Zgodnja cerkven list. Danica izhaja vsak petek na celi poli, in velj& po pošti za celo leto 4 gld. 60 kr., za pol leta t gld. 40 kr., za četert leta 1 gld. 30 kr. V tiskarnici sprejemana za leto 4 gold., za pol leta 2 gld., za eetert leta 1 gi; ako zadene na ta dan praznik, izide Danica dan poprej. List 9. Tečaj XXXI. V Ljubljani 1. sušca 1878. X s 'V I i i p i i l t * Papež Leon XIII. V Rimu so bili 20. svečana dopoldne kardinal Pecci izvoljeni novi papež s 44 glasovi (izmed 61). To se je zgodilo pri tretjem glasovanji. Ravno tisti dan cb 1 in 15 minut, so bili slovesno oklicani in sprejeli so ime Leon XIII. Papež sami ao o i;,15 popoldne z lože v notranji cerkvi pervikrat dali apostoljski blago-lov. Bilo je boje takrat na št.-peterskem tergu do 60.000 in v št.-peterski cerkvi kacih 20.0<>0 liudi pričujočih. Papežev s tim imenom je bilo tedaj že 12 poprej in 4 izmed njih so svetniki. Posebno sloveč je Leon I ali Veliki, ki je Atila zavernil, da ni Rima pokončal. Eden vzrokov utegne biti tutfi ta, ker so bili izvoljeni 20. svečana, v god sv. Leona, škofa v Katani, ki je bii sloveč s čednostmi in čudeži, kakor pravi rimski martirologij. Po oklicu novega papeža bo zvonili celo uro po vsih rimskih cerkvah; 22. (v petek) je bila zahvalna pesem; od 22. do 24. pa tridnev-nica v zahvalo. Vediti je, da nad velikimi vrati, ki derže v cerkev sv. Petra, je velika dvorana, kakor bi rekel nekak kor, s kterega je eno po-molje (balkon) na zunanji siloviti prostor pred št.-petersko cerkvijo, kakor tudi drugo pomolje v znotranji velikanske cerkve. Ob Časih, ko je bila Cerkev svobodna, so novi papež dajali bla goslov z zunanjega pomolja nezmerni množici po šenpeterakem tergu; sedaj pa, ko je Cerkev v sužnjosti, se take velikanske slovesnosti opu-šajo in dali so novi papež sv. blagoslov le znotraj. To ob enem spričuje, da novi papež so čisto edini z t Pijem IX, iu naznanovanje liberalnih časnikov o strankah „nespravljivih" in „zmčrnih" med kardinali so prazne in neumne čenče. Znamenita je splošna zadovoljnost z novim papežem. Liberalci ao toliko let želeli in napovedovali amert Pija IX. Kdo vč, kaj vae so si potlej upali doseči? Mislili so mnogi, da zdaj se bo razdjala skala sv. Petra, ali da pride saj taki papež, ki bo z njimi več ali manj v rog trobil, njih krivice hvalil itd. mnogi dobri katoličani so ae bali, če Pij IX oči zatianejo, da volitev naslednika utegne priklicati novih napadov na edinost av. Cerkve, razkolatva, krivoverrstva, preganjanja. Mari bor^ki mil. knez iu Škot to v svojem rovem pastirskem iistu iz ekujejo ter 'jz. Iz Ter8ta, 24. sveč. Upanje, ktero sem v zadnjem sporočilu izrekel, da bodemo namreč še med tednom dobili veselo vest, da Cerkev zopet ima svojega poglavarja, namestnika Kristusovega na zemlji, se je vresni-čilo, kar je znano. Kakor so se skorej skoz dva tedna, zdaj v eni zdaj v drugi fari naše škofije slišali žalostni glasovi zvonov in se pevale žalostnice po rajnem Piju; tako danes po celi škofiji odmeva vc3?lo zvonenje ter ae Bogu čast in hvala daje, ker je svoji Cerkvi tako hitro podelil, kar je prosila, namreč glavarja, ki bode vnet za blagor vesoljnega keršanstva. V Terstu je bilo danes ob 10 v atolni cerkvi veliko zahvalno opravilo, p-ntificirali so škof, vdeležile ao se te službe Božje civilne in vojaške oblasti prav obilno, mestno svetovalatvo z županom, vai stanovi ter-žaški in prav velika množica ljudstva tako, da je bil še tudi obširni prostor pred veliko cerkvijo ves natlačen, akoravno ae je tudi v drugih farnih cerkvah danes opravljala dopoldne dotična zahvalna alužba Božja. Pri Te-Deum-u so topovi z grada zagermeli in poveličaii slovesnost. IZ Tersta. (Pastirski list in mal" sem> fiše.) Ttr-žaško koperski mil. gosp. škof v svojem postnem pastirskem listu spričujejo potrebo sv. vere in duhovstva, kažejo, kako silovito leto za letom huje duhovnov manjka in naznanjajo namen: napraviti malo sen.euiše, kakor n. pr. je v Ljubljani Alojzijev.še. Ta inisel je neizreč« n » lepa in dobra! Bog daj. da bi &e tako inalo semen še pričelo, ue kmalo, ampak precej iu brez odloga. Zastran denara je komaj kak dvom. Pristavimo i.a,, da tudi v Brikanu na Tirolskem ae ;e nedavno pričelo zbirati za enako malo sameniše in menim, da ae Be zbira. Milgosp. škof proti kcncu postnega pastirakega liata tako-le pišejo: »Vera", po besedah sv. Pavla, ,,pride is poslušanja, poslušanje pa po besedi b žji ' (K m. 10), ki se oznanuje. Očitno ie tedaj, da ao nam duhovni potrebni po božji zapovedi, da sc zderži iu napreduje vera. Ali pri nas je v vinogradu Gospodovem čedalje manj de- lavcev. Za našo škofijo je treba, da bi biio v semenišču eno ieto z drugim najmanj 50 bogoslovcev; toda namesto 50 bilo jih je leta 1873 samo 20, leta 1874 le 18, leta 1875 le 13, leta 1876 samo 11, lani 9 in letos le 7, tedaj jih je to leto 43 premalo. Iz tega se vidi, da je vsako leto gorje (slabeje), in ako gremo s tim potom naprej, imeli bomo le sem ter tje po enega ali druzega, kajti tudi smert nam duhovne pobira, nekteri onemogli pa se podajo v pokoj. Lani jih je umerlo 13, v pokoj se jih je podalo 8, eden je svojevoljno zapustil duhovsko službo, mlade pa za pastirstvo dobili smo le tri. To je gotovo prav žalostno za vsacega, ki zares ljubi svojo vero. Da je :o tako, je mnogo vzrokov in med njimi naj manjši ni ta, da imajo duhovni pastirji premajhno plačo. Po tem, ko se je miadeneč naj manj 16 let po šolah učil, dobi za plačo 210 gld. in kar mu kdo milo-šine za sv. maše d&, ktera je pa vedno redkeji, ker se siromaštvo med ljudstvom čedalje bolj širi. Mestna mladina si išče dobička po drugih stanovih, revni kmeti pa nimajo s čim izderževati sinov po šolah. Ako mla deneč zverši latinske šole, preden ima leta za vojaštvo, in stopi v semenišče, je vojaštva prost, ako pa je stopil v dvajseto leto preden je skončal gimnazij, mora v voj-ništvo, akoravno ima živo željo posvetiti se duhovskemu stanu. Kavno tega se mnogi kmetje bojč, in zavolj tega in zavolj premajhne plače duhovnov ne marajo pošiljati sinov v šole, da bi jim duhovni postali. A ona pešica, ki jih še gre v latinske šole, se daleč od skerbnih oči svojih staršev lahko pokvari v nevarnostih in skušnjavah, kterih je vsake verste po mestih. Kavno zato imajo druge škofije zraven semenišča za bogoslovce še malo semenišče ali zavod za mladenče latinskih šol, kjer dobivajo živež in drugega potrebnega za manjše stroške, se učijo skupaj brez časa tratiti in brez nevarnosti za svojo nedolžnost, pod vodstvom previdnih in ljubezni polnih predstojnikov. Ako se ne utemelji tudi v naši škofiji tako semenišče, in ako se ne odpravijo druge zapreke, zares nam bodo cerkve ostale puste in brez božje službe, mladina v šolah brez keršanskega nauka in vtrno ljudstvo brez pomoči in t dažbe v svojih duhovnih potrebah. V Terstu radodarni mestnjani na svoje troške zidajo šole za tergovino, za znanstva in petje, vatanov-Ijajo se štipendije dijakom vsake verste na pomoč, na tisuče in stotisuče se zapisuje siroroašnici, bolnišnici in drugim dobrodelnim zavodom. Vse to je prav lepo in hvalevredno; ali večna Kesnica govori: ..Človek ne živi samo od kruha" (Mat. 4) — ne od zadovoljenja le telesnih potreb; tudi pobožnost je potrebna, ne le za večno, ampak tudi za časno življenje (1. Tim. 4). Ako bodo pri nas mnoge cerkve zapuščene in brez službe božje zavolj pomanjkanja duhovnikov, ako se po cerkvah in po šolah ne bode več v imenu vsegamogočnega Boga oznanoval nauk: „Spostuj očeta in mater, ne ubijaj, ne kradi" itd., ali morebiti rea kdo misli, da bedo takrat boljši časi, da bode manj siromakov in hudonežev. Do zdaj še nikdo ni poznal naroda, ki bi brez vere in bogočastja napredoval v dobrem. Za tega del, ako ta moj pastirski list pride v roko komu, kterega je Bog obilno obdaril s posvetnim blagom, naj si k sercu vzame moje besede in naj, po izgledu drugih škofij, priskoči na pomoč svojemu duhovnemu glavarju v tolikih potrebah in stiskah. Cerkve, pobožnost v njih in skrivnosti: vse to in drugo ni zapovedano le za nas duhovne, ampak za božjo čast in dušno korist vsih vernih, ki so združeni s svojimi duhovniki: „Eoo telo v Kristusu, slehern pa smo eden druzega udje" (Rim. 12). Cez vse to pa se spominjajmo pogosto v svojih molitvah te silne nevolje, ter prosimo Boga, da nam po svoji neizmerni modrosti in dobroti odpre kaki pot, po kterem bi zadobiti mogli za svojo potrebo z Njegovim duhom napolnjenih in vernih duhovnih pastirjev. V Gorici, 18. sveč. Žalostna novica o smerti sv. Očeta Pija IX se je po našem prijaznem mestu silno naglo razširila, škoda res, da tudi kmalo poterdila. Ravno tako naglo se je pa tudi mislilo na to, kako naj se na najbolj dostojen način obhajajo cerkvene žalne slovesnosti za dušo tolikega Pija. Prevzvišeni knez-nad-škof so izdali posebno okrožnico, v kteri je določeno, naj po vsih cerkvah tri dni zvoni zjutraj, opoldne in zveččr po pol ure z vsemi zvonovi, v vsaki duhovniji naj bo slovesna černa maša, za mesto pa je bilo določeno, da začne v sredo zvečer zvoniti, trikrati v Četer-tek, petek in v soboto zjutraj in opoldne. Stolna cerkev se je v naglici oblekla v žalno oblačilo. Vsa je bila černo prekrita in na sredi se je vzdigoval velikanski mertvaški oder. Za četertek, petek in soboto je bilo odločeno, da bo maša ob 10, v soboto pa po maši mertvaški govor. Pervi dan je imel veliko mašo monB. Budal, dekan kapiteljski, drugi dan prošt bar. Codelli in v soboto prevzv. nadškof pontifikalno maso, po maši pa je P. BankiČ na prižnici bral življenjepis umerlega papeža. Molitve pri mertvaškem odru so opravljali po verati prošt, stolni dekan, bogoslovni kanonik, peniten-cijar in naposled nadškof. Teh slovesnost se je vdeležilo silno veliko ljudstva iz vsih stanov, posebno v soboto pri pontifikalni maši, kjer so bili vsi vradi in vojaščina v obilnem številu zastopani. V četertek je imela v ta namen mašo dekliška vadnica in pripravljavnica v cerkvi sv. Ivana, gimnazijska mladina je bila v petek, realka pa v soboto v stolni cerkvi. Po drugih farnih cerkvah se je v mestu opravljalo enako duhovno opravilo v soboto, po nekterih v ponedeljek, povsod slovesno, kolikor je bilo mogoče. Kolikor slišim, so tudi po deželi delali velike priprave za cerkveno slovesnost. Iz vsega pa sledi, kako zelč je ganila smert velikega Pija vse verne, duhovne in neduhovne, kako zelo so ga ljubili in si prizadevali mu še zadnjo čast skazati. Pij IX je sicer umeri, njegov duh pa, ki je poživljal in vterjeval katoliško zavest, ostane neumerljiv. Razgled po »vetu. Rimsko. Sveti Oče so sprejeli francoske romarje, ki so prišli molit na grob Pija IX in poklonit se njihovemu nasledniku. Tudi so papež sprejeli poslance iz Parskega, Brazilije, Belgije, Bolivije in Kostarike (v Ameriki), pa iz Monaka. — Po vsih rimskih cerkvah se je pela zahvalna pesem pričo obilnega ljudstva. V Vatikanu je bila množica neštevilna. — Vse brezglavne in smešne pravljice o novem papežu so zlagane. Naj se ne verjame nič frajmavrarskim in sovražljivim časnikom; lažnjivi gobci so merili in merijo z vsim svojim počenjanjem na to, da bi škodovali Kristusovi sv. Cerkvi, njih černa duša ne miruje, dokler ne pride v kremplje satanu, kteremu z vsimi močmi služi. RadeČk&HtVO V Rimu. V Rimu in drugod serudeč-karji zopet hudo repenčijo zoper sv. Cerkev. V Rimu so prekucuhi iz vsih dežel imeli shod, v kterem so protestirali zoper Crispievo — kakor pravijo — hlapčevsko politiko do Vatikana in hočejo sklicati tabor, kteri bi oporekal zoper tiste ,,laške zagotovila", dane v prid av. Očeta. Te zagotovila so že same take, kakor bi n. pr. prišel tujec, bi kmetu uzel kmetijo in vse posestvo, samo to bi mu milosti zagotovil", da bo smel v enem stanovanji ostati, svoje otroke v obiskovanje spre- jemati itd., pa, da ga nihče ne bo smel ubiti itd.; zabavljati pa njemu in zasramovati njegovo vero, kar je komu drago. Sploh dopustijo zsgotovila papeža nekaj več pravic kakor jih imajo tisti, ki so na potu napadeni in oplenjeni. Rudečkarji pa tudi s tem niso zadovoljni. Tem ljudčm ne manjka drnzega kakor da še kole in nože vzamejo v roko in se dervijo v Vatikan! Pa sej tako ravno so storili pod Pijem IX. Cvet in sad zveste molitve• Zahvale. Št. 1. Neka spokornica, ki je v več rečeh bila velikrat uslišana, naznanja večno čast usmiljenemu Bogu in priserčno zahvalo N. lj. G. presv. Serca za milostno priprošnjo. Št. 2. Serčna zahvala preljubi Mariji Devici na Brezji, kteri sem se bila v veliki obupnosti obljubila in sem tudi res popolnoma uslišana. V št.-Vidu, 24. svečana 1878. M. K. Št. 3. Mož Jaka naj priserčniši zahvalo naznanuje večnemu Bogu in vedno češenje N. lj. G., na ktere priprošnjo je bila žena njegova rešena naj očitniši smertne nevarnosti. Iz Popirnice, 25. svečana 1878. Št. 4. Mala sedemletna deklica je zbolela za da-vico, ktera skoraj vsacega otroka pobere; poslali smo po zdravnika, kakor je dolžnost vsacega pravega kristjana; začela se je pa ob enem tudi opravljati devet-dnevnica Naše ljube Gospč. Dva dni smo mislili, da bo kar ugasnila; toda predno se je skončala devetdnev-nica, je bila že iz nevarnosti in jaz terdno mislim, da ozdravljenje je bilo le sad Marijne pomoči, zato iz serca očitno rečem : Bodi češena, zahvaljena Naša ljuba Gosp& presv. Serca za toliko dobroto! — Oglasim se sicer bolj pozno, ker 6e je to že v jeseni godilo; pa vender želim, da bi se razglasilo Mariji na čast in ljudčm v tolažbo. Š. Prošnje. V bratovsko molitev Naše ljube Gospč so priporočeni : Oseba v dušnih iu telesnih težavah. — Deklica, da bi prišla k keršanskim ljudčm za obvarovanje pred pohujšanjem. — Oseba z boleznijo v očeh za pomoč, da se ozdravi, če je Božja volja. — Očeta, zmešanega na pameti, hči goreče priporočuje v molitev za zdravje, če je Božja volja. — Serčno se priporočam N. lj. G. in udom v molitev za ljubo zdravje, ako je volja Božja. Zahvala se naznani. A. P. — Enako prosi N. P. — Mati P. živo priporoča v molitev in priprošnje sina svojega, da bi se spreobernil in vero ohranil. — Bolna oseba, ki je že velikokrat pomoč zadobila v dušnih in telesnih potrebah, se v svojih hudih stiskah prav pri-serčno priporoča v zvesto bratovsko molitev N. lj. G. in v prošnje sv. Jožefa. Enako žena s priserčnim zaupanjem priporoča svojega moža in otroke, zlasti moža in očeta za resnično spreobernjenje in stanovitno poboljšanje. Uslišanje se po „Zgod. Danici" naznani. — Neka oseba, v nevarnosti, da se utegne zmešati, je prav živo priporočena, da bi ljubi Bog na prošnjo N. lj. G. in na bratovsko molitev to nesrečo odvernil. — Mati, vsa žalostns, milo priporočuje v bratovsko molitev sro-vega sina, ki — nimajoč dela — ubožoo mater nadlega za denar, ne mara za cerkev in spoved, nesramno preklinja itd., da bi se priprošnje N. lj. G. spreobernil in poboljšsl. Bratovske zadeve. Nameni in priporoUvanja pri sv. maši in sploh v molitvi za mesec »niec. I. Glavni namen: Vsesplošno poboljšanje katoličanov, srečen nastop novega papeža, in zmaga sv. Cerkve — posebej ie, da bi se rusko turške zadeve obernile v prid katoličanstvu. II. Posebni nameni: 5. sušca. Sv. Janez s Križa. Priporoč.: Strah Božji in odvernjenje pohujšanj, slasti na Slovenskem. Neka družina. Ubožni. 6. Pepelnica. Priporoč.: Zgubljeni in zagrešeni. Več vasi za odpravo ponočevanja. S pokor ni duh za post. 7. Sv. Tomaž Akvinski. Priporoč.: Sole in seme-nišs. Vsi že večkrat priporočeni. V smertne grehe potopljeni. 8. Jezusova tem jeva krons. Priporoč.: Prevzetni in nspuhnjeni. Odkrivanje pred cerkvijo, križi, znamnji, molitev o zvonenji. Zmešani. 9. Ss. Ciril in Metod. Priporoč.: Spreobernjenje Rusije in sploh razkolnikov. Razširjanje bratovšine ss. Cirii-Metoda in njen sad. Vse duše v vicah. 10. Štirdeset mučencev. Priporoč.: Vsi zarad vere in čednoBti terpeči. Prostomisljaki za spreobernjenje. Nedolžni otročiči. 11. Sv. Rozina. Priporoč.: Vreana velikonočna spoved in obhajilo. Novoporočeni. Veliko v dušnih in telesnih potrebah priporočenih. 12. Sv. Gregorij. Priporoč.: Laska dežela, zlasti spreobernjenje skrivnih družnikov. Šole in učenost v cerkveni prid. — Male semeniša, zlasti po Slovenskem. Življenje štirnajsterih pomočnikov v sili. XII. Sv. Marjeta, devica in spričevavka. (Dalje.) Naslednji dan se deželni poglavar vsede na svoj sodnji stol in ukaže devico pred se pripeljati. Oči v njo vpre in začne se ji prilizovati in vse mogoče stvari ii obetati. „Draga moja!" ji reče, ,,prosim te, poslušaj moj dobri svet, daruj našim slavnim bogovom, in potem boš povišana nad vse device tvoje enakosti." Devica mu serčno odgovori: „Jaz darujem le živemu Bogu in njegovemu edinorojenemu Sinu Jezusu Kristusu; zatoraj tvojim bogovom, ki jih ne poznam, ne bom nikdar in nikoli darovala, tudi časti, ki sem jo stvarniku nebes in zemlje dolžna, ne bom nikoli mertvim malikom ska-zovala." — Deželni poglavar ie jezo v sebi zatira iu ji prijazno reče: „Prosim te, vbogsj me, in moli naše bogove! Ce to storiš, mi boš ljubljena in češena žena: očitno — vpričo vsega meBta — se bom s teboj poročil; jaz bom tebi v čast in slavo, ti pa meni v veselje. Ce pa tega ne storiš, te bom z ognjem pokončal." — Sveta Margareta mu odgovori z blišečim, z nebeško lepoto obdanim obrazom: „Kaj? Ali jaz, ki sem po neskončni milosti Jezusa Kristusa spoznala edino pravega večnega Boga, jsz uaj bi satanu v vaših malikih darovala, vaše izmišljene bogove molila in sama sebe pogubilaV Kaj? Ali jaz, ki sem se s svojim nebeškim ženinom Jezusom Kristusom, Kraljem nebčs in zemlje, zaročila, jaz naj bi ostudnega malikovavca v zakon vzela, in s tem svojemu nebeškemu ženinu, svojemu Odrešeniku, zvestobo prelomila? Bog me tega vari! Rajši hočem vse muke preterpeti, kakor svojemu Bogu nezvesta biti." — Na te besede se mesena ljubezen deželnega poglavarja spremeni v naj veči sovraštvo do •vete device, v svoji divji jezi jo ukaže na tla vreči in šibami pretepati. Devica prosi Boga v svojih bolečinah pomoči, zlasti stanovitnosti, in jo tudi doseže. Ko jo rabeljni šibati jenjajn, se k deželnemu poglavarju oberne, rekoč: „Le spolni nad menoj, karkoli ti satan na misel daje; vedi pa, da s Kristusovo močjo poterjena se ne bojim nobene tvoje muke." Deželni poglavar zdivji in jo ukaže razpeti na tezo in z železnimi grebeni tako razpraskati, da je bila vsa v kervi, in da se je oserčje vidilo. Pričujoče ljudstvo, to viditi, je bilo močno ginjeno, ter na glas joka in gospodično prosi, naj se reši iz neznanskega terpljenja in si otme življenje; pa tudi Oli-brija obide groza, ko jo vidi tako strahovito razmesar jeno, hitro se od nje oberne in jo ukaže peljati v ječo, naj bi v nji umerla. Sveta devica v ječi hvali Jezusa za neprecenljivo milost, da ni bila premagana v strašanskih mukah; pa ga tudi prosi, naj bi ji zacelil rane in ji podelil po-prešnjo moč. Po Božjem dopušenji jo napada satan, v podobi strašanskega zmaja k nji priropoti, da se ječa trese; z odpertim žrelom v njo reži in ji hoče požreti; sveta devica pa ima oči v Boga vperte, goreče m61i, se zaznamnja s svetim križem in svojega sovražnika v beg zapodi. Potem hvali Gospoda, da ji je toliko moč in serčnost dodelil, satana premagati. Satan pa se sramuje, da ga je slaba ženska premagala in v beg zapodila, zatoraj jo pride v drugič pa v drugi podobi strašit. Pri bliža se ji velikansk mož s strašanskim obrazom, z dolgim plajšem do peti ogernjen, in jo zagrabi; sveta devica pa mu reče: „Peklenski duh! poznam tvoje zvijače in zaderge tvoje zlobe; če me zavoljo tega napadaš, ker sem slaba ženska, pa vedi, da imam močnega Gospoda sa pomočnika in varha. V njegovem imenu te zarotim, pobori se od mene, in nikoli več blizo ne hodi!" Satan z *a ci zgine in nebeška svetloba razsvetljuje ječo. Prikaže se velik svetel križ, na njem sedi bel golob, in glas se sliši: ,,Veseli se, zvesta devica, raduj se slavna mučenica! ker si v tolikem terpljenji natana premagala in malike zaničevala, moje ime pa stanovitno spoznavala: glej! po tem tcrpbenii pojdeš v verno veselja, kjer se boš z angelji in svetniki vred brez konca veselila." T« čas je bila sveta devica vsih ran popolnoma ozdravljena, z neizrekljivim nebeškim veseljem napolnjena, in je s čistim glasom jela peti: ,,Češen in hvaljen bodi, večni Bog! ki si me obiskal, moje telo in dušo mojo ozdravil in satana v podobi strašanskega zmaja v peklenski brezen vergel. Prosim te, očisti me po svetem Duhu s kerstno vodo, da bodem vredna priti v tvojo večno slavo." (Dalje nasl.) Listek za raznoterosti. NapaČDO poročeno je bilo, da je umeri v Kamni gorici č. g. fajm. Bernik, kteremu Bog daj še dolgo živeti! Drnstveniki SV. Mohorja naj še ta teden — ljubljanski pri gosp Jož. Jeriču, stari terg št. Iti — plačajo letnir.o, kteri mislijo ostati, da se ve, koliko bukev natisniti. Pri S?. Jošta pri Kranji je umeri č. g. Jan. Če-mažar. R. I. P. C. g. Ign. Kutnar se je odpovedal dobljeni fari na Sv. gori. ? Zagrebu je 21. svečana umeri s vitli škof Ivan Kralj, samo en dan stareji memo Pija IX, in preživel jih ni polna dva dneva: ;,Katol. list" pravi, da ao z njim zgubili uzomega mašnika, iskrenega domoljuba, podpornika vsega dobrega. Bog mu daj večni mir. S Teržaškega. pri na9 imamo prav pomladansko vreme; ne vem, kaj b», ako kasneje kaka nevihta z zmerzlino pritisne, kaj ti mandeljni že cveto in drugo sadje bo tudi pričelo, ako bodo dnevi dalje tako gorki. P. Secchi, preslavni zvezdoznanec, jezuit, je 26. svečana v Rimu umeri. Kardinal Simeoni bode deržavni tajnik tudi pod novim papežem. Poslednje novice. Vsak čas se pričakuje sporočilo, da je storjen mir med Rusom in Turkom, ki se ima imenovati ,,carigraaki". Na Greškem pa dalje buči upor. Zbornica poslancev avstrijskih je odločila po 20 gl. daca na srovo, in po 25 gl. na nesrovo kavo. (Dozdaj je bilo po 16 gl. v srebru; odsihmal po 20 v zlatu.) — Mini-sterstvo hoče v delegacijah zahtevati iz-edno posojilo za vojskine potrebe; Angleži pravno, zat6, da bi An-draši na deržavniškem shodu podperal avstrijske namčre. MMiihorxhe spremembe. V Teržaški škofiji: 23. sveč. je bil mašnik posvečen gosp. Andrej Mikiša in ravno ta dan dekretiran za duh. pomočnika v Opertlo. — C. g. Anton Spanio iz Kjodžje (Chioggia) se je odpovedal duhovniji Kastanjo, ktero je nekoliko let imel v tej škofiji, in se podi v svojo domačijo. — 0. g. Dommik Vidalli gre za farnega oskerbnika v Kastanjo. — 0. g. Fr. Comisso za duh. pom. v Grižnjan (Grmgnano)v V Lavantinski škofiji: Čč. gg. župnika: Mihael Graber, pri *v. Urbanu poleg Pruia, in Fr. Kalin v Rajhenburgu, gresta v sulni pokoj. — Kuracija sv. Jerneja v Racivacju je do 4. aprila t. I. razpisana. MMobrotni tlarori. Za sv. Očeta: Iz Kamnika 5 gold. s pristavkom: ,,za novega papeža, ki so iibpralci oravili, koliko etra^no veliko 30 podedovali za Pijem IX. Vivat sequrej ko moč: sedaj je zadrega. — G. K. na V.: Vse prejeli hvaležno. Najprej ko se bode da!o; doseže vsako svoj natnen. — G. L. v Ž.: Zastran Pijeve hiinne zanaprej nam še nič ni znano; zaupljivo se bo kaj storilo. Pozdrav in hvala! — G. Pahor J. v M.: Hvaležno prejeli. Najprej ko moč se Vam pošljejo dotične reč/, in tudi drugo bomo dalje naznanili. — Abd-el-Kerim : Zdi se nekoliko sumljiva, ker je v druzih listih ni bilo citati. — G. J. V. v Šm.: Težko je kaj določnega reči, ker jih mnogo misli zdaj na tvarine za duše v vicah; prav pa gotovo pride tako ali tako, če je kaj izdelanega. — Odgovorni vrednik: Lnka Jeran. — Tiskarji in založniki: HlainiNori dediči v Ljubljani.