Občinske organizacije SZDLJ in šolski odbori Na razširjenem sestanku obČLnskega od-bora SZDLJ občine Topčider&ko Brdo so nedavno razpravljali o izkušnjah druž-benega upravljanja v šolah na področja te občine. Razipravljali so ua temelju po-ročila, v kateretn so bila pmidarjena ne-katera načelna'vprašanja in razložene iz-kušnje šolskih Ve-selin Masleša«. Aktivnost članov šolskih odborov je za-dovoljiva, kar kaže dejstvo, da je na se-jah redno navzočih 12 od 15 člancv in da je vsak izmed teh šolskih odborov med šolskim letom imel 8 do 14 sej. Ugotovili so, da je v odborih največ uslužbencev, pa so priporočili, naj bi se v bodoče usme-rili tudi k drugim poklicem. Na sestanku so govorili o vsebini dela šolskih odiborov. Vsi odbori so razpravljali o usj>ehih učencev, šolskem prostoru in materialni preskrbi, nekateri pa ludi o šolskem programu, razvedrilnem življenju in zdravju učencev, o kulturno-prosvet-nem delu, o pripravah za letovanja, o stiku' med šolskim odborom in učiteljsikim svetom, o stanju v otroških ustanovah, ka-terih otroci s-o se šolali v tisti šoli. o pred-logih z roditeljskih sestankov itd. Vse to kaže, da so šolski odbori pokazali ptri delu dovolj pobude, vendar so na se-slanku ugotovili, da bi bilo koristno razen teh vprašauj razpravljati tudi o drugib. problcmih, ki neposredno vplivajo na vzgojo otrok in njihov uspch v šoli. Tako naj bi na primer šolski odbori od časa do casa analizirali pogoje, v katerih živijo otroci v svojih družinah; vpliv alkoholiz-ma, filmov, stripov in otroških časopisov na razvoj ¦otrok; o šolskih kuhinjah. aktiv-nosti družbenih organizacij, pojavih brez-domccv in mnogih drugih vprašanjih, ki lahko zelo vplivajo na oblikovanje zna-č.aja in pojmovanja otrok in mladine. Te analize so lahko koristne, če se po raz-pravljanju o problemih podajo tudi kon-kretni predlogi pristojnim organom ob-lasti in družbenim organizacijam. Da bi mogli te probleme šolski odbori zajeti in uspešno reševati, je potrebna, da rzipostavijo čim tesnejšc sodelovanje z osnovnimi organizacijami SZDL in z dru-fimi družbenimi organizacijami v naselju. Z njihovo pomočjo l>odo lahko v šolskih odborih organiziranc občasne skupine državljanov z nalogo, da proučijo in ana-Iiz.irajo posamezna vprašanja ali proble-me in da o njih na razširjeni scji šol-skega odbora poročajo in razpravljajo. Te seje bi mosrle biti razširjene s sodelo-van.iem učiteljskega kolektiva šole in predstavnikov Hružbono-politionih delav-cev v naselfu. S tem bi praktično dosegli, da se s šolskimi problemi ne bi ukvarjali samo člani šolskili ori in družbenimi organizacijami, kakršne so na primer Ljudska tehnika, strelska dnižina, Združenje planink in izvidnikov in druge. P.T.