GLEDALIŠČE X CELJE SEZONA 2021/22 Slovensko ljudsko gledališče Celje telefon +386 (0)3 4264 208 upravnica MAG. TINA KOSI e-naslov blagajna@slg-ce.si svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN lektorica ŽIVA ČEBULJ tehnična vodja ALEKSANDRA ŠTERN vodja programa JERNEJA VOLFAND telefon +386 (0)3 4264 214 telefaks +386 (0)3 4264 206 Blagajna je odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstav. tajništvo vodja uprave LEA TOMAN telefon +386 (0)3 4264 202 telefaks +386 (0)3 4264 220 centrala +386 (0)3 4264 200 e-naslov jerneja.volfand@slg-ce.si e-naslov tajnistvo@slg-ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ Ustanovitelj gledališča je Mestna občina Celje. telefon +386 (0)3 4264 205 +386 (0)51 651 821 e-naslov barbara.petrovic@slg-ce.si koordinatorka in organizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK telefon +386 (0)31 670 957 e-naslov urska.vouk@slg-ce.si blagajna informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK strokovni administrativni delavki KLAVDIJA KOMERIČKI JERICA VITEZ Slovensko ljudsko gledališče Celje Program finančno omogoča Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije. svet Gledališča Celje BRIGITA ČOKL (namestnica predsednice) ANITA OVČAR DUŠANKA SAFRAN (predsednica) JOŽE VOLK strokovni svet Gledališča Celje MATIJA GOLNER DENIS KRESNIK URBAN KUNTARIČ MOJCA MAJCEN SIMON MLAKAR (predsednik) DR. ANTON ŠEPETAVC (namestnik predsednika) www.slg-ce.si Repertoarna knjižica sezone 2021/22 Repertoar 6 Ponovitve 24 Za otroke 38 Igralski ansambel 50 Nagrade 2020/21 76 Abonmaji 82 Dnevi komedije 92 Spoštovano občinstvo, kljub težkim časom smo zazrti v pri­ hodnost, ko bomo lahko ponovno polno zaživeli. Čas zaprtja gledališča smo namreč posvetili izboljšanju kakovosti našega dela in intenzivnim pripravam na novo sezono. Želi­ mo, da bi bila privlačna in še boljša od predhodnih. Posebej smo ponosni, da vam bomo lahko predstavili kar dva nova izvirna slovenska teksta. Prvi je komedija Roka Vilčnika Pravi heroji, ki je prejela nagrado žlahtno komedijsko pero 2020 na Dnevih komedije 2020. Prikazala nam bo vsakdan z vsemi našimi napaka­ mi in pomanjkljivostmi z nekoliko drugačne perspektive in na humoren način. Goran Vojnović se bo predsta­ vil z novo dramo 14 dni, ki je nastala v času karantene. Drama duhovito obravnava zgode in nezgode za­ konskega para v času »lockdowna« ter posledice omejitev javnega in družabnega življenja. Prva premiera v sezoni bo dramatizacija romana In podgana se je smejala izraelske avtorice Nave Semel, ki odpira vprašanja o vzrokih in posledicah holokavsta. Sodobni angleški dramatik Mike Bartlett se v drami Klinc ukvarja 4 GLEDALIŠČE CELJE 5 z vprašanjem spolne identitete, med­ tem ko obravnava drama avtorice Alexandre Wood Dolg odnos med materjo in hčerjo v času novodobne­ ga kapitalizma. Za konec sezone nas bo razvedril komediografski velikan Molière s svojo večno aktualno in za­ bavno komedijo Scapinove zvijače. Seveda nismo pozabili na najmlaj­ še! Skupaj bomo prisostvovali Kozlovski sodbi v Višnji Gori slovenske­ ga klasika Josipa Jurčiča, kamor ste vabljeni tudi odrasli. Upajmo, da bomo razumeli nauke sodbe in jih tudi sprejeli. Hvala, ker nam stojite ob strani, in dobrodošli! — mag. Tina Kosi upravnica Gledališča Celje SEZONA 2021/22 REPERTOAR Mali oder Nava Semel IN PODGANA SE JE SMEJALA Goran Vojnović 14 DNI navadna drama o nenavadnih časih režiserka Ajda Valcl premiera januarja 2022 drama režiser Yonatan Esterkin premiera septembra 2021 stran 18 → stran 10 → Mali oder Rok Vilčnik rokgre PRAVI HEROJI šarfna komedija režiser Samo M. Strelec premiera septembra 2021 Alexandra Wood DOLG drama režiser Juš A. Zidar premiera februarja 2022 stran 20 → stran 12 → Josip Jurčič KOZLOVSKA SODBA V VIŠNJI GORI predstava za otroke režiser Luka Marcen premiera oktobra 2021 Molière SCAPINOVE ZVIJAČE komedija režiser Dorian Šilec Petek premiera maja 2022 stran 22 → stran 14 → Mike Bartlett KLINC drama režiser Peter Petkovšek premiera decembra 2021 stran 16 → Gledališče Celje si pridržuje pravico do spremembe programa. Mali oder režiser Yonatan Esterkin Nava Semel (1954–2017) je bila uspešna izraelska pisateljica in dra­ matičarka, uveljavljena tudi v medna­ rodnem prostoru. Objavila je dvajset knjig, številne so bile prevedene v tuje jezike. Bila je prejemnica več nagrad, med drugim je leta 1996 pre­ jela nagrado izraelskega ministrskega predsednika za literaturo in leta 1994 francosko nagrado mediteranskih pisateljic. Leta 2007 je bila izbrana za žensko leta na področju literature v mestu Tel Aviv. Njen najuspešnejši roman In podgana se je smejala je izšel leta 2001. Po njem je nastal operni libreto, v Gledališču Celje pa bo prvič upri­ zorjen v dramskem gledališču. In podgana se je smejala je roman, ki se dogaja v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti. Vnuki­ nja mora za šolo drama napisati projekt, krstna uprizoritev ki govori o preži­ prevajalka velih iz holokavsta. in avtorica Njena babica dramatizacije ga je preživela, zato Tina Kosi jo obišče z name­ nom, da bi ji povedala svojo zgodbo. Babica se teh časov ne spominja rada in ne zmore povedati vnukinji, da so jo kot petletno deklico starši zaupali kmečki družini, ki jo je imela zaprto v podzemni jami za skladišče­ nje krompirja. Tam je bila njena edina družba podgana, kmetov že odrasli sin pa jo je pogosto posiljeval. Babica uspe povedati le zgodbo o stvarjenju sveta, v katerem podgana od boga premiera septembra 2021 11 Nava Semel IN PODGANA SE JE SMEJALA ‫צחוק של עכברוש‬ zahteva dar smeha. Deklica skuša projekt predstaviti v šoli, a si zaradi pomanjkanja informacij napačno interpretira babičino zgodbo. V osrednjem delu drame se na spletu pojavi poezija, ki razkriva kaotičen, narobe obrnjen svet otroka, Predstava o spominu, ki postaja zgodba, in o zgodovini, ki se spreminja v mit. skritega v temi. Ta spletna stran po­stane osnova za priljubljeni mit Deklica in podgana. Prihodnost je prikazana v televizijski oddaji, kjer se izkaže, da se je človeštvo do skrajnosti zba­ naliziralo. Dramatizacijo uokvirja duhovni­ kova zgodba, ki v času vojne sprej­ me otroka k sebi. V prizadevanju, da bi deklici povrnil govor, upanje in vero v boga ter človeštvo, ugotovi, da je sam vse to izgubil. Predstava In podgana se je smejala govori o enem najhujših zločinov v zgodovini 20. stoletja – holokavstu in o tem, kako spomin postaja zgod­ ba, zgodovina pa se postopoma spre­ minja v mit, skozi pretresljivo zgodbo otroka, ki se dotakne vsakogar. SEZONA 2021/22 Rok Vilčnik rokgre PRAVI HEROJI režiser Samo M. Strelec Rok Vilčnik rokgre je slovenski pisa­ telj, pesnik, dramatik, režiser, scena­ rist in dramaturg. Za svoje literarno ustvarjanje je med drugim prejel tri Grumove nagrade za najboljšo slovensko dramo, Glazerjevo listino za književnost in dve žlahtni kome­ dijski peresi, drugič prav za šarfno komedijo Pravi heroji. Pogrebna dejavnost je lahko v potrošniški družbi donosen posel in tega se dobro zaveda Ingemar Ferš, ki želi svoje privatno pokopališče v Mariboru »Večno razkošje« spre­ meniti v najbolj moderen grobarski resort v Evropi. Pokopališče morajo zaradi ureditve množičnega grobišča za domobrance preseliti na novo lokacijo, tam pa odkrijejo jamo, polno partizanskih šarfna komedija kosti. Težaško delo krstna uprizoritev ločevanja in selitve mora opraviti eno­ žlahtno komedijsko nogi Canek. Lačni pero 2020 psi mu odnesejo domobranske kosti, zato se Ferš spomni, da bi v množič­ no domobransko grobišče pač pre­ nesli partizanske kosti, ki jih je Canek našel na novi lokaciji. »Kosti so kosti in ne ljudje, in zaradi njih je samo prepir,« pravi Ferš, »zato je čas, da jih zakopljemo.« Avtohtona črna komedija Pravi heroji se brez dlake na jeziku loti mnogih nevralgičnih točk sodob­ ne slovenske družbe – razprodaje državnega premoženja tujcem, divje privatizacije, nenehne delitve na naše premiera septembra 2021 13 in vaše, nerazčiščenega odnosa do polpretekle zgodovine, izkorišča­ nja malega človeka, sumljivih poslov, podivjanega potrošništva, pohlepa po bogastvu in politike. Brez zadržkov smeši hlapčevski odnos do tujcev in manjvrednostni kompleks, ki ostaja ena temeljnih karakternih lastnosti Pogrebna dejavnost je lahko v potrošniški družbi donosen posel. našega naroda, razvrednotenje po­ litične scene do te mere, da je lahko na oblasti vsak, ki si to zaželi. Komedija, napisana v maribor­ skem pogovornem jeziku, skozi oči malega človeka, ki se bori za preži­ vetje, postavlja ogledalo sodobni slo­ venski stvarnosti, kjer je vse naprodaj, kjer ni več jasno, kdo so rablji in kdo žrtve, kjer ustvarjanje dobička postaja bistvo našega bivanja in se na člo­ veka gleda le še kot na strošek. Živ človek je breme, mrtvec lahko predstavlja dobiček. Vilčnikovi dialogi so kruti in neznansko smešni, njihova resnica nas straši in hkrati spravlja v smeh. V absurdnih situacijah prepoznamo resničnost vsakdana. Njegovi liki so iz mesa in krvi, vsak se na svoj način, kot ve in zna, bori za svoj obstanek. Malemu človeku v krutosti vsakdana preostane le še, da verjame v superheroja in nas ob vsem tem še nasmeji do solz. SEZONA 2021/22 Josip Jurčič KOZLOVSKA SODBA V VIŠNJI GORI režiser Luka Marcen Slovenski pisatelj, pripovednik in publi­ cist Josip Jurčič (1844–1881) je izhajal iz družine revnih kmečkih staršev. Nad literaturo in pripovedništvom ga je nav­ dušil dedek lepa povest iz stare Jože Jankovič, zgodovine materin oče. predstava za otroke Pripovedoval krstna uprizoritev mu je prav­ljice avtorja dramatizacije in pripovedke Tatjana Doma slovenskega Luka Marcen ljudskega izro­ avtorica besedil songov čila o čarovni­ Saša Eržen cah in stra­ hovih, prigode iz časa turških vpadov, o tihotapcih in rokovnjačih, o stiških menihih ter s tem buril vnukovo domi­ šljijo in vplival na njegov literarni razvoj. Lukež Drnulja neko popoldne v gozdu na skrivaj nabira listje za svoje­ ga kozla Lisca, kozel pa iz veže lastne­ ga doma pobegne pred psi in otroki, ki ga nadlegujejo, in se pred njimi skrije za ograjo vrta Andraža Slamorezca. Njegov domnevni vdor na čudovit ze­ lenjavni vrt sproži prepir med Drnuljo in Slamorezcem, ki vodi v slavno koz­ lovsko sodbo. Zapletena pravda sproži spor med meščani in jih razdeli na dva tabora – za in proti kozlu. Na sodišču pa se razkrijejo skrivnosti meščanov, zamere in sovraštvo, ki krojijo odnose med njimi. Satirična humoreska Kozlovska sodba v Višnji Gori na izredno duho­ vit način spregovori o odnosih v mali skupnosti, podkupljivosti, tožarjenju, sprenevedanju in koristoljubju. Posega v bistvo posameznikovega značaja premiera oktobra 2021 15 in dinamiko v skupnosti ljudi, zato ostaja aktualna še danes, saj se člo­ veška neumnost, omejenost in zablode do danes niso spremenile. Jurčič je z njo postavil spomenik človeške neumnosti, domišljavosti, omejenosti in primitivne maščevalnosti, kljub temu pa človeške hibe izrisal v šaljivem in pozitivnem tonu, da nas zgodba o človeških pomanjkljivostih spravi v smeh in dobro voljo. Tudi danes se ljudje v sporih prehitro odločijo, da bodo poiskali pravico na sodišču. Iskren pogovor, dobra volja, želja po dobrih prijateljskih, sorodstvenih ali sosedskih odnosih bi jim prihra­ nili veliko denarja, časa in energije, če bi le zmogli prisluhniti sočloveku. V prepiru in nesporazumih se posluži­ mo pogovora in ne tožbe. Tokratna dramatizacija lepe povesti iz stare zgodovine se ukvarja z rekonstrukcijo spomina in zgod­ be, ki se – ob vedno novih in novih Človeška neumnost, omejenost in zablode se do danes niso spremenile. podatkih, ki isti dogodek kažejo iz različne perspektive – ves čas spre­ minja in preobrača na glavo. Kaj je laž in kaj je resnica? Komu sploh lahko verjamemo, če pa vsi lažejo? Sodna dvorana tako postaja gledališče, cirkus in kabaret, v katerem višnjanski »mod­ rijani« predstavljajo svoja stališča. Kaj pa če se oglasi sam kozel in pove svojo plat zgodbe? SEZONA 2021/22 Mike Bartlett KLINC režiser Peter Petkovšek Kot eden naj­ bolj nabrušenih in pronicljivih gla­ sov svoje generaci­ prevajalka Tina Mahkota je je angleški dra­ matik in scenarist Mike Bartlett (1980) prejel že vrsto nominacij in nagrad za svoje delo, v katerem se z velikim občutkom za človeške odnose in kompleksnost družbe loteva aktualnih socialnopoli­ tičnih tem. Po uprizoritvi drame Krči se Bart­ lett kot avtor vrača v naše gledališče z igro Klinc, ki je doživela odmevno premiero v gledališču Royal Court leta 2009, leto kasneje pa je zanjo prejel svojo prvo prestižno nagrado Laurence Olivier. Provokativni naslov spretno ujame več nivojev pomena: poleg izraza za moški spolni organ je tu še povezava s petelinjimi boji (»cockfights«), saj je Bartlett dramo pisal med rezidenco v Mexico Cityju, kjer je imel priložnost opazovati boje, ki so ga pritegnili kot metafora za gledališče. »Cock« je lahko tudi oznaka za zaničevanja vrednega ali neotesanega človeka, »cocksure« je pridevnik za nekoga neznansko samozagledanega ali preveč prepri­ čanega vase, »a cock and bull story« pa je pretirana zgodba ali razlaga, ki ji nihče ne bo verjel. Vse te nianse se skrivajo v drami, kjer je protagonist John razpet med svojim dolgolet­ nim moškim partnerjem in ljubečo žensko, ki jo je spoznal pred kratkim. Obema je obljubil, da bo ostal z njim premiera decembra 2021 17 Cock drama prva slovenska uprizoritev ali njo. Zgodba doseže vrhunec v pri­ zoru večerje, ko njihova diametralno nasprotna razumevanja sveta trčijo drug ob drugega. Na prvi pogled gre za študijo biseksualnosti in fluidnosti spolnih preferenc, a Klinc prodre še globlje – do vprašanja, ki se skriva v vsakem izmed nas: Kdo si? John predstavlja brezimnega slehernika, Johna Doeja, ki je identificiran zgolj z vidikov dru­ gih. Na pobudo »be yourself« (»bodi to, kar si«, ali še bolj natančno, »bodi ta, ki si«) odgovori: »Ampak nimam niti najmanjše ideje, kdo to je.« Vsa­ kič znova se ukloni močnejši težnji sogovornika, ki ga kategorizira tako ali drugače. Vsi ga silijo v odločitev, Prefinjen pogled v stisko, ki jo lahko v kriznem času pandemije in karantene doživi vsakdo. močno izbiro, jasno izjavo, sam pa se vedno bolj zapleta v identitetno mrežo neuspele bildungs zgodbe, v katero se zna postaviti zgolj z nega­ cijo projekcij ostalih, ne pa z afirmaci­ jo samega sebe. Rezultat je prefinjen in univerzalen pogled v zelo človeško stisko, ki jo lahko doživi vsak posa­ meznik, še posebej v kriznem času pandemije in karantene. Dobrodošli v situacijo na ne­ nehnem robu popolnega izbruha ali kolapsa, ali kot pravijo Angleži: »At full cock.« SEZONA 2021/22 Goran Vojnović 14 DNI režiserka Ajda Valcl Pisatelj, dramatik, kolumnist, scena­ rist, filmski in televizijski režiser Goran Vojnović je eno najbolj prepoznavnih imen slovenske umetnosti. Napi­ sal je tri romane – Čefurji raus!, Jugoslavija, moja dežela in Figa ter za vse prejel različne nagrade, navadna drama o nenavadnih nedavno pa je izšel časih njegov četrti roman krstna uprizoritev Đorđić se vrača. Prvi trije romani so v avtorjevi adaptaciji doživeli tudi odrske priredbe. Za gledališče je Voj­ nović doslej napisal komedijo Tak si in za naše gledališče (koprodukcijo s Prešernovim gledališčem Kranj) aktualno igro o pojavu sodobnega begunstva Rajzefiber. Gledališka igra 14 dni govori o času epidemije in njenih posledi­ cah na človeške usode. Kot že naslov pove, se dogajanje začne in konča v 14 dneh. Vsak dan se začne s srh­ ljivim poročilom o številu okuženih, hospitaliziranih, težko bolnih in mrtvih zaradi pandemične bolezni. To seve­ da ni običajnih 14 dni, temveč 14 dni karantenske ujetosti. Mož, medna­ rodno uveljavljen gledališki režiser, se zaradi prekinitve študija nove pred­ stave v Španiji vrne domov, pri čemer mu oblasti odredijo dvotedensko karanteno. Sprva se želi za ta čas osa­ miti na vikendu v Kranjski Gori, a ker prehajanje med občinami ni dovolje­ no, je primoran ostati doma pri ženi. V tem neusmiljeno ogoljenem času, ki ga morata zakonca po dolgem času premiera januarja 2022 19 preživeti drug z drugim, se razkrijejo številne razpoke njunega odnosa. Oba prevevajo strahovi pred priho­ dnostjo, pred neznanim, pred samoto in končnostjo. A vendar se zdi, da sta njuni življenjski poti kot premici, ki se presekata v trenutku karantene in je njuna mimobežnost neizbežna. Preizkušnje, ki smo jim priča v teh časih, so nemara najbolj vidne in usodne prav v medosebnih odnosih znotraj družine. Zveze, ki so že dolgo le fasade, začnejo v kriznih trenutkih odstopati od podlage, odtujenost in izpraznjenost pa se samo še pogla­ bljata in povečujeta. Vojnović lucidno detektira pojav pandemije, ki najbolj prizadene najmanjšo družbeno celico. Preizkušnje v času epidemije so nemara najbolj usodne prav v medosebnih odnosih znotraj družine. Skozi aktualen in mestoma duhovit dialog spregovori o tem, kakšni smo, kadar sta nam odvzeta vsakodnevni stres in obremenitev, o naših zako­ reninjenih arhetipih, o tem, kako radi bežimo pred samim seboj in svojim bližnjim, kako se zatekamo tja, kjer se počutimo boljše, kako se prav­ zaprav marsikatero življenje izteče, ne da bi njegova resnica sploh kdaj prišla na dan. Nemara pa je na epide­ mijo treba pogledati tudi z optimis­ tične plati kot na pojav, ki razgalja laž in poveličuje resnico. SEZONA 2021/22 Mali oder režiser Juš A. Zidar Britanska pisateljica Alexandra Wood je leta 2007 za svojo igro The Eleventh Capital dobila ugledno na­ grado The George Devine za najbolj obetavno mlado drama dramatičarko. prva slovenska Njena bibliografi­ uprizoritev ja obsega skoraj prevajalka dvajset dramskih Tina Mahkota del za gledališče in radio, njene igre so bile večkrat nominirane za različne britanske gledališke nagrade (Susan Smith Blackburn Award in The Patrick Whi­ te Playwrights' Award). V letih 2006 in 2007 je delovala kot dramaturginja v londonskem gledališču Finbo­ rough, leta 2013 pa je bila rezidenčna dramatičarka v gledališču Paines Plough. Živi in piše v Londonu. Dolg je dvogovor med materjo in hčerjo. Loteva se več različnih tem, v ospredju sta delikaten družinski odnos in socialna kriza, ki posledično povzroča številne travme na različnih družbenih mikroravneh. Hči je po diplomi dobila službo kot osebna asistentka vplivnega direktorja v banki. Mati je prepričana, da mu je v zameno ponudila spolne usluge. Toda direktor, ki je sicer ban­ čnik, ni spolni predator in ni pohlepni grabežljivec. Ima urejeno in srečno družinsko življenje in je zelo aktiven dobrodelnež. A matere o tem ni mo­ goče prepričati. Ker je oče izgubil delo in je na kocki odplačevanje hipo­ teke, želi mati avdienco pri hčerinem šefu, da bi se tudi sama tam zaposlila. premiera februarja 2022 21 Alexandra Wood DOLG Merit A stvari se obrnejo povsem drugače. V igri gre predvsem za travmatski odnos med materjo in hčerjo. Nerea­ lizirana, a gospodovalna mati želi s čustvenim izsiljevanjem ohranjati totalen nadzor nad življenjem svoje odrasle hčere. Z njo tekmuje na vseh področjih: od poslovne kariere do telesne privlačnosti. Ljubosumna je nanjo kot ženska in kot poklicno nerealizirana oseba. Njun odnos je v igri nevarno črno-bel in neživljenj­ ski, čeprav kakopak verjeten in žal, pogosto, močno prisoten v realnosti. Po drugi strani Dolg zadre v druž­ beno tkivo. Gre za socialno ogrožen sloj, ki ga je sistem prignal do roba zloma. Ljudje izgubljajo delo, zaradi V ospredju sta delikaten družinski odnos in socialna kriza, ki je ljudi prignala do roba zloma. neodplačevanja kreditov in hipotek posledično tudi streho nad glavo in socialno varnost. In tudi če je banč­ ni direktor po naravi filantrop, soliden delodajalec in, recimo temu, socialno čuteč človek, je še zmerom predstav­ nik družbenega sloja, ki živi na račun drugega, ki izkorišča revne v prid bogatim in ki si s filantropijo zgolj lajša slabo vest. Drama Dolg nam zastavlja vpra­ šanja in ne daje odgovorov – kakšni smo in kako naj živimo, kako naj se vedemo drug do drugega? SEZONA 2021/22 Molière SCAPINOVE ZVIJAČE režiser Dorian Šilec Petek Jean-Baptiste Poquelin (1622–73), bolj znan pod imenom Molière, je bil igralec in predvsem pisec komedij, ki še danes segajo v sam vrh kla­ sične komedio­ komedija grafije in s svojim prevajalec žlahtnim in kri­ Primož Vitez tičnim humorjem nikomur ne prizanašajo. Scapinove zvijače je začel pisati leta 1671, pet let potem, ko so nastale tri njegove najmonumentalnejše igre Tartuffe, Don Juan in Ljudomrznik. Menda je to komedijo začel pisati iz ljubo­ sumja. A ne iz ljubosumja do ženske, temveč do Scaramoucha, italijanske­ ga komika in ravnatelja, ki se je takrat vrnil v Pariz in si z Molièrovo druži­ no delil gledališče Palais Royal ter v njem uprizarjal med pariško publiko priljubljeno italijansko komedijo. S Scapinovimi zvijačami se je ve­ liki komediograf vrnil k formi commedie dell’arte, snov zanjo pa je povzel pri različnih avtorjih od Terenca prek Rotrouja do Cyranoja de Bergera­ ca. Njegovi zagovorniki in teoretiki so ga kritizirali, saj naj bi se tako spustil od visoke problemske ko­ medije k popularni burki. A reper­ toarju svojega in bodočih gledališč je Molière s Scapinom podaril eno najbriljantnejših, najinteligentnejših in najbolj učinkovitih situacijskih komedij vseh časov. Argant in Geront sta odpotovala in se na poti dogovorila, da se bo Ar­ gantov sin Oktav poročil z Gerontovo hčerjo iz prvega zakona. A v času premiera maja 2022 23 Les Fourberies de Scapin odsotnosti očetov se Oktav skrivaj poroči s prelepo siroto Hiacinto, Gerontov sin Leander pa se zaljubi v mlado ciganko Zerbineto. Očeta se predčasno vrneta in Argant izve za sinovo ženitev. Klobčič se začne nevarno zapletati in zdaj se vmeša premeteni Scapin. Ko obema očeto­ ma izpuli znatne vsote denarja, ene­ mu od njih pa naloži tudi obilo batin, se na koncu razkrije, da je prav Hia­ cinta prva Gerontova hči, Zerbineta, Zvit služabnik smeši bogate in skopuške gospodarje in je na strani mladih in iskrene ljubezni. ki so jo kot deklico ugrabili cigani, pa Oktavova izgubljena hči. Konec dober, vse dobro, Scapin pa za konec uprizori še zadnjo zvijačo. Gre za izjemno silovito komedijo zapletov in za prototip situacijske ko­ medije, saj ta tehnično dovršena moj­ strovina diha v izjemno natančnem hitrem ritmu, osebe pa so pravzaprav mehanične lutke, ki jih spretno vrti in obvladuje premeteni Scapin. To je arhetipski lik zvitega služabni­ ka, s kakršnim se sicer pri Molièru srečujemo skozi ves njegov opus (Sganarelle, Dorina itd.), ki smeši bogate, lakomne in skopuške gospo­ darje in je vedno na strani mladih ljudi in iskrene ljubezni, seveda pa se sam tudi nemalokrat navzkriž spogleda z roko pravice. SEZONA 2021/22 PONOVITVE Elaine Murphy Mali oder LJUBI MOJ prva slovenska uprizoritev režiser Andrej Jus premiera 15. septembra 2017 uspešnica z več kot 60 ponovitvami Le Père » Sploh ne dvomimo, da bo tudi slovenski Ljubi moj še dolgo na repertoarju. Predstava, ki bo dolgo polnila dvorano.« — Petra Vidali, Večer, 22. 9. 2017 Zgodba o ljubezni, izgubi, osamljenosti in odtujenosti skozi oči treh generacij. » Anica Kumer kot babica je pravzaprav najmanj zagrenjena in zapletena; težave prenaša s hu­ morjem in domiselnostjo; je topla in iskriva. Liza Marija Grašič (Živa Selan, op. ur.) z veliko energi­ je in natančnosti igra vnukinjo Neli, ki niha med zadržanostjo in jezikavostjo, med upornostjo in žalostjo, na koncu pa pokaže veliko osebne moči in željo po spravi in sožitju. Največji ču­ stveni razpon in osebni razvoj pa mora pokazati Barbara Medvešček v vlogi hčerke Lidije.« — Mirjam Novak, Ženska, 6. 11. 2017 tragična farsa režiser Jernej Kobal premiera 28. septembra 2018 uspešnica z več kot 40 ponovitvami nagrada za najboljšo moško vlogo na XXV. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Branku Završanu igralska nagrada ZDUS Duša Počkaj Branku Završanu 26 Mali oder OČE Little Gem drama Florian Zeller GLEDALIŠČE CELJE 27 » Branko Završan je pretresljiv Oče v splošnem in velikem planu in v vsakem detajlu uprizoritve. Z držo, gestami, mimiko. V zavzeti komunikaciji z negovalko, pri raztresenem trančiranju kurjega bedra in držanju kavne skodelice. Ne ubog, ampak šarmanten, kot reče negovalka, odločen, pokon­ čen in sploh ves čas jasno artikuliran, pri močeh, skratka, zato je njegova demenčna nemoč še bolj sugestivna. Absolutno dominira ne le v dramski in uprizoritveni, ampak tudi igralski konstelaciji …« — Petra Vidali, Večer, 17. 11. 2018 Izmuzljiva pripoved o bolezni in družinskih odnosih. » Premišljeno in koncizno uprizorjena dramska miniatura, ki nudi refleksijo, ki ni nujno povezana zgolj z določeno izredno situacijo, temveč je v za­ snovi in predvsem zaradi protagonistov obenem univerzalna analiza medčloveških odnosov.« — Peter Rak, Delo, 21. 11. 2018 SEZONA 2021/22 Nava Semel Mali oder VEČNI OTROK Goran Vojnović RAJZEFIBER ‫הילד מאחורי העיניים‬ drama krstna uprizoritev režiserka Anica Tomić koproducent Prešernovo gledališče Kranj premiera v Gledališču Celje 4. oktobra 2019 premiera v Prešernovem gledališču Kranj 14. septembra 2019 monodrama prva slovenska uprizoritev režiser Yonatan Esterkin angleška premiera 7. septembra 2019 slovenska premiera 13. septembra 2019 » Drama dobro ujame kompleksnost te prego­ vorne brezpogojnosti: očetovo sprejetje je res takojšnje in za večno, vendar mora pred/pod težo bremena vsakič znova zbežati in postane obsesiven tekač, materina resnica pa je še bolj skruniteljska: prav ona, prva, ki bi morala otroka nahraniti in potolažiti, ga ne more niti pogledati.« — Petra Vidali, Večer, 30. 9. 2019 » Po drugi strani pa ima druga generacija priseljen­ cev, kar sem sam in je tudi Saša v drami Rajzefiber, drugačne probleme. Pripadniki prve gene­ racije pridejo nekam z zavedanjem, da prihajajo kot tujci, in njihovo tujstvo je vsaj do neke mere izbrano, zato ga lažje sprejmejo. Drugače pa je, če se v tujstvo rodiš, če si tujec v lastni državi, v državi, ki je tvoja edina možna domovina.« — Patricija Maličev, Delo, Sobotna priloga, 14. 9. 2019 Nisem se hotel ukvarjati z begunci in imigranti, ampak z nami, ki jih pričakujemo. » Gre za skromno, globoko in toplo predstavo, skozi katero tandem Tomić/Kovačić ne le odpira, temveč tudi sočutno zdravi naša številna vsiljena izseljevanja, nepripadanje in izgubo temeljev.« — Nataša Govedić, Novi list, 16. 2. 2020 Na rojstvo otroka z motnjo v duševnem razvoju moramo gledati kot na enega kritičnih trenutkov v življenju matere. nagrada za najboljšo žensko vlogo na XXVI. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Manci Ogorevc 28 » Slikarski metje je tudi argument za vključitev dobrega videa in animacije, vseeno pa ne za­ režeta bistveno v uprizoritveni tok oziroma ga ne okrepita.« — Petra Vidali, Večer, 30. 9. 2019 GLEDALIŠČE CELJE 29 SEZONA 2021/22 Iza Strehar Nikolaj Vasiljevič Gogolj VSAK GLAS ŠTEJE PLAŠČ Mali oder Шинель komedija žlahtno komedijsko pero 2018 krstna uprizoritev režiserka Ajda Valcl premiera 29. novembra 2019 » To preigravanje stereotipov se dogaja hitro, kratke replike in kratki prizori so bili tudi dobra podlaga za to, da je uprizoritvena ekipa z Ajdo Valcl na čelu naredila dinamično predstavo. Na dobri javno-zasebni sceni se v pravem tempu in brez zastoja vrstijo igralci in igralke, ki znajo iz vsake svoje replike potegniti maksi­ malen komedijski učinek.« — Petra Vidali, Večer, 5. 12. 2019 Mogoče je spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika, vplivati na vsak medij. » Avtorica kritične osti ne usmeri le v politične vr­ hove, ampak tudi v kulturno in umetniško sfero, naravnost in brez sprenevedanja.« — Vilma Štritof, Radio Slovenija 1, 30. 11. 2019 pripoved z glasbo avtorja dramatizacije Tina Kosi, Juš A. Zidar režiser Juš A. Zidar premiera 24. januarja 2020 » Ne bi hotela narediti krivice igralcema, Brane Završan ima navsezadnje zavidljivo glasbeno kariero, ki jo je kronal njegov Jacques Brel, am­ pak v Plašču je glavna muzičarka za klavinovo in z glasom – Beti Strgar. Zato pa ima Završa­ nov inštrument, harmonika, močnejšo upri­ zoritveno vlogo, dejansko je samostojni akter, ki reflektira modus nosilca – interpreta Akakija Akakijeviča. Zapomnili si bomo zlasti nesrečno vzdihovanje nesrečne akakijevičevske harmo­ nike, zagotovo gre za eno najbolj posrečenih uporab inštrumenta na gledališkem odru.« — Petra Vidali, Večer, 13. 2. 2020 Zgodba o usodi malega človeka, nemočnega in nebogljenega v odnosu do togega in dehumaniziranega birokratskega družbenega ustroja. 30 GLEDALIŠČE CELJE 31 SEZONA 2021/22 Sofi Oksanen Lutz Hübner OČIŠČENJE MARJETKA, STR. 89 Puhdistus Gretchen 89 ff. komedija režiser Andrej Jus premieri 16. in 18. septembra 2020 tragedija prva slovenska uprizoritev režiser Jari Yuutinen koproducent sadsongskomplex:fi premiera 21. februarja 2020 Mali oder » Obe predstavi povezuje vprašanje »kako se prav igra?« oziroma kakšen tip igre in režije je »pravilen«. Struktura besedila, ki temelji na tipskih likih, nakazuje, da je odgovor odvi­ sen od preferenc (in samozaverovanosti) oseb, ki teater ustvarjajo.« — Anja Radaljac, Delo, 21. 9. 2020 Briljantna komedija, ki na zabaven način govori o resnih zagatah v gledališkem zakulisju. » Predvsem pa uprizoritev zaznamujeta odločitev za to, da mlado … in staro … protagonistko igra ista igralka … Živa Selan. Njene transformacije so … vsakič naznačene z istimi elementi, do po­ tankosti naštudirano in disciplinirano izvajano, starosti primerno gibanje je eno od gonil uprizo­ ritve. Kljub predpisanemu kalupu pa je njena igra ne le prepričljiva, ampak na pravih mestih tudi pretresljiva. To je res herojski podvig.« — Petra Vidali, Večer, 29. 2. 2020 Preteklosti se ni mogoče odkrižati – naseljuje nas vsaj toliko, kot smo mi naseljevali njo. » Nenavadna odločitev, da vlogi Aliide v različnih življenjskih in zgodovinskih obdobjih dodeli eni sami igralki, je mladi Živi Selan v primerjavi z drugimi igralci na odru nadela velikansko bre­ me. Nosila ga je z vso silo in intenzivnostjo.« — Vilma Štritof, Radio Slovenija 1, 22. 2. 2020 32 GLEDALIŠČE CELJE 33 SEZONA 2021/22 Florian Zeller Johnna Adams LAŽ GORAZDOV VOZEL Le Mensonge Gidion’s Knot komedija prva slovenska uprizoritev režiser Jernej Kobal premieri 29. septembra in 2. oktobra 2020 » Predstava v režiji Jerneja Kobala in dramaturgiji Alje Predan besedilu omogoča zmerni ritem odrskega razvoja, v katerem se igralska izvedba taktno nasloni na njegove humorne nastavke … Med dilemami prikrivanja in iskrenostjo dovolj niansirano izpovedujejo svoje različice resnice, predvsem pa laži, ki jih na koncu zavoljo ohra­ njanja razredne in statusne umestitve sprejmejo kot resnico. A tudi v tej skrajnosti še zmorejo prepoznavati med njima, le sprijaznili so se z nju­ no obrnjeno vlogo. Vendar ali res lahko vsakdo izpove svojo laž kot resnico?« — Rok Bozovičar, Radio Slovenija 1, 30. 9. 2020 drama prva slovenska uprizoritev režiserka Ajda Valcl interni premieri 22. decembra 2020 in 22. januarja 2021 uradni premieri 10. in 11. julija 2021 Pomembno je zaupanje, ki ga človek izgubi, ko svojo ljubljeno osebo ujame na laži. Mali oder Drama o nekaterih ključnih vprašanjih šolskega sistema, odgovornosti učiteljskega poklica, svobode izražanja … Govori o šolstvu, vlogah staršev in učiteljev v vedno bolj kaotičnem svetu. Aktualni problemi šolskega sistema, pravic in dolžnosti učiteljev, staršev in učencev sodijo med najbolj pereča vprašanja današnje družbe. » Koliko laži in koliko resnice prenese ljubezen?« — Petra Vidali, Večer, 5. 10. 2020 34 GLEDALIŠČE CELJE 35 SEZONA 2021/22 Branko Završan in ansambel Ifeyinwa Frederick BODI GLEDALIŠČE! CIPE zadnja generalka za premiero proslave zamujenega jubileja ob slavnostni sedemdesetletnici našega gledališča lani ... z gosti The Hoes krstna uprizoritev avtor besedil songov Branko Završan režiserka Ivana Djilas avtorji glasbenih aranžmajev Blaž Celarec Žiga Golob Uroš Rakovec Branko Završan interna premiera 19. marca 2021 36 Znani slovenski in svetovni komadi in nova parodična besedila Branka Završana, ki nas bodo nasmejala, kdaj pa kdaj pa tudi kritično zbodla. Dvanajst duhovitih songov se bo poklonilo celjskemu gledališču, igralcem in vsem zaposlenim, gledališkim žanrom nasploh in komediji posebej, publiki, se spraševalo o kvaliteti umetniškega ustvarjanja in o okolju, kjer ustvarjamo. GLEDALIŠČE CELJE komična drama prva slovenska uprizoritev režiserka Mojca Madon premiera 28. maja 2021 » Prav gotovo ničesar ne zgrešijo Maša Grošelj (Aleks), Beti Strgar (Bim) in Lina Akif (J). Maša Grošelj da v svoje iskanje svobode pravo mero žalosti, topline in naivnosti, Beti Strgar je osu­ pljiva v popolni eskapistični naspidiranosti, Lina Akif dobro balansira med poslovnimi, družinskimi in osvobodilnimi težnjami. Vsekakor je evidentno, da je bila drama izbrana z mislijo na sijajne mlade igralke. Tako močne in tako mlade ženske ekipe nima ta trenutek verjetno nobeno drugo slovensko gledališče s stalnim ansamblom.« — Petra Vidali, Večer, 5. 6. 2021 Drama Cipe je hvalnica ženskemu prijateljstvu, ki preživi tudi nepričakovane viharje. 37 SEZONA 2021/22 ZA OTROKE ABONMAJČEK Kajetan Kovič, Jerko Novak MAČEK MURI Ljubi naši otroci in starši! Epidemija nam je prekrižala na­ črte, onemogočila idejo o novem Abonmajčku, ki smo ga snovali, in otežila gostovalne in gostujoče načrte. Da vi, naše zvesto in radoživo najmlajše občinstvo, ne bi ostali brez kakovostnih predstav, smo se odločili v letošnji korona Abonmajček uvrsti­ ti dve naši domači uspešnici iz pre­ teklih let – Mačka Murija in Heidi – ter premiero lanske sezone Tista o bolhah. Veselite se z nami, podprite naše gledališče in uživajte v čudežnih uprizoritvah! Kajetan Kovič, Jerko Novak gledališka predstava avtorica dramatizacije Romana Ercegović režiser Matjaž Latin režiser Matjaž Latin Johanna Spyri premiera 6. oktobra 2007 Zgodba o mačjih ljubezenskih pripetljajih in dobrodušnem roparju. režiserka Ivana Djilas Saša Eržen z zgodbo o mačjem roparju Čombetu, ki s svo­ jimi vragolijami ne da spati policajema Mu­ clju in Maclju. In ne samo to – Veliki Čombe prijateljuje z Muco Maco in dela Mačka Murija prav pošteno ljubosumnega. V predstavi bodo v živo odpeti songi Jerka Novaka, ki so danes skorajda že ponarodeli. režiserka Ivana Djilas Predstave bodo na sporedu ob sobotnih dopoldnevih, opoldnevih in popoldnevih. Le kdo ne pozna črnega simpatičnega mačkona Murija, ki se v svojem mačjem življenju spopa­ da tudi z resnimi težavami, kot je zaljubljenost. Muri je prav po mačje zatrapan v najlepšo iz­ med vseh muc, Muco Maco. Kako osvojiti srce »prave mačje Parižanke«, predstavlja za Murija prav posebno trd oreh. Zgodba o ljubezenskih pripetljajih med Murijem in Maco se prepleta Cena Abonmajčka je 15 €. več na strani 83 → 41 SEZONA 2021/22 Johanna Spyri Saša Eržen HEIDI TISTA O BOLHAH gledališka predstava avtorica dramatizacije Tatjana Doma režiserka Ivana Djilas premiera 27. septembra 2019 Heidi je zgodba o svobodi, ki jo lahko obču­ timo le v naravi, o sproščenosti, ki jo človek najde v povezanosti z naravo, o uporništvu, vztrajnosti in pogumu, ki so gonilo življenj­ skih sprememb. Je zgodba o ljubezni in moči ljubezni in priča o tem, da so družina ljudje, ki se imajo radi, si pomagajo in skrbijo drug za drugega, ne glede na to, koliko članov jo sestavlja. Heidi je zgodba o dveh različnih principih vzgoje, o vzgoji, ki otroka spodbuja, da postane samostojno in odgovorno bitje, Zgodba o svobodi, prijateljstvu, solidarnosti in ljubezni. čeprav je pot do tja včasih boleča, in vzgoji, ki otroka ščiti do te mere, da iz njega naredi psihičnega in fizičnega invalida. gledališka predstava avtorici dramatizacije Tatjana Doma Saša Eržen avtorja besedil songov Saša Eržen Željko Božić režiserka Ivana Djilas premiera oktobra 2020 Nekoč je za sedmimi gorami, sedmimi vodami in sedmimi mišjimi luknjami živela mačja kralji­ ca. Kadar ni prirejala gostij ali parad, je najraje dremuckala na mehkih žametnih blazinah Bežanje pred težavami ni nikoli rešitev, ne za bolhe ne za druge tegobe. in predla. Njeno življenje je bilo prav po mačje lagodno in brezskrbno, dokler je nekega dne ni nekaj prav čudno ugriznilo, potem pa začelo neznosno srbeti. In še in še jo je grizlo in še bolj srbelo. Služabnika sta jo praskala, a ni nič pomagalo. Hitro jima je postalo jasno, da ima mačja kraljica bolhe. Kraljica, da ima bolhe! Ne, to pa že ne! Nemogoče! MIN 42 GLEDALIŠČE CELJE PONOVITVE Kajetan Kovič, Jerko Novak MAČEK MURI gledališka predstava avtorica dramatizacije Romana Ercegović režiser Matjaž Latin premiera 6. oktobra 2007 uspešnica z več kot 160 ponovitvami 45 » … na srečo pa znajo dobro peti tudi celjski protagonisti. To je velik plus zanje. Vse skupaj je torej izzvenelo v dobrem ritmu, z obilo zabave in smeha iz prepolne dvorane. Mimo­ grede: razprodani sta bili tako predpremiera kot prva uprizoritev in najbrž na ponovitvah ni nič drugače.« — TomaS, Novi tednik Celje, 16. 10. 2007 Zgodba o mačjih ljubezen­ skih pripetljajih in nespora­ zumih se prepleta z zgodbo o dobrodušnem roparju, ki ne da spati policajem. SEZONA 2021/22 Johanna Spyri Saša Eržen HEIDI TISTA O BOLHAH gledališka predstava krstna uprizoritev avtorici dramatizacije Tatjana Doma Saša Eržen režiserka Ivana Djilas interni premieri 23. oktobra 2020 in 12. februarja 2021 gledališka predstava avtorica dramatizacije Tatjana Doma režiserka Ivana Djilas premiera 27. septembra 2019 uspešnica z več kot 50 ponovitvami 46 Tista o bolhah je nagajiva, iskriva in zabavna pripoved o mačji kraljici, ki si noče priznati, da ima težave in se jih zato loteva na popolno­ ma neuspešen način. Bežanje pred težavami ni nikoli rešitev, ne za bolhe ne za druge tego­ be. Rešimo jih lahko le, če si jih priznamo, jih zgrabimo za vrat in se pogumno spopademo z njimi. To je zgodba o prijateljstvu in spošto­ vanju, celo ošabna in vzvišena kraljica spozna, da je življenje brez prijateljev čista žalost, in se za svoje nesramno obnašanje pokesa. Bežanje pred težavami ni nikoli rešitev, ne za bolhe ne za druge tegobe. » Ob predstavi v SLG Celje v režiji Ivane Djilas se je smejalo mladim in starim … V uri in deset minut ni bilo niti minute priložnosti za dolgočas­ je … Teme, ki jih celjska Heidi nezateženo odpira v domišljeni otroški veseloigri, so danes enako ali še bolj pomembne, kot so bile konec 19. sto­ letja … Predstavo vsem veselo priporočam.« —P  etra Vidali, Večer, 18. 10. 2019 Zgodba o svobodi, ljubezni, prijateljstvu in naravi. GLEDALIŠČE CELJE 47 SEZONA 2021/22 DODATNI PROGRAM V našem gledališču za otroke poleg gledaliških predstav že tradicionalno organiziramo gledališko vzgojo za vrtce in šole, pri nas pa lahko praznujete tudi rojstni dan. Gledališka vzgoja Praznovanje rojstnega dne Pripravite otrokom nekoliko drugačen rojstni dan in jih pripeljite na prazno­ vanje v Gledališče Celje. Slavljenec skupaj s prijatelji išče gledališki zaklad in odkriva magični svet gleda­ lišča. Otrokom predstavimo proces nastajanja predstave – od izbora teksta, režiserja, bralnih vaj, aranžirnih vaj do finega izdelovanja predsta­ ve, procesa nastajanja scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja luči. Praznovanje obišče še maskerka, ki slavljenca naliči v gledališko masko; tako dobijo otroci občutek za gledališ­ ko transformacijo. V Gledališču Celje za vrtce, osnovne in srednje šole ter zaključene skupine organiziramo brezplačno gledališko vzgojo v virtualni obliki prek Zooma ali v živo v gledališču. V šolski uri predstavimo delovanje gledališča in poklice v njem. Obiskovalce po­ peljemo v čarobni svet gledališkega odra in zaodrja. Predstavimo vse korake, ki nas pripeljejo do premierne uprizoritve predstave: izbor teksta in režiserja, bralne vaje, aranžirne vaje, proces nastajanja scenogra­ fije in kostumov, glasbe, oblikova­ nja luči. Obiskovalcem podrobno opišemo zadolžitve in naloge vseh, ki se ob nastajanju predstave in med predstavo skrivajo v zaodrju in jih nikoli ne vidimo, a so v gledališču nepogrešljivi (npr. vodja predstave, šepetalka, rekviziter, tonski moj­ ster, lučni mojster, odrski delavci …). Program je primeren tudi kot vsebina kulturnega dne za vrtce in osnovne ter srednje šole, vsebino in dolžino sklopa pa prilagodimo starosti in inte­ resom udeležencev. Če bi nam ukrepi za zajezitev epidemije to storitev onemogočili, se ji bomo morali na žalost odreči. Prosimo za razumevanje. 49 SEZONA 2021/22 Po dogovoru s starši se lahko otroci na praznovanju okrepčajo (za pribor, prigrizek in pijačo poskrbijo starši). Praznovanje rojstnega dne organi­ ziramo med delavniki, traja lahko največ 2 uri. Prisoten mora biti vsaj eden od staršev. Slavljenec lahko po­ vabi največ 10 prijateljev. Praznovanje in predstavitev gledališča prilagodi­ mo starosti otrok. Cena vstopnice za praznovanje (starši slavljenca jih prevzamejo pred praz­ novanjem) je 8 € na otroka. IGRALSKI ANSAMBEL Žan Brelih Hatunić David Čeh Tanja Potočnik Tarek Rashid Maša Grošelj Jagoda Eva Stražar Mario Šelih Renato Jenček Aljoša Koltak Damjan M. Trbovc Bojan Umek Rastko Krošl Urban Kuntarič Barbara Medvešček Andrej Murenc Manca Ogorevc Lučka Počkaj Branko Završan ŽAN BRELIH HATUNIĆ DAVID ČEH Vlogi v sezoni 2020/21 Vloga v sezoni 2020/21 Nastopajoči TISTA O BOLHAH Nastopajoči TISTA O BOLHAH Nastopajoči BODI GLEDALIŠČE! Vloge v ponovitvah Mestni učitelj HEIDI Palček Tepko SNEGULJČICA (posnetek predstave) Kurji pek PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Martin ROSE BERND (posnetek predstave) Zbor ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) 54 GLEDALIŠČE CELJE 55 SEZONA 2021/22 MAŠA GROŠELJ JAGODA Vlogi v sezoni 2020/21 Vloga v sezoni 2020/21 Laurence LAŽ Nastopajoča TISTA O BOLHAH Alex CIPE Vloge v ponovitvah Gospodična Rottenmeier HEIDI Vlogi v ponovitvah Mačeha SNEGULJČICA (posnetek predstave) Sandra, Lesjakova tajnica VSAK GLAS ŠTEJE Zara, stara približno 22 let OČIŠČENJE Jedrt PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Gospa Capuletova ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) 56 GLEDALIŠČE CELJE 57 SEZONA 2021/22 RENATO JENČEK ALJOŠA KOLTAK Vloga v sezoni 2020/21 Vloga v sezoni 2020/21 Nastopajoči MARJETKA, STR. 89 Paul LAŽ Vlogi v ponovitvah Vloge v ponovitvah Novak, Danilo VSAK GLAS ŠTEJE Hren, Robert, predsedniški kandidat VSAK GLAS ŠTEJE Capulet, poglavar rodbine v sporu z Montegi ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Martin Truu, Aliidejin mož, partijski organizator OČIŠČENJE Palček Veseljko SNEGULJČICA (posnetek predstave) Pek Mišmaš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) August Keil ROSE BERND (posnetek predstave) Nastopajoči DEJ, NE GOVOR (posnetek predstave) Zbor ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) 58 GLEDALIŠČE CELJE 59 SEZONA 2021/22 RASTKO KROŠL URBAN KUNTARIČ Vloga v sezoni 2020/21 Vloga v sezoni 2020/21 Michel LAŽ Nastopajoči MARJETKA, STR. 89 Vloge v ponovitvah Vlogi v ponovitvah Klarin oče HEIDI Peter HEIDI Jež, predsednik v odhajanju VSAK GLAS ŠTEJE Nastopajoči PLAŠČ (posnetek predstave) Pavel oz. Paša, dvajsetletni ruski mafijec OČIŠČENJE Princ SNEGULJČICA (posnetek predstave) Vaščan; Miš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Monteg, poglavar rodbine v sporu s Capuleti ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) 60 GLEDALIŠČE CELJE 61 SEZONA 2021/22 BARBARA MEDVEŠČEK ANDREJ MURENC Vlogi v sezoni 2020/21 Vloga v sezoni 2020/21 Laurence LAŽ Paul LAŽ Jasna GORAZDOV VOZEL Vloge v ponovitvah Lesjak, Martin VSAK GLAS ŠTEJE Vloge v ponovitvah Christoph Flamm ROSE BERND (posnetek predstave) Teta Deta HEIDI Delavka pri Flammu ROSE BERND (posnetek predstave) Notar Krogstad NORA ALI HIŠA ZA LUTKE (posnetek predstave) Nora, njegova žena NORA ALI HIŠA ZA LUTKE (posnetek predstave) 62 Tybalt, nečak gospe Capuletove ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) GLEDALIŠČE CELJE 63 SEZONA 2021/22 MANCA OGOREVC LUČKA POČKAJ Vlogi v sezoni 2020/21 Vloge v sezoni 2020/21 Alice LAŽ Nastopajoča TISTA O BOLHAH Karin GORAZDOV VOZEL Jasna GORAZDOV VOZEL Nastopajoča BODI GLEDALIŠČE! Vloge v ponovitvah Maya VEČNI OTROK Vlogi v ponovitvah Alfonzija, služabnica SNEGULJČICA (posnetek predstave) Nastopajoča DEJ, NE GOVOR (posnetek predstave) Vaščanka; Miš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Mama RAJZEFIBER (posnetek predstave) Delavka pri Flammu ROSE BERND (posnetek predstave) Lindejeva NORA ALI HIŠA ZA LUTKE (posnetek predstave) PRIZNANJE CELJSKE ZVEZDE za dosežke na področju kulture za leto 2020 64 GLEDALIŠČE CELJE 65 SEZONA 2021/22 TANJA POTOČNIK TAREK RASHID Vloge v sezoni 2020/21 Vloga v sezoni 2020/21 Nastopajoča BODI GLEDALIŠČE! Nastopajoči TISTA O BOLHAH Karin GORAZDOV VOZEL Vloge v ponovitvah Alice LAŽ Moder, novinar VSAK GLAS ŠTEJE Palček Zaspanko SNEGULJČICA (posnetek predstave) Vloge v ponovitvah Bizjak, Jasmina, novinarka VSAK GLAS ŠTEJE Župan PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Vaščanka; Miš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Benvolio, Montegov nečak, Romeov in Mercutiev prijatelj ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Delavka pri Flammu ROSE BERND (posnetek predstave) Nuri RAJZEFIBER (posnetek predstave) Gospa Montegova ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Daša RAJZEFIBER (posnetek predstave) 66 GLEDALIŠČE CELJE 67 SEZONA 2021/22 EVA STRAŽAR MARIO ŠELIH Vloge v ponovitvah Vaški učitelj HEIDI Zrcalo (glas in posnetek) SNEGULJČICA (posnetek predstave) Vaščan; Miš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Escalus, veronski knez ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) 68 GLEDALIŠČE CELJE 69 SEZONA 2021/22 DAMJAN M.TRBOVC BOJAN UMEK Vloge v sezoni 2020/21 Vlogi v ponovitvah Michel LAŽ Palček Godrnjač SNEGULJČICA (posnetek predstave) Nastopajoči TISTA O BOLHAH Doktor Rank NORA ALI HIŠA ZA LUTKE (posnetek predstave) Nastopajoči BODI GLEDALIŠČE! Vloge v ponovitvah Služabnik Sebastian HEIDI Lavrentij oz. Lavruša, nekdanji častnik v KGB, zdaj mafijec OČIŠČENJE Palček Nežko SNEGULJČICA (posnetek predstave) Vaščan; Miš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Delavec pri Flammu ROSE BERND (posnetek predstave) Zbor ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) 70 GLEDALIŠČE CELJE 71 SEZONA 2021/22 BRANKO ZAVRŠAN GOSTJE IN ZAPOSLENI V SEZONI 2020/21 Vloge v sezoni 2020/21 Nastopajoči MARJETKA, STR. 89 Gostje Nastopajoči BODI GLEDALIŠČE! Minca Lorenci Kristian Koželj Ded HEIDI Sneguljčica SNEGULJČICA (posnetek predstave) Fra Giovanni ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Nastopajoči DEJ, NE GOVOR (posnetek predstave) Nastopajoča DEJ, NE GOVOR (posnetek predstave) Paris, plemič, knezov sorodnik ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Pestrna, služabnica pri Capuletih, Julijina dojilja ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Vloge v ponovitvah Tamara Gombač violončelo ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Katarina Kozjek Nastopajoči PLAŠČ (posnetek predstave) Vojko Belšak Advokat Helmer NORA ALI HIŠA ZA LUTKE (posnetek predstave) Mercutio, njegov sorodnik, Romeov prijatelj ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Petja Labović Romeo, njun sin ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Liza Marija Grašič Rose Bernd ROSE BERND (posnetek predstave) violončelo ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Eva Zavšek marimba ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Petra Vidmar marimba ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Gašper Salobir klarinet ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Julija, njuna hči ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) 72 GLEDALIŠČE CELJE 73 SEZONA 2021/22 Mitja Ritlop klarinet ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Zvone Agrež Lovec SNEGULJČICA (posnetek predstave) Pia Zemljič Gospa Flamm ROSE BERND (posnetek predstave) Miha Rodman Igor RAJZEFIBER (posnetek predstave) Aljoša Ternovšek Saša RAJZEFIBER (posnetek predstave) Blaž Celarec BODI GLEDALIŠČE! Uroš Rakovec BODI GLEDALIŠČE! Žiga Golob BODI GLEDALIŠČE! 74 Zaposleni Lina Akif članica ansambla od 10. 12. 2020 do 16. 6. 2021 J CIPE Amina RAJZEFIBER (posnetek predstave) Luka Boškan član ansambla od 1. 1. 2020 do 31. 8. 2021 Hans Pekk, Ingelin mož OČIŠČENJE Nastopajoči MARJETKA, STR. 89 Igor Sancin član ansambla od 1. 6. 1980 do 1. 1. 2021 Palček Strahopetko SNEGULJČICA (posnetek predstave) Vaščan; Miš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Živa Selan Igor Žužek članica ansambla od 1. 12. 2018 do 30. 11. 2020 član ansambla od 1. 9. 1998 do 9. 11. 2020 Heidi HEIDI Palček Modrijan SNEGULJČICA (posnetek predstave) Aliide Truu, stara približno 70 let; Mlada Aliide Truu, stara približno 20 let OČIŠČENJE Vaščan; Miš PEKARNA MIŠMAŠ (posnetek predstave) Andreja, Hrenova hči VSAK GLAS ŠTEJE (posnetek predstave) Arthur Streckmann ROSE BERND (posnetek predstave) Nastopajoča MARJETKA, STR. 89 Fra Lorenzo ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) Beti Strgar članica ansambla od 1. 8. 2019 do 30. 7. 2021 Jež, predsednik v odhajanju VSAK GLAS ŠTEJE (posnetek predstave) Klara HEIDI Nastopajoča MARJETKA, STR. 89 Nastopajoča BODI GLEDALIŠČE! Bim CIPE Nastopajoča PLAŠČ (posnetek predstave) Delavec pri Flammu ROSE BERND (posnetek predstave) Baltazar ROMEO IN JULIJA (posnetek predstave) GLEDALIŠČE CELJE 75 SEZONA 2021/22 NAGRADE 2020/21 ŽIVA SELAN ZLATI CELJSKI GRB GLEDALIŠČU CELJE Večerova nagrada nagrada za igralske dosežke v sezoni 2019/20 za vlogo Heidi v Heidi in vlogi Allide Truu ter Mlade Allide Truu v Očiščenju nagrada za 70 let uspešnega delovanja in prispevek h kulturno-družabnemu življenju mesta ter dolgoletno negovanje tradicije festivala Dnevi komedije BRANKO ZAVRŠAN MANCA OGOREVC zlati kolosej priznanje celjske zvezde za dosežke na področju kulture v letu 2020 za ustvarjanje v zadnjih dveh letih, ki ga je zaznamovala predvsem vloga Maye v monodrami Večni otrok nagrada za najboljšo vlogo na 12. mednarodnem festivalu kratkega filma Roma film corto nagrada za najboljšo vlogo na italijanskem filmskem festivalu za vlogo Ivana v italijansko-hrvaški koprodukciji Il confine è un bosco (Meja je v gozdu) v režiji Giorgia Milocca 78 GLEDALIŠČE CELJE 79 SEZONA 2021/22 URBAN KUNTARIČ veliki plan nagrada veliki plan Društva DSI – Društva slovenskih avdiovizualnih igralcev za vlogo Sebastijana v seriji V imenu ljudstva 80 GLEDALIŠČE CELJE 81 SEZONA 2021/22 ABONMAJI KAJ ABONMA VKLJUČUJE VPIS ABONMAJEV VRSTE ABONMAJEV 6 premiernih uprizoritev 23. avgust–3. september PREMIERSKI Družinski abonma Vljudno vabimo k vpisu abonmajev, ki vam zagotavljajo ogled premiernih uprizoritev. STARI ABONENTI 23.–31. avgust predstave ob petkih ob 19.30 NOVI ABONENTI 1.–3. september TOREK VEČERNI Abonma je namenjen staršem, ki bi si radi po ugodni ceni skupaj z enim ali več otroki, mlajšimi od 26 let, ogledali naše predstave. Starši plačajo redno ceno abonmaja, prvi otrok ima 50 % popusta, vsakemu nadaljnjemu otroku pa Gledališče Celje podari abonma brezplačno (predložiti je tre­ ba otrokov osebni dokument). Nava Semel IN PODGANA SE JE SMEJALA Mali oder Zaradi razglašene epidemije in po­ sledično zaprtja gledališča večino pretekle sezone 2020/21 podaljšuje­ mo 10-odstotni popust v času vpisa v sezoni 2021/22. ← stran 10 Rok Vilčnik rokgre PRAVI HEROJI Abonma lahko plačate na tri obroke. Abonmajska izkaznica ni prenosljiva. ← stran 12 predstave ob torkih ob 19.30 ČETRTEK VEČERNI predstave ob četrtkih ob 19.30 PETEK VEČERNI predstave ob petkih ob 19.30 Mike Bartlett KLINC SOBOTA POPOLDANSKI ← stran 14 predstave ob sobotah ob 17.00 Goran Vojnović 14 DNI SOBOTA VEČERNI predstave ob sobotah ob 19.30 ← stran 16 Alexandra Wood DOLG Mali oder ← stran 18 Molière SCAPINOVE ZVIJAČE Urnik blagajne med vpisom vsak delavnik 9.00–12.00 in 15.00–18.00 sobota 9.00–12.00 ← stran 20 84 GLEDALIŠČE CELJE Termini abonmajev veljajo za Veliki oder, medtem ko predstave na Malem odru nimajo stalnega dne, obstoječi sedežni red ne velja, pričetek predstav pa je ob 17.00 oziroma 19.30. 85 Študentski abonma in dijaški abonma Študentje in dijaki se lahko odločijo za abonma Torek večerni, Četrtek večerni, Petek večerni, Sobota popoldanski ali Sobota večerni s 50 % popusta v času vpisa. Novi abonenti Ker v gledališče ne zahajamo sami, temveč v družbi svojih najdražjih, nu­ dimo novim abonentom 20 % popusta ob nakupu drugega abonmaja. V primeru, da si predstave ne morete ogle­ dati v terminu, predvidenem za vaš abonma, je treba vstopnico predhodno odpovedati. Samo na podlagi zabeležene odpovedi vam lahko izdamo nadomestno vstopnico. Po začetku predstave vstop v dvorano ni mogoč. SEZONA 2021/22 ABONMAJI ZA ŠOLE POPUSTI MLADINSKI (SREDNJEŠOLSKI) Za odrasle Za upokojence ¶ 10 % popusta pri nakupu abonma­ jev v času vpisa; ¶ 20 % popusta za nove abonente pri nakupu drugega abonmaja; ¶ 20 % popusta za Večerove naročni­ ke (Klub Večer) pri nakupu katere­ gakoli abonmaja Gledališča Celje (z izjemo festivala Dnevi komedije in Abonmajčka); ¶ 20 % popusta za člane knjižnega kluba Svet knjige pri nakupu vstop­ nic za predstave Gledališča Celje; ¶ 20 % popusta za invalide, člane Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije pri nakupu neabonmaj­ skih vstopnic; ¶ 100 % popusta za študente AGRFT in člane ZDUS-a (ob predložitvi veljavne izkaznice); ¶ 100 % popusta za brezposelne (brezplačne vstopnice za brezposel­ ne so na voljo pol ure pred predsta­ vo, če so v dvorani še prosti sedeži; za prevzem brezplačne vstopnice je treba predložiti potrdilo Zavoda za zaposlovanje RS, ki ni starejše od enega meseca; popust ne velja za premiere, festival Dnevi komedije in Ekskluzivna gostovanja). ¶ 50 % popusta pri nakupu abonmaja razen Premierski v času vpisa; ¶ 20 % popusta pri nakupu neabonmaj­ skih vstopnic. Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. ŠOLSKI (OSNOVNOŠOLSKI) V Mladinskem abonmaju, ki je na­ menjen srednjim šolam, ponujamo največ štiri in najmanj dve predstavi iz našega repertoarja. Odločitev, katere predstave bodo vključene v abonma, prepuščamo učiteljem – koordinatorjem. Tako je v Gledališču Celje mogoče Mladinski abonma sestaviti poljubno. Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. Za osnovnošolske otroke in mladino imamo vsako leto razpisan Šolski abonma, ki vključuje dve predstavi, saj smo prepričani, da je treba gledal­ ca vzgajati že od malih nog. ABONMAJČEK 3 možni termini Abonmajčka Abonma je namenjen otrokom, starejšim od 3 let, in vključuje 3 predstave Gledališča Celje – dve uspešnici iz preteklih let in premiero lanske sezone. ABONMAJČEK DOPOLDANSKI predstave ob sobotah ob 10.00 ABONMAJČEK OPOLDANSKI predstave ob sobotah ob 12.00 3 predstave za otroke za 15 € ABONMAJČEK POPOLDANSKI ← program Abonmajčka na strani 40 predstave ob sobotah ob 17.00 86 GLEDALIŠČE CELJE 87 Za otroke in mladino ¶ 50 % popusta za prvega otroka, mlaj­ šega od 26 let, pri nakupu družinske vstopnice ali družinskega abonmaja, vsak nadaljnji otrok 100 % popusta; ¶ 50 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja razen Premierski in Abonmajček v času vpisa abonmaja; ¶ 20 % popusta za študente in dijake pri nakupu vstopnic za predstave Gledališča Celje. Opombe ¶ Abonmajček in otroške predstave nimajo popustov. ¶ Predstave na festivalu Dnevi komedi­ je nimajo popustov. ¶ Predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje nimajo popustov. ¶ Silvestrska predstava nima popustov. ¶ Popusti se ne seštevajo. SEZONA 2021/22 CENIK ZA SEZONO 2021/22 VELIKI ODER ABONMA 6 predstav 80,00 € POSAMEZNA VSTOPNICA* Veliki oder Mali oder otroška predstava 18,00 € ODPRTA VSTOPNICA 10 predstav** 140,00 € DNEVI KOMEDIJE veliki abonma srednji abonma mali abonma posamezna predstava 110,00 € 4 predstave 3 predstave 2 predstavi posamezna predstava 20,00 € ŠOLSKI ABONMA 2 predstavi posamezna predstava 10,00 € ABONMAJČEK 3 predstave 15,00 € PRAZNOVANJE ROJSTNEGA DNE na osebo MLADINSKI ABONMA parter 15,00 € 6,00 € 70,00 € 1 1 1 40,00 € 2 2 1 3 3 2 2 4 4 3 4 4 6 6 5 5 7 7 6 6 8 8 7 7 9 9 8 9 10 11 12 13 14 15 16 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 9 15,00 € 13,00 € 1 2 1 7,00 € 3 2 4 3 5 4 1 6 5 2 6 3 1 6,00 € 7 8 7 4 2 1 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 8 5 3 2 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 9 6 4 3 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 7 5 4 8 6 5 9 7 6 10 11 12 13 14 15 16 8 7 9 8 10 11 12 13 9 10 11 12 8,00 € balkon levo V primeru izgube ali poškodbe abonmajske izkaznice za izdelavo nove zaračunamo 5 €. 2 3 2 4 3 1 5 4 2 1 GLEDALIŠČE CELJE 8 20,00 € 1 88 5 5 1 * Gledališče Celje si pridržuje pravico do višjih cen vstopnic ob gostovanjih zahtevnejših produkcij. ** Ne velja za premiere in Dneve komedije. 3 6 5 3 2 7 6 4 3 8 7 5 4 9 8 6 5 10 11 12 13 14 15 16 9 7 6 desno 10 11 12 13 14 15 8 7 9 8 10 11 12 9 10 11 DODATNE INFORMACIJE Rezervacije vstopnic Rezervirano vstopnico je treba pri gledališki blagajni prevzeti najkasneje dva dni pred predstavo. V primeru, da vstopnice ne prevzamete pra­ vočasno, bo odtlej na voljo v prosti prodaji. Darilni boni Podariti ogled gledališke predstave ali abonmaja je nekaj neprecenljivega, predvsem pa drugačnega in inovativ­ nega. V Gledališču Celje vam omogo­ čamo, da z darilnim bonom obdarite svoje najbližje, prijatelje, sodelavce in poslovne partnerje. Vi sami določite vrednost bona, blagaj­ ničarka Gledališča Celje pa vam izda lepo izdelan in oblikovan darilni bon. Gostujoče predstave Za predstave z oznako Gostovanje veljajo obstoječe cene vstopnic in obstoječi popusti. Abonenti si lahko eno predstavo izberejo kot sedmo predstavo, ki jim jo Gledališče Celje podari brezplačno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezer­ virati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. obiskovalce prost. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezer­ virati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Za predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje obstoječe cene vstopnic in popusti ne veljajo. Gledališče Celje določi posebno ceno. Abonmaj­ ski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Obveščanje o programu Dnevne objave so v časopisu Večer, na radiu Štajerski val, spletni strani www.slg-ce.si in na profilih Gledališča Celje na Facebooku in Instagramu. Tedenski program lahko preberete ob so­ botah v Večeru, ob četrtkih pa v časopisu Novi tednik. Abonentom pošiljamo tedenski program na elektronski naslov in mesečni program na dom. O spremembah programa abonmajskih predstav vas bomo obveščali v dnevnem časopisju, po radiu in na naši spletni strani (pod Aktualno). Kontakt Za predstave z oznako Prijateljsko gostovanje velja, da je vstop za vse Za vse dodatne informacije se obrnite na blagajničarki Urško Zimšek in Klavdi­ jo Komerički po telefonu 03/4264-208, e-pošti blagajna@slg-ce.si ali pa se oseb­ no oglasite pri blagajni vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ali uro pred začetkom predstav. 90 GLEDALIŠČE CELJE 91 SEZONA 2021/22 DNEVI KOMEDIJE O FESTIVALU Festival Dnevi komedije je postal zaščitni znak Celja. V sezoni 2020/21 smo ga izvedli že devetindvajsetič. Ker so nam epidemija in z njo povezani ukrepi preprečili izved­ bo 29. Dnevov komedije v sezoni 2019/20, smo se odločili, da jih pre­ stavimo v sezono 2020/21. Program je oblikovala selektorica Alja Predan. Izvedli smo ga z nekoliko okrnjenim prvotnim programom štirih tekmo­ valnih predstav in zaključkom med 22. in 30. junijem 2021. Festival je prvič potekal od 14. febru­ arja do 6. marca 1992. Njegov idejni oče je zdaj že upokojeni dramski igralec SLG Celje Marjan Bačko. Ne­ koč je ob kavi navrgel idejo, da bi bilo dobro v Celje pripeljati še druga gledališča, ki gojijo komedijo. Idejo sta takoj podprla takratni upravnik Borut Alujevič in takratni umetniški vodja Blaž Lukan. Rodil se je festi­ val Dnevi komedije, ki je iz festivala lokalnega značaja prerasel v pomem­ ben slovenski gledališki dogodek, ki vsako leto v Celje pripelje vrhunske gledališke ustvarjalce institucionalnih in neinstitucionalnih gledališč iz vse 94 NATEČAJ ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO 2022 Slovenije. Festival Dnevi komedije je edini festival v slovenskem gledali­ škem prostoru, ki ponuja pregled naj­ boljših gledaliških komedij preteklega koledarskega leta. Upamo, da bomo lahko jubilejne 30. Dneve komedije izvedli v priha­ jajoči sezoni marca 2022. Program bo sestavila selektorica festivala Tatjana Doma. Tekmovalni program predvidoma vključuje osem predstav, po izboru selektorice pa lahko število tekmovalnih predstav tudi variira. Predstave tekmovalnega programa se potegujejo za nagrade za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedi­ janta leta, ki jih podeli strokovna žirija, sestavljena iz treh članov. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Poleg tega občinstvo vsak večer izbere še komedijantko ali ko­ medijanta večera. Gledališče Celje razpisuje javni anonimni natečaj za izvirno slovensko komedijo z nagrado žlahtno komedijsko pero 2022. Žirija Tričlansko žirijo imenuje Gledališče Celje. Žirija ne upošteva: ¶ besedil, ki ne ustrezajo pogojem natečaja; ¶ besedil, ki so bila že poslana na ka­ teregakoli od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; ¶ nelektoriranih besedil. Pogoji Nagrada Avtor_ica najboljše izvirne komedije prejme nagrado žlahtno komedij­ sko pero v višini 6.000,00 € bruto, ki jo podeljuje Mestna občina Celje. 30. festival Dnevi komedije bo predvi­ doma potekal marca 2022. ¶ komedija mora biti napisana v slovenskem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; ¶ avtor_ica mora poslati tri izvode komedije pod šifro in zraven prilo­ žiti zaprto kuverto, označeno z isto šifro, v katero vloži list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonska številka in elektron­ ski naslov); ¶ pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima Gledali­ šče Celje; ¶ nagrada ne pogojuje uprizarjanja; ¶ nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; ¶ članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; ¶ za izvirnost komedije moralno in pravno jamči avtor_ica. GLEDALIŠČE CELJE 95 Prijave za jubilejne 30. Dneve komedi­ je bodo možne do 15. septembra 2021, prijavitelji pa bodo imeli izjemoma možnost prijaviti predstave, premier­ no uprizorjene v koledarskih letih 2020 in 2021. Rok za oddajo 30. SEPTEMBER 2021 (poštni žig) Svoje komedije pošljite na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje Gledališki trg 5, 3000 Celje s pripisom »Za natečaj« Prejetih besedil ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. Nagrada bo podeljena na 30. Dnevih komedije 2022. SEZONA 2021/22 Slovensko ljudsko gledališče Celje Gledališki trg 5 3000 Celje Umetniški ansambel umetniška vodja MAG. TINA KOSI dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN lektorica ŽIVA ČEBULJ centrala +386 (0)3 4264 200 tajništvo +386 (0)3 4264 202 faks +386 (0)3 4264 220 +386 (0)3 4264 206 e-naslov tajnistvo@slg-ce.si spletna stran www.slg-ce.si Uprava upravnica MAG. TINA KOSI svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR vodja uprave LEA TOMAN vodja programa JERNEJA VOLFAND vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ glavni računovodja MATJAŽ ČASL koordinatorka in ogranizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK igralke in igralci ŽAN BRELIH HATUNIĆ DAVID ČEH MAŠA GROŠELJ JAGODA RENATO JENČEK ALJOŠA KOLTAK RASTKO KROŠL URBAN KUNTARIČ BARBARA MEDVEŠČEK ANDREJ MURENC MANCA OGOREVC LUČKA POČKAJ TANJA POTOČNIK TAREK RASHID EVA STRAŽAR MARIO ŠELIH DAMJAN M. TRBOVC BOJAN UMEK BRANKO ZAVRŠAN vodja predstav ANŽE ČATER ZVEZDANA KROFLIČ ŠTRAKL šepetalke LINA BRAJLIH BREDA DEKLEVA SIMONA KROŠL Tehnični ansambel strokovni delavki KLAVDIJA KOMERIČKI JERICA VITEZ tehnična vodja ALEKSANDRA ŠTERN informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK pomočnik tehnične vodje RAJNHOLD JELEN odrski mojster GREGOR PRAH vzdrževalec VOJKO KOŠTOMAJ vrviščarja SIMON KOŠTRIC DANI LES scenski delavci ALEN ĐUDARIĆ MATEJ KARLOVŠEK FILIP MIKLAVC RADO PUNGARŠEK DAVID VITEZ mojstri luči IAN A. BROOKS UROŠ GORJANC DENIS KRESNIK JERNEJ REPINŠEK manipulant – tonski tehnik DRAGO RADAKOVIĆ tonski tehnik MITJA ŠVENER rekviziterja mojstra ROMAN GRDINA MANJA VADLA krojačica MARIJA ŽIBRET šivilja IVICA VODOVNIK oblikovalki maske MARJANA SUMRAK ANDREJA VESELAK PAVLIČ scenski garderoberki MOJCA PANIČ MELITA TROJAR čistilke MARIJA DOKLER ESMA LIPOVŠEK MARIJA SUBAŠIĆ vratarja METOD KROFLIČ DIANA PAVIČ SPONZORJI IN PARTNERJI V SEZONI 2021/22 Glavni medijski pokrovitelj www.vecer.com Generalni radijski pokrovitelj Časnik Večer, d.o.o., Ulica slovenske osamosvojitve 2, Maribor Partnerji Alpina Mladinska knjiga Celje Artoptika Osrednja knjižnica Celje Broadway NYC Fashion Pekarna Geršak Caffe studio Turistično informacijski center Celje Lekarna Apoteka pri teatru Z vašo pomočjo smo še uspešnejši. Hvala! Časopis, ki mi je blizu. Repertoarna knjižica Gledališča Celje letnik 71, sezona 2021/22 številka 0 izdajatelj SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE za izdajatelja MAG. TINA KOSI urednica TATJANA DOMA lektor JOŽE VOLK fotografi JAKA BABNIK (str. 4, 30, 31, 32, 33, 34, 47) UROŠ HOČEVAR (str. 26, 27, 28, 35, 36, 37, 46, 78, 79 spodaj) KSAVER ŠINKAR (str. 80) DAMJAN ŠVARC (str. 80) NADA ŽGANK (str. 29) oblikovalca ANJA DELBELLO in ALJAŽ VESEL / AA ilustrator DAVID KRANČAN avtor črkovnih vrst FLORIAN RUNGE Vse pravice pridržane. Celje, Slovenija avgust 2021