O dobavi učil. ,,|^čiteljski Tovariš" je v letošnji 11. številki z dne l.rožnika 1890. priobčil že šestnajst let stari, na podlagi § 71. šolskega in učnega reda od dne 20. vel. srpana 1870. razglašen ukaz slavnega deželnega šolskega sveta po katerem so določena najpotrebnejša učila za vsako ljudsko šolo. Kako težavno je poucevanje lahkomišljene raladine, ni treba nam naglašati, saj vsak izmed naših sotrudnikov to neprenehoma izkuša. Pouk sam na sebi ni neprijeten ; ker pa je trajni uspeh izobraževanja glavni namen njegov, ker morajo vednosti postati neizgubna last učenčeva, in to ni zlabkoma dosegljivo, zato je pouk naporen. utrudljiv, mnogokrnt z nepremagljivimi težkočatiii združen. Spnznavši to senčno stran šolanja so si prizadcvali trudoljubivi učitelji in odgojitelji vsikdar olajševati si poučevanje in zagotoviti si uspehe za prihodnost mladine. To so dosegli z nazornim naukoni in danes si dobrega pouka ne moremo misliti brez nazorovanja. Oko naj vidi, kar uho sliši! Na tem načelu bodi ves nauk osnovan. Samo poslušati se otroci kmalu naveličajo; a če se jim stvar, o kateri se v šoli govori, živo pred oči postavi, prožnejša je njih pozornost, razlaganje je krajše, beseda točnejša iti vtis mogočnejši. Mar ni ta posledica velike vrednosti? V duhu svojih učencev delamo zgradbo ; mojstri bodimo in (spretni voditelji vzvišenega podjetja, otroci so naši pomagači — zidarji. Po naših navodilih sestavljajo vednostno gradivo v poslopje svoje izomike. Čim jasneja in točneja je naša beseda, naše napeljevanje, tem boljša in popolnejša je zgradba; a dovršena je in ujema se le takrat z našim duševnim načrtom, ako imamo pravo sliko pred seboj, ki v točni meri in strogo omejenem očrtu oživlja našo in otroško domišljijo, katere s samo suhoparno besedo nikdar ne moreino dosti spodbujati. Zato ne govorimo toliko ušesom, marveč kažimo tudi očem in dosegli bodemo več! Najjasnejša, najubranejša in najizbornejša beseda ne obrodi takega sadu, kakor bi ga zorila beseda in pogled skupaj. Zato je nam dolžnost, pojasnovati pri pouku vsak pojem po najboljšem načinu. Sklicevati se na to: ,,Saj otroci doma vidijo stvari, o katerih se govori v šoli", je gorostasna nesmisel. Vidijo jih, to je res, a jih ne gledajo in tudi ne bodo ogledovali, naj jim učitelj še tako živo na srce poklada vsestransko ogledovanje, saj še s svojo avtoriteto in z raikavno besedo ne moremo vsikdar napete pozornosti pri vseb učencih do-