Študijska srečanja, posvečena formativnemu preverjanju/ spremljanju 20. in 21. avgusta so potekala srednješolska učiteljska študijska srečanja. Njihova osrednja tematika je bila formativno preverjanje/ spremljanje. geografi so se sestali v Naklem. o ktobrska in novembrska osnovnošolska srečanja je bilo treba združevati ali povezovati z drugimi predmeti. Nosilna tema je bila enaka kot pri srednješolcih. srečanja so ponekod obogatili s terenskim delom ali predavanjem. gorenjski učitelji geografije so spoznavali, kako je možno oblikovati učenčeve sposobnosti za terensko raziskovanje na učni poti ob k okri med Hotemažami in v isokim. o biskali so tudi muzej kruha. Na k rasu pa so dodali zanimivo predavanje bruna volpija Lisjaka, ki je razgrnil geografske, zgodovinske, etnografske in politične razsežnosti slovenskega morja ter okrcal slovensko politiko, ker ne doume pomena morja kot odskočne deske za gospodarski razvoj. v zahodni s loveniji so učitelji prejeli tudi zemljevide založbe t erra, ki jih je podaril mag. slavko brinovec. Ilešičevi in Melikovi dnevi v Kopru v k opru je 25. in 26. septembra 2015 potekalo srečanje geografov, ki so ga pripravili zveza geografov slovenije, f akulteta za humanistične študije k oper, filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani in filozofska fakulteta Univerze v mariboru. v dveh dneh se je zvrstilo 30 referatov, delavnic, plakatnih predstavitev, terenskih vaj in obiskov, ki učiteljem lahko pomagajo pri uresničevanju ciljev učnih načrtov in katalogov geografije. rdeča nit izobraževanja je bila pouk geografije za otroke s posebnimi potrebami. v seminarski delavnici so udeleženci s svojimi mobilnimi napravami naredili tudi zemljevid preprek za gibalno ovirane za osrednji in jugozahodni del k opra. Društvo učiteljev geografije slovenije je podelilo priznanja učiteljem geografije, ki so s svojim delom še posebej prispevali k ugledu in dosežkom šolske geografije. pohvale so prejeli: k omisija za hidrogeografijo pri zgs , Državna predmetna komisija za Npz za geografijo, revija geografski obzornik, matej šiško (oš o točec) in t atjana pahor (oš Dornberk). medvedova priznanja so prejeli: t atjana k ikec, igor š eruga (gimnazija ptuj), a lenka v irant (šC r ogaška slatina), Danijel Lilek (z avod rs za šolstvo), t anja plohl (oš b orovnica), a ndreja Dover (gimnazija b ežigrad) in j asna Dobaj (oš s tarše). j esenkovo priznanje je prejela k atarina bola zupančič (gimnazija in ekonomska srednja šola t rbovlje). k ocenova priznanja – najvišje priznanje DUgs – so prejeli: k atarina k alan (upokojena učiteljica na oš s taneta Žagarja k ranj), j elka Weldt (oš r udolfa maistra šentilj), t omaž o ršič (oš v odmat) in metka špes (filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani). Tatjana Resnik Planinc, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta Novosti geografske stroke in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami (Ilešičevi in Melikovi dnevi 2015) k oper, slovenija, 25. in 26. september 2015 v organizaciji oddelkov za geografijo filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, f akultete za humanistične študije Univerze na primorskem in filozofske fakultete Univerze v m ariboru, geografskega inštituta a ntona melika zrC sazU, zveze geografov s lovenije ter osnovne šole k oper so 25. in 26. septembra 2015 v k opru prvič skupaj potekali ilešičevi in melikovi dnevi, na katerih so bile znanstvene in strokovne vsebine združene pod skupnim naslovom »Novosti geografske stroke in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami«. č eprav so bili v preteklosti ilešičevi dnevi v večji meri namenjeni osnovnošolskemu in srednješolskemu geografskemu izobraževanju, melikovi dnevi pa novostim geografskega znanstvenega in strokovnega dela, smo se tokrat odločili za skupno organizacijo v veliki meri tudi zaradi v zadnjih letih slabe udeležbe geografov na različnih geografskih srečanjih, dogodkih, dnevih in zborovanjih. t okrat je bil odziv strokovne geografske javnosti boljši kot v preteklih letih, saj se je ilešičevih in melikovih dnevov udeležilo 93 geografov, sodelovalo pa je 29 predavateljev in predavateljic tako geografske kot drugih strok. izvedenih je bilo dvaindvajset predavanj, dve delavnici ter vodeni ogled bodisi Luke k oper bodisi mesta k oper. prvi dan srečanja se je začel s pozdravnimi govori dekanje f akultete za humanistične študije irene Lazar, predsednika zveze geografov s lovenije stanka pelca ter predsednice organizacijskega odbora t atjane r esnik planinc v prostorih f akultete za humanistične študije ter se zaključil s slavnostno podelitvijo priznanj zveze geografov slovenije in Društva učiteljev geografije na osnovni šoli k oper. osnovna šola k oper je bila naša gostiteljica od prvega popoldneva naprej pa vse do zaključka naslednji dan. 6 GeoGrafija v šoli | 1/2016 aktualno t eme, vezane na osebe s posebnimi potrebami, so se nanašale na inkluzijo oseb s posebnimi potrebami v redni del šolskega sistema ter naloge učiteljev geografije v inkluzivni šoli. pozornost je bila namenjena tudi mnenjem učiteljev o delu z učenci s posebnimi potrebami, osebami s posebnimi potrebami v procesu geografskega izobraževanja pri razrednem pouku ter s slepimi in slabovidnimi učenci v inkluzivni šoli in pri pouku geografije. Na delavnicah so bili predstavljeni primer šole v oblaku na temo »s svojim pametnim telefonom prispevam k spletnemu zemljevidu ovir za invalide v starem mestnem jedru k opra« ter konkretni primeri uvida v svet slepih in slabovidnih, vključno z njihovim dojemanjem geografskih učil. s področja znanstvenih in strokovnih novosti so predavatelji in predavateljice spregovorili o proučevanju geografskih vidikov zadnje finančno-gospodarske krize, socialno- in političnogeografskih posledicah gospodarske krize v sloveniji v primerjalni perspektivi, spoznavanju socialne zgradbe mesta, geografiji neenakosti na primeru starejših na podeželju, scenariju konfliktov interesov na podeželju občine izola s pomočjo agentnega modela, dinamiki spreminjanja rečnega toka »mejne reke« ter naravnogeografskih in geopolitičnih posledicah, problemu poimenovanja regij slovenije in njihovi uporabi v učnem procesu, okoljskih spremembah in obetih za vode v slovenski istri, estetiki pokrajinskih oblik v slovenski istri, trajnostnem načrtovanju prometne rabe v slovenskih mestih, izobraževalnem potencialu vrednotenja geodiverzitete, spletni kartografski aplikaciji za diseminacijo geoprostorskih statističnih podatkov stage , proučevanju znižane meje sneženja na primeru doline planice in doline v okolici r ateč, gradientih količine padavin v alpskih dolinah, zasebnih lastnikih majhnih gozdnih posesti ter lokacijskih dejavnikih družbe znanja z vidika časovne in prostorske implikacije. prispevki z ilešičevih in melikovih dnevov 2015 bodo objavljeni v Delih, znanstveni reviji oddelka za geografijo ff UL, ter v geografiji v šoli. k ljub številčnejši udeležbi, kot smo ji bili priča na podobnih srečanjih v preteklih letih, smo med udeleženci še vedno pogrešali večjo udeležbo učiteljev in učiteljic geografije. z ato ponavljamo stavek, zapisan ob 17. ilešičevih dnevih leta 2012, da upamo, da je vzrok slabe udeležbe predvsem izjemno pereče stanje na področju izobraževanja in ne pomanjkanje potrebe po strokovnem spopolnjevanju in druženju s stanovskimi kolegi in kolegicami. o rganizatorji smo se in se bomo tudi v prihodnje trudili zadostiti kriterijem kakovosti, kot so aktualnost izbranih tematik, kakovostni predavatelji in predavateljice, uporaba različnih pristopov, oblik in metod dela ter predstavitev številnih možnosti vključevanja vsebin srečanja v pouk geografije tako v osnovnih kot srednjih šolah. č eprav verjetno ne moremo pričakovati, da se bodo vrnili »dobri stari časi« izpred dvajsetih let, pa vseeno upamo, da se bo udeležba na znanstvenih in strokovnih srečanjih začela izboljševati. Slika 1: ilešičevi in Melikovi dnevi 2015. Foto: Blaž Repe. Sliki 2 in 3: Vživimo se v svet slepih in slabovidnih. Foto: Blaž Repe. 7 GeoGrafija v šoli | 1/2016 aktualno