[SfflLJL^T J [{ATOmKIMl ?w EVHARISTIČNI KONGRES V LJUBLJANI. Ljubljanski g. škof dr. Gregorij Rožman je s kršk-im škofom g. di*. Srebrničom izdal naslodnji proglas katoliškim vernikom v Jugoslaviji: »V smislu sklepa 'katoliških škofov v Jugoslaviji vas najtopleje vabimo na II. evharisiični kongres, ki se bo za vso traljevino vršil v Ljubljani v dneh 28., 29., 30 junija 1935. Pridite, da skupno uspri^ajno svojo vero v Boga in Gospoaa našega y presv. Rešnjem Telesu! Pa sedanji Cas, ko je na svetu tako toalo miru, sr.ne zadovoljnosti in tihe sreče, a toliko negotovosti, temnili slutenj in mračnih skrbi, ali ni kaj malo pripraven za tafco veliko zunanje slavJe?. A vprav sredl tcžav in tegob lch težkili dni stoji naš Odrešcnik Jezus Kristus kakor nekoč med trpečim Ijudstvom ter nas vse, ki so nam oči kalne od skrbi in ušesa naglušna od tarnanja, ljubeznivo vabi: »Pridite k meni vsi, ki se trudite in ste obteženi, in jaz vas bom poživil« (Mt 11, 28). Slušajmo ta sladki glas, ki nam obljublja olajšanje in moč, zberimo se kakor ovce okrog svojega Dobrega Pastirja in s sv. Petrorn udano recimo: »Gospod, li komu pojdemo? Besede večnega življenja imaš in mi verujemo in vemo, da si ti Kristus, Sin božji« (Jan 6, 68—69). Slej ko prej je resnično, da je tudi v časnem oziru rešenje narodov le v Kristusu, Odrešeniku sveta. Zakaj »srečno ljudstvo, iki mu je njegov Bog Gospod« (Ps 32, 12). To sre.o iš.enlo sebi in svojemu narodu v !krizi naših dni. Našli jo bomo Ie pri Kristusu. Kajti ni tolikšnc krizo ¦kruha, saj ga je v izobilju. Ni toliko krizo dcla, gaj nas delo povsod ikliče. Ivriza duš je, zato nered, ncmir in sovraštvo. Iz fcrize duš vodi le en izhod, Oni, ki je o sebi dejal: »Jaz sem pot, resnica in življenje« (Jan 14, 6). Kristus v presv. Rešnjem Telesu je naše življenje. Iz njega zajemamo pogum v težavah, veselje v preskušnjah, upanjc v brezupu, veliko, vs-e premagu.očo ljubezen do Boga in do bližnjega. Iz takšne ljubezni vzklije mir v narodu in med narodi. Iz takšne ljubezni se bo našla prava pomoč v tolikeri.bedi in prava rešitev zamotanih socialnih vprašanj. Moramo in hočemo pomagati, vsak po svojih močeli, da se svetovna stiska olajša vsaj v našem narodu in to po Jezusu, našem edinem Rešitelju. Zato pridite vsi, ki verujete v Jezusa Kristusa v presv. Rešnjem Telesn med nami živečega. Vabimo vse stanove, pred vsem vse delovne stanove, ki jih je teža naših dni najbolj zadela, da v Jezusu najdejo pot iz stiske. Vabimo katoliško inteligenco, da v Jezusu najdejo resnico sredi sedanjih zmot. Vabimo zlasti mladino, da v Jezusu najde življenje, pravo lepo in osrečujoče. Pridite, priredimo Jezusu, našemu Odrešeniku, zmagovito slavje! ''u^ou Pridite, poklonimo se v molitvi ln ljvibezni našeiflu Bogu, ki ima svoj-e bivališče med nami! Pridite, združimo se z Jezusom, ki je kruh življenja, zedinimo se po Njem v medsebojni Ijubezni in v trajnem miru! Že sedaj pa pripravljajmo svoja srca z ir.olitvijo, sv. daritvijo in žrtvami na velike dni ikongresa, da bodo res dnevi, ki po presv. Evharistiji odprcjo naše-mu narodu vire nadnaravnega življenja v blagoslov naši domovini!« Ruski knez — katoiiški duhovnik. Dne 18. oktobra je umrl v Rimu v starosti 68 let ruski knez Aleksandei* Volkonskij — katoliški duhovnik. Po rodu je iz iknežje familije iz Petrograda in je po dovršenih študijah stopil v vojaško službo, kjer jo naglo napredoval ter se povzpel do visokili časti. Ko je izbruhnila svetovna vojna, je bil prideljen ruskemu poslaništvu v Rimu kot vojaški ataše. Tudi po koncu svetovne vojnc ni zaioustil Rima. Preučevanje katoli.izma in občevanjc s katoličani ga jc privedlo v naroeje kato^ liške cerkve. Prevzel je službo profesorja ruskega jezika in ruske knjižcv-. nosti na papeškem Vzhodncm zavodu v Rimu. Knez Volkonskij je hrcpenel še višje: v ikatoliško duhovstvo. Stai. 64 let je bil leta 1930 posvečen za kato-« liškega duliovnika vzhodnega obreda. Prej goreč ikristjan, je postal zgleden in vnet duhovnik, čislan nc samo pri ruskih rojakih, za katere jc kot velilc ruski domoljub veliko stori) tcr o_etovsiko skrbel, marveč tudi v visokili certkvenih krogih, ki so radi sprejemali njegove informacije in nasvete. Pri pogrebnih slovesnostih, ki so sc vršile po vzhodncm obredu, mu je, kakorpo-« roča »Kraljestvo božje«, govoril v slo-1 vo ruski katoliški duhovnik Sipiagin, Id je bil pred svetovno vojno poslancc: v petrograjskcm paiiamentu. Tridnevni tefcaj zaprtih duhovnih vaj prl sv. Jožefu nad Celjem se začnc: v torek dn<, 11, '0f: ->ibra za fante; y. sredo dne 2G. ilecera>' bra, na štefanovo, za dekleta. Fantje in dekleta, lep čas i.n lepa priložnost za duhovno obnovitev in okrepitev se vam nudi! Torej pridite v prav obilnem številu! Agitirajte pri drugih! — Začetek vsakokrat ob C. uri zvečer imenovanega dne. Prijavite se pravočasno! Priložite znamko za odgovor. Vzdrževalnina za tri dni znaša 75 Din. Pri tej priložnosti opravite tudi lahko molitve in bfciske za svetoletne odpustke!