URN_NBN_SI_DOC-AOHE3ONU

Zentralblatt für Bibliothekswe­ sen. Leipzig, 93(1979)1—12. 1—12. Letošnje številke odražajo obe­ ležje tridesetletnice Nemške demo­ kratične republike. Zgodovinski pregledi knjižnic in knjižnične de­ javnosti ter biografski prikazi za­ jemajo večji obseg kot kadarkoli prej. Med biografijami bomo naj­ prej omenili prispevek Friedhilde Krausejeve. čeprav ga prinaša zad­ nja številka. Krausejeva govori o pomenu dediščine N. N. Krupske v Knjižnica «(l*J80)l-4 Nemški demokratični republiki. Krupska je bila zvesta izvajalka Leninovih konceptov o knjižničar­ stvu. Leninov pomen za knjižničar­ stvo pa še ni zbledel. Kot dokaz naj navedem izjavo de Groliera, po­ membnega) francoskega strokovnja­ ka za znanstveno informatiko. »Le­ nin je v letih najhujše lakote in ne­ varnosti za državo planiral sistem koordinacije nakupa, na podlagi katerega bi naj prišla v Sovjetsko zvezo vsaka tuja znanstvena knji­ ga. V Franciji to zveni utopično še v sedemdesetih letih«! Za nas, ki pogosto segamo po velikem bibliotekarskem delu F. Milkaua, je zanimiva kritična oce­ na njegove zgodovine bibiotekar- stva. V zgodovino se poglablja tudi Leonhard Hoffman v članku Ah je Gutenberg tiskal Catholicon. Posebna tematska številka, po­ svečena tridesetletnici NDR, nosi naslov Naloge in delovanje biblio- tekarstva v socialistični družbi. Številka izčrpno prikazuje zgodovi­ no bibliotekarstva v NDR. Temo poglabljata orisa obeh največjih knjižnic (Deutsche Staatsbibliothek in Deutsche Bücherei) ter članek o razvoju visokošolskih knjižnic z vidika posebnega tipa knjižnice ter njene integracije v znanstveno in izobraževalno sfero. Povod za sis-t tematičen prikaz problemov viso-i košolskega bibliotekarstva je to pot dala dvajseta obletnica komisi­ je za visokošolske knjižnice (Ar­ beitskreis der Hochschulbibliothe- ken). Poseben tematski ciklus pred­ stavljajo kar v treh številkah član-) ki, ki obravnavajo izobraževanje v bibliotekarstvu. Poljska bibliote­ karka Krystina Kužminska opisu­ je reformo izobraževalnega sistema na Poljskem in vpliv le-te na izo­ braževanje bibliotekarjev. Bodoče strukture in programske spremem­ be izobraževanja se trenutno še ne dajo predvideti, zato avtorica opi- 173

RkJQdWJsaXNoZXIy