Naša tajna kvaliflkacija - odpravljena? Koliko časa smo se trudili in borili, da bi zatrli za nas toli ponižujočo, sramotno in škodljivo tajno kvalifikacijo. Vedeti smo hoteli, kako nas ocenjuje nadzornik, in zavarovati smo se hoteli proti krivicam, ki so pri tajni kvalifikaciji rr.ed nami slabotnimi ljudmi gotovo mogoče. A vse zaman! Še poštenega odgovora nismo dobili. Eni so rekli: »Naša uprava že ve, zakaj se boji javne kvalifikacije«, hudomušneži pa so modrovali: »Tajne kvalifikacije itak ni. Saj lahko vidi našo kvalifikacijo vsak diurnist pri okrajnem glavarstvu, vsak član okrajnega šolskega sveta, pa tudi vsak član in kdor hoče pri krajnem šolskem svetu, ki je prejel naŠo proŠnjo za kakšno službo. Kjer pa vidi kakšno stvar toliko ljudi, pa gotovo ni več tajna«. Ali je niso zadeli?! — A. nam pa s tem le ni bilo pomagano, ker smo mogli le po ovinkih in tihotapski pozve, deti, kako nas ceni nadzornik. Niti tega nam niso povedalikaj vse se mora pri nas oceniti. Sedaj pa se bo stvar menda na bolje obrnila: tajna kvalifikacija se bo — kakor znamenja kažejo — vsaj polagoma odpravila. In kako fino se je ta akcija pričela! Pri nekem okrajnem šolskem svetu so namreč začeli uporabljati klasifikac ijske pole kot ovitke svojim uradnim dopisom, ki jih pošiljajo šolskim vodstvom. Ali ni to imenitno! Škoda le, da so te kvalifikacije že nekoliko zastarele in da se pošiljajo v tuje okraje. Neki nadučitelj je dobil s tremi dopisi tri kvalifikacije vsega učiteljstva sosednega okraja. To je res malo nerodno, a vsak začetek je težak. Sčasoma bo že bolje! Ker pa še vendar ni vsak učitelj videl take pole, priobčujemo tukaj njeno razdelbo, da jo botno vsaj vsi poznali. Da je nemška — je ob sebi umljivo. Torej: Verhalten der Lehrpersonen 249 Bostjan Kobula Marica Murko Verica Ribic Wahrnehmungen fiber die Behandlund der Lehrgegenstande und zwar: a) der Unterrichtssprachc und der zweiten Landessprache, b) des Rechnens, c) der Realien, d) des Zeichnens, e) des Gesanges, f) des Turnens und g) der weiblichen Handarbeiten. a) 250 sg g gd b) 251 g Sg g \ c) 252 gd g sg d) 253 kgd gd g e) | /) 254 ng sg gd 255 Sg — ng s) 256 — Sg g Wahrnehmungen a) iiber die Tuchtigkeit und b) den Fleifi der Lehrpersonals c) iiber deren Leistungen in Erziehung und Unterricht d) iiber ihr Streben nach Fortbildung'und e) ob sie mit den Religionslehrern in wiinschenswerter Eintracht, Erziehung und Unterricht zu fordern bestrebt sind. a) 257 S.i. t. m.t. b) | c) 258 S.fl. fl. Vl.fl, 259 Sg g gd d) | e) 260 261 S. Str. str. 1)1. str. et ei s.ei Der Zustand des Unterrichts war (an wie vielen Schulen) sehr befriedigend 262 1 befriedigend 263 geniigend 264 minder geniigend 265 nicht geuugend 266 i i i. t. d. Ce oomo učitelji s tem načinom objavljanja svojih kvalifikacij zadovoljni, bodo baje tako objavljanje nadaljevali. Pričakujemo torej vsestranskega ploskanja!