Uradni vestnik ______ ______ t Leto: XXXV Ptuj, 29. julij 1999 ' Številka: 8 VSEBINA OBČINA MARKOVCI: 32. Javni razpis za pospeševanje razvoja kmetijstva v občini Markovci 33. Javni razpis za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Markovci 34. Odlok o kategorizaciji občinskih cest in kolesarskih poti na območju občine Markovci 35. Odlok o občinskih cestah 36. Pravilnik o dodeljevanju občinskih socialnih pomoči v občini Markovci 37. Pravilnik o pogojih, načinu in kriterijih za pridobivanje nepovratnih sredstev, namenjenih za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Markovci 38. Pravilnik o vrednotenju športnih programov v občini Markovci 39. Sklep o imenovanju članov Komisije za kabelsko televizijo 40. Sklep o imenovanju članov Komisije za upravljanje s pokopališčem 41. Sklep o razrešitvi in imenovanju člana Nadzornega odbora občine Markovci 42. Sklep o imenovanju člana Sveta območne izpostave Sklada RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti Ptuj. 32. Nova KBM d.d., Podružnica Ptuj in Občina Markovci, na podlagi 6. člena Pravilnika o pogojih, načinu in kriterijih za pridobivanje sredstev namenjenih za pospeševanje razvoja malega gospodarstva in kmetijstva v Občini Markovci (Uradni vestnik Radio Tednika Ptuj, št. 7/99), razpisujeta JAVNI RAZPIS ZA DODELITEV SREDSTEV ZA POSPEŠEVANJE RAZVOJA KMETIJSTVA V OBČINI MARKOVCI, V VIŠINI 53.000.000,00 TOLARJEV, SREDSTVA ZA RAZVOJ BODO DODELJENA KOT KREDITI, Z ROKOM ODPLAČILA DO 5 LET, PO TEMELJNI IN 2% REALNI LETNI OBRESTNI MERI I. Sredstva za razvoj malega gospodarstva lahko pridobijo zasebni kmetijski pridelovalci s sedežem oz. s stalnim prebivališčem na območju Občine Markovci, in sicer: -tržni proizvajalci hrane-fizične osebe, ki imajo stalno prebivališče v Občini Markovci, s slovenskim državljanstvom in statusom kmeta, -pravne osebe, ki imajo sedež oz. pridelovalne površine na območju Občine Markovci. II. Višina kredita je lahko največ 50% predračunske vrednosti investicije. Rok vložitev zahtevkov za dodelitev sredstev za razvoj je do 30.9.1999. Prijava na razpis z ustreznimi prilogami se vloži v DVEH IZVODIH na sedežu Občine Markovci, Markovci 33, 2281 Markovci. Sklep o dodelitvi sredstev za razvoj bo sprejet najkasneje v roku 30 dni od poteka razpisnega roka. Nepopolne in nepravočasno prispele vloge bodo zavrnjene. m. Krediti so namenjeni za: -izgradnji in adaptacijo kmetijskih proizvodnih in pomožnih objektov, -izgradnjo in adaptacijo objektov za dopolnilno dejavnost na kmetijah, -nakup opreme, ki se vgrajuje v kmetijske proizvodne objekte, namakalne sisteme in za dopolnilne dejavnosti na kmetijah, -nakup specialne kmetijske mehanizacije, -nakup plemenskih živali za osnovno čredo živali, -za obnovo vinogradov in sadovnjakov. Prednost pri dodelitvi sredstev za razvoj imajo vlagatelji, ki izpolnjujejo naslednje kriterije: -so kmetijski zavarovanci -so kmetje, ki že opravljajo dopolnilno dejavnost na kmetiji IV. POGOJI IN DOKUMENTACIJA ZA PRIDOBITEV KREDITOV ZA RAZVOJ KMETIJSTVA Vloga za kredit mora vsebovati: ime, priimek oz. firmo vlagatelja, davčno številko, enotno matično številko investitorja, naslov oz. sedež, opis in predračunsko vrednost investicije ter višino zaprošenega kredita. Priložiti je potrebno še naslednjo dokumentacijo: a) investicijski program, pripravljen po navodilu Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, za uveljavljanje finančnih intervencij za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter proizvodnjo hrane, b) mnenje pristojnega območnega kmetijskega svetovalca, ki mora vključevati podat- ke o investitorju in investiciji ter pričakovanih rezultatih programa, c) lokacijo naložbe, d) ustrezna dovoljenja za gradnjo, e) dokazila o kreditni sposobnosti vlagatelja, f) zemljiškoknjižni izpisek (ki ne sme biti starejši od 3 mesecev), g) pri nakupu plemenskih živali potrdilo o poreklu kakovosti živali, h) pri obnovi vinograda oz. sadovnjaka še posestni list, kopijo katastrskega načrta in zapisnik o komisijskem ogledu površine predvidene za obnovo, i) predlog zavarovanja kredita (hipoteka nepremičnini, poroštvo idr.) Navodila in informacije dobijo prosilci pri Obdravskem zavodu za veterinarstvo in živinorejo Ptuj, Kmetijski svetovalni službi, Ormoška cesta 28, (telefon 787-520), pri Novi Kreditni banki Maribor, Podružnica Ptuj, tel. 78-70-600 in na Občini Markovci (telefon: 787-68-10). Zupan Občine Markovci Franc KEKEC, l.r. 33. Nova Ljubljanska banka d.d., Podružnica Ptuj in Občina Markovci, na podlagi 6. člena Pravilnika o pogojih, načinu in kriterijih za pridobivanje sredstev namenjenih za pospeševanje razvoja malega gospodarstva in kmetijstva v Občini Markovci (Uradni vestnik Radio Tednika Ptuj, št. 7/99), razpisujeta JAVNI RAZPIS ZA DODELITEV SREDSTEV ZA POSPEŠEVANJE RAZVOJA MALEGA GOSPODARSTVA V OBČINI MARKOVCI, V VIŠINI 53.000.000,00 TOLARJEV, SREDSIVA ZA RAZVOJ BODO DODELJENA KOT KREDITI, Z ROKOM ODPLAČILA DO 5 LET, PO TEMELJNI IN 2% REALNI LETNI OBREStNI MERI l. Sredstva za razvoj malega gospodarstva lahko pridobijo fizične in pravne osebe s sedežem oz. obratovalnico na območju Občine Markovci, in sicer: - samostojni podjetniki posamezniki, - družbe, ki se razvrščajo na majhne družbe, - občani, ki so pri pristojnem upravnem organu vložili zahtevo za izdajo dovoljenja za opravljanje dejavnosti oz. pri pristojnem sodišču priglasitev za vpis v sodni register in predložili vse predpisane dokumente za ustanovitev družbe, n. Višina kredita je lahko največ 50% predračunske vrednosti investicije. Rok vložitev zahtevkov za dodelitev sredstev za razvoj je do 15.9.1999. Prijava na razpis z ustreznimi prilogami se vloži v DVEH IZVODIH na sedežu Občine Markovci, Markovci 33,2281 Markovci. Sklep o dodelitvi sredstev za razvoj bo sprejet najkasneje v roku 30 dni od poteka razpisnega roka. Nepopolne in nepravočasno prispele vloge bodo zavrnjene. m. Krediti so namenjeni za: - samozaposlovanje, - povečanje zaposlovanja oz. pridobitev novih delovnih mest, povezano z ustanavljanjem novih enot malega gospodarstva, - zagotavljanje sistema kakovosti, - posodobitev oz. razširitev obstoječe proizvodnje in storitev ter sofinanciranje novih podjetniških, proizvodnih in storitvenih programov, - nakup, graditev in adaptacijo prostorov, - nakup in posodobitev opreme. Prednost pri dodelitvi sredstev za razvoj imajo podjetniki, ki izpolnjujejo naslednje kriterije: - opravljajo oz. bodo opravljali dejavnosti, ki v občini niso razvite, - ustanavljajo nove proizvodne in storitvene kapacitete in ustvarjajo možnost zaposlitve za nedoločen čas, - razširjajo in odpirajo nova delovna mesta v obstoječih proizvodnih in storitvenih dejavnostih, - opravljajo oz. bodo opravljali dejavnosti, ki so izvozno usmerjene ali nadomeščajo uvoz. IV. POGOJI IN DOKUMENTACIJA ZA PRIDOBITEV KREDITOV ZA RAZVOJ MALEGA GOSPODARSTVA Vloga za kredit mora vsebovati: ime, priimek oz. firmo vlagatelja, naslov obratovalnice oz. podjetja, opis in predračunsko vrednost investicije ter višino zaprošenega kredita. Priložiti je potrebno še naslednjo dokumentacijo: a) investicijski program po metodologiji Ljubljanske banke za manjše projekte, b) za naložbo s predračunsko vrednostjo do 10 mio SIT v tolarski protivrednosti prosilec predloži le poslovni načrt, ki vsebuje zlasti - osnovne podatke o investitorju, - opis programa z vidika tržnih možnosti (input, output), - tehnologije, inovacij, kadrov, varstva okolja in porabe energije, - vire financiranja, - predvidene rezultate programa in možnosti vračanja kredita. c) dokazila glede namena kredita: - predračun, račun, pogodbo za nakup stalnih sredstev, - pogodbo za večji posel, ki pomeni trajnejšo razširitev poslovanja oz. predračun za projekte, ko gre za obsežno novo dejavnost, - pri gradnji ali adaptaciji poslovnih prostorov pa še: - če je prosilec lastnik: zemljiškoknjižni izpisek, gradbeno dovoljenje oz. dokazilo o priglasitvi del, - če je prosilec najemnik: soglasje lastnika oz. upravljavca poslovnih prostorov, da dovoli opravljanje nameravanih del in gradbeno dovoljenje oz. dokazilo o priglasitvi del na ime lastnika oz. upravljavca in najemno pogodbo, ki mora biti sklenjena najmanj za dobo vračanja posojila. d) samostojni podjetniki posamezniki predložijo: - potrdilo o vpisu v register samostojnih podjetnikov in dovoljenje za opravljanje dejavnosti, - potrdilo o plačanih obveznostih državi (potrdilo izda DURS izpostava Ptuj) - napoved za odmero davka iz dejavnosti za leto 1998, z bilanco stanja in uspeha ter podatke o poslovanju v letu 1999 na obrazcu Nove Ljubljanske banke d.d., ki se dvigne pri Novi Ljubljanski banki d.d., Podružnici Ptuj, e) gospodarske družbe predložijo: - izpis iz sodnega registra, ki ni starejši od 30 dni, - davčno številko, - BON 3 Agencije za plačilni promet, ki ni starejši od 30 dni, - zaključni račun za leto 1998 (bilanca stanja in bilanca uspeha) f) predlog zavarovanja kredita (hipoteka na nepremičnini, poroštvo idr.) Navodila in informacije dobijo prosilci pri Novi Ljubljanski banki d.d., Podružnici Ptuj, Prešernova ulica 6, (telefon: 062 779-031) in na Občini Markovci (telefon: 062 787-68-10). Župan Občine Markovci Franc KEKEC, l.r. 34. Na podlagi prvega odstavka 82. člena Zakona o javnih cestah (Uradni list RS, št. 29/97) in 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradni RS, št. 15/99) je Občinski svet Občine Markovci na 9. redni seji dne 15. julija 1999 sprejel ODLOK o kategorizaciji občinskih cest in kolesarskih poti na območju Občine Markovci 1. člen Ta odlok določa občinske ceste po njihovih kategorijah in namenu uporabe glede na vrsto cestnega prometa, ki ga prevzemajo ter občinske kolesarske poti. , 2. člen Občinske ceste se kategorizirajo na lokalne ceste (s skrajšano oznako LC) in javne poti (s skrajšano oznako JP). Občinske kolesarske poti se kategorizirajo kot javne poti za kolesarje (s skrajšano oznako KJ). 3. člen Lokalne ceste so: • ceste med naselji v občini Markovci in ceste med naselji občine Markovci in naselji v sosednjih občinah; 4. člen Lokalne ceste (LC) med naselji v občini in med naselji v občini in naselji v sosednjih občinah so: Tabela spodaj! Zap. št. Št. ceste ali odseka Začetek ceste ali odseka Potek ceste Konec ceste ali odseka Dolžina ceste v občini (v m) Namen uporabe Preostala dolžina ceste v sosednji občini (v m) 1 328.010 102-010 Muretinci Stojnci R 228 665 840 2 328.020 228 Markovci Zagojiči 102.010 3.500 557 3 328.180 228 Markovci - Borovci 2 2.460 4 328.190 228 Markovci 328.210 412 5 328.210 2281 Spuhlja - Nova vas 228 5.217 85 6 328.230 228 Markovci pokopališče 328.210 665 7 102.070 G 12 Sobetinci-Cunkovci 328.020 848 693 8 076.010 R 713 Doraava-Borovci G 2 400 1.674 SKUPAJ m 14.167 5. člen Javne poti (JP) v naseljih in med naselji so: Zap. št. Št. ceste ali odseka Začetek ceste ali odseka Potek ceste Konec ceste ali odseka Dolžina ceste v občini (m) Namen uporabe Preostala dolžina ceste v sosednji občini (v m) JAVNE POTI (JP) 1 828-680 2 Sobetinci 102-070 850 2 828-690 328-020 Spirala 2 2.349 3 828-700 828-690 Strelci 2 1.253 4 828-710 828-700 Strelci 1 2 543 5 828-720 828-690 Žaga 328-180 1.092 6 828-730 328-180 Dom 2 1.000 1.070 7 828-750 2 Valilnica 228 2.162 8 828-760 828-730 Njive 228 1.895 9 828-770 228 Travnik 828-750 1.435 10 828-780 228 kanalska Bukovci 328-020 1.207 11 828-790 228 Mlin 328-210 709 12 828-800 828-790 Mlin 1 228 222 13 828-810 328-210 Zabovci 328-210 1.723 14 828-820 328-210 Ambient 328-210 665 15 828-840 828-830 Ambient 1 828-820 616 375 16 828-850 328-210 Kolarič 1 828-830 250 730 17 828-900 228 Dolga 328-230 2.371 18 828-910 828-900 Nov r. Drava 176 19 828-920 328-210 Jez kanal 320 20 828-930 828-900 Vajda 328-210 1.259 21 828-940 828-900 Hujkarji njiva 550 22 828-950 828-900 Kolovoz njiva 250 23 828-960 828-900 Dolga 1 njiva 625 24 828-970 828-990 Vopošinca k. asf. 1.002 25 828-980 828-970 Vopošinca 1 k. asf. 463 26 828-990 828-900 Igrišče 228 1.427 27 829-010 228 Drukance njiva 807 28 829-020 228 Rot 228 881 29 829-030 829-020 Majer meja o. 1.395 30 r 829-040 829-030 Račka meja o. 1.763 31 829-050 829-040 Gozd njiva 250 ♦ 32 829-060 829-070 Vincek meja c. 1.420 33 829-070 328-010 Tašner 228 1.152 34 829-080 328-010 Urban gozd 1.300 35 829-090 228 Farme farma 1.661 36 829-100 228 farme ‘ 829-090 27 37 829-110 829-090 farme 1 njiva 500 SKUPAJ m 37.640 6. člen Javne poti /a kolesarje (KJ) so: Zap. št. Št coste all odseka Začetek ceste ali odseka Potek ceste Konec ceste ali odseka Dolžina ceste v občini (v m) Namen Uporabe Preostala dolžina ceste v sosednji občini (v m): 1 9826 828-820 Zabovci - Bukovci 228 3.776 Kol. pot - 2 9827 228 Markovci - Zagojiči SKUPAJ 229 3.500 7.276 Kol. pot “ 7. člen H kategorizaciji občinskih cest in kolesarskih poti, določenih s tem odlokom, je bilo v skladu z določbo 17. člena Uredbe o merilih za kategorizacijo javnih cest (Uradni list RS, št. 48/97) pridobljeno pozitivno mnenje Direkcije Republike Slovenije za ceste št. 347-05-144/98-03/BRANK, z dne 27.5.1999. 8. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem Vestniku Radia Tednik Ptuj Številka: 015-04-5/99 Datum: 15.7.1999 Župan Občine Markovci Franc KEKEC, l.r. 35. Na podlagi prvega odstavka 82. člena Zakona o javnih cestah (Uradni list RS, št. 29/97 in 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradni list RS št. 15/99) je Občinski svet Občine Markovci na 9. redni seji, dne 15. julija sprejel ODLOK o občinskih cestah I. SPLOŠNI DOLOČBI 1. člen (predpisi o graditvi in vzdrževanju občinskih cest) Občinske ceste se gradijo in vzdržujejo na način in pod pogoji, ki jih določajo predpisi, ki urejajo javne ceste, predpisi, ki urejajo varstvo okolja, urejanje prostora in graditev objektov, predpisi, ki urejajo varnost cestnega prometa in ta odlok. 2. člen (namen odloka) Ta odlok določa - občinske ceste na območju Občine Markovci in postopek njihove kategorizacije - upravljanje, graditev, vzdrževanje in varstvo občinskih cest in prometa na njih; - način izvajanja vzdrževanja občinskih cest kot obvezne gospodarske javne službe; - inšpekcijsko nadzorstvo nad občinskimi cestami in sankcioniranje kršitev tega odloka • II. OBČINSKE CESTE IN NJIHOVA KATEGORIZACIJA 3. člen Občinske ceste na območju Občine Markovci so vse javne ceste, ki niso kategorizirane kot državne ceste. 4. člen (kategorije občinskih cest) Občinske ceste se kategorizirajo na lokalne ceste in javne poti. Občinske kolesarske poti se kategorizirajo kot javne poti za kolesarje. 5. člen (postopek kategorizacije občinskih cest) 1. Občinske ceste določi in kategorizira Občinski svet Občine Markovci na predlog župana. 2. Predlog kategorizacije občinskih cest mora biti predhodno strokovno usklajen z Direkcijo Republike Slovenije za ceste po postopku, določenim v predpisu o merilih za kategorizacijo javnih cest. 6. člen (spremembe kategorizacije občinskih cest) 1. Spremembe kategorizacije občinskih cest in nadomeščenih delov občinskih cest, ki se ohranjajo kot prometne površine, se določijo po postopku iz prejšnjega člena tega odloka. 2. Spremembe kategorizacije občinskih cest lahko predlagajo vaške skupnosti in zainteresirane pravne osebe (podjetja in druge organizacije). Predlogi morajo biti utemeljeni v skladu z merili za kategorizacijo javnih cest. 3. O predlogu za prenos občinske ceste rribd državne ceste odloči Občinski svet Občine Markovci na predlog župana. 4. Občinska cesta, določena s sklepom Vlade Republike Slovenije o prenosu državne ceste med občinske ceste, ima kategorijo, določeno v tem sklepu. 5. Spremembe kategorizacije občinskih cest se opravijo enkrat letno in se upoštevajo v planu razvoja in vzdrževanja občinskih cest za naslednje leto. 7. člen (novogradnje in rekonstrukcije občinskih cest) Novozgrajeni ali rekonstruirani del občinske ceste, s katerim se nadomesti del te ceste, je iste kategorije kot rekonstruirana cesta. 8. člen (opustitev občinske ceste) 1. Občinska cesta ali njen del se lahko opusti, če je tako opredeljeno s prostorskim planom občine; 2. Opuščena občinska cesta ali njen del se uporabi za parkirišča, počivališča in druge potrebe udeležencev v prometu ali pa se agrotehnično obdela skladno s svojim okoljem 3. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka se lahko občinska cesta ali njen del, ki se opusti kot javna cesta proti plačilu primerne odškodnine prenese med nekategorizirane ceste, če je tak prenos usklajen z bodočim upravljavcem te ceste. 4. O opustitvi in ureditvi opuščene občinske ceste ali njenega dela ter o njenem prenosu med nekategorizirane ceste odloči Občinski svet Občine Markovci na predlog župana. 9. člen (prenos nekategoriziranih cest med občinske ceste) 1. Za nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, lahko lastnik ali od njega pooblaščeni upravljavec te ceste predlaga občini njen prenos med občinske ceste. 2. Nekategorizirana cesta se lahko prenese med občinske ceste, če je bila v uporabi za javni promet najmanj zadnjih deset let, če se njen prenos opravi brezplačno in če je pisana v zemljiško knjigo. 3. Določba prejšnjega odstavka ne velja za prenos gozdnih cest med občinske ceste, ki ga določajo predpisi o gozdovih. 4. O prenosu nekategoriziranih cest med občinske ceste odloči Občinski svet Občine Markovci na predlog župana, njena kategorizacija pa se opravi po postopku iz 5. člena tega odloka. 10. člen (turistične in druge poti) 1. Turistične poti, poti v parkovnih gozdovih in druge poti, ki niso zgrajene v skladu s predpisi o javnih cestah in ki so namenjen dostopu in ogledu naravnih, kulturnih in drugih spomenikov ali znamenitosti, niso javne poti po tem odloku. 2. Če je pot iz prejšnjega odstavka namenjena dostopu do naravnih, kulturnih in drugih spomenikov ali znamenitosti, za ogled katerih je določeno plačilo, mora njihov upravljavec zgraditi in vzdrževati pot tako, da je njena uporaba varna za uporabnike, katerim je namenjena. 3. Sredstva za graditev in vzdrževanje poti iz prejšnjega odstavka tega člena se zagotavljajo iz vplačil za ogled naravnih, kulturnih in drugih spomenikov in znamenitosti in iz dotacij občine njihovim upravljavcem. III. UPRAVLJANJE OBČINSKIH CEST 11. člen (upravljavec občinskih cest) Z občinskimi cestami, ki so javno dobro v lasti občine, upravlja Občina Markovci. 12. člen (plani (letni plan) razvoja in vzdrževanja občinskih cest) 1. Plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest, s katerim se najmanj za obdobje štirih let določijo prednostne naloge razvoja in vzdrževanja občinskih cest, viri sredstev za njihovo uresničevanje ter letna dinamika njihovega uresničevanja, sprejme Občinski svet Občine Markovci na predlog župana 2. Letni plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest, s katerim se določi uresničevanje plana iz prejšnjega odstavka v posameznem koledarskem letu, se usklajuje in sprejema po postopku, določenim za občinski proračun in je njegov sestavni del. 3. V letnem planu razvoja in vzdrževanja občinskih cest se del sredstev rezervira za financiranje izvedbe ukrepov na občinskih cestah, ki jih je potrebno opraviti zaradi naravnih in drugih nesreč ali izrednih dogodkov na občinskih cestah (odpravljanje posledic elementarnih in drugih nezgod, zmrzlinskih poškodb po hitrih odjugah, odstranjevanje nepredvidenih ovir na občinskih cestah ipd.) in izvedbe tistih ukrepov, ki jih je odredil občinski inšpektor za ceste, niso pa sestavni del rednega vzdrževanja in obnavljanja občinskih cest po tem planu. 13. člen (opravljanje strokovnih nalog za občinske ceste) Strokovnotehnične, razvojne, organizacijske in upravne naloge za graditev, vzdrževanje in varstvo občinskih cest opravlja pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste. Te obsegajo zlasti: - izdelavo strokovnih podlag za načrtovanje razvoja in vzdrževanje občinskih cest; - naloge v zvezi z rednim vzdrževanjem občinskih cest; - naloge nadzora nad stanjem občinskih cest; - izvajanje postopkov za oddajanje vzdrževalnih del na občinskih cestah, za katere je predpisana izbira izvajalca na podlagi javnega razpisa; - izvajanje postopkov za izbiro izvajalca rednega vzdrževanja občinskih cest, - naloge v zvezi z investicijami v občinske ceste; - vodenje prepisanih evidenc o občinskih cestah in zagotavljanje podatkov za potrebe izračuna zagotovljene porabe občine in vodenja združene evidence o javnih cestah; - organiziranje štetja prometa na občinskih cestah in obdelave zbranih podatkov; - spremljanje prometnih tokov na občinskih cestah in priprava predlogov sprememb njihove prometne ureditve ali prometne ureditve na državnih cestah, ki potekajo skozi Občino Markovci. - naloge obveščanja javnosti o stanju občinskih cest in prometa na njih; - izdajanje dovoljenj in soglasij, določenih z ukrepi za varstvo občinskih cest in za zavarovanje prometa na njih; - priprava programov in organizacija izdelave raziskovalnih in razvojnih nalog za občinske ceste ter sodelovanje z Direkcijo Republike Slovenije za ceste in drugimi občinami pri pripravi in uresničevanju teh programov; - izvajanje drugih nalog, določenih s tem odlokom in drugimi predpisi. 14. člen (financiranje občinskih cest) Sredstva za graditev in vzdrževanje občinskih cest se zagotavljajo v občinskem proračunu. IV. GRADITEV OBČINSKIH CEST 15. člen (varstvo okolja vzdolž občinske ceste) 1. Občinske ceste morajo biti projektirane in grajene v skladu s predpisi o varstvu okolja in tako, da bodo škodljivi vplivi na okolje zaradi pričakovanega prometa na njih čim manjši. 2. Če je izvedba gradbenih ukrepov , ki so potrebni zaradi predpisanega varovanja okolja, cenejša na zemljišču ali objektu soseda kot izvedba istih na zemljišču občinske ceste, se lahko na podlagi pravnega posla, sklenjenega med sosedom in investitorjem občinske ceste, ustanovi stvarna služnost za takšno izvedbo. 16. člen (projektiranje občinskih cest) 1. Elementi za projektiranje občinske ceste se določijo v skladu s predpisom o projektiranju javnih cest in njihovih elementov s stališča zagotavljanja prometne varnosti in ekonomičnosti njihove graditve in vzdrževanja. 2. V projektni dokumentaciji za gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste se določijo tudi prometna ureditev občinske ceste in ureditev navezav na obstoječe ceste ter predvidijo površine zunaj vozišča ceste za parkirišča, avtobusna postajališča in druge prometne površine, površine za opravljanje spremljajočih dejavnostim, za gradnjo objektov za vzdrževanje ceste in za nadzor cestnega prometa. 17. člen (pridobitev zemljišč za gradnjo občinske ceste) Zaradi pridobitve potrebnih zemljišč za gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste se lahko v skladu z zakonom na zahtevo investitorja lastninska pravica na zemljišču in drugi nepremičnini odvzame ali omeji, če ne pride do sklenitve pogodbe med investitorjem in lastnikom te nepremičnine. 18. člen (vračilo razlaščenih zemljišč) 1. Če se razlaščena zemljišča in druge nepremičnine iz prejšnjega člena v štirih letih ne pričnejo uporabljati za namene razlastitve, lahko razlaščenec zahteva vrnitev raz-laščenihy.emljišč in drugih nepremičnin ali pravic v skladu z zakonom. 2. Če je bila med investitorjem in lastnikom zemljišča ali druge nepremičnine sklenjena pogodba namesto razlastitve, lahko prejšnji lastnik v primeru iz prejšnjega odstavka zahteva od investitorja sklenitev pogodbe o dokupu tega zemljišča in drugih nepremičnin. Pri sklenitvi pogodbe o odkupu se za določitev višine kupnine smiselno uporabljajo podlage, ki so bile uporabljene pri sklenitvi pogodbe. 19. člen (gradnja avtobusnih postajališč) 1. Pri predvideni gradnji ali rekonstrukciji občinske ceste določi gradnjo potrebnih avtobusnih postajališč pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste ob upoštevanju predlogov javnih prevoznikov. 2. Na vseh novozgrajenih odsekih in vseh novo rekonstruiranih občinskih cestah se avtobusna postajališča gradi zunaj vozišča. 20. člen (razmejitev obveznosti med upravljavcem občinskih cest in upravljavci vodotokov) 1. Stroške gradnje ali rekonstrukcije objektov in naprav, ki posegajo v vodni prostor in so potrebni zaradi izgradnje občinske ceste, kadar prečka vodotok ali poteka ob njem, krije investitor ceste. 2. Vzdrževanje neposrednega zavarovanja podpornega zidu in premostitvenega objekta (brežine pod objektom in pragu pri objektu za zavarovanje temelja objekta) je sestavni del vzdrževanja občinske ceste. 3. Vzdrževanje objektov in naprav, ki služijo vodotoku, ter obrežnih zavarovanj in zavarovanj struge vodotoka so sestavni del vzdrževanja vodotoka. 21. člen (obveznost investitorja zaradi prestavitve občinske ceste) 1. Če je treba obstoječo občinsko cesto prestaviti zaradi graditve drugega objekta ali naprave, mora biti prestavljeni del ceste zgrajen z elementi, ki ustrezajo namenu ceste in drugim zahtevam predpisov o cestah. Stroške prestavitve občinske ceste krije investitor objekta ali naprave. 2. Investitor iz prejšnjega odstavka lahko zahteva povrnitev stroškov prestavitve občinske ceste v obsegu, ki so nastali zaradi zahteve pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste za boljše elemente nadomeščenega dela občinske ceste od elementov, določenih po prejšnjem odstavku. 22. člen (obveznost usklajenega projektiranja) 1. Če se hkrati z gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste predvideva tudi graditev komunalnih in drugih objektov, naprav in napeljav, ki ne služijo cesti ali njeni uporabi, mora tehnična dokumentacija obsegati vsa dela, ki jih je treba opraviti na območju ceste. 2. Za usklajevanje projektiranja, gradnje ali rekonstrukcije objektov, naprav in napeljav iz prejšnjega odstavka je odgovoren pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste. 3. Stroške projektiranja, gradnje ali rekonstrukcije objektov, naprav in napeljav iz prvega odstavka tega člena krije investitor oziroma upravljavec posameznih objektov, naprav in napeljav. 23. člen (obveznost obveščanja o posegih v občinsko cesto) 1. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste mora o gradnji ali rekonstrukciji občinske ceste obvestiti investitorje oziroma upravljavce drugih objektov in naprav v ali ob cestnem telesu najmanj 30 dni pred pričetkom del, da ti lahko svoja dela uskladijo z gradnjo oziroma rekonstrukcijo ceste. 2. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste mora dati investitorju oziroma upravljavcu objektov in naprav iz prejšnjega odstavka na razpolago načrte in podatke, potrebne za uskladitev del. 3. Določbe tega člena veljajo smiselno tudi za investitorje oziroma upravljavce objektov in naprav v ali ob cestnem telesu, kadar nameravajo graditi ali rekonstruirati svoje objekte in naprave v občinski cesti. V. VZDRŽEVANJE OBČINSKIH CEST 24. člen (odgovornost za stanje občinskih cest) 1. Občinske ceste se morajo redno vzdrževati in obnavljati tako, da ob upoštevanju njihovega pomena za povezovanje prometa v prostoru, gospodarnosti vzdrževanja, predpisov, ki urejajo javne ceste in določbe 29. člena tega odloka omogočajo varno odvijanje prometa. 2. Za izvajanje rednega vzdrževanja občinskih cest kot javne službe in izvajanje ukrepov iz tretjega odstavka 29. člena tega odloka je odgovoren izvajalec javne službe. 3. Za organiziranje obnavljanja občinskih cest in izvajanje ukrepov iz prvega odstavka 29. člena tega odloka je odgovoren pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste. 25. člen (javna služba vzdrževanja občinskih cesti) 1. Vzdrževanje občinskih cest je obvezna gospodarska javna služba, ki obsega redno vzdrževanje teh cest in organiziranje njihovega obnavljanja. 2. Redno vzdrževanje občinskih cest se zagotavlja z oddajo koncesije pravni ali fizični osebi po predpisih, ki urejajo gospodarske javne službe. 3. Izbira koncesionarja se lahko opravi brez javnega razpisa, če tako na predlog župana odloči Občinski svet Občine Markovci. 4. Koncesionar mora v primeru stavke svojih delavcev zagotoviti vzdrževanje občinskih cest v obsegu in pod pogoji, določenimi s predpisi o javnih cestah. 5. Za stanje občinskih cest je Občina Markovci subsiodarno odgovorna. 6. Obnovitvena dela na občinskih cestah se oddajajo v izvedbo na podlagi javnega razpisa. Obnovitvena dela oddaja pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste, po postopku in pod pogoji, ki so z zakonom določeni za oddajo javnih naročil. 26. člen (vzdrževanje križišč in križanj) 1. Za vzdrževanje križišč občinskih cest z nekategoriziranimi cestami, po katerih je dovoljen javni promet, v območju cestnega sveta občinske ceste, skrbi pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste. 27. člen (vzdrževanje cestnih objektov na nekate-goriziranih cestah nad občinskimi cestami) Za vzdrževanje premostitvene in podporne konstrukcije nadvozov in drugih cestnih objektov na nekategoriziranih cestah, po katerih je dovoljen javni promet nad občinskimi cestami je pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste. 28. člen (vzdrževanje občinskih cest ob preusmeritvah prometa) 1. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste lahko zaradi zapore občinske cesta začasno preusmeri promet na državno cesto ali nekatego-rizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet. 2. O preusmeritvi prometa z občinske na državno cesto, ki bi bistveno povečala prometno obremenitev te ceste, se mora pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste predhodno uskladiti z Direkcijo Republike Slovenije za ceste. 3. Za preusmeritev prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, mora pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste predhodno pridobiti soglasje lastnika te ceste ali od njega pooblaščenega upravljavca ceste. Če je med preusmeritvijo prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, treba povečati obseg vzdrževanja te ceste ali pa jo je treba pred tem usposobiti za prevzem dodatnega prometa, krije stroške teh ukrepov predlagatelj preusmeritve prometa. VI. VARSTVO OBČINSKIH CEST IN PROMETA NA NJIH 1. Varstvo občinskih cest 29. člen (omejitve uporabe občinske ceste) 1. Če je občinska cesta v takem stanju - da promet po njej ni mogoč ali je mogoč samo promet posameznih vrst vozil, - da bi promet posameznih vrst vozil škodoval tej cesti ali - če to terjajo drugi utemeljeni razlogi, ki se nanašajo na zavarovanje ceste in varnost prometa na njej (npr. posebne razmere zaradi snega, poledice odjuge, močnega vetra, poškodb ceste zaradi naravnih in drugih nesreč in podobno), lahko predstojnik pristojne službe občinske uprave s sklepom začasno, najdalj za čas enega leta prepove ali omeji promet vseh ali posameznih vrst vozil na tej cesti ali njenem delu ali zmanjša dovoljeno skupno maso, osno obremenitev ali dimenzije vozil, dokler so razlogi za takšen ukrep. 2. Predstojnik pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste mora o ukrepih, ki jih utemeljujejo razlogi iz prve ali druge alinee prejšnjega odstavka, obvestiti policijo in občinskega inšpektorja najmanj petnajst dni ter javnost po sredstvih javnega obveščanja najmanj tri dni pred njihovo označitvijo s prometno signalizacijo na občinski cesti. 3. Ukrepe, ki jih utemeljujejo razlogi iz tretje alinee prvega odstavka tega člena, lahko izvedeta tudi izvajalec rednega vzdrževanja ceste in vodja intervencije ob naravnih in drugih nesrečah. O teh ukrepih se morajo nemudoma obvestiti policija, občinskega inšpektorja za ceste in javnost po sredstvih javnega obveščanja. Izvajalec rednega vzdrževanja ceste in vodja intervencije ob naravnih in drugih nesrečah morata o teh ukrepih obvestiti tudi pristojen občinski upravni organ (pristojno službo občinske uprave) za ceste. 4. Prepovedi in omejitve prometa, katerih trajanje je iz razlogov, določenih v prvem odstavku tega člena, daljše od enega leta se določi v skladu z določbo 49. člena tega odloka. 5. Določbe tega člena se nanašajo na prometno ureditev, označeno na občinskih cestah ob uveljavitvi tega odloka. 30. člen (varovalni pas ob občinski cesti) 1. Da se preprečijo škodljivi vplivi posegov v prostor ob občinski cesti na občinsko cesto in promet na njej, je ob teh cestah varovalni pas, v katerem je raba prostora omejena. 2. Gradnja in rekonstrukcija gradbenih objektov ter postavljanje kakršnih koli drugih objektov in naprav v varovalnem pasu občinske ceste so dovoljeni le s soglasjem pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. 3. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste izda soglasje iz prejšnjega odstavka, če s predlaganim posegom v varovalnem pasu niso prizadeti interesi varovanja občinske ceste in prometa na najej, njene širitve zaradi prihodnjega razvoja prometa ter varovanja njenega videza. 4. Predlagatelj nameravanega posega v varovalni pas občinske ceste nima pravice zahtevati izvedbe ukrepov za zaščito pred vplivi ceste in prometa na njej, določenih s 15. členom tega odloka. 5. Varovalni pas se meri od zunanjega roba cestnega sveta in je na vsako stran občinske ceste širok: - pri lokalni cesti 4 m - pri javni poti 3 m - pri javni poti za kolesarje 3 m - pri mestni ali krajevni cesti 4 m 6. Določbe tega člena se ne uporabljajo za območja, urejena s prostorskimi izvedbenimi akti Občine Markovci. 31. člen (napeljevanje nadzemnih in podzemnih vodov in naprav) 1. Telefonski, telegrafski in drugi kabelski vodi, nizkonapetostni, električni oziroma napajalni vodi, kanalizacija, vodovodi, toplovodi ter druge podobne naprave, katerih investitor ni Občina Markovci, se smejo na- peljevati oziroma postavljati v območju občinske ceste in njenega varovalnega pasu le pod pogoji in na način določenimi s soglasjem pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. 2. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste lahko zahteva od upravljavca vodov in naprav, da jih preuredi ali prestavi, kadar je to potrebno zaradi obnavljanja ali rekonstrukcije občinske ceste ali izvedbe ukrepov za zavarovanje te ceste in prometa na njej. Stroške prestavitve ali preureditve vodov in naprav krije njihov upravljavec, razen, če to ni v nasprotju s pogoji iz soglasja za njihovo napeljavo oziroma postavitev. 3. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste lahko odkloni izdajo soglasja iz prvega odstavka tega člena, če bi vodi in naprave ogrožali občinsko cesto ali promet na njej, bistveno oteževali njeno vzdrževanje ali onemogočali morebitno rekonstrukcijo te ceste. 32. člen (dela na občinski cesti) 1. Prekopavanje, podkopavanje in druga dela na občinski cesti se lahko opravljajo le z dovoljenjem pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste 2. V dovoljenju za opravljanje del iz prejšnjega odstavka se določijo način, pogoji in nadzor nad opravljanjem teh del. 3. Dovoljenje iz prvega odstavka tega člena ni potrebno, če so s poškodbami naprav in napeljav, vgrajenih v občinsko cesto, neposredno ogroženi varen promet oziroma življenje in zdravje občanov ali bi lahko nastala večja gospodarska škoda. Upravljavec naprav in napeljav mora takoj odstraniti neposredno nevarnost in o tem obvestiti izvajalca rednega vzdrževanja ceste. Upravljavec naprav in napeljav mora čim hitreje odstraniti poškodbe na njih, vzpostaviti cesto v prvotno stanje in o končanih delih obvestiti izvajalca rednega vzdrževanja ceste. 4. Če se mora zaradi del iz prejšnjega odstavka občinsko cesto delno ali popolno zapreti za promet ali na njej omejiti promet posameznih vrst vozil, mora upravljavec naprav in napeljav, vgrajenih v občinsko cesto, o omejitvi prometa in o njenem prenehanju takoj obvestiti policijo. 33. člen (opravljanje del ob občinski cesti) Za podiranje dreves, spravilo lesa, izkope, vrtanja in opravljanje drugih del na zemljišč in ali na objektih vzdolž občinske ceste, ki bi lahko ovirala ali ogrožala promet, poškodovala cesto ali povečala stroške njenega vzdrževanja, je potrebno soglasje pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. V soglasju se določijo pogoji za opravljane teh del. 34. člen (izredni prevoz) 1. Vozila ne smejo presegati predpisanih pogojev glede osnih obremenitev, skupne mase ali dimenzij. 2. Prevoz z vozili, ki sama ali skupaj z nedeljivim tovorom presegajo s predpisi dovoljene osne obremenitve, skupno maso, širino, dolžino in višino, velja za izredni prevoz. Za izredni prevoz se šteje tudi prevoz, pri katerem je vozilo samo ali skupaj z nedeljivim tovorom v mejah s predpisom dov- oljenih mer, mase ali obremenitev, vendar pa presega omejitev katerega koli od teh elementov, ki je odrejena na občinski cesti ali njenem delu s prometnimi znaki. 3. Za izredni prevoz je potrebno dovoljenje s katerim se določijo način in pogoji prevoza ter višina povračila za izredni prevoz. Dovoljenje za izredni prevoz, ki poteka samo po občinskih cestah, izda pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste v 15 dneh po vložitvi popolne zahteve. O izdanih dovoljenih obvesti policijo občinskega inšpektorja za ceste in izvajalca rednega vzdrževanja občinskih cest. 4. Dovoljenje iz prejšnjega odstavka ni potrebno za izredne prevoze, ki se morajo opraviti takoj zaradi vzpostavitve prevoznosti občinskih cest v zimskem času, intervencije ob naravnih in drugih nesrečah ali ob izrednih razmerah in zaradi obrambnih potreb. Izvajalec prevoza mora pred začetkom izrednega prevoza s pristojnim občinskim upravnim organom (pristojno službo občinske uprave) za ceste uskladiti potek izrednega prevoza in o tem obvestiti policijo. 35. člen (nadzor izrednih prevozov) 1. Največje dovoljene osne obremenitve, skupno maso in dimenzije vozil na občinskih cestah nadzorujejo izvajalci rednega vzdrževanja občinskih cest v sodelovanju s policisti. 2. Vozilo,ki opravlja izredni prevoz brez dovoljenja iz tretjega odstavka prejšnjega člena policist izključi iz prometa. Izvajalec prevoza mora plačati povračilo za izredni prevoz in povrniti škodo na občinski cesti, če jo je povzročil 36. člen (spremljajoče dejavnosti ob občinski cesti) 1. Površine za opravljanje spremljajočih dejavnosti določene v skladu z določbo drugega odstavka 16. člena tega odloka, in površine, ki jih za te namene pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste določi ob obstoječih občinskih cestah, ta upravni organ (služba) odda najugodnejšemu ponudniku za opravljanje teh dejavnosti. 2. Razmerja v zvezi s postavitvijo objektov in naprav za opravljanje spremljajočih dejavnosti in drugimi pogoji rabe površin iz prejšnjega odstavka se uredijo s pogodbo, ki jo podpiše župan. 3. Za vsako gradbeno spremembo objektov in naprav za opravljanje spremljajočih dejavnosti ali spremembo dejavnosti je potrebno soglasje pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. 37. člen (priključki na občinsko cesto) 1. Priključki nekategoriziranih cest, dovoznih cest in pristopov do objektov ali zemljišč na občinske ceste se lahko gradijo ali rekonstruirajo le s soglasjem pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. S soglasjem se določijo tehnični in drugi pogoji graditve in vzdrževanja priključka ter njegova opremljenost s prometno signalizacijo. 2. Pri gradnji ali rekonstrukciji občinskih cest ter objektov in naprav ob njih je treba ureditev priključkov predvideti že v lokacijski ali projektni dokumentaciji za te gradnje. 3. Stroške graditve ali rekonstrukcije priključka na občinsko cesto, vključno s postavitvijo potrebne prometne signalizacije, krije njegov investitor. 4. Priključek nekategorizirane ceste, po kateri je dovoljen javni promet, je skupaj s pripadajočo prometno signalizacijo v območju cestnega sveta občinske ceste sestavni del te ceste. 5. Pri izvedbi tehničnega pregleda zgrajenega priključka mora sodelovati pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste zaradi ugotovitve njegove skladnosti s tehničnimi in drugimi pogoji, določenimi v soglasju iz prvega odstavka tega člena. 38. člen (obvezna rekonstrukcija priključka) Če priključek na občinsko cesto zaradi povečanega prometa ali uporabe za drugačen promet, kot je bil upoštevan ob izdaji soglasja za njegovo ureditev, ni več ustrezen, lahko pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste z upravno odločbo zahteva njegovo prilagoditev spremenjenim razmeram. Stroške preureditve priključka krije investitor priključka ali njegov pravni naslednik. 39. člen (ukinitev priključka) 1. Občinski inšpektor za ceste lahko zahteva ustrezno ureditev priključka na občinsko cesto, odredi prepoved uporabe priključka ali njegovo ukinitev, če ta ni vzdrževan v skladu s pogoji iz soglasja iz 37. člena ali je zgrajen brez soglasja ali če ta ni preurejen v skladu z odločbo iz 38. člena tega odloka. 2. Stroške za izvedbo ukrepa iz prejšnjega odstavka krije investitor priključka ali njegov pravni naslednik. 40. člen (varovalni gozdovi in hudourniki ob občinski cesti) 1. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste lahko pristojnemu upravnemu organu za gozdarstvo predlaga, da se gozd vzdolž občinske ceste ali v njeni bližini, ki je pomemben zaradi njenega varovanja pred drsenjem zemljišča, bočnega vetra, snežnimi plazovi in podobnega razglasi za varovalni gozd v skladu s predpisi o gozdovih. 2. Pravne ali fizične osebe, ki ob občinski cesti pogozdujejo ali urejajo hudournike ter deroče reke, morajo sodelovati s pristojnim občinskim upravnim organom (pristojno službo občinske uprave) za ceste ali prilagoditi vrsto in obseg del tako, da se zavaruje cesta. 3. Pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste krije del stroškov za pogozditev goljav ter za ureditev hudournikov in deročih rek glede na pomen, ki ga imajo takšna dela za varstvo občinske ceste. 41. člen (izkoriščanje kamnin ob občinski cesti) 1. Kamnolomi, peskokopi in glinokopi lahko obratujejo le v takšni oddaljenosti od občinske ceste, da to ne vpliva na stabilno cestnega telesa, na vzdrževanje ceste in na varnost prometa. 2. Za odpiranje objektov iz prejšnjega odstavka mora investitor pridobiti soglasje pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. 42. člen (omejitve opravljanja del zunaj varovalnega pasu občinske ceste) Za opravljanje del zunaj varovalnega pasu občinske ceste, ki bi lahko povzročila spremembo vodostaja oziroma višine podzemnih voda in bi zato vplivala na stabilno cestnega telesa, na stroške vzdrževanja ceste ali na promet na cesti, mora investitor pridobiti soglasje pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. Taka dela se lahko opravljajo le pod pogoji, ki jih določa soglasje. 43. člen (prepovedi ogrožanja občinske ceste in prometa na njej) Prepovedano je začasno ali trajno zasesti občinsko cesto ali njen del, izvajati ali opustiti kakršna koli dela na cesti in zemljišču ali objektih ob cesti, ki bi utegnila poškodovati cesto ali objekte na njej ter ovirati ali ogrožati promet na cesti. Vse stroške zavarovanja in odstranitve ovire na cesti in drugih posledic prepovedanih dejanj nosi tisti, ki jih je povzročil. 1. Prepovedano je predvsem 1. odvajati na cesto meteorne vode, vodo, odplake in druge tekočine; 2. puščati na cesti sneg ali led, ki pade ali zdrsne nanjo; 3. ovirati odtekanje vode s ceste; 4. z mazili ali drugimi snovmi pomastiti cesto; 5. voziti ali parkirati po bankinah, površinah za kolesarje in pešce ali drugih delih ceste, ki niso namenjeni za vožnjo z vozili, razen če ste parkiranje in ustavljanje na njih izrecno dovoljeni; 6. postavljati ograje, zasaditi živo mejo, drevje, trto ali druge visoke nasade ali poljščine nameščati ali odlagati na ali ob cesti les, opeko, odpadni ali drug material ali predmete, če se s tem poslabša ali onemogoči preglednost ceste ali drugače ovira ali ogroža promet, poškoduje cesta ali poslabša njena urejenost. 7. nameščati in uporabljati na cesti ali ob njej luči ali druge svetlobne naprave, ki bi lahko ovirale ali ogrožale promet; 8. spuščati po brežinah ceste kamenje, les in drug material ali predmete; 9. nameščati na cesto kakršne koli predmete z namenom oviranja ali onemogočanja nemotenega in varnega odvijanja prometa; 10. poškodovati prometno signalizacijo; 11. uporabljati za pristop na cesto kraj zunaj priključka nanjo; 12. puščati na cesti ali metati na cesto kakršne koli predmete ali sneg, razsipati po cesti sipek material ali na kako drugače onesnaževati cesto. 13. puščati na cesto živali brez nadzorstva, napajati živali v obcestnih jarkih, pasti živino na cestnem svetu ali graditi ob cesti napajališča za živali; 14. voditi po cesti konje ali druge živali, ki so tako podkovane, da lahko poškodujejo cesto 15. namerno zažigati ob cesti strnišča, odpadne in druge gorljive snovi; 16. orati v razdalji 4 m od ceste v smeri proti njej ali v širini 1 m od ceste vzporedno z njo; 17. obračati na cesti živali, traktorje, pluge ter drugo kmetijsko orodje in stroje; 18. zavirati vprežna vozila s privezovanjem koles ali s coklami; 19. vlačiti po cesti hlode, veje, skale in podobne predmete kot tudi pluge, brane in drugo kmetijsko orodje ter druge dele tovora. 44. člen (naležne ploskve na kolesih vozil) 1. Vozila, ki vozijo po občinskih cestah, morajo imeti kolesa s takšnimi naležnimi ploskvami, da ne poškodujejo vozišča. 2. Motorna vozila z gosenicami smejo voziti po občinskih cestah samo, če imajo gosenice obložene s primernimi oblogami, ki ne poškodujejo vozišča. 45. člen (obveznosti sosedov ob občinski cesti) 1. Sosedi ob občinski cesti morajo dopustiti prost odtok vode in odlaganje snega na njihovo zemljišče, če se jim s tem ne povzroča škoda. 2. Sosedi ob občinski cesti morajo v skladu z zakonom in za odškodnino dopustiti dostop do cestnih objektov zaradi njihovega vzdrževanja, gradnjo odtočnih in poniko-valnih jarkov in drugih naprav za odvoz vode od cestnega telesa ter postavitev začasnih ali stalnih naprav in ureditev za zaščito ceste in prometa na njej pred snežnimi plazovi zameti, hrupom, slepilnimi učinki in drugimi škodljivimi vplivi, če teh ni mogoče postaviti na zemljišče, ki je sestavni del ceste. 3. Sosedi ob občinski cesti morajo imeti na strehah objektov, s katerih se lahko na občinsko cesto vsuje sneg pritrjene snegolo-ve. Sosedi morajo z objektov ob občinski cesti odstraniti ledene sveče pravočasno in tako, da ne ogrozijo varnosti udeležencev v prometu ter odstraniti veje, ki segajo na cestišče. 2. Ukrepi za varstvo prometa 46. člen (zapora ceste zaradi del ali prireditev na občinski cesti) 1. Dela na občinski cesti ali ob njej, ki vplivajo na promet na tej cesti in jo je zaradi tega treba delno ali popolno zapreti za promet, se lahko opravljajo le z dovoljenjem iz 47. člena tega odloka. 2. Ne glede na določbe prejšnjega odstavka dovoljenje za delno ali za popolno zaporo ceste ni potrebno za redno vzdrževanje cest ter za opravljanje tistih obnovitvenih delna cesti, za katera je izvedba zapore ceste urejena v pogodbi o oddaji teh del. 3. Dovoljenje za zaporo občinske ceste je treba pridobiti tudi za športne in druge prireditve ha njej. Dovoljenje za druge občinske ceste se lahko izda, če je promet mogoče preusmeriti na druge javne ceste. Dovoljenje za delno ali popolno zaporo občinske ceste, se lahko izjemoma izda tudi v primeru, da prometa ni mogoče preusmeriti na druge javne ceste, vendar samo v času izven prometnih konic. 47. člen (izdaja dovoljenj za zaporo občinske ceste) 1. Dovoljenje za delno ali popolno zaporo občinske ceste izda pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste. O izdanih dovoljenjih pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste obvesti policijo, občinskega inšpektorja za ceste in izvajalca rednega vzdrževanja občinskih cest. Dovoljenju mora biti priložena od pristoj- nega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste potrjena prometno tehnična dokumentacija začasne prometne ureditve v času delne ali popolne zapore občinske ceste. 2. O delnih ali popolnih zaporah občinske ceste zaradi izvajanja obnovitvenih del, za katere na podlagi drugega odstavka 46. člena tega odloka ni potrebno pridobiti dovoljenja, mora izvajalec teh del najmanj tri dni pred začetkom njihovega izvajanja obvestiti policijo, občinskega inšpektorja za ceste in izvajalca rednega vzdrževanja ceste, na kateri se bodo dela izvajala. Obvestilu mora biti priložena od pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste potrjena prometno tehnična dokumentacija začasne prometne ureditve v času delne ali popolne zapore občinske ceste. 3. Z dovoljenjem za zaporo občinske ceste se določijo pogoji za izvedbo zapore ceste, preusmeritve prometa zaradi zapore ceste in čas njenega trajanja. 4. Vloga za zaporo občinske ceste mora biti vložena najmanj 15 dni pred predlaganim rokom zapore ceste in mora vsebovati podatke o lokaciji, vrsti in obsegu del zaradi katerih se predlaga delna ali popolna zapora ceste, o načinu in času trajanja njihove izvedbe ter prometno tehnično dokumentacijo začasne prometne ureditve v času delne ali popolne zapore ceste. Izdajatelj dovoljenja za zaporo ceste lahko spremeni čas in trajanje zapore ceste, zlasti če se ta predlaga med prireditvami, predvidenimi s koledarjem večjih športnih prireditev, med turistično sezono ali med povečanimi prometnimi obremenitvami ceste. 5. Določba prejšnjega odstavka o vsebini vloge za zaporo občinske ceste zaradi del na cesti se smiselno uporablja tudi za športne in druge prireditve na občinski cesti. 6. Stroške za izvedbo zapore ceste in preusmeritve prometa zaradi zapore ceste krije njen predlagatelj. Predlagatelj popolne zapore ceste mora o njej in o preusmeritvi prometa obvestiti policijo ter javnost po sredstvih javnega obveščanja najmanj tri dni pred zaporo ceste. 48. člen (polje preglednosti) 1. V bližini križišča občinske ceste v ravnini z drugo cesto ter. na notranjih straneh cestnih krivin ni dovoljeno saditi dreves grmovja ali visokih poljskih kultur, postavljati predmetov in naprav ali storiti kar koli drugega, kar bi oviralo preglednost občinske ceste (polje preglednosti). 2. Lastnik oziroma uporabnik zemljišča mora v polju preglednosti na zahtevo občinskega inšpektorja za ceste ali policista odstraniti ovire. 3. Lastnik oziroma uporabnik zemljišča ima v polju preglednosti zaradi omejitev uporabe zemljišča pravico odškodnine. Omejitev uporabe zemljišča in odškodnino uredita lastnik oziroma uporabnik zemljišča in pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste v skladu z zakonom. 4. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lastnik oziroma uporabnik zemljišča v polju preglednosti ni upravičen do odškodnine, če je bila taka omejitev uporabe zemljišča določena v soglasju pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste iz 30. člena tega odloka. 49. člen (prometna signalizacija na občinskih cestah) 1. Prometno signalizacijo na občinskih cestah določa Občinski svet Občine Markovci na predlog župana, razen v primerih iz 30. člena tega odloka in v primerih, ko je njega postavitev, zamenjava, dopolnitev ali odstranitev posledica odredb o prepovedih ali omejitvah prometa na javnih cestah, za izdajo katerih so s predpisi o varnosti cestnega prometa pristojni minister, pristojen za promet, minister, pristojen za notranje zadeve in minister, pristojen za okolje in prostor. 2. Na občinski cesti se smejo postavljati table in napisi, ki opozarjajo na kulturni in zgodovinski spomenik ter naravno znamenitost ali turistično pomembno območje ali naselje in podobno (turistična in druga obvestilna signalizacija), samo v skladu s predpisi o prometni signalizaciji. O predlogu zeinteresirane pravne ali fizične osebe za postavitev turistične in druge obvestilne signalizacije odloči predstojnik pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste s sklepom. Pristojen obinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste ima pravico do povrnitve stroškov za postavitev signalizacije, njeno vzdrževanje in odstranitev. 50. člen (obveščanje in oglaševanja ob občinski cesti) 1. Postavljanje nagrobnih in spominskih znamenj ob občinskih cestah je prepovedano. Postavljanje tabel, napisov in drugih objektov ali naprav za slikovno ali zvočno obveščanje in oglaševanje je ob občinskih cestah zunaj naselja prepovedano v varovalnem pasu ceste. Pristojen občinski upravi organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste, lahko izda soglasje za njihovo postavitev znotraj te razdalje samo, če so obvestila pomembna za udeležence v prometu in zanje ni predpisana prometna signalizacija. S soglasjem se določijo pogoji njihove postavitve, vzdrževanja in odstranitve. 2. Table, napisi in drugi objekti in naprave iz prejšnjega odstavka se ob občinskih cestah v naselju lahko postavljajo le zunaj območja vzdolž vozišča ceste, določenega za postavitev prometne signalizacije v predpisih o javnih cestah. Soglasje za njihovo postavitev izda pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste. V soglasju določi pogoje postavitve, ki morajo biti v skladu s predpisi o varstvu cest in varnosti prometa na njih, ter pogoje vzdrževanja in odstranitve teh objektov in naprav. 3. Ne glede na določbe prejšnjega odstavka se soglasje za izobešanje transparentov preko občinske ceste lahko izda le za določen čas (za čas trajanja prireditve, razstave, sejma ipd.) in za tiste občinske ceste, ki jih določi Občinski svet Občine Markovci. Transparenti morajo biti izobešeni najmanj 4,5 m nad voziščem občinske ceste. 51. člen (opravljanje dejavnosti ob občinskih cestah (zunaj naselja)) 1. Kdor namerava ob občinski cesti (zunaj naselja) opravljati dejavnost (gostinsko, trgovsko, servisno in podobno), ki neposredno vpliva na odvijanje prometa (ustavljanje, parkiranje in vključevanje vozil v pro- met), mora v skladu z določbo 38. in 39. člena tega odloka zagotoviti ustrezen priključek oziroma pristop do objekta ter zadostno število mest za parkiranje vozil, če ta možnost ni zagotovljena z javnim parkiriščem. 2. V postopku pridobitve dovoljenja za poseg v prostor ter uporabnega dovoljenja za objekte in prostore za opravljanje dejavnosti iz prejšnjega odstavka je treba pridobiti mnenje pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste. 52. člen (pritožbeni organ) Zoper dovoljenja in soglasja, ki niso izdana v postopku pridobitve dovoljenja za poseg v prostor in katera po določbah tega odloka izdaja pristojen občinski upravni organ (pristojna služba občinske uprave) za ceste, ter zoper sklep iz drugega odstavka 49. člena tega odloka je dovoljena pritožba na župana. VII. INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO OBČINSKIH CEST 53. člen (opravljanje inšpekcijskega nadzorstva) Uresničevanje določb tega odloka in določb predpisov o javnih cestah, ki se neposredno uporabljajo za občinske ceste, nadzira občinski oz. medobčinski inšpektor za ceste. 54. člen (pogoji za opravljanje inšpekcijskega nadzorstva) Za občinskega inšpektorja za ceste je lahko imenovan diplomirani inženir gradbeništva, ki ima najmanj pet let delovnih izkušen ali inženir gradbeništva, ki ima najmanj 10 let delovnih izkušen ter opravljen strokovni izpit za delo v državni upravi in izpolnjuje druge splošne pogoje predpisane za delo v državni upravi. 55. člen (naloge inšpekcijskega nadzorstva) 1. Pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva občinskih cest ima občinski inšpektor za ceste poleg pravic in dolžnosti, ki jih ima po drugih predpisih, še naslednje pravice in dolžnosti 1. nadzorovati opravljanje rednega vzdrževanja in odrediti odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti; 2. nadzorovati dela pri obnavljanju cest, pregledovati dokumentacijo za ta dela in odrediti ustavitev del, če se ta dela izvajajo brez odločbe o dovolitvi priglašenih ali v nasprotju s projektno dokumentacijo za obnovitvena dela ali opisom teh del; 3. nadzorovati izvajanje ukrepov za varstvo cest in prometa na njih ter ustaviti vsa dela na cesti, ki se opravljajo brez izdanega dovoljenja ali soglasja ali v nasprotju z njim; 4. odrediti odpravo pomanjkljivosti in nepravilnosti na cesti, ki ogrožajo varnost prometa. 5. v nujnih primerih, ko bi bila ogrožena varnost prometa na cesti ali bi lahko nastala škoda na njej, odrediti začasne ukrepe, da se odvrne nevarnost ali prepreči škoda; 6. odrediti ukrepe za zagotovitev polja preglednosti; 7. nadzorovati izvajanje predpisanih pogojev pri posegih v varovalnem pasu ceste. 8. odrediti začasno prepoved prometa na novi rekonstruirani ali obnovljeni cesti, ki še ni tehnično pregledana ali ni izročena prometa. 2. rok za pritožbo zoper odločbe, izdano na podlagi prvega odstavka tega člena je osem dni od dneva njene vročitve. Pritožba zoper odločba, izdano na podlagi 3., 5. in 8. točke prvega odstavka tega člena ne zadrži njene izvršitve. 3. V zadevah iz 5. točke prvega odstavka tega člena, ko je zaradi neposredne ogroženosti občinske ceste ali varnosti prometa na njej ogrožena tudi varnost udeležencev v prometu, občinski inšpektor za ceste lahko odloči po skrajšanem postopku brez zaslišanja strank. V nujnih primerih lahko občinski inšpektor za ceste odloči tudi ustno ter odredi, da se odločba izvrši takoj. 4. Pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva ima občinski inšpektor za ceste pravico: - pregledovati prostore, objekte, naprave, materiale ter poslovanje in dokumentacijo upravnih organov, gospodarskih družb, podjetnikov, posameznikov, drugih organizacij in skupnosti; - zaslišati stranke in priče v upravnem postopku; - pregledati listine, s katerimi lahko ugotovi istovetnost oseb; - vzeti vzorce materiala ter opraviti druga dejanja, ki so v skladu z namenom inšpekcijskega nadzorstva; - pridobiti osebne podatke o pravnih in fizičnih osebah, podatke o lastništvu vozil, podatke o lastništvu zemljišč in objektov v varovalnem pasu ceste in druge podatke, potrebne za vodenje postopkov v zvezi s kršitvami tega odloka in predpisov o javnih cestah, ki se neposredno uporabljajo za občinske ceste; - proti potrdilu za največ osem dni odvzeti dokumentacijo, ki jo potrebuje za ugotavljanje dejanskega stanja v obravnavani zadevi, če meni, da je utemeljen sum kršitve tega odloka in predpisov o javnih cestah, ki se neposredno uporabljajo za občinske ceste; - od odgovorne osebe zavezanca zahtevati da v roku, ki ga določi občinski inšpektor za ceste, poda pisno pojasnilo in izjavo v zvezi s predmetom nadzorstva. 5. O ukrepih, ki jih je odredil po 5. točki prvega odstavka tega člena, mora občinski inšpektor za ceste obvestiti župana, pristojen občinski upravni organ (pristojno službo občinske uprave) za ceste in policijo. 6. Če občinski inšpektor za ceste pri izvajalcu rednega vzdrževanja občinskih cest ugotovi pogoste kršitve obveznosti pri izvajanju rednega vzdrževanja občinskih cest kot javne službe, lahko poda kohcedentu utemeljen predlog za uveljavitev sankcij, določenih s koncesijsko pogodbo. 7. Stroške inšpekcijskega postopka (dnevnica, potni stroški in drugi stroški, ki so nastali v zvezi z uvedbo postopka), ki se je končal neugodno za zavezanca, trpi zavezanec. VIII. KAZENSKE DOLOČBE 56. člen (prekrški) 1. Z denarno kaznijo najmanj 150.000 tolarje se kaznuje za prekršek pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če: 1. brez soglasja gradi ali rekonstruira gradbene objekte v varovalnem pasu občinske ceste ali v najem postavlja kakršnekoli druge objekte in naprave (drugi odstavek 30. člena) 2. brez soglasja postavi ali napelje nadzemne telefonske, telegrafske in druge kabelske vode, nizkonapetostne električne oziroma napajalne vode, kanalizacijo, vodovod, toplovod in druge podobne naprave (prvi odstavek 31. člena); 3. brez dovoljenja prekopava, podkopava in opravlja druga dela na občinski cesti ali opravlja ta dela v nasprotju z dovoljenjem (prvi odstavek 32. člena); 4. brez soglasja podira drevesa, spravlja les ali opravlja izkope, vrtanja in druga dela na zemljiščih ali na objektih vzdolž občinske ceste, ki bi lahko ovirala ali ogrožala promet, poškodovala cesto ali povečala stroške njenega vzdrževanja (33. člen); 5. postaviti na površinah ob občinski cesti določenih za te namene, objekte in naprave za opravljanje spremljajočih dejavnosti brez predhodne sklenitve pogodbe ali če spremeni objekte in naprave ali samo dejavnost brez soglasja pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste (36. člen) 6. brez soglasja gradi ali rekonstruira priključek na občinsko cesto ali ga gradi ali rekonstruira v nasprotju s tehničnimi in drugimi pogoji tega soglasja (prvi odstavek 37. člena), 7. vrste in obsega del pri pogozdovanju ali urejanju hudournikov ter deročih rek ne prilagodijo tako, da se zavaruje občinska cesta (drugi odstavek 40. člen) 8. brez soglasja ob cesti odpira kamnolome, peskokope in glinokope, ki bi lahko vplivali na stabilnost cestnega telesa vzdrževanje občinske ceste ali varnost prometa na njej (41. člen); 9. brez soglasja opravlja dela zunaj varovalnega pasu občinske ceste, ki bi lahko povzročila spremembo vodostaja oziroma višine podzemnih voda in tako vplivala na cesto in varnost prometa na njej, ali jih opravlja v nasprotju s pogoji tega soglasja (42. člen) 10. začasno ali trajno zasede občinsko cesto ali njen del ali izvaja ali opusti kakršna koli dela na cesti in zemljišču in objektih ob občinski cesti, ki bi lahko poškodovala cesto objekte na njej ter ovirala ali ogrožala promet na cesti (43. člen) 11. vozi vozilo s takšnimi naležnimi ploskvami koles, ki bi lahko poškodovala vozišče (prvi odstavek 44. člena); 12. vozi njeno motorno vozilo z gosenicami, ki niso obložene s primernimi oblogami, ki ne poškodujejo vozišča (drugi odstavek 44. člena) 13. ne pritrdi snegolovov na strehe objektov, s katerih se lahko na občinsko cesto vsuje sneg ali ne odstrani ledenih sveč s teh objektov, ki ogrožajo varnost udeležencev v prometu (tretji odstavek 45. člena) 14. brez dovoljenja izvede delno ali popolno zaporo občinske ceste, potrebno zaradi opravljanja del na cesti ali športne ali druge prireditve na cesti (prvi in tretji odstavek 46. člena); 15. na obvesti ali ne obvesti pravočasno o izvedbi delne ali popolne zapore občinske ceste zaradi izvajanja obnovitvenih del, za katero ni bilo treba pridobiti dovoljenja ( drugi odstavek 47. člena) 16. izvede delno ali popolno zaporo občinske ceste v nasprotju s pogoji za njeno izvedbo, delno ali popolno zaporo ceste in začasno prometno ureditev ne označi v skladu s predpisi in potrjeno prometno tehnično dokumentacijo začasne prometne ureditve ali preseže dovoljeni čas njenega trajanja (tretji odstavek 47. člena) 17. ravna v nasprotju z omejitvami uporabe zemljišča v polju preglednosti (prvi odstavek 48. člena); IS.postavi nagrobno ali spominsko znamenje ob občinski cesti ali brez soglasja postavi tablo, napis in drug objekt ali napravo za slikovno in zvočno obveščanje in oglaševanje ob občinski cesti ali jih postavi v nasprotju s pogoji iz soglasja (50. člen) 2. Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena. 57. člen ( prekrški posameznikov) Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se za prekršek kaznuje posameznik, ki stori katero od dejanj iz prvega odstavka prejšnjega člena. 58. člen (kršitev obveznosti vzdrževanja cest) 1. Z denarno kaznijo najmanj 150.000 tolarjev se kaznuje za prekršek izvajalec rednega vzdrževanja občinskih cest: 1. če teh cest ne vzdržuje redno tako da omogočajo varno odvijanje prometa (prvi in drugi odstavek 24. člen); 2. če ne zagotovi opravljanja nujnih vzdrževalnih del ob morebitni stavki (četrti odstavek 25. člen); 3. Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tudi odgovorna oseba izvajalca rednega vzdrževanja občinskih cest. 59. člen (kršitev obveznosti uskladitve del) 1. Z denarno kaznijo najmanj 150.000 tolarjev se kaznuje za prekršek investitor objektov in naprav v ali ob cestnem telesu občinske ceste, če o nameravanih delih na obvesti pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave) za ceste ali če ji ne da na razpolago potrebnih podatkov in načrtov (tretji odstavek 22. člena). 2. Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tudi odgovorna oseba investitorja. 3. Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek odgovorna oseba pristojnega občinskega upravnega organa (pristojne službe občinske uprave ) za ceste, če pred začetkom gradnje ali rekonstrukcije občinske ceste ne obvesti investitorjev oziroma upravljavcev drugih objektov in naprav v ali ob cestnem telesu zaradi pravočasne medsebojne uskladitve del (prvi odstavek 22. člena) IX.PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 60. člen (legalizacija priključkov) Investitorji in njihovi pravni nasledniki, ki so zgradili priključek nekategorizirane ceste na občinsko cesto brez predpisanega dovoljenja ali soglasja pristojnega organa, morajo vložiti vlogo za pridobitev tega soglasja pri pristojnem občinskem upravnem organu (pristojni službi občinske uprave) za ceste najkasneje v enem letu po uveljavitvi tega odloka. Po preteku tega roka se uveljavijo ukrepi iz 39. člena tega odloka. 61. člen (namestitev snegolovov) Lastniki ali od njih pooblaščeni upravljavci objektov ob občinskih cestah, s katerih se lahko na občinsko cesto vsuje sneg, morajo na strehe objektov namestiti snegolove najkasneje v treh letih po uveljavitvi tega odloka. 62. člen (prilagoditev neprometnih znakov) 1. Neprometni znaki, ki so postavljeni ob občinskih cestah na podlagi dovoljenja iz drugega odstavka 106. člena zakona o cestah (Uradni list SRS, št. 38/81, 7/86 in 37/87) se morajo prilagoditi določbam 49. in 50. člena tega odloka ter določbam novega predpisa o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah najkasneje v petih letih po uveljavitvi tega predpisa. 2. Neprometni znaki, ki so postavljeni brez dovoljenja iz drugega odstavka 106. člena zakona o cestah (Uradni list SRS, št. 38/81,7/86, in 37/87) ali so postavljeni v nasprotju s pogoji, določenimi v dovoljenju, se odstranijo. 63. člen (vpis v zemljiško knjigo) Zemljišče, ki je bilo do uveljavitve tega odloka uporabljeno za gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste, pa ni bilo vpisano v zemljiško knjigo kot družbena lastnina se vpiše v zemljiško knjigo kot javno dobro po skrajšanem postopku brez zemljiškoknjižne listine ne glede na svojo vrednost, po predhodni overjeni izjavi-dovoljenju lastnika zemljišča. 64. člen (prenehanje veljavnosti odloka) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o gospodarjenju z javnimi potmi (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 21/85). 65. člen (začetek veljavnosti odloka) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku radia Tednik Ptuj. Številka: 015-04-7199 Datum: 15. julij 1999 Župan Občine Markovci Franc KEKEC, l.r. 36. Na podlagi 16. člena Statuta občine Markovci (Uradni list RS, št. 15/99) je občinski svet občine Markovci na 9. redni seji sprejel PRAVILNIK o dodeljevanju občinskih socialnih pomoči v Občini Markovci L člen S tem pravilnikom se določajo kriteriji in postopek za dodelitev občinskih socialnih pomoči v Občini Markovci. 2. člen Do občinskih socialnih pomoči so upra- vičeni občani s stalnim prebivališčem v Občini Markovci, ki jim je zaradi trenutne materialne ogroženosti nujno potrebna pomoč občine, izkoristili pa so že vse zakonske možnosti za rešitev socialne stiske. Kriterij za dodelitev občinskih socialnih pomoči je cenzus, določen v 26. členu o socialnem varstvu, z upoštevanjem socialnih razmer upravičenca. 3. člen Občinska socialna pomoč je po tem pravilniku denarna pomoč. Denarno pomoč se dodeli praviloma enkrat letno. Pri določanju višine denarne pomoči se upoštevajo vsi dohodki in prejemki po 27. in 28. členu zakona o socialnem varstvu. 4. člen Denarna pomoč je namenjena: - nakupu šolskih potrebščin, kritju stroškov v šoli (malica ipd.); - plačilu letovanj otrok in šole v naravi osnovnošolcem; - nakupu ozimnice; - doplačilu zdravstvenih storitev, ki so nujno potrebne, pa jih ne pokriva Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije; - kritju drugih stroškov in izdatkov, za premostitev trenutne materialne ogroženosti z upoštevanjem socialnih razmer upravičenca. Izjemoma je mogoče dodeliti denarno pomoč tudi takrat, ko občan presega cenzus po 2. členu tega pravilnika (vendar ne več kot za 100 %), v primerih težje bolezni v družini oz. nesposobnosti za pridobitno delo, elementarnih nesreč. 5. člen Višina denarne pomoči je najmanj 10.000 SIT in največ do višine denarnega dodatka po 33. členu zakona o socialnem varstvu, na osebo. Denarna pomoč se praviloma izplača neposredno upravičencu, razen letovanja in šole v naravi ter v primeru, ko upravičenec ne more zagotoviti namenske porabe. Za slednje se sredstva nakažejo neposredno izvajalcu. 6. člen Denarna pomoč se lahko upravičencu dodeli v nižjem znesku, kot bi mu pripadal po tem pravilniku, ali se mu ne dodeli, če: - se ugotovi, da kljub izkazanemu nizkemu dohodku ni ogrožena socialna varnost upravičenca in družinskih članov, ker je premoženje upravičenca in družinskih članov takšno, da bi mu lahko zagotavljalo preživetje oz. dajalo dohodke; - se ugotovi, da z upravičencem živijo osebe, ki niso družinski člani po zakonu o socialnem varstvu, pa pridobivajo dohodke iz 27. člena zakona o socialnem varstvu skupaj z upravičencem. 7. člen Postopek za dodelitev občinske socialne pomoči vodi Občinska uprava Občine Markovci, na podlagi tega pravilnika. Občani vlagajo zahtevek za dodelitev občinske socialne pomoči na obrazcu "Vloga za dodelitev občinske socialne pomoči", pri občinski upravi. Vlogi so dolžni priložiti vsa potrebna dokazila o izpolnjevanju pogojev v skladu z zakonom o socialnem varstvu. Občinska uprava odloči o upravičenosti zahtevka s sklepom, na podlagi predhodnega mnenja pristojnega centra za socialno delo glede vlaga- teljevega doseganja cenzusa po 26. členu zakona o socialnem varstvu oziroma dokazil druge ustrezne institucije (npr. RKS v primeru plačila letovanja otrok) ter mnenja Odbora za družbene dejavnosti pri Občinskem svetu Občine Markovci glede socialnih razmer upravičenca. Zoper sklep občinske uprave je možna pritožba, ki jo mora občan vložiti v roku osmih dni po prejemu sklepa. O pritožbi zoper sklep občinske uprave, odloča župan Občine Markovci. 8. člen Sredstva za socialne pomoči zagotavlja občina v proračunu Občine Markovci. 9. člen Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Radia Tednik Ptuj. Številka: 414-10-55/99 Markovci, 15.07.1999 Župan Občine Markovci Franc Kekec, l.r. 37. Na podlagi 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradni list RS, št. 15/99) je Občinski svet občine Markovci na 9. redni seji, dne 15.julija sprejel PRAVILNIK o pogojih, načinu in kriterijih za pridobivanje nepovratnih sredstev namenjenih za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Markovci 1. člen S tem pravilnikom se določajo pogoji, način in kriteriji za pridobivanje nepovratnih sredstev namenjenih za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Markovci (v nadaljevanju sredstva). • 2.člen Sredstva se zagotavljajo iz občinskega proračuna in drugih virov, njihovo višino in točen namen pa določi občinski svet z odlokom o proračunu za tekoče leto. 3. člen Sredstva se lahko dodeljujejo za naslednje namene: - za samozaposlovanje, - povečanje zaposlovanja oziroma pridobitev novih delovnih mest, povezano z ustanavljanjem novih enot malega gospodarstva, - za zagotavljanje sistema kakovosti (priprava na ISO standarde ipd.), - za predstavitev programov, za sodelovanje na stalnih razstavah občine, za kritje stroškov moratorija odloga začetka odplačevanja kredita, - za izdelavo investicijskih programov, za posodobitev oziroma razširitev obstoječe proizvodnje in storitev ter sofinanciranje novih podjetniških, proizvodnih, storitvenih in izobraževalnih programov, ki jih v občini primanjkuje, - za sofinanciranje izobraževanja, sofinanciranje sodelovanja na sejmih, sofinanciranje strokovnih ekskurzij, - za subvencioniranje obrestne mere. Sredstva se dodeljujejo kot sofinanciranje za razpisane namene iz prejšnjega odstavka tega člena. Višina odobrenih sredstev praviloma ne sme presegati 50% vrednosti in- vesticije oziroma sredstev, katere je ali jih bo prosilec namenil za razpisane namene. 4. člen Sredstva lahko pridobijo fizične in pravne osebe, z registrirano dejavnostjo ter sedežem oziroma obratovalnico na območju Občine Markovci, kot tudi občani, ki so pri pristojnem upravnem organu vložili zahtevo za izdajo dovoljenja za opravljanje dejavnosti oziroma pri pristojnem sodišču priglasitev za vpis v sodni register in predložili vse predpisane dokumente za ustanovitev. 5. člen Sredstva se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi župan Občine Markovci v sredstvih javnega obveščanja in mora vsebovati: - namene za katere se dodeljujejo sredstva javnega razpisa, - višino razpisanih sredstev, opredelitev upravičencev za pridobivanje sredstev za razvoj, - rok za prijavo na javni razpis, ki ne sme biti krajši od 30 dni od dneva objave in naslov na katerega se vložijo prošnje, - pogoje pod katerimi se dodeljujejo sredstva, - navedbo dokumentacije, ki jo mora prosilec priložiti k zahtevku. 6. člen Prijava na javni razpis mora poleg osnovnih podatkov (navedba prosilca, višina zaprošenih sredstev, namen pridobivanja sredstev) vsebovati: - dokazilo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dejavnosti, za prosilce iz 4. člena tega pravilnika, - predračun oziroma račun za nakup ali posodobitev opreme in prostorov, - predračun za projekte, ko gre za obsežno novo dejavnost, - investicijski program, - dokazilo o opravljenem izobraževanju, sodelovanju na sejmih, o udeležbi na strokovnih ekskurzijah ter dokazilo o višini vloženih lastnih sredstev za ta namen, v tekočem proračunskem letu. 7. člen Prijave na razpis bo obravnavala ter pripravila predlog za odobritev sredstev posebna komisija sestavljena iz treh članov, ki jo imenuje Občinski svet Občine Markovci na predlog župana. 8. člen Namensko porabo pridobljenih sredstev spremljajo in preverjajo pristojni organi Občine Markovci. V primeru nenamenske porabe sredstev je prejemnik sredstev dolžan vrniti sredstva z zakonitimi zamudnimi obrestmi. 9. člen Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Radia Tednik Ptuj. Številka: 414-10-54199 Datum: 15. julij 1999 Župan Občine Markovci Franc Kekec, l.r. 38. Na podlagi 3. in 9. člena Zakona o športu (Uradni 1. RS, št. 22/98) in 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradni list RS št. 15/99) je Občinski svet Občine Markovci na 9. redni seji, dne 15. julija 1999, sprejel PRAVILIK o vrednotenju športnih programov v Občini Markovci 1. člen Predmet tega pravilnika je delitev sredstev, ki jih zagotavlja Občina Markovci za uresničevanje javnega interesa na področju športa. 2. člen S tem pravilnikom se določajo pogoji, merila in postopek za vrednotenje športnih programov in razdelitev sredstev namenjenih za sofinanciranje programov športa, ki so v javnem interesu Občine Markovci. 3. člen Pravico do sofinanciranja športnih programov imajo nosilci in izvajalci športne dejavnosti, ki izpolnjujejo naslednje pogoje: - da imajo sedež v občini, - da imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za uresničitev načrtovanih športnih aktivnosti, - da imajo urejeno evidenco o članstvu, - da izvajajo organizirano redno dejavnost, za katero so registrirani, najmanj 30 tednov v letu. 4. člen Izvajalci letnih programov športa so: - športna društva, ki imajo urejeno evidenco o članstvu in plačani članarini, - zveza športnih društev, - zavodi, gospodarske družbe, zasebniki in druge organizacije registrirane za opravljanje dejavnosti v športu, - zavodi s področja vzgoje in izobraževanja. Športna društva in njihova združenja imajo pod enakimi pogoji prednost pri izvajanju letnega programa športa. 5. člen Za uresničevanje javnega interesa v športu se zagotavljajo proračunska sredstva občine za naslednje vsebine: • interesna dejavnost v zavodih s področja vzgoje in izobraževanja, ki ni predmet redne športne vzgoje, • šport v društvih: - šport mladih redna splošna vadba, - šport mladih šport za dosežek (selektivni šport), - športno rekreativna dejavnost odraslih, - kakovostni šport, - vrhunski šport, • šolanje in izpopolnjevanje strokovnih kadrov, • športne prireditve, • priznanja športnikom in športnim delavcem, • vzdrževanje športnih objektov, 6. člen Vrednost sofinanciranja športnih programov je odvisna od vsakoletnih razpoložljivih sredstev v občinskem proračunu za področje športne dejavnosti. 7. člen Na podlagi vsakoletnega javnega razpisa, ki ga objavi župan občine, praviloma v me- seču novembru, posebna Komisija za šport, ki jo imenuje župan, zbere, obdela in pripravi predlog izbora letnih programov športa in predlog delitve razpoložljivih proračunskih sredstev za šport. 8. člen Župan sklene pogodbo z izvajalci športnih programov. V pogodbi se opredeli vsebina in obseg programa, čas realizacije programa, pričakovani dosežki, obseg sredstev, ki se zagotavljajo iz občinskega proračuna, nameni in način nadzora nad porabo sredstev ter druge medsebojne pravice in obveznosti. Izvajalci morajo po opravljenih nalogah predložiti dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti, če izvajalci ne izpolnijo obveznosti določenih s pogodbo, se jim za ta del programa ukinejo finančna sredstva. 9. člen Pogodbe z izvajalci se sklepajo, ko je sprejet proračun, za leto financiranja izvajalcev. 10. člen Merila za sofinanciranje športnih programov, ki jih sprejme občinski svet, so sestavni del tega pravilnika. 11. člen Dosedanji sistem financiranja športnih programov velja do zaključka prvega javnega razpisa iz 7. člena tega pravilnika. 12. člen Spremembe in dopolnitev tega pravilnika, kot tudi spremembe in dopolnitve meril, ki so sestavni del pravilnika, se uveljavljajo po enakem postopku, kot velja za njihov sprejem. 13. člen Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Radia Tednik Ptuj. Številka: 65-1/99 Datum: 15.7.1999 Župan občine Markovci Franc KEKEC, l.r. 39. Na podlagi 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradni list RS št. 15/99) in 62. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Markovci (Uradni list RS št. 21/99), je Občinski svet Občine Markovci na 9. redni seji, dne 15. julija 1999 sprejel naslednji SKLEP o imenovanju članov Komisije za kabelsko televizijo 1. V Komisijo za kabelsko televizijo, ki deluje v okviru Odbora za finance in gospodarjenje s premoženjem Občine Markovci, se imenujejo naslednji člani: 1. Branko KODRIČ, Zabovci 43/b, Markovci 2. Janez MAJER, Bukovci 99, Markovci 3. Stanko HORVAT, Stojnci 96, Markovci 4. Janko PETROVIČ, Nova vas 55, Markovci 5. Darko MEZNARIČ, Zabovci 44, Markovci Glede priprave programskega dela Ca TV, se v komisijo imenujejo še naslednji trije členi: 6. Franc RIHTARIČ, Stojnci 30, Markovci 7. Marta ROŽANC, Stojnci 49, Markovci 8. Franc TOPLAK, Strelci 5/a, Markovci. 2. Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem vestniku Radia Tednik Ptuj. Številka: 015-04-8/99 Datum: 15.7.1999 Župan Občine Markovci Franc Kekec, l.r. 40. Na podlagi 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradni list RS št. 15/99) in 62. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Markovci (Uradni list RS št. 21/99), je Občinski svet Občine Markovci na 9. redni seji, dne 15. julija 1999, sprejel naslednji SKLEP o imenovanju članov Komisije za upravljanje s pokopališčem I. V komisijo za upravljanje s pokopališčem, ki deluje v okviru Odbora za finance in gospodarjenje s premoženjem občine Markovci, se imenujejo naslednji člani: 1. Stanislav KOROŠEC, Markovci 8/a, Markovci 2. Franc MEGLIČ, Prvenci 6, Markovci 3. Vekoslav MAR, Strelci 13/a, Markovci II. Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem vestniku Radia Tednik Ptuj. Številka: 015-04-9/99 Datum: 15.7.1999 Župan Občine Markovci Franc Kekec, l.r. 41. Na podlagi 16. in 39. člena Statuta Občine Markovci (Uradni 1. RS, št. 15/99), je Občinski svet Občine Markovci, na 9. redni seji, dne 15. julija 1999, sprejel SKLEP o razrešitvi in imenovanju člana Nadzornega odbora Občine Markovci L Marjan Strelec se razreši funkcije člana Nadzornega odbora Občine Markovci. II. V Nadzorni odbor Občine Markovci se imenuje novi član nadzornega odbora: Ljudmila LIPONIK, stanujoča Markovci 23/a, tako, da deluje nadzorni odbor v naslednji sestavi: 1. Peter Kovačič, Prvenci 16/a, Markovci 2. Franc Rožanc, Stojnci 49, Markovci 3. Iztok Kostanjevec, Sobetinci 38, Markovci 4. Mirko Prelog, Sobetinci 16/a, Markovci 5. Ljudmila LIPONIK, Markovci 23/a, Markovci m. Predsednika nadzornega odbora izvoli nadzorni odbor izmed svojih članov nadzornega odbora. IV. Mandatna doba izvoljenih članov nadzornega odbora traja dokler traja mandat sedanjega sveta Občinskega sveta Občine Markovci. V. Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem vestniku Radia Tednik Ptuj. Številka: 062-04-1/99 Datum: 15.7.1999 Župan Občine Markovci Franc Kekec, l.r. 42. Na podlagi 10. člena Zakona o Skladu RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti (Uradni 1. RS, št. 12/96) in 16. člena Statuta Občine Markovci (Uradni list RS št. 15/99) je Občinski svet Občine Markovci na 9. redni seji, dne 15. julija 1999 sprejel naslednji SKLEP o imenovanju člana Sveta območne izpostave Sklada RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti Ptuj 1. KOLARIČ Franc, stanujoč Markovci 33/b, Markovci, se imenuje za predstavnika Občine Markovci v Svet območne izpostave Sklada RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti Ptuj. 2. Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem vestniku Radia Tednik Ptuj. Številka: 67-1/99 Datum: 15.7.1999 Župan Občine Markovci Franc Kekec, l.r. “..............""““V II 8605/35,1999 199903411,8 COBISS O