672 Razne stvari. in kača je prav jasno začrtana. K ve-Čemu bi kdo še ugovarja), da te podobe ne predstavljajo kake resnične do-godbe, ampak da so le izumek babilonske fantazije. A temu je že J. Smith za vekomaj sapo zaprl pišoč: Nun ist es Thatsache, dass keine der Figuren auf diesen alten Bildvverken reines Phan-tasiebild ist, sondern dass es wirkliche oder vermeintliche Ereignisse und Iegendarische Gestalten sind. welche hier zur Darstellung kommen. Dessbalb erhebt obige Abbildung es iiber allen Zweifel, dass eine der Genesis ganz ahnliche Form der Siindenfallerzah-lung schon uralters in Babvlonien be-kannt war.l5) ') George Smith's Chaldaisehe Genesis str. 87. Razne stvari. Naše slike. Kovač in smrt. Znameniti češki umetnik Ladislav Novak je letos razstavil v praškem Rudolfinumu ciklus velikih kartonov, ki predstavljajo narodno pripovedko o smrti in kovaču. Ta pripovedka je tudi med našim narodom (pač v različnih oblikah1) znana. Globoka poezija in modrost je v tej priprosti pripovedki. Jar. Vrchlicky, češki pesnik, je porabil to snov za poseben pesmotvor: ,,Kovaf Ivan". Tudi naš umetnik se je oziral prav na Vrchlickega kompozicijo. Smrt je prišla po kovača, a on jo je premagal in zvezano obesil na hruško. Zdelo se je, da je storil ljudem veliko dobroto. A polagoma se je prepričal, da le ni tako. Prišle so nad ljudi, ki so se neizmerno namnožili, hude nadloge: dolgčas, bolezni, lakota. Naposled je kovač rad oprostil zvezano smrt in prvega ponudil samega sebe njej za žrtev. Kako umno je ta pripovedka vpodob-ljena v naših slikah, vidi pozorni opazovalec. Za danes omenjamo samo to, da na str. 656 umetnik vidno kaže, kako kovač beseduje (v svoji nespameti) z najvišjo Modrostjo, ne hote se dati prepričati, da je smrt potrebna za naše sedanje zemsko bivanje. Morda več prihodnjič. l) Prijatelje vljudno prosimo, da bi nam sporočili, kako tu in kako tam pripovedujejo dogodbe kovačeve s smrtjo. Kovač se uda smrti. (Ciklus risb Ladislava Novaka: Kovač in smrt.