Kleindicnst dva para čevljev; ob obletnici smrti Franca Nadoh pošilja hči Marija 500; Malovrh Jožef 200 L. Vsem srčna hvala z zagotovilom hvaležnosti in molitve ! Odgovorni urednik Dr. BONAVENTURA MAHNIČ Katoliška tiskarna - Gorica ljiubili Jezusa in nebeško Mamico, a nimajo misijonarjev, ki hi j;ni kaj po* vedali o njima. Naj te nebeška Mati spremlja skozi življenje in naj nekoč reši tvojo dušo! Urada — imenitna stvar ... Ustavili smo se v nekem mestecu ob reki. Imelo je lepo šolsko poslopje, ko* liikor sem ga pač mogel videti v luni* nem svitu. Nikjer nobene cerkve! Ti ubogi ljudje morda še nikoli niso vi* deli misijonarja! Ko sčm se vračal z nočnega sprehoda po glavni ulici, se jc vlekla za menoj cela procesija otrok, ki jih je zanimala moja brada. Ustavil sem sc pri neki stojnici, da si kupim nekaj buč za žejo. Takoj se jc nagnetlo okrog mene vse polno ljudi. Samo za* radi brade sem namreč postal zelo ime* nitna oseba. Pri Kitajcih imajo brado samo moški v zelo visoki starosti. Zato je zanje taka brada, kot je moja, ki postaja že kar preveč bujna, nekaj ne* navadnega. Zaradi nje so mi nekateri prisodili 50 in celo 60 let. Našemu ško* fu, ki ima zares častitljivo, dolgo, belo brado pa so prisodili nad 100 let. Taka starost pa je še večja posebnost za Ki* tajee, ki dosežejo največ 60*70 let, a so v tej dobi že čisto onemogli. (Nadaljevanje) oJTtisijonac Gicil Gacga piše OClfajske Postal je profesor . . . Gotovo se boste začudili, ker sc ogla* šam iz Kashinga; posebno še, če po* gledate na zemljevid, kjer boste videli, da je to mesto nad 1000 km oddaljeno od Kiana. Poslali so mc sem za profe* sorja v osrednjem semenišču južnih misijonov. V septembru me je Prevzvišeni neke* ga dne poklical k sebi in mi rekel: »Predstojniki kashinskega semenišča so me zaprosili, da Ib jim posodil za nekaj časa enega misijonarja. Dolgo sem se obotavljal, ker nam tudi tukaj primanj* kuje misijonarjev. Po ponovnih pro* šojah sem se le odločil, da jim ustre* žem, ker so semenišča odločilne važno* sti za bodočnost naših misijonov. Ker ste že nekoč poučevali, upam, da sc ne boste branili te naloge. Saj ne bo za dolgo, ker so mi predstojniki obljubili, da se lahko vrnete semkaj, tim dobijo drugo nvoč.« Nisem mogel odkloniti. Vendar pa nisem bil preveč navdušen, ker sem na lastne oči ugotovil, kako ogromno je delo v našem misijonu in kako zelo primanjkuje delovnih moči. Vedel pa sem tudi, da jc bilo g. škofu še mnogo težje odstopiti enega misijonarja, kot pa meni se ločiti od svojega misijon* skega polja. Privolil sem in zdaj sem tu že štiri tedne. Vožnja je trajala cel teden! Dva dni in pol samo do Gan * suja, zadnjega mesta naše škofije v smeri proti Nan* * čanu, ki je oddaljen kakih 100 km od Kiana. Vozil sem se na tovorni ladji, iki jo jo vlekel majhen motorni čoln navzdol po reki. Ko sem sc poslavljal od sobratov bogoslovcev, ki so me spremili do reke, še bolj pa, ko sem s krova gledal na mesto, ki je počasi izginjalo v daljavi, mi jc bilo pri srcu kakor takrat, ko sem se poslavljal od zadnjega koščka evropske obale. Prišel sem šele pred nekaj meseci v prepri* Čanju, da bo tu moj novi dom . .. Lepi Kian, ali te bom videl še kdaj? G. škof mi je sicer rekel, da se bom kmalu vrnil, toda »vaša pota niso moja pota«, pravi Gospod. ».Še riža nimajo ...« Na »parniku« so mi odkazali posu« Pri Devici Mariji v Dolu