Požtnina plačana o XI. leltnlfc. 1933» ianudr 20. 2. numera. 60 V Neseene verstce ttevine* Vu inični prSknturske evang. sinjosije r@dite! i vodavnlk: FLBSAR JANOS, Murska Sobota. Rokopisi se morejo v Puconce pošilafi. Ček računa št. 13,586; imč ,,Duševni list" Puconci. Cejna nm cejSo Beto 20 Gsn., v svonsSvo 30 din., v Ameaiko 1 Dol., edne numere 2 din, Na^rejplacilo gorivKeme vsaki evang. diihovnik i vučitel* Na pot. (Pisao: ŠOŠTAREC FRANC ev. duhovnik v Subotici.) Vu novinaj sam čteo par redov, ka gda je grozen ciklon besno po Kuba za~ toni, telefonistice so zmerom po vse kra-jinaj pošilale glas, ka se približdva grozo-ta. Koga so mogle vu kčsnoj ndči na te-lefon dobiti, vsdkoga so prosile, naj svoje bližnje i sebč roentuje, ar se približava smrt. Tak dugo so zezavale, telefonirale, dokeč je viher ne zriišo nad njimi hiž i one so pod rusevinami mrle. Dosztajebi-lo takši, ki so čiili telefoniranje ino so da-le spali i tak najšli svojo smrt. Nevem, kak so se zvale telefonistice? odkec so bile? kakše vere so bile? Ali njihovo lepo delo je tak plemenito, ka bi lejko bilo notri spisano vu Svčtopismo. One so dobile zdaleča glas; ide cikion. Znale so, ka to smrt znameniije. Itak so na mesti ostale. Dokeč so zezdvale nepoznane liidi, štere so nigdar ne vidle, naj njim žitek mentujejo, same so zgiibile žitek. Tista strahšna, nepopisna nesreča s celov svo-jov grozotov itak ma eden lepi, sveti do-gotek, to je oponašanje, seb^ gorialdu-vanje telefonistic. Ta velka katastrofa na Kubi tak da bi edno opominanje bilo za nas na pragl novoga leta. Eden vihčr i jezero jezer ludi merje, velike paiače se zriišijo, bogata mesta na kodištvo prfdo. Ne so si tisti ludje pred leto dni mislili, ka 1932 to leto na njL takšo nesrečo prinese. Či bi je štoj leto dni prvle opominao, naj bodejo po-nlzni, pokoro čineči, ar se za nje grozen bič pripravla, znd biti bi ga za norca zva-li i vo bi se smejali žnjega. Zda stojimo pri začčtki ednoga novo-ga leta. Što zna, ka prinesč to leto ? Vsig-dar se svejt viipao, ka novo leto bogše bode, kak staro. Ali vsigdar več nesreč, v^kše siromaštvo, teškeše nevole čakajo na človeka. Vu bodočnost nevidirno. Ali či mo se bože zapovedi držali, te se nam ne trbe nikaj bojati. Začnimo dobri i vu dtiši veliki grat-šuvati. Odločimo se krepko, ka kajštčč bi prineslo novo leto, mi šč^mo Bogi i naše-mi bližnjemi siiižiti! Postanimo velikodiiš-ni! Kak telefonistice na Kubi so nepozna-te i preveč daleč zvale, vu čarno, kmično noč notri so glas pošilale, tak i mi pro-bajmo naše bližnje rnentuvati z liibeznost-jov i z molitvami. Gda vu kmično noč vužgčjo elektriko, te svetlo grata, ka člo-vik vidi. Či molitvi posvetfjo kmičnostžit-ka i či de ltibeznost potikazač, te ne za-blodimo z prave steze doj. Mislim, da ne-ga tak božnoga, lagojega človeka, što ne bi poznao milošče, komi se ne bi srcč strosilo, či velka nesreča sčgne njegovoga bližnjega. Zato si misli etak: neverm, či mi je eto leto ne to slednje na etom sveti; zato mo tak začao živeti, ka pri mojem mčranji naj nestraši men^ mržnia i srdi-tost moji bližnji. Gda jas zaprčm navoke oči, naj rne nisče nede psiivao, naj nede sprevajalo mene na drugi svet preklinjanje Strdn 14. DUSEVNI LIST januar 20. moji priatelov, štere sam zbantiivao. Nego tak si spravlaj liibčznost tvoje okolnosti, ka gda ti merješ, naj de cela včs, cela okroglina za tčoe tak žalivala, liki dabi brata, očo ali sestro zgiibila. Naj de na tvojem sprčvodi vsaki lejko pravo: on je takši bio, kak angel, nikomi ne Iagojega činio, a pomagao bi vsakomi do slednje kaplice krvi, naj de vsaki čtito: takšega več nigdar nede, kak si ti bio, brezi jal-nosti i httdobe. Pozavajte eden driigoga na liibčznost i dobroto! Nigdar ne gičdaj nevošččno, ali z čemerdmi na tvojga bližnjega, ar Bog zna tebi na veke vkraj vzeti tvoj pogledi te veliki sirmdk postaneš. Naj te nigdar ne ravna srditost! Nepošteno nigdar ne vtčg-ni vo roke tvoje! Ni ednoga grešnoga sto-paja ne včini, ar lejko vu etom leti gra-taš kak Job na smetaj. Te de ti pa žao, zakaj si tečas ne dobro Činio, dokeč si priliko meo. Ne otesčavajte žitka eden drugomi, brat brati, roditel deci i deca roditelom, prijatel prijateli! Moreš veliko miloščo meti z tvojim bližnjim! Ne mrzi na njega, či gli falinge ma on! Bog zna kakši vd&rec čdka na njega v etom leti! Zna" bidti zgubi očo, mater, ali tuvariša, ali brata. Zna bidti zgubi poglčd, nogo, roko. ali zdravje. Zna bidti se že približava svojoj slednjoj vori! Zda že smrt znamenje metnola na vnogo čelo, ali mi sirrracke liidjč ne opazimo to! Zna bidti ti, ali tvoj najiiibleneši nosi že znamenje smrti vu sebi! Zakaj bibiopioti njemi lagoji, ve on Iehko že samo 7—8 mesecov, ali 7—8 dni žitka ma. Dokeč je živ i z tebov vkup žive, tečas njemi skaži tvojo nezgriintano velko lub^znost i osi-pLvaj ga z tvojov dobrotov. Sprdvlaj si kinče nebeske z liibeznostjov, naj dosta i dosta molitvi spddne na tvoj grob, naj ne-pozn&ti ludjč tebž blagoslavljajo, gda že davno nede tebe i naj za 100 let ešče od tčbe vzemejo peldo dobrote, čistoče i lu-beznosti. Vsaki je lejko dober. Dobrota i liibeznost je ne privilegium bogatdšov, gro-fov, hercegov, aii kralov. Te najvčkši si-romak je vu diiši lehko velki bogatec* Začnite zda že z molitvami. Milijon i mi-lijon molitvi se naj zdigne z naši krajov proti nebesam. Idi na brutiv z tvojimi mo-litvami i moli za pokojne i blagoslavlaj je. Idi daleč z molitvami i išči po sveti ras-torjene poznance i nepoznance i moli se za nje, kak za tvojo deco ali za tvoje ro-ditele. Gda driigi globoko spijo, idi oko-lik od hiže do hiže z molitvami i tori bla-goslov na nje, prosi miloščo za nj^, kak je Abraham proso miloščo za Sodomo. Poravnano. (Pcslov. Juventus.) Te siromaški N. Ferko je rš?ao kre P. Šifcfana hiže i skorinami punoga ogračeka stšpo t& s svojirn sdsidooi. Edaok samo zho\€a\ krič začujeta . . . Na čisto pometenom dvori pri Škfan gazdi je bfio na kolo stfidenec. Gda se ta" zgf^dneta, m^Ia Či Štef^na, Rczika se t&mo te obmč v stfidenec. Kak pa edaa rdeča roža, tak je kvapnola 9 s.o-jem rdččetn gvanti vu vcdo. Tak tri leta je bila stata. N Ferko je z rok pusto grable. — Njegvom svetf, sosed ! Paščiva se, do* keč se ne pogrozi! - skričo je, parkišt skočo i je pri stiidenci gršto. Notri je stopo v vedro, sosed je pa r.amali piiščo kolo, štero se je za voio velikoga tehra hitro ščelo obračati. Deklico je gvaat gori držo i radov^dič je g'čdala k n|e prihajajočo pomoč. — Glej sa.T/o — skriči Ferko — janka se je razprestria i gori \o držl! Či bi pojbec biio, že bi se d4vno pogrozo 1 Na dekle lekar tšče i Bog bole pLzi! . . . Ne pusti dale kol6, šr jo z vedrov ešče notri znsra potežiti! Od fčc že segnera do nje ! Z ednov rokdv jo je pr^jo, z drugov se je pa za lanc držo. V torn vremeni se je Štefan gazda z ženov paščo domo ž njive, gde sta kukorco osipavala. — Paščiva se — silo je ženo -- ix ešče eden voz krme ščeu dornd pripelati. — Vej se pa tak paščim — i nikšo veliko travo je sekala vo. Aii gde je pa Rozika? Doli je djala motiko i malo prestrašeno je stipala proti dvorišči. — Rozika, Rcz!ka roža moja, gde se skri- januar 20. DUSEVNI LIST Stran 15. Ali tvoje molitvi naj skrivne bodo. Nesmiš se hvaliti ali preštimdvati žnjimi. Bog zna i vidi vse! Naj bode tebi zadosta, ka ti moliš za drttge, ka je blagosiavlaš, ka njim srečo, blajženstvo sprdvlaš te, gda si oni nanč nemislijo. Či to novo leto več liibčznosti i mo-litvi prinese, te bode blajženo i srečno! Betežnik. I. Betežnika staranje. (]db. VII. I- 10.) Ležim vu posteli . . . oh kak že predugo! Skos na okno glčdam sunce tnilo, toplo, Nemrem se gencti, tak sera slab i trfiden . . . Na prste račtinam vsako voro, vs&k' den. Kak obtrfidjen sluga hladno senco žele Vu žgajočoj hici i po težki del?j, I kak beriš ča"ka konec dela svojga! Tak čakam jas tttdi počinck ncčnoga. I či tak odide eden den preteški Tihi veččr grdta . . . oh, daj mogao spati! -------Kak maren trošt je to ! Nenaidem počinka, Beteg, bolečina, nikak nepomeoka! Vu giavi mi strahšne misli hod'jo semta, Gori tne zdrasfajo z nernirovncga sna . . . BAh B6g moj nebeski! gda stanem z-poste!č? Da je dugo nega t6 atre lublčae? Vsaka kotnga me boli i drev^na; Tišči; — žmetna mi je i mehka blazina! Gori bi rad stano, genoti se nemrem, Nevolak sem pdstao jas sirrnak nesrečen. Oh, kak vse nači je biio v-mojem zdr&vji, Kak hltro so tekls vere, dn^vi, tjedni! Kelko dobri dnevov i hipov veseli, Trošta pune radosti smo preživeli. Zda pa dneyi tak daj ne šli, nego stšli, Zaman žele d(Ba, telo počivati! Vu svetski dobrdtaj neni:dem radosti I nemam nikoga, ne trošta v-žalosti. Ožra^to si roko, oh B6g ti, nad menom! V srdcl se ii tožim, težim se z betfgom: Spomeni se z meme, milo roe preglednf, I či je mogoče, \6 ktiz z ni^ne vzenti. Na mictjo dnevi i noli preteške, Pošli po rrene smrt, reši me jo, da stlidenec da"j na pumpo napraviti, žr se ešče kakša nesreča zgodi z deietem. Tak se je tiidi zgddilo. Takši zevčeni lfld]6 dale vidljo, kak ml nezevčeni. Aii ttb\ je napiž valon bilu teoce kiiptti, kak za dete poglednoti. Kucala, jokala je, kak je stečila i v sflhi gvant obleki-vala deklino. Štefan gazda je nikaj ne pravo. Niti m bi vedo kaj povedatl, ar je čuto, ka žena nikaj pravice ma. Ali od tistcga hipa, kak ga je eden vJgec zapelo s tsstim mašinom za reporezanje, nešče več v guč idti z nikšim vigecom ne. Strdn 16. DUŠEVNI LIST januar 20. II. Betežnika trošt. (3čb U. 17-19). Ležim vu posteli . . . g . ridoee sunce Se na sivcj nebt rdvno zda ska'zfi]e, Od ctavne rcse se lešči list, tr&va Ali meni je ndč balžania nč da\!a! Utrašnjii vlaki h'Ld me tak zovč lepo, Ah, da nemrem njaf« postelo skuznato, Kak se gof' cdptžvim . . . včasi nsza" spadnem Pfeslabe kotrige nelAdajo z menom. OžrnčJo si roko, oh Bog ti, nad mencra. Ali zato ifista na tožbo neodpr&nl Lepo zcrjo si ti na kmično noČ poslao, Oiavno roso na cvetje, listje djao. Hvžlo ti spevajo ftičice vu zraki I raeni si tadi trošt dao nevol&ki. Vu mem mračnom dfihi nova zorja z'de, Hiadno roso vživam zržci tvoje mile. Z betčžne posiele ie diči mo' srdce, Lubiš me, dobro znam, — neosteviš mene! T, ta drfiga pa razoietati. Tožič i poraoč iskajoči so se cbr-ncli Čehl k II. Ferdinand casari, a!i irdi odgo-vor so dSbili nazaj; tožba se njitn je nej po-slflknola i ešče gor nato se nyjm je zabranilo spršvišče držati. Vnožina jih je šlo na to ob-oroženi v-Pfigo vu grad i sc na odgovorncst postavilt Slavato i Martineca, casarskiva zavUp-nika, ki sta najvekši zrok bila toga trdcga c:<-sarskoga odgovora i po dugom štfikanyi so nji-va skoz okno vO/rgli vu globcki šanec. Či bar obprvirr; skričala. Pa je 16 velika sreča ! Spomi-naš se na to, Roza ? Kak bi se ne spominala. Srce njej je punc hvale Droti Bogi. Že je zračunala, kelko sveč dš na oltiv. V0 se zmeri s punicov, z šterov sta se lani svadile. Na drug* den se je komaj zorilo, Štefan je z l^pcom ravno naprčgo giioce, ar je po seno ščeo idti, gda se notri posi&vi Ferko. — Ej ha, Štefan gazda, tavno seni dobro-ga hipa prišo. Na to sem vas ščeo prosifi, da bi fui domo pripelali t»sti pžr petrincov sena, štero sem za košnjo 2 taia dobo. Ali (akšemi sirontaki, kak sera jas, ki nemam prčžno maro, tam sprne, pes ne segne za njim. Štefan njemi je notri zvozo sOho. Ar je Ferko krave ne moo, kupo je ešče dobro drago od njega seno. Daleč je bilo, vožnja je do pol-dnčva trpela. Po poldnevi se je veliki deždž na-pusto. Štefanova krma se je skoron ves keden tam močila i čarna je grataia. No, lehko de z čtavov srečen, mislo sl potrplivo. (Dale) ka sta oba v ž^tki ostanola, donok je t€ stopaj bio začetek one grozne trestiletne verske bojne. Čehi sc vfizpiodili ježulte i so se zbdrali pcd zastsvo^ Thurn grofa, ki je z s?ojim šerc-goin do Beča prišo i celi casarski dvor |e vu stiskdvo spravo. Ali Thurn grof mesto toga, ka b« napre šo, se je nazaj v Ceško obrno. Tak je II. Ferdinand cssar prišo do Ififta i se je zžčao pripravlati nyegcve casarske kordne dročino, Česko pod svojo-oblast spraviti. Med tem vre-raenom so pa Čehi predj;ednika proteštanskcga drfištva, V. Fridržch poglavara za kra!a odčbrali. Ali to odeberynye je za ny€ nesrečno bi!6. Nej sarnio ka je V. Fridrich vu svojoj tcalvinskoj na-vdflienosti sebž pred nžrodotn za odtirnoga na-pravo, gda je vu luieranskoj cčrkvi v Pržgi vse kepe vozlučati dao, i ka so se iflteranski pleme-niiAU od nyega vkraj obrnoli, nego ka je dosta boie ržj gospodsiri i za veselnosti živo, kak pa k& bl se z orsačkinri delamž bngo i za bojno pripravio. Sarno edi^o zimo je noso kraiesko kordno, zšto so ga za Mzimskoga krala* inieau-vali. Te katholičanski generšl Tfily je čehe pri Piagi zbfio (1620), V, Fridrich je pobegno z Ctskoga v Nernško, gde so ga prčjali, od po-glavarske ččstf dolidjali i njegovo poglavšrstvo Pfalc, z ččstjov tred bajoršlcomi Maksimiližni daii, ki je vu svoji drž^laj nazšj dao vpelati na raesto evangellčanke Bože slflžbe katholičansko mešo. Sinnakom čehom je pieveč siabo šlo. Vu začdiki se je tak vidio, ka de se casar smileno obnašo, ar več mesecov se je n\ka\ nej zgddilo. Vu tom se zsg\?ušavšif |e dosta aeraešnjakov i plenieniiašov, ki so pobegnoli, nazaj pri^lo. Ali te so je zgrabiii I ž njih so r^a eden den 27 csmrtili. Eyange!ičanski duhovniki so mogli z českoga voidt?, prišli so šežuiife naza]r ki so pa nazajpostavili kath. mešo, ki je pa nej šteo ka-thoJičan postanoti, so nyems 10, ali 20, ali 30 soldškov posiali vu hišo, štere je qh mogo hrš-niti, dokeč se je nej zrnččo. A!i donok več kak trestijezero držin je ostaviJo Češko, med nyirai tudi te plemeniti predgar i vzgojitel Amoš Co» menius, ki so raj vu tuhiiio vandrali, kak bi pa k svojoj veri nevOrni bili. To je bio šorš čehov po 200 letni borbi za sloboščino evangeličan-ske vere Ali z doli ob]idanyeiu čehov se je bojna dflnok nej skončala. Dokeč v Pfelci \u drždli toga pregnanoga V. Fridflch« ]e casarska vojska Stran 18. DUSEVNI LIST januar 20. kak n&jbole hudo ropala, tečas so goristanoli edni od t\ neprljatelov casara, ki so kre strani V. Fridricha bsli i so zberali žoldoše vu svoje trupe prott casarl Te| so bili: grcf Ernst z Mansfelda i herceg Knstian z Brau^schweiga, ki so bojno nadale vodili ! po Rheini i Franke ni katholičanske kloštre i vtedncsti robili. Vu glavncj cčrkvš v Paderbomi je herceg Kdstsan najšo ti apoštolov srebrne stebre, z šteri je pe-neze dao vdariti, šr je Krfstuš titn apoštolom tak pravo naj idejo po celom svšti. Bojna se Je nadaie vlejkla i ?s;gda> bole protl severi. Gda se je dansfci kral tiidi vu t6 bojno zmešo, ]e on tiidi bit bio i je rnogo obečati, ka se več ožgdšr nede mešao v nemške dela I brige, Tak je biia zda casarskomi šeregi cela Nemčija odpreta notri do shodnoga l severnoga morja i to cdiirjivanje evangeiičanske vere se je nadale lehko vodilo z velikimi stopaji. II Fer-dtnžnd casar je vod&o tak zvani »Reštitutions« edikt", (1629) tou je: on je zj*.povedo3 ka eran geličdni morefo vse ptišpekije i verske vrednosti, štere so od Passauske pogodbe (1552) prekvze?!, k&tholičanskoj cčrkvi prekdati, tak ka so vu čisto evaugeiičanske varaše i piišpekije pa kat-hoiičanski pcglavnlki i diihovniki prišli z ob-Jastjov i z zap6?edjov na to naj narcd zitiova vu kath vero spržvijo. Kathol?čanski poglavniki so dobili ob!ast na t6, da vse evangeličsnsko vCenjč vu svojem pogiavarstvi vopreprav-jo. T6 je eden žaloste?! edikf bio. Včasi na U) so prfšli casarski zavGpniki, ki so eto zapoved skončflvati mcgli i casarska vojska je staia pripraviena vc!6 casara zapečatfti tara, gde bi t6 žmetne &lo. Tri nadpOšpekije, 15 ptišpekij z celov vred nostiov, z im&njem, kloštri, varaši i pokrajin je prišio vu wkč kath. popov. Vu varašaj je e?an geličanska Boža služba zabranjena bila. Povsud so ježuiti prižli, na\ lUdstvo pod rimsko oblšst priže&čjo i narod ]e bio prisiljšvani od kath. poglavirov vu kath c^rkev prestopiii, Blla je edna foramia napra«lena, štero so na gosti nii-cali. Eta se etak glasi: Grossglogaunska pokora, štero ti odpadnjenl lUteršni činiti morejo. 1629 : ,Jaz sčromak i nevolen grehšnik spoznscm pred vatni duhovnik?, ka sara |as dosta let vu prekunjenom i brezbožnom luteranskom včenjej živo i vu takšoj blodnosti bio, vu njthovi gnfls-nl svestvaj nika drugo ne vzeo, kak pečenikrOh i malo vina z edne posdde. Takšoj gniisooj blodnosti p*6ti povem jas i takšemi prekunjeno-mi včenje protistdnesn, zda ino nigdar več na vse veke tila v njej ne?zeicem} tak istina, kak mi naj Bog i %r$\ sv6ci poniagajo. — Mi verje-mo: 1) ka kathoiičanska cerkev zapovedava, Li je to vu Svefom pisnsi gr&ntano, ali ne. — MJ verjemo: 2.) vu prošnji i napornuč zvšnji srčcov. — Mi verjemo: 3.) ka jeste purgato-riurn. Mi verjemo: 4) yu scdem svest?!. — Mi verjemc: 5) vu svčtoj devic! Mariji. 6.) Mi prisdgamo na Boga, ka je Jtiteransko včenjč krivo i prekunjeno bojdl i vu celom našem ždki mo se habali od toga i naSo deco od toga vkraj dižall. — 7.) Ml pris&gsmo. ka rai pehar Gos-podno? vu celosi vrčmeni aašega žftka Ke bo-demo vživali. — 8.) Mi priseganio, ka mi kat-holičansko včenjč z dobre vole i brezi silo de-lanja vzemerno gori, na štero aas Bog Oča, Sin i Sveti Diih naj pomaga. Amen". Krič d7ojnosti se je čuo po celoj Nemčiji, šiera je do 1600. leta vu dva tretjem taii evan-geličafiska gratala i zda| od toga strašnoga ca-sara z pomočjov ježuitov i španjolcov bi pa z silov katholičanska mogla postanoti. Nišče ss je ne brlgo za te nevolne evangeličane. Bojjizen je vsakšega nazajdržala. Najmre bojazen od toga silnoga Wallenštema, ki je casari eden šereg vkflperspravo, z šterim v.se poničivši je obla-dajoč rfišo po celorn Nemškom. Wailenštein je eden češki nemešn|ak bio, ki se js sju boini proti tdrkom i taljšnom, kak ofa'adavnik vopokazo i nezmerno dosta vred-nosti vkflperspravo. Od čeh-morva bratov je pršksiopo vu kaih. vero, alJ vu srci je ni edno-ga vadluvšaja ne meo. Na zmožnost i čest se je tr6 vsigdar i naj eta dosegne, je vsakšo pri-liko gorponuCEo, či |e to poštena biia ali ne. Wallenštein je veliki genera! bio, ali človek bre-zi vornosti i vere; grozen i Irdoga srca, zapo-vedavajocega karaktera, mrzloga i gizdavoga držanja, jalnoga i nezavfipnoga poglčda. Mertiič-livcst je držo za slabost, samo to razvtizdano sllnost je držo za ?elko, štera je gotova bila vse predreti. Sebžčnost je držo za on posvet, štera vsakšemi poštenjej naprehodi. - - Te Wallenštein je v6-splddo hercege z Meklenburga, je zavzeo Peme-ranijo, Brandenburg i spodnjo Saško i na naj-grozneše se je obnašo po držčlaj, po šteri je z Seregom prek šo. Vfipanje vu velkom porobi njemi je bilo vse, poleg njegovoga vojskovodi-telskoga znšnja. Njegovi oficerje so živeli kak poglavarje i hercegi, i zaprdvlali so kak najbo-le. K&rtanje, pijanost i hotlivost je njira vsakde- januar 20. DUSEVNI LIST StrSn 19. nčšnje bilo. Ravno tak je bilo med soidaki Tčm je proti mestaočsrom i pavrom vse dopiiščeno b?16. Z najhogši:r, stroškom so fiidi nezadovol-ni bi!i; pod tanjerom je n*ogo vsikdar najsisenje eden talJčr brdti. Ka so ne mogli potrošiti i po-nficat', tisto so dostakrat z sprevednosti vkOper-strli. iMaro dojzosmicati, aejatvi gorvužigati, dve-ri, dkna I peči notrispotreti njim je najvčkša ra-dost biSa. Žene i dekline so bile osramotfl?ane i njioi sile delane, moški mantržci. Pomor j po-gorčnosf so kšz&le pot, gdeta je Wallenšteinova vojska ila, Jezero I jezero jih je od giadi mog-io mreti, dosta ]ih je sam sebi žitek skončalo. Nsšče se je ne geno^ da bi protistano. Edi-rso Magdeburg varaš se je brdno proti TiIIy generališi, ki je vu ete evangeličacski varaš kat-heličanskcga piišpeka mogo possdlti i za volo toga je ie varaS napadno. Eden varaš pri shod-nom rnSrji; Štralsund je bio, šferl je pred Wal-lenštemom svoje vrata dolizapro. A3i Wallen2tein se je prisegao: nčl bi Štraisund z lanci bio k nebi privezani, ešče te tadi more doj pofegnje-ni bidti!" Ali iu nebi kralfije »Eden*, ki lehko povej: do etimao, pa nej daie. Gde je nevola najvčkia, tam je B6g najbiiže. On je skcnžo, ka evange-ličanskoj veri, ki ]e že to sled?ije zdihavala, ne da mrejti i On |e bio, ki njej je ednoga rešite-la obfido. T6 je bio te švčdski kral: Gustai^ Adolf. (Dale.) edna ppošnja, — mladina! Trdtje leto se nagible k konci. I zda ob konci toga dugoga časa gledam nazaj v prete-čeni čas z žalostnim srcom. Vsa moja vfipanja, vsa nioja želenja so mi ne spunjena. Augustuša 1930. leta smo nastaviti NMladinsko društvo". Že tri leta vas pozavam, draga mladina, v naš mall krog. Na žalost na vndga glfiha vfiba naj-dem — vse drugo vam je več kak t6; veseiice, plesi, kartanje, hfidobije i norije, vse to ma pr-?o mesto vu vašihsrdcaj. vu vaši dfišaj, Zarne-tavlete stem Boga, zametavlete našo sv. mater cžrkev. A donok — draga mladina; pride nam vsem slednja vora, štera nas strezni od vsš blodnosti etoga pokvarjenoga sveta. Čfijte, draga mladina, s prošnjov prih^jam eti znovič pred v&s, klonckam na vaša srca, klonckatn na vaše duše - hodte, povrnte se, zdrfižite se! Pitate se, ka bodete meli od toga? — od etcga drflštva? Na to vam, moji dragi, jas etak adgov&rjam: to bode naša šoia, naša gimnžzija, nals univerzs; to driišt^o nšs bode vzgžjalo, nas bode krepilo i pelalo k našoj sv, niateri c^rk^i. Nemrem Vam dale razlagati, aH č! šččte, dosts, dosta iepoga, dobroga i hasnoviioga vam povem. Pridte 29. januara t. 1 pop. ob 1. >;ori vu Puconsko šolo (pri cčrkvi), tam vam na vsa eta i na vsa vaša pitanja najlepii i naipopoi-neii odgovor dara. Starišje, vučitelje i predvsem častiti gosp. diihovpJcke, podpersjte rne, pomagajte mi! FLISAR KAROL, predsednik. Ršzloini mili Radosti glhs. BTa stara so prešla, Ysa so n6va včinjeaa. Ta pa vsa so od Boga, ki nas je sebom ztnčro po Jezuš KrisfušL. (II. Kor. 5, 17 18) Pastčrski Ifst. Naš g. piišpek Dr. Popp Ffličp so k novomi ieti poslali pasterski list vs6m gmanam. — Gledeč na vezdašnjo težko včrstvinsko stšvo prdvi list, ka se ta samo z bogabojaznostjov i z vfipanjem vu Bogi, z dtiž-nosli čutenjeiu i veseljom do dela, po treznom i zmšrnom živlenji da znašati i doliobladati. Li-ki jedino gšjitelsko mesto eti dobrln je cčrkev naša, zato fijej bojdmo verni i radi prinaSajmo tlste aSclove, štere za delo svoje potrebiije. Zvon redni božislfižb se naj glasi Boža reč vu biblij-ski vorajj, vu misijonski predšvanjaj i evangeii-zacijaj. Gled^č na prišestnost cerkvi vozdigne pasterski list potrebo rčdnoga, dobroga vere-vadliivanjskoga včenjš i orgsnizacijo evangeli-čanske mladine vu pravorn evangeličanskom« krstšanskom mladinskom driištvi. — Nadale opo-mina pasterki list. da ncgledamo brez taljemanja stradanje naši bližnji, nego njim hiiir*?,o na po-moč bidti. Bičuje past^rski list sistemo ednoga deteta. Nazadnje toplo poračajo g. pflšpek vrelo vkfipdelanje pri Gustav-Adolfa driištvi. — Vse naše evangeličansko liidsžvo je dostojno lehko zahvilno našemi vrelonii i delavnomi g. pušpeki za prelepi paslerski list, Tri n6ve cčrkvi. Vu pretninočem novetn ber meseci so Dr. Popp pušpek tri nove cčrkvi i eden Lutherdora posvetili. ~ Novembra 6-ga, na 300 letni smrti den toga velikoga kralš Gus-tav Adolfa je pos?etšena n6va lepa cžrkev ? Stran 20. DUSEVNI LIST januar 20. Budišavi (Bačka), — Novembra 13 ga je posvet šena ndva cerkev vu Vrsad (B<*naf) Pn čs?etaosti \t nazoči bio pušpek srbske pravoslavne cčrkvi Dr. Letič l kath, dekandiihcrvirk Endres tMl -¦¦ Not. 14 ga je posvetšetia n6va cerkev vu Lazarevojs (B-inzt) Noverabra 8 ga je posvetšeni Lutherdom vu Kucuri (Bačfca). EvangeSičanska vdovica Roib, štera je zgBMia mcza i deco svojo, je na sp6-menek svoj? pokojni i z iGbezni do evangeHčan-ske cčrkvi aldiivaia hižo svcjo evangelščanskoj gmam vu KucurL Z-toga je ms>a /lem Lutherdom. Bjornstjerne BjSrnson. Ves civilizJrani svet se je spomicso decembra 8gs z stdletnfce rojstva toga odHčnega norvčgskoga pisatela i pesnika Bjornsijerne Bjdrnson-a. Nas z prešti-manjern napimi 46 znanje, ka |e ete vellki mož i pesnik evangeličanskoga dUhovnika- i tak tiidi naJe evangellčanske cdrkvi veren sin bio. Gornja Slnveča. 24-ga decembra popol-dae/i ob4. vorl sinovu našoj c^rkvi lepi božični zidvečarek držali z sledččira osvetnlm progra mom: 1.) Zacelna občna pesem; 2.) Domanji ditho«:n5k so predgali poieg E«/. Mataj VII. 16-17; 3 HZdaj prihaja Zvelicsitel" popevall na trjgla se šo!, deca; 4 BJezuS tni je vss" božišno zm§-no v ednom predjanji, od Dr, Szhlitt Gy l Szombath E , poslov. Fiisar JSnoš $o napre-džii siedčči vučenci osnovne šo!e na Gor, S!a-veči: Jezušek: Škodnik M.; Angel: Benko Sidiks; Sirdtica Juliška: Škodnik Emilija; Laci: Kisilak Bžla; Janoš: Škcdnik Lajoš; Ejva: Škod-nik Marija; Cčrkevni sluga: Bokan Franc. 5) Zmejs igre je pop6vac na štiri glase nas cerk. khoruš *Hva!en bojdi Bog večni". 6)»Tihanoč, sveta ncč" pesem pcpevao na šiiri glžse zmeš. khoruš. 7) Zaprtna občna pesem. — Vučenci so trnok lepo znali svoje gordanje i ne je bslo vu našoj cerkvš nl edne diiše, šteroj bl naša iepa dsvetnost ne geuoia szrcč Vsi, k! so tara naz6 či bili, so se skuznatiflii očami vrnol! k-svojemi domi. — Božično drevo, kak vsško leto, letos tiidi smo meli vu cč/kvi lepo okinčano. Turobni glasi. Odselili so se od ete mar-ne tDhine na ov jakši svet: nov 30. Wagner Anna iz Kuzme, samica, vu 47. ietš starosti. — Dec. 25 Kranjec Francova roj. Siledar Trejza z Sotine vu 32. leti starosti. Lubleni tiivšriš, p^i otrok, le najmlajši koroaj 1 leto star, liibleno mater žalfijejo. — Jan. 4. se je odselila na ov jakši svet Fartek EUa iz Kuzme vu 5. leti sta-roitl. ~ Ti pokcjni naj počivajo vumirinacin-ton ! Nj hova duša naj najde vekiven niir vu ne- bčsaj! Ti žalQvajoči sš nsj poCinejo vu Božem ravnanji! Do pžvfdenja! Prekmursko evang. mladjnsko drušfvo v Puconclh bo iroelo svoj tretji ifitni občni zbor 29, januarja 1933 popoldnevi ob 1. uri v csnovni šo!i v Puconcih. Dnčvn! red : l.) Otvo-ritev, 2) Poslovanje, 3) Kratka zgodovina, 4.) Poročilo blagajnika, 5.) Članarina za leto 1933, 6.) Volitev odbora, 7.) Prcdlogi, 8) S!učajnosti. Dru^tveni odbor vabi vse prijatelje društva k udeležitvi. Predsednik: Fiisar Karol. Tajnlk: Temlin Štefan. Na Dy&šii Dom darOvani dari z-O. Pti~ rovsbe fare: V-G. Petrovci vse vkfip : 12 litrov pČenice i 20 1. 2;ta. V-S(4ayovci vse vkfip: 9 1. pšenice, 24 1. žita. Z Liicove vse vkflp: 4!/2 1. pšenfce, 6 1. žita. Z Šulinec: 3y2 1, pšenice, 3 1. žšta. Vse vkiip v-Adncnci 25 1. pšenice, 29 1. žita. V-Ncridnovci 7 litrov pšenice, 25 l žita. V-Boreči vse vkflp 2 1. pšenice, 12 litrov zitz. V*Žanavli vse vkflp 5 I. pšeaice, 27 J. žila. V-Petrovskoj fari vse vkiip : 67 llt. pšenice, 145lf2 lit. iita. PoštOvanimG Petrovske fare gmajnarom z-čistoga srdcs zahvaiiffio dobrovolen dar, ki so se i vu vezdašnjcni slabom vreimenl spome-nili z-jedine evang. lubezni nastave. Zahvalimo pobčrancom i daritelom. Tak mislimo, ka je ji ne dosta vtajilo dartivati, z fe brežne, jalcve krajine se dssta nežeiž, al? ddnok je pa vfelosti njlhove svedostvo do vere svoje. Naj njim G. B6g po«ne i blagoslovda svojesvčtemiiošče na one tfidi, ki so eto pot n€ mogij prinesti či bar kakšte mdioga aldova 1 Žaliijemo, ka za volo zmenkanja prostora nentGremo po im^tii objaviti imeaa dobrovolni dariteio? i za to odptistšenje prcsimo. — Z-Murske Sobote gospa Dobraica so Dijaškomi Donii 1000 dinarov daru/ali r.a s!ro~ maški vučiteliičnikom podporo. PleinenUoga srdca gospe Dubratci za iepi veiiki ddr z naj ¦ toplešega srdca zahvalimo i od Oče nebeskoga blagoslov prosimo, naj njijn obiino povrne vu duševni i telovni dobrotaj! Z Lomerja Zorko Janoš 20, z Crnec Perkič Jožef 10, z-Gradišča Škrilec Ivan 30, z-Tišine Rehn Janoš 203 z Ge-derovec Štivaa Ferenc 20, 7-Varaždina g. Ante Rajnar upraritelj Jugoslovenske filiaine banke 100 dinarjev. Z-Vanča v^si v-Štajar v-Melle občino odseljeni Maček Jožef so poslali 35 kil krumpišov. Vs^m dobročinitelcm z toploga srdca hvalimo dobrovolne dare. Gospodin Bog je na| blagosiovi i obJona v teiovni i diiše?ni dobrotaj! januar 20. DUSEVNI LIST Sfrdn 21. Szobotskoga Ev. ženskoga drultva kofrige so na ev. siremaško šolsko deco obgvantanje v-Murskoj Soboti 2340 Din 25 par, \u Martjanskoj ohtini 185 Din, vsevkiip 2425 Din 25 par darO* vale, v štero šimio je Sobotska velka občina 500, Prekmurska Banka 100, Prekmurska posojiinica 100 i Kreditna Banka 100 dinarov daruvala. Za tč dobrovolno daruvane peneze kfipleno gvanta-nje i obutei je decembra 18-toga, na štrto ad ventsko tiedelo po pcldircčšnjoj božoj službi vu cerkvi blJo med siromaškov decov razdeljeno. 85 dece je dobilo razločne dobi gvant i ništerni obiitel. 85 dece z starišmi vred se je obeselilo i vu srdci z-zahfrainim občiitenjem vzelo railodar, šteroga so dobre dtiše z-srdca ponfldile. Jako lepo krstšansko delo je siromake poiršgati, kak je to naš G. Jezuš Kristuš zapo^edao, naimre vu vezdžšnji sfikešni hipi, gda se vsi z-velikov krizov bojujemo. Morerno eden toga ovoga bre-rnen nositi I te oslavlene ne pogibati nihati. Tak mine med siromakmi i prčmoSnimi nevoščenost, cdurjavanje i ladalo bode poštuvanje i liibezen i bode poleg angelov spevanja vu ludi dopad nenje. — Vsigriar je bogSe dati, kak prositi! I rnl z-etoga raesta z-toploga srdcei hvalimo vu imeni ti obdaruyani vs^m pobožnira darJtelom, pob^ravkinjom i poštu^anoga ženskoga drOštva voditelkinjom, štere so se za le posel poskrbele i z-tak lepim ndshajom doprinesle. Boži blsgo slov i diiževni mir želenio vsčm I Puconska gtnsjna po zJatoj knigi je da-riivala na vučiteliščnikcv podporo 450 dinarov. Posebna hvala. Gde Je največ anafabetov? Poieg an-gliške štatistike na sveti ndjveč analfebotov (čteti, pisati neznajoči Ifldl) v-Indsji jeste. Tam zvSti cd deset let niže starosti decd, 91 odstotek ludi ne?e ni čteti ni pisaii. Za Indiov nasleduje Por-tug^lia z 65 odstotkami, Španjolski crsžg 43, Talianski orsag 27o/o. Najmčnje jeste v-Finnor-sagi i v-Nemškom, v-šterom je samo 2.6 ed-stotkov analfabetov. Dari na D. Lendavsko evang. cerkev v POconskoj gmajni. Lemerje: Vlaj Franc gost., Bertalanitš Franc 100—100 D; Benčec Arpad 50 D, Škrilec banžupan 30 D, Banfi Bela, Pcd lesek Franc 20-20 D; Škrilec Mškloš, Škrilec EHzabeta (Bencak), Banfi Ivan, Škrilec Mihal, Flisar Šandor, Sečko Kšlm^n, Bencšk Franc, BOkvič Mikloš, Fiegar Ludvik, B5rc Kšlmšn, Hašai Ludvik, Vlaj Ludvik, Godfna kan, ml. VJaj Štcfan, Sapač Judit, Zorko Janez, Poredoš M*hael, Sapač Ivan, Šebjanič Janez, Temlin Kžlman, Hackl Viljem r- k., Sapšč Janez, Der-varič Štefan, Zo ko Štefan, Celec Šandor, Der-varič Aleksander, VJaj Stefan 10 10 D; Čelak Štefan 9 Dt Horvat Franc, BUkvtč Kalmanova, Škrilec Štefan 6-6 D ; Fujs Šitfan, Časar Mik-loš, Biikvič Ivan, Dervarič Janez, Fekonja Lud-vik r, k., Škrilec Mihal, Jonsš Jožef, Horvat Ja-nez, Den?arič Franc, Škdlec Ana roj Zelko 5-5 D; Fuis Ivan, FJegar Kolman, Banfi Lajoš, Lon-čar J., Podlesek Franc kroj\, Poredoš Ivan, Ke-rec Franc 4-4 D; Kardoš Janez, Banfi Franc, Bukvič Franciška 3—3 D; Novak Janez, Železen M'ihals Šebjanič Lajoš 2 2 D; vsevkOper 710 Din. PoberaCi so bšli Čelak Štefan i Zorko Ja-nez. Dolina: Horvat Ludvik, Lebar Janoš 6-6 D; Fartel Adam 5 D, Cuhg Mikloš, Mikola Adam 4—4 D; Čerpnjak Karol, Vukan Jožef 3 3 D; Fartel Jožef, Kološa Jožef 2 2 D; vsevkflper 35 Din. PobčriS Lebar Viktor. Peča-rovcli Andreč Štefan 50 D, Sever Šandor, Ko-dila Šandor 30-30 D; Šooš Janez 20 D; Se-ver Ivan 12 D; Šantavec Štefan. Šantavec Ka-rol, Gjergjek Jožef, Godina Lnre, Šantavec Kata, Koyatš Matija, Kodiia Ivan, Kovač Jožef, Podle-sek Štefdn, Sever Jdnoš, Kodila Matjaš, Sever Štefan, VuVan Jšnoš 10-10 D; Etnri Ludvik, Šantavec Franc, Hodošček Jel^na, Sever Ivan, Poredoš Matija, Banfi Ludvik, Podiesek Janez, Se?er Štefan 5-5 D; Podlesek Janoš 7 D, Šan-tavec Matjaš, Šantavec Kalman, Kolar Franc, Poredoi Jožef, Godina Jožef, Andreč Ivan 4-4 D; Šantavec Šandor, Banko Kata 3-3D; Se-ver Šandor 2 D; vsevkuper 351 Din. Pobčra"č Sever Šandor kurator. — Gospodin BSg naj bla-goslovi vsasoga dobročinitela i vsiki dar. — Sk. Koledni krož v Pucond. V Adventi smo rneli zvon pondelka vsaki dčn zorjanske pobož-nosti z razkJadanjem Božereči. — Biblijski poj-bšrov i deklin kepe srao vidili pred sčbe postšv-lene vu gledali Bože rčči pri te pobožnostaj. — Vu šoli so se deca ves^lo včili lepe božične veršuše ino pesmi.Komaj sočakali te svetizvečarek božični, gda vse tš notripokažejo vu cčrkvi Bogi na diko, ro-ditelom svojim i vs6m posiohžavcom pa na dfi-hovno radcst. Dec. 24 ga popoldnevi ob 2 ma vSroma se je puconska prestrana cerkev napu-nila z velkimi i m^limi. Boža služba se je zač-nola z občnov pesmov. Za tov je pred olt&rom liturgiška služba držana, po šteroj so dflhovnik Strdn 22. DUŠEVNI LIST januar 20. meli govor od toga: ka nam gl&si Božič vu stiske i nevole časi? — Deca so dosta dosta povidno deklamalivali i r&zločne božične pesmi tnilo lepo popfcvali. Stnrt hčrešnoga moža. Vu zorje II. bo-žičnoga svetoga dne?a, na lastivnoga imena dčn, liki ednok Števan mantrnik, si je zdehno Kuhar Stefan (Martina) v Puconci: »Gosponjezuš! Vze-mi ksebi dfih moj! I gda bi to erkao, zdspao je* — star 74 1. Žnjim je eden ne vsžkdenešnji žitek prišao k dokončanji svojemi. Talentiran mož je bio i z nepretrgnjenim včenjom i čtenjom se je vedno vrio vu znanosti. Prebrano je znao govoriti po našem sladkom materskom- i po vo-grskom jeziki. Kak takii je zastopao naš r.arod na mileneumskoj razstevi v Budapeiti 1896. leta. Od toga je vnogokršt dosta lepoga pripovedavao Itidčm. — Paščlivi kmet, dober familijski oča je bio, ki je tttdi tak vu cčrkevni, kak vu občinski delaj črstev tao jetnao. — Naj počiva vu meri! Puconci. Preminoče leto je bilo v našoj fari rojeni 47 dečkov i 32 deklic, vsevkiip samo 79 dec6. Z ete 1 deček je nezakonski. — Mrlo je 75 oseb, 37 moškoga spola i 38 ženskoga spola. (Zvon te v Sobotškom špitili 2, v Ljub Ijani 1, v Osijeki 1 i v Franciji 2 osebi so rnrle i dv4 otroka sta mrtvorojeniva, tak pravzaprav vsevkiip 83 mrtvece je n:Lla fara naša), Rojen-cov, dotično vdpreminoči je spadnolo na po-sebne fdrne občine: Puconci 9.9; Andrejd 3:6; Bokrači 1:1; Brezovci 35; Dolina 2:0; Gorica 6:6; Krnci 3;4; Lemerje 5:4; Markišavci 3:1; Moščanci 6:3; Pečarovci 6 3; Polana 6:4; Pre-danovci 1:2; Pužavci 5:2; Sebeborci 9:11; Šala-mencl 7:5; Vaneča 4:9. — Zdald se 35 čisti evang. parov i 3 parov takši, ka je mož r. kat. Pri konfirmaciji je bilo 72 dece, med temi 26 pojbov i 46 deklin. — Z Gospcdnovov sv. veččr-jov je živelo 676 možkoga spola i 1070 žen-skoga spdla kotrig farni. — Vu našo cerkev sta prestOpila 2. — Z naše cerkvi sta vostopila tudi 2. — Dfiševni List mž v našoj fari 400 napre-plačnikov; Evangeličanski Kalendari si je spra-vilo viie 500 farni drGžin. Odgovor Kleklovi BNovin". Na naš artiku-lui od »Krivoverstva* razlagajo Kleklove wNovi-neu kriminirane reči svoje tak, ka se prej pod 130 novi luteranski verski cerkvi morejo raztniti nove sekte (menša verevadluvanja). či bi gori-pozvali ,,Novine(<, naj nam poimčni napreraču-najo te razne verske skupnosti (sekte), gvušni smo, ka to nikak nebi znaie spuniti. I tak po krotkom povedano nikaj neistinskcga trdijo .,No-vine". — Vu kriminirani reČSj pa vsegaveč jeste žaljenj^. Ar či luteranski raisijonarji same krivo-verske sekte nastšvUjo; te sami tudi krivoverci morejo b'dti. Vem ,,žnjihovoga sada je spozna-te". Kakši je sad, lakše je drevo. I tak smo se ml dostojno čftlili za zbantuvane ino prestavjli pred »Novine" tista pitanja, na štera so »Novine" dužne ostanole z odgovorom. — T6 edno pri-poznamo, ka evangeličanski krstšanje rdzlična imena majo, ali samo edno glavo: Kristula i samo edno bandero: evangelium i zato mi z te rdilični verski skiipin nili edno nedržimo za kri-voverno. — Tudi so nam ne znale dati .Novi-nea svcdostva (dokLze) na naše gorpozvanje, ka se je bivši nemški casar Viljem zaJetd?ao proti r. katoličanskoj cčrkvi; nego naprecuknejo Bls-marka (liki »Bodova'% gda so . . .) wTo je pa že — resan — dečinsko 1" —• Vidite wNovine", lehko je ksj povedati, ali težko je posvedočfti. Zato drgoč po lehkoikom Kne sodte, naj se ne sčdite" I Turobni gl&si. Ostaviii so nas zadnjiroe sec z Puconske fare : Friikič Šlevan vPredanov-ci, star 86 let; — Šinkčc Addm v Sebeborci, star 68 let; — Paviič Franc v Sebeborcš, star 65 let; — Obal Franc v Moščanci, star 72 leti; — Lopič Gizela, roj. Ktilič na Vaneči, stara 32 let. — Naj majo eti včpremlnoči sladtek grobski sen i bUjženo gorstanenje! Rože D0ševnoga Lista. Kak lubien je naš raali, prosti list, na t6 gledoč ništerne redi z-raz-lični pJsem ese zamerkamo. Mrs Terez Kalmar z-Los AngeJosa (Kalifornia Amerika) pišejo: ,,Eti vam pošlem napreplačilo na Duševni List, šte-roga stakšov radostjov čakam ino čtčm, ka je novoga v našoj domovini. Ve bi vara rada več posldla, da pa zda nam trnok pomali ide naše delo .. Ostanem z Bdgom zradostjov čtejoča .. — Thereza Andreč z-Kanade piše: ,,Visiko po-štfivani gospon Dtihovmk! Odprostite mi, da po-šilam pozdrdv do Vas. Pri raeni labčznosti cvet cvet^ i hrepene mi dfiša Njim poslati edno srč-no hvalo za te maii Diiševni Listek, vu šterom jas tak velko radost tnam. Moj n&jdragši čas mi je, gda tL lublčni Dtiševni Lfstek čtčm. Zato Njim zda pošilam eden dolar napreplačllo ino ji lepo proslm, naj mi ga nadale rčdno pošila-jo. — TUdi sem čtela vu njern, kak lepo se po-vekšdva Evg. Žensko drUitvo vu toj mojoj Iii-blčnoj fari. Oh kak bi meni ttidi drago bi!6 talvzeti pri tom Evg. Ženskotn driištvi! Ali nC sam mogoča, ix daleč vu tiihini živem. Ali zato januar 20. DUSEVNI LIST Stnin 23. li sploj eden mšli dar jas ttidi šččm na poraoč dati. Tak Njim zda tfldi pošHam eden dolšr na Evg. Žensko društyo. Zda pa naj sprimiejo moj srčen pozdra^! Želem Njim blažene, ves&e Bo žične svčtke i srečno Novo leto zadobiti ino ve-selo posvetiti žnjuvov farnlliov vrčd! Osianerm z Bogom, kak njuva fšrna dekSina. — Mrs The-resa Novak z Bethlehema pišejo : WK njira se obrr.em, kak g. dOhovniki Luthšri ino njih lepo pczdravlam z mojov čerjov vrčd. — Nadale n]i ščem opitati poleg Duševnoga Usta. Ar je zda nikak 3 leta, ka je mcj pokojru raož niim pisao. Ino jas nemrern znati, či njšm je plačo na te Diiševni List, ali pa ne. Ali jas ga vdšblam po-redoma vsakši raesec. Na šterom Njim srca ?e~ po z^hvilnost dam, ar sam ga srca gorlprijela ino ga ščem nadale tiidi meti. Zda pošlem eden dolar, pa jih lepo pros!m, naj mi dšjo odgovor nazšj, kelko ešče morem poslati. (Odgovor je poslani! Red) — Nadale pišejo Mrs Novak po svojera velikom zgiibički i ka zavoio svcje veli-ke žalosti so se ne mogli cojvzeti k-pisanji. Na-zadnje vs^m želejo blagcslovno novo leto I. . . Radost natn sprdvla tiidi to, ka truc tooii vez~ džšnjemi pomenkanja punomi časi, nž sair.o ka naži dotešnji napreplačnici verno vodržijo kre svojega DOševnoga Lista, Kego se od dna do dna novi naročniki oglašfijejo. T6 vse so nam rože k našeml trUdapunomi delanji za cerkey na-šo Bogi na diko! Dentist Oskar Heimer se je preselil z svcjim zobnim ateljejeoi na Aleksandroyo cesto štev. 4 v poslopje Skupne obrtne zadiuge. Izde-luje utnetno zobovje i plombira z zlatom, platino i porcelanorn. Trgatije i zdravljenje zobov brez bolečin. 1 Samovolni dkvl na goridržanje*DUševnoga Lista. Čeh Franc trg. M. Sobota 5, Banfi Štefan Šalamencl 2, ml Boldižar Janoš Šalamenci 3*5, Kodar Števan Ščavnica 10, Benčec Arpad Le-raerje 10, Pcdlesek Franc Predanovci 4, Flisar Viima z Francije 10, Szinic Janoš veletrg. Mari-bor 70, Dr. Ktihar Aleksander primarij Ptuj 100, Horvath Lajoš Dolina 10, Godina Ivan Šalamen-ci 2, Dervarič Lajoš Lemerje 10, Ficko Ivan Puconci 5, Ciguth Kalman Borejci 2, Lukacs Sandor Puconci 2, Banfi Bela Lemerje 2, Flisar Kalraan Vaneča 5, Šantavec Janoš Vaneča 2, Rštkai Vilma Sebeborci 5, Grof Šandcr Puconci bt Kalmar Terezia Los Angelos 40, Dr. Šoraen Lajoš advokat M. Sobota 30, Szever Franc P - conci 5, Benko Marija vučitelica Cankova 10, Szever Šandor kur. Pečarovci 5, Zorko Števan Lemerje 5, Štern Arnold PuconciilO, Lukač Jo-žef Puconci 2, Marič Števan sabo Puconci 5, KiszH^k Mihily Brezovci 5, Benkič Kalman Pu-žavci 2, Szecsko Jžnošova Gorica 2, KOhar Šte-fan farni inšpektor Puconci 20, Kov^tš Kžrolj duh. G. Slaveči 10, Cipott Aron duh. Jagodnjak 12, Cselak Štefan kur. Lemerje 3, Varga Maria Puconci 3, Pčtitek Karolj Polana 10, Trstenjak Ana Gorica 3, Trokšar Lajoš Gorica 2, Domjin Štefan gost. Brezovci 5, Jos. Weren veletrg. Celje 70 Din. Z-Murske Sobote: Krinčič Janos 10, Sačič Franc 10, Ruža Franc 10, Jarnevič Peter 16 Dins z Nemšavec: Zelko Mikloš 2 Din, z Černelavec: Vučak Janoš 5 Din, z Gede-rovec : Šfivan Franc 10 Din. Radi bi nadaljdvalt. Srdčna hvala I D&ri k nesprhllvomi venci v spomin na Lutharovo Fliszar Šaroito za Dijačkoga Doma štipendlj: Pžntek Mihalj Polana, Kozlc Ivan M. Sobota, Sukič Lajoš Predanovci, Škrilec Mikloš Puconci 10 -10 Dm; Varga Lajoš z Francije 21 D, CigOth Kalman Borejci 20 D, Krančič Ana diakonisa Levoča 18 D, Fartelj Ja"noš i Flisar Vilma z Francije 21 D, Žibrik Števan palerPre-danovci 10 D, Podlesek Liza i Maria Montevideo 10 D, Franko Jolan Markišavci 10 D, Fartelj Lajoš Doltea 10 D, Szedonja Števan^Gorica 10 D, Dryarič Mihalj Montevideo !0 D, Ficko Ana Montevideo 5 D, Norčič Kata Sebeborci 5 D, Poredoš Ilonka Gorica 10 D, Fartelj Karolina Dolina 10 Dn — Najsrčneša hvala za te korine poštdvauja. D^ri na Diački Dotn v Puconskoj fari: Fartelj Franc z Francije 20 D, Fartelj Karolina Gorica 10 D, Škrilec Ivan Lemerje 5 D, Jos. Weren veletrg. Celje 100 Din. — htinska hvala! Bož čnica v Andrejskoj S6H. Naš vreli i neobtrfldni vučitel Ratkai Odon i njihova liibJčna gcspa, puconskoga farnoga ženskoga drtištva vrSdna predsednica, so pali hitili Božični svčtek za radosti svčtek včiniti našim m&lim ino\veli-kim. G. vučitel so tmdenepoznajoč navčili naSe mldjše na tri igre: »Jezuš mi je vse", — "»Jezu-ša rodjenje" — i wBožična pravljica", nadale na dosta lepi pesem popevanja i na deklamacije, Celi naš osvetni redov^k je z 30 punktoraov stao i smo ga dvakrat napredšli: popoldnčvi ob 2-v6ri ded i onim, ki večer nebi mogli pridti; večer ob 6 vori pa starešim. Pri obomadvoraa Stran 24. DUSEVNI LIST januar 20. hipoma se je šolska dvorana nabito napunila z posliihšavcami, ki so z dfiševnov radostjov vži-vali vsa napredavanja. Mlšjšim so ešče posebno veliko radost spnvili zlatoga srdca gospa" RLt kaica z tem, ka sa je vse obd,3ruvali z pečivom, sšdotn ino cukrom. Govor so rneJi g. Ratksi. Nazddnje so pa Kra*?ijec Sandor ogengasilski za-povednik tolmačili globoko zahv&inost g, vuči-teli za njihovo navdiišeno delavnost i njihovoj dobroj gospe za njihovo dobrovolno darovitnost, ino krnskim ogangas:!com5 šterl so tiidi lepo popevali ino rčd goridržali. D.-Lendavskomi evang. ženskoml driišh-i je lLpi, od blsžnjega Ifibčznosis gučeči, drugim na peldo služeči džr — 500 Din ov teštatr&;i vao t Dr. Brunner Jožef izr. vere zdravn::k z D.-Lendave. Velkodiišnomi daritdi naj bode mž roven počinek! — Šk. Na D.-Lendavsko ev. cerkev je Škalič Dežd kantorvučitel v Moravci 721 Dndarovna-brao. T6 je v etom težkom časi jžko lepi dar od edne \€s'. GospodJn Bog naj stokratno na-zšjpldJa t€ Jiibezni dšr i trfid skrbnomj poberd-či! — Moravske gmane dar je tak z darcm Te-šanovske v^si (530 D), z darom Moravskoga evg. ženskcga društva (200 D) i z daroni Vuče gomilanske vesi (166 D) vsevkuper 1,617 Din Reč Bož« ostane vslgdar! Čtite i raz-širjavlite DOševni Llst! Ka znaio Boža deca! (Po prvom listi Janoš apostola.) H\ vi mazalo mžte od toga Svetoga i z/zd/e vsa !tt (2, v. 20) aLiiblčni, zdaj smo že Boži sinovje i ečče se je nej skazalo kabomo. Zndmo pa: ka či se skaže, k njemi boderno pdspodobni; dr ga vi-dili bcdemo, Iiki je.* (3, v. 2) „1 zndte, ka se je on skazao; da bi naše grehe odevzčo." (3, v. 5) *Mi zndmo, ka smo z mrtvi prčkpršnešeni na žitek." (3; v. 14.) .Eta sam vam pisao, naj zndte ka vekive čen žitek mate. (5, v. 13.) „1 či znamo, ka nas posluhne: kakoli ga bodemo prosili; zndmo ka se narn spunfjo, šte-re smo prosili od njegn.a (5, v. 15.) »Zndmo, ka vsaki z Bogš porodjeni ne greii« (5, v. 18) »Zndmo, ka srno mi z Bogš i ce!i svet vu hudom ležl*' (5, v. 19.) »Zndmo pa, ka je Sin Boži prišao i dao nara |e pacnet; naj poznamo (oga pravičnoga. I jesmo vu tGtn pravičnom, v Sini njegovom Jezuš Kristuši. (5, v. 20.) Vse čtitele »Diiševnoga Lista" pozdrdvlaru i njim želdrfi blajženc novo leto! (Trtus 2, 11 14) Korošec Vekoslav ev. misienar. ie glavno... (Od Korošec Vekoslav evang. mlsionara.) V) Nej je to glavno ; ka smo srečni, nego ka naj mi djfigc osreCimo. 2.) Nej je to glavno; ka naj nas lilbijo, nego ka naj rai liibimo drfige i njim na blago-slov bodemo! 3) Ncj je to g^avno; naj mi vžlvarao, nego naj drugim ponršgamo. 4) Nej je to glavno; na| živlenje najderno, nego naj fc zgiibjmo za Jezuša volo 1 5) Nej je to g!avno; na| tni zadovolnost zi sebe iščetiio, nego naj druge zadavolimo, 6) Nej je to glavno; naj se visiko nes6-mo, nego naj scbe zatajimo. 7.) Nej je to glavno ; naj Bog naše že!e»ije spuni, nego naj mi Njegovo volo spunlmo, 8) Nej ]e to glavno ; naj mi dugo žlverno, nego naj žitek naš mk pravi zdržžtek. 9) Nej je to glavno ; ka lUdje od nas gu-čijo, nego ka smo pred Bogom. 10.) Nej je glavno ; ka mi delamo, nego zakaj i kak delamo. 11.) Nej je to gTavno; ka smo im, nego kakši so3o ! 12.) Nej je to glavno ; ka smo čedni, nego naj pamct našo na dobro obrnemo. 13) Nej je to glavno ; či mi trplenji vuj-demo, nego naj trplenje dos^gne pri nas cil svoj. 14) Nej je to glšvno; kak mi vOvidimo, nego kakši smo inoiraj v srci. 15) Nej fe to glimo ; gda tnf merjčmo, nego naj vs^gdar gotovi bcdemo pred Boga stopiti. Čti Filipencoo) poslani list 4. \i\ S, veršuš ! Stampano v »PREKMURSKI TISKARNI« odgovoren HAHN IZIDOR v Murski Soboti.