Kdor zaničuje se sam, podlaga je tujčevi peti.' ^ (Kako si naši čitaielji razlagajo naša gesla?) Na izreke, citate in gesla, ki jih naj-idete v zaglavju ,,Narodne Sloge" smo ctobiii nekaj seslavkov, od katerih pri-jobčujemo po vrsti najboljše. P 1. ,,Kdor zaničuje $e sam, pod* laga je tujčevi peti." ' Uatelj A. M, pravi kratko in jedr-nato:. Ta rek jc vrgel v svet domoljuben pesnik v času, ko je objestni tujec, iz-rabljajoč meliko slovensko miselnost /a* •sejal med naše sicer dobro -ijudstvo strup narodne mlačnosti, ki je rodila odpadnike (renegate). ¦f-o žalostno stoletje je Isicer za na-mi, ali pokoljenja onih; ki so zaničeva-li sebe, so dobesedno postali — po pesnikovi besedi ,,podlaga tujčevi peti." Oholi tujec nas je teptal po mili vo!ji in tp radi n a š e 1 a s t n e kr i v d e. Na-si predniki so postali podlaga tujčevi peti in suženjska miselnost je tudi nam prešla v meso m kri. Se danes;" v~frobf velike narodne svobode čutimo zlo te tfedščine v sledečih pojavih: 1. Ako sedi pri eni mizi napr. 20 Slovencev, med njimi pa sanio eden Nemec ali pa celo nemškutar, se bode vseh 20 Slovencev mučilo, da —« Švabčarijo... In kako neusmiljeno lo-tnijo ,,nemŠčino", da se Bogu smiii in foudiču gabi! Posledica je, da se čuti tu-jec na naši zemlji gospodarja situaci-tje y razmerfu 1 :20 ! — Ker sino morda siehote zatajili Ijubo materinsko be-sedo, blagozvočno slovenščino, zato še ni upravičena obsodba, dasmo vsl ša-lobarde... A maščevanje neizprosne zgtodovine je veliko in — dosledno! — 2. Ravno Germani, ki so p r v i ugo tovili mehkobo našega hlapčevskega) značaja so nadeli našim j)redinikora, njih &-osedom ime — ,,Sklaven", kar je isto ^vetiro z imfenom —-sužnji. In res smo bili — razun v par razdobjih, ko so nam vladali čednostni knezi — pravi sužnji. Iz tega naziva so skovali Joziroma je skova-1 čas) ime ,,Sla-wen," kar znači Slovane. — 3. Prav žalostno prispodobo najde* mo pri — laškem sosedu. Naši ljudje so se imenovali ,fSchjavi". Odkod je to ime, je pač na dlani. Naši mili primorski rojaki, ki so dali slovenski kulturi dovolj apostolov, imajo kakor vsaka njiva tudi mnogo Ijulike med — pšenico ... In ka-ko zazebe iz rodne grude pregnanega Slovenca, ko sliši ja\mo na svetih tleh Bvojih bčetov — tujp laško govorico!... Čemu treba ognjevitih shodov, pla-menečih knjig, domoljubnih pesmi, ako prva jedinica države — družina — ne spostuje mile materine govorice? ! Zakaj sami $ebe zaničujera'o? 4. In veste, kdo §e samega sebe za-ničuje? — Tisti, ki svoje telo z ilkoho-lorn instrastmi otriije tako, da postane nezmožen, braniti največje svetinjc ro-* dne gnide! — 5. vSebe zaničuje nadaije tisti brez-vestnež, ki ne ve, cfa ima naša zemlja vsega ne-le dovolj, ampak v izobilju. Pomanjkanjc narodne zavesti je tisti smrtni greli, ki je eden temeljnih vzro-kov gospodarske krize. I O tcrn pa več v posebnem sestavku,. pa celo v ljudski igri, ker vsak greh za* iiteva pokoro. — (Opomba Uredništva. Razla4 go dragih rekov bomo prinesli po vrsl^ v kolikor bo to skromni obseg Hsta dof puščal. — l