URN_NBN_SI_DOC-AOHE3ONU
Zentralblatt für Bibliothekswe sen. Leipzig, 93(1979)1—12. 1—12. Letošnje številke odražajo obe ležje tridesetletnice Nemške demo kratične republike. Zgodovinski pregledi knjižnic in knjižnične de javnosti ter biografski prikazi za jemajo večji obseg kot kadarkoli prej. Med biografijami bomo naj prej omenili prispevek Friedhilde Krausejeve. čeprav ga prinaša zad nja številka. Krausejeva govori o pomenu dediščine N. N. Krupske v Knjižnica «(l*J80)l-4 Nemški demokratični republiki. Krupska je bila zvesta izvajalka Leninovih konceptov o knjižničar stvu. Leninov pomen za knjižničar stvo pa še ni zbledel. Kot dokaz naj navedem izjavo de Groliera, po membnega) francoskega strokovnja ka za znanstveno informatiko. »Le nin je v letih najhujše lakote in ne varnosti za državo planiral sistem koordinacije nakupa, na podlagi katerega bi naj prišla v Sovjetsko zvezo vsaka tuja znanstvena knji ga. V Franciji to zveni utopično še v sedemdesetih letih«! Za nas, ki pogosto segamo po velikem bibliotekarskem delu F. Milkaua, je zanimiva kritična oce na njegove zgodovine bibiotekar- stva. V zgodovino se poglablja tudi Leonhard Hoffman v članku Ah je Gutenberg tiskal Catholicon. Posebna tematska številka, po svečena tridesetletnici NDR, nosi naslov Naloge in delovanje biblio- tekarstva v socialistični družbi. Številka izčrpno prikazuje zgodovi no bibliotekarstva v NDR. Temo poglabljata orisa obeh največjih knjižnic (Deutsche Staatsbibliothek in Deutsche Bücherei) ter članek o razvoju visokošolskih knjižnic z vidika posebnega tipa knjižnice ter njene integracije v znanstveno in izobraževalno sfero. Povod za sis-t tematičen prikaz problemov viso-i košolskega bibliotekarstva je to pot dala dvajseta obletnica komisi je za visokošolske knjižnice (Ar beitskreis der Hochschulbibliothe- ken). Poseben tematski ciklus pred stavljajo kar v treh številkah član-) ki, ki obravnavajo izobraževanje v bibliotekarstvu. Poljska bibliote karka Krystina Kužminska opisu je reformo izobraževalnega sistema na Poljskem in vpliv le-te na izo braževanje bibliotekarjev. Bodoče strukture in programske spremem be izobraževanja se trenutno še ne dajo predvideti, zato avtorica opi- 173
RkJQdWJsaXNoZXIy