sicer smo že krepko zakoračili v leto 2018, pa vendar z izidom pričujoče dvojne številke revije Šolska knjižnica, bogate z zapisi primerov dob- re prakse, še za rep lovimo leto 2017. V rubriki Stroka je tokrat prispevek na temo drobnih tiskov. V šolski knjižnici je tovrstnega gradiva kar precej in velikokrat ne vemo čisto točno, kako se lotiti obdelave in kako tovrst- no gradivo umestiti v knjižnično zbirko in katalog. Zato največkrat konča v kaki škatli in čaka na čas, ko ga bomo vzeli v roke. Veronika Potočnik in Špela Velikonja sta opisali izkušnjo Narodne in univerzitetne knjižnice ter podali nekaj njihovih napotkov in preizkušenih praks, ki jih lahko s pridom uporabimo tudi v šolskih knjižnicah. V rubriki Stroka in praksa sledi zajeten nabor opisov preizkušenih primerov uporabe knjiž- nice pri pouku in izvedbe ur KIZ-a v praksi. Največ primerov je razširjenih zapisov predsta- vitev, ki so jih imeli kolegi na konferenci šolskih knjižničarjev 2017. Nekaj jih še čaka na objavo, mi pa vas že vabimo k sodelovanju na konferen- ci šolskih knjižničarjev 2018, ki bo maja 2018 v Ljubljani. Podobno kot so bili po temah razvrščeni prispevki na konferenci, tako so tudi opisani primeri združeni po temah: spodbujanje branja, učenje učenja, uporaba IKT in posebej primeri iz srednjih šol. Najprej so zbrani prispevki na temo branja, opi- san pa je tudi manj znan pristop za spodbujanje branja. Domače branje je tako za učence kot za učitelje vedno znova izziv, posebna spodbuda pa je branje v tujem jeziku in kar lep čas je v na- ših šolah prisotna tudi angleška bralna značka. Pred nekaj leti se je v okviru spodbujanja bralne pismenosti zelo razmahnilo poučevanje bralnih učnih strategij, kar je prineslo tudi obetajoče rezultate ter zadovoljstvo tako učencev kot učiteljev. Še posebej so zadovoljni na šolah, kjer so tovrstno poučevanje začeli izvajati učitelji vseh predmetov. V prispevku Tadeje Česen Šink je opisano, kako so se poučevanja bralnih učnih strategij sistematično lotili na OŠ Frana Albrehta Kamnik, Monika Dobravc pa preds- tavlja uporabo teh strategij pri pouku naravos- lovja in tehnike. Sledita opis uporabe slikanice pri pouku KIZ-a in opis primera medpredmetne povezave KIZ-a in zgodovine. V zadnjem sklopu so zbrani prispevki kolegic iz srednjih šol. Tam je pouk KIZ-a malo drugačen, saj ga velikokrat izvajajo kot samostojne ure ali v okviru projektov. Predstavljene so ure, ko so kolegice dijakom predstavljale priročnike, po- magale pri uporabi in iskanju virov, informacij ter gradiva pri projektnem delu ter organizirale posebno bralno značko za celoten šolski center. Omenila sem le nekaj člankov iz revije, ki je pred vami. Ob koncu pa boste spoznali še nekaj novosti s knjižnih polic ter aktualne dogodke so predstavljeni v rubriki Mali in veliki odmevi. Prijetno branje in predvsem veliko uporabnih idej za delo vam želim. UVODNIK Pozdravljeni, spoštovani bralci in bralke, ROMANA FEKONJA, odgovorna urednica 3 Šolska knjižnica, ljubljana, 26 (2017), 3/4, 3