I;'.. i zicčer vsak prvi i tretji četrtek mcscca. | Akn i- ta dan praznik, j iz. '-m poprej, tieua mu SO kr. na leto. Inserati se sf rcjemftjn in j ! . i>j po itogovuru. Slovenskemu ljudstvu v poduk in zabavo. i Spisi in ilopisi se pošiljajo: Uredništvu „Domoljuba", Ljubljana, Scmeniške ulice št 2. Naročnina in inserati pa: UpravniStvu .Itorao-: ljuba*, Ljubljana, Kopitarjeve ulice št. 2. Št. 10. V Ljubljani, dne IS. maja 1899. Leto XII. V Jeruzalem! Dal CC 80 II. romali naši vrli pradedje v preteklih starih časih. Mi se moramo čuditi njih požrtvovalnosti in vstrajnosti. Kako živo in močno versko zavest so imeli! Sedanji človeški rod sc rad ponaša sedaj s to, sedaj z ono stvarjo ; marsikdaj tudi s tem, kar ni prav nič posebnega, še manj pa hvale vrednega. V marsičem zelo gremo nazaj vkljub svoji prebrisanosti, in sc.r tudi pri nas na Slovenskem. Zakaj? Pravega temelja ni, prave podslombe vsemu razvoju in napredku. In ta temelj je čvrsto živo krščansko prepričanje! To prša tudi pri nas, in zato se vkljub vsemu mojemu napredku ne počutimo tako dobro, kakor si želimo. Katoliška zavest se nam vzbuja in goji v cerkvah ln na raznih katoliških shodih; a žal, da lc prehitro vshlapi in nima pravega vstrajnega vspeha. Kar pa 8mo (,08l«'j morda že zopet in zopet slišali ali čitali 'liaki H'gi o Kristusu, to so bo romarjem v svet' 1 ž'vo postavilo pred oči. Saj bodo hodili po °nih krajih, kjer je Jezus nekdaj hodil in delal ču-po tistih svetih krajih, katere je obiskalo že J™jone in milijone ljudi iz ljubezni do Zveličarja, na najsvetejšem mestu napoje dušo s pravim / k'm prepričanjem, da si uteše svojo po Bogu Vrnejo dušo. Slovensko romanje ima ravno ta glavni namen: katoliško zavest tako užgati, da ne bo nikoli več ugasnila, temveč se širila še vedno dalje in globlje po romarjih, ko se vrnejo domov. Seveda bodo imeli romarji marsikake prijetnosti in ugodnosti na poti, videli bodo veliko sveta, mnogo bodo skusili, ko bodo morje prebrodili, a vse to sc ne more primerjati z onim duševnim dobičkom, katerega jim nakloni božji blagoslov kot plačilo za njih trud. Vera sc bo v srcih utrdila. O blagor tistemu, ki si v sedanjih brezverskih časih ohrani neomajano versko prepričanje! V Jeruzalemu pa vsaka ulica, vsaka hiša, skoro vsaka stopinja spominja na kak poseben dogodek iz Jezusovega življenja. Tam se hodi prav po stopinjah, po katerih je on sam hodil. Komu bi so ob takih spominih ne vnelo srce v ljubezni do njega, ki je za nas toliko trpel? Tam se bo poživila gorečnost do molitve, tam bodo romarji prav spoznali, kaj se pravi za Kristusom hoditi in svoj križ nositi, tam se bodo učili potrpljenja, samozataje-vanja in krotkosti. Romar na božji poti nakupi navadno za svoje domače vsakovrstne svetinjice in druge spominke, da jih doma razdeli. Jeruzalemski romarji pa prineso domov ogenj svete navdušenosti za katoliško cerkev. Ako ta ogenj vcepijo tudi drugim svojim znancem, prijateljem in sosedom, bodo to najdražji in najlepši spominki na prvo slovensko romanje v sveto deželo. Kili r ima toliko premoženja, da lahko plača pot v Jeruzalem, kakor je že določeno, kdor se vsaj za nekaj dni moro odtrgati svojim vsakdanjim opravilom in kdor ima tudi zadostno zdravo telo, ta naj ne zamudi lepe priložnosti ter naj se brez pomisleka pridruži romarjem; žal mu gotovo ne bo nikoli. To bo najsvetejša božja pot, katero je ali bo sploh kdaj v svojem življenju storil. Slovenski narod pa se s tem pridruži drugim večjim narodom, ki so že večkrat priredili narodno romanje v sveto deželo. Dal Bog, da se lepo podjetje srečno izvrši B^gu v čast in našemu narodu v dušni prid! Delavska. Kdor noče delati, ne jej, Beseda dobro je rečena; Kdor dela, jesti kaj imej, Ta tudi zdi se nam poštena! Mi delamo, se trudimo, Da se pod zemljo zgrudimo; Mož dela in otrok in žena. Čebela dela, pridna stvar, Nabira za prihodnje čase; Trot je gospod, nič ni mu mar, Če se le on redi in pase! Mi trotov ne spoštujemo, Mi tešemo, mi kujemo, Za druge delamo in zase. Žulj prstan je na roki nam, Obleka iz hodnika, raša; Dans tukaj smo in jutri tam, Kjer se po pridnih rokah vpraša. Mi dolbemo, mi vbadamo, Ko dela ni, pa stradamo — Diši nam brez zabele kaša. Bog živi delo in moža, Ki z delom pridno se ukvarja, Dolžnosti, ki jih vsak ima, Zvest kristijan ne zanemarja: Mi smrti ne bojimo se, Ko pride čas, borimo se »Za vero, dom in za cesarja!« J os. Stritar. Vseslovenski shod kršc.-soc. delavcev v Ljubljani dne 28. maja 1899. leta. Tovariši, prijatelji krščansko-socijalne organizacije ! 'le lani smo hoteli pokazati na sijajen način svojo neomejeno in neomajano udanost do našega presvetlega cesarja Franca Jožefa I. o petdesetletnici vladarstva. Toda eden izmed privržencev tiste rdeče internacijonale, zoper katero se borimo tudi mi, nam je zlobno preprečil prelepo slavnost. Toda mi nc odnehamo! Lani nismo mogli, zato hočemo pa letos pokazati dne 28. maja svojemu pre-milemu vladarju, varuhu delavskih stanov, svojo otroško ljubezen in vdanost Delavski stanovi so v naših deželah silno zaostali v napredku. Čas je, da se ganemo; pri shodu se hočemo resno pogovoriti in določiti, kako naj sc uredi zanaprej skupna organizacija vseh slovenskih krščansko -socijalnih delavcev v obrambo in dosego svojih pravic. Binkoštni prazniki so prazniki ustanovitve svete katoliške cerkve; nedeljo potem pa bodi praznik ustanovitve zveze vseh slovenskih kričansko socijalnih delavcev. V javnem življenju naše države še vedno vladajo mnoga pogubna načela. Dokler nc izginejo zadnji sledovi teh načel iz javnega življenja, ubogi delavski stanovi nc bodo gledali boljših, srečnejših dni. Na shodu dnč 28. maja se bodemo organizovali vsi slovenski krščansko - socijalni delavci v odločilni boj zoper vsa pogubna načela. Skupno hočemo bojevati ta boj na celi črti. Dokler ne zmagamo, tudi nc odnehamo ! Ta dan sc bode blagoslovila tudi naia zastava. Ta nas bo zanaprej vodila v boj za načela krščanske ljubezni in krščansko pravičnosti. S tem vas, dragi tovariši, in vse cenjcnc prijatelje slovenske krščansko-socijalne organizacije, vabimo k shodu. Pridite! Z Bogom na delo za krščansko ljudstvo! V Ljubljani, dne 7. maja 1899. Pripravljalni odbor za prvi vseslovenski sbod krsč.-soc. delavcev v Ljubljani, VABILO k vseslovenski delavski slavnosti v naknadno proslavo petdesetletnega vladanja Njegovega Vel. cesarja -pP.ANČišKA Jožefa i. v soboto, 27. maja, in v nedeljo, 2S. maja 1S99. 1. —>—<šC —c vS /" L 11 C . V soboto, ihič 27. maja: Gafilja&a in saronada. 01) 1 ,.S'. uri zvečer z bero se udeležniki pred Katoliškim domom, odkoder odkorakajo z lam-pijoni in godbo na čelu po Gospodski ulici, mimo .Zvezde", po Šclenburgovih ulicah na Dunajsko cesto pred stanovanje blagorodne kumice gospe 1'ollakovc, kjer se ji priredi podoknica. Od tu odkorakajo v istem redu mimo južnega kolodvora po Rcsljevi cesti, Kopitarjevih ulicah, Vodnikovem trgu pred škofijo, kjer pred palačo presv. kneso-škufa priiede sercnado. Večer na čast došlim gostom. ..Slovenska krščansko-socijalna svesa" priredi po končani bakljadi in serenadi v Katoliškem domu večer na čast došlim gostom. Vstop gostom in prijateljem slovenskega kršč.-soc. delavstva prost. V nedeljo dne aS. mnj.i: SUnnost btagoslovljciijti zAst/ivc »Slovenske krščansko - socijalne zveze«. 01) pol S. uri zjutraj z bero sc društva pred »Katoliškim domom", odkoder odkorakajo po lireSu, Cojzovi, Emonski cesti, Vegovi ulici z godbo n nekoliko tudi zaradi tega, da bi si v bogatem ni'stu nabral zopet nekaj premoženja. Srčni nemir in strah pa ga ni zapustil, ko je stopil v Brundigiju na ladjo, temveč je sedel zraven njega na klop in se peljal ž njim v Aleksandrijo. Tukaj je mislil Cina, da mu ga bodo pregnali službeni posli, novi ljudje, nov svet in novo veselice -- pa se je prevari!. Spočetka jo skušal udušiti svoj nemir s takim življenjem, kakoršnega je živel v Rimu — /. veselicami, zabavami, popivanjem itd., toda ko tudi to ni nič pomagalo, začel je misliti na samomor. Marsikateri njegovih tovarišev si je namreč že končal na ta način življenje: eden zato, ker se mu je zdelo predolgočasno na svetu, drugi zato. ker se je naveličal jesti vsak dan, tretji zopet zaradi česa drugega. Tudi Cina sc jc poprijel te misli Imel je že vse določeno, kje in kdaj se umori in so tako reši življenja, ko se mu nek večer nekaj groznega sanja. Sanjalo se mu je namreč, da se jc umoril; na oni svet je moral čez veliko reko; in glej komaj so pripelje na ono stran reke, že stopi preden njegov prejšnji nemir in strah v podobi suhega sužnja, sc mu globoko prikloni in pravi: »Požuril sem se naprej, da bi te zopet našel." Cina so jo hudo ustrašil. Bilo mu je jasno iz teh sanj, da s smrtjo ni pomirjen strah in nemir, temveč nas mori in trpinči šc naprej, če se ga nismo od-križali v življenju. — — Med modrijani v Aleksantlriji je bil najznamenitejši v tistem času Timon Atenski, mogočen bogat človek in povrh tega rimski clržaljan. Živel je dolgo v Aleksandrijj. Trdili so o njem, da je prebral vse do zadnjega lističa, kar so imele knjig velikanske tedanje knjižnice in rekli so, da jc združena v njem vsa modrost in znanost tedanjega sveta. Poleg tega je bil prijazen in zgovoren človek. Cina ga je precej v začetku začel odlikovati in slaviti nad vse druge; nato sta postala kmalu prijatelja. Mladi Cina sc jc čudil njegovi zgovornosti in odločnosti, .s katero je razpravljal o visokih učenih rečeh, ki so su tikale namena človeškega, sveta in podobnega. Čudno pa se jo zdelo Čini, zakaj odseva iz govorjenja starega Timona globoka žalost. Ko sta se ie popolnoma seznanila, jc Cina večkrat poskušal zvedeti od starega modrijana vzrok te otožnosti, oh enem pa mu tudi odkriti svoje srce. In slednjič je to tudi storil. III. Nekega večera sta sedela na vzvišenem mestu pred hišo, od koder se je videlo na morje, in sta se razgovarjala o selitvi duš; Cina prime Titnona za roko in mu odkrito pove, kaj mu greni življenje in kaj je bilo vzrok, da se jo seznanil z učenjaki in modrijani aleksandrijskimi. „A dosegel sem vsaj toliko" — konča svoj govor, — „da sem spoznal tebe Timon, in prepričan 8i.m, da če mi ti ne rešiš zastavice življenja, ne reši mi je nihče." Timon je gledal nekaj časa po tihi morski površini, katero je obsevala bleda mesečna svetloba, nazadnje je rekel: »Cina, ali si žc videl krdela ptičev, ki prihajajo vsako jesen iz mrzlih severnih krajev v našo toplo stran prezimovat? Ali veš kaj iščejo v Kgiptu?" »Vem. Toplote in svetlobe." »Tudi človeške duše iščejo toplote, ki je ljubezen, in svetlobe, ki jo rcsnica. Toda ptico vedo kam jim jo leteti, da dobe, kar potrebujejo, človeške duše pa letajo brez cilja, zajdejo na stranpota, v puščavo in zmoto, žalost in nemir." „Pa zakaj ne morejo najti prave poti ?" n Dokler so ljudje verovali v bogove, je našla duša svoj mir v teh, ko pa je vsa vera vanje skop-nela kakor sneg ob spomladanskem času, mislili so, da jim jo bo nadomestovalo modroslovje in uče nosi; sedaj pa — Baj ti je dobro znano — sede povsod na razvalinah modroslovja oni, ki mislijo, da Je treba nad vsem dvomiti in ničesar verjeti, tako imenovani skeptiki, kateri so mislili, da prinesejo s ^ojim neumnim naukom mir in srečo, pa so ljudi le še bolj vznemirili, ker so zavrgli toploto in SYe-tlobo, kar pa se pravi ravno toliko kot pustiti dušo v v puščavi, v zmoti, kjer jo muči in trpinči Veden nemir in strah pred samo seboj. Tako daleč smo prišli, glej ljubi moj Cina, za smo v temo, v propade, kjer ni sploh nobene vere več, sedaj pa iščemo in tipamo z rokami krog sebe, da bi našli izhod iz te teme." »Ali ga tudi ti nisi še našel?" „0 iskal sem ga, iskal, pa našel ga nisem. Ti si ga iskal v nasladnostjh, v uživanju, popivanju, jaz pa v premišljevanju, pa vendar tavava še oba v enaki temi; bodi torej uverjen, da ne trpiš sam; s teboj trpi ves svet. Od kdaj ne veruješ več v bogove?" „V Rimu jih časte še javno, celo novih dova-žajo iz Azije in Egipta, toda vanje verujejo samo še branjevke in ljudje, ki vozijo na vse jutro z dežele kislo zelje, krompir in solato v mesto/ „IJa ti tudi povem, da so samo ti ljudje na svetu mirni in srečni." »Vse nič, vse nič, kaj se se splača živeti?" »Ali mar vemo, kaj nam prinese smrt?" »Ali misliš, da ni nobene rešitve več?" Stari Timon molči nekaj časa, nato pa odgovori bolj potihoma, skoraj neodločno: »Pričakujem je." „0d kod?" „Jaz sam ne vem." Nato podpre glavo z roko in kakor, da ga je prevzela gluha tišina večerna, začne govoriti s pridušenim glasom: „Cudno, pa vendar se mi včasih zdi, da ko bi ne imel svet ničesar več, kar nam še ni znano, da ko bi se ne mogli povzdigniti nič več, kakor smo se že, ne bi občutili v sebi onega nemira, one ne-stalnosti... Saj tudi v bolezni upam, da ozdravim... Veri v bogove in v modroslovje sta zamrli, a priti mora kaka druga če tudi ne vem katera resnica, ki bo ozdravila človeštvo." Ti in taki pogovori so Cini srce zelo olajšali. Ko je zvedel, da ni bolan na duši in srcu on sam, temveč boleha ves svet, zdelo se mu je, da se je zvalila z njegovih pleč ogromna teža in bo navalila na tisoče ram po širnem paganskem svetu. IV. Prijateljstvo, ki je vezalo Cino s starim Timo-nom, je postalo od tega časa še tesnejše. Pogosto sta se obiskovala in razgovarjala. Cina je bil še mlad, in dasi se je življenja že v polni meri naužil, vendar je Ic to krilo zanj še nekaj, kar se mu jc zdelo polno mikavnosti in zabave: spoznal je Timo-novo hči Antejo, Anteja ni bila v Aleksandriji nič manj poznata in slavna, kakor njen oče. Poveličevali so jo imenitni Rimci, ki so se shajali v hiši njenega očeta, častili so jo Grki, slavili modrijani, ljubil jo je ves narod. Timon, njen oče, je ni zapiral v hiši, kakor so delali drugi očetje s svojimi hčerami, temveč ji je prepuščal popolno svobodo in se zraven zelo tru dil, da jo nauči vsega, kar je znal sam. Ko je odrasla otroškim letom, brala sta skupno z očetom grške knjige, rimske in celo hebrejske. Kajti ona je bila zelo bistre glave in je znala prav dobro vse te jezike. Skupaj z očetom sta se zatap-ljala v globoka razmišljanja modroslovja ter preti lito vala znanost in umetnost. Oče se ji je čudil in jo spoštoval. Poleg tega jo je obdajala nekaka tajna skrivnost, kajti imela je večkrat preroške sanje, v katerih so se ji odkrivale reči, ki so bile drugim večna uganka. Stari modrijan jo je ljubil kakor svojo dušo in zaradi tega se je bal zanjo bolj, ko za pun-čico svojega očesa. Pripovedovala mu je pogosto svoje sanje in nočne prikazni, kako se ji javljajo nepoznana bitja in neka čudna svetloba, o kateri ne more vedeti, ali ji postane vir življenja ali vir smrti. Obdajala jo je v celi hiši rodnega očeta sama ljubezen in nič kot prisrčna ljubezen vseh. Pa Ante-jini modrosti je bila popolnoma Jenaka njena lepota. Njena lica ji niso kar nič potemnela in počrnela v vročem egiptovskem solncu, njene globoke oči so bile modre, kakor vode reke Nila in pogled njen je bil odkritosrčen in ljubezniv. Ko jo je videl Cina prvikrat, bil je kakor omamljen. Videl je v življenju že mnogo lepih žensk, a nobena se ni mogla v krasoti meriti z Antejo. In čim pogosteje jo je videl, čim pogosteje slišal govoriti, kolikor bolj jo je spoznal, tem bolj jo je občudoval. On sicer ni veroval v nikake bogove, pa ka dar je govoril z njo, -mislil je, da stoji pred kako boginjo z drugih svetov. Od prvega trenotka, ko jo je videl, ljubil jo je z globoko, nepremagljivo ljubeznijo. Želel je, dobiti jo za ženo in bil je pripravljen nositi jo na rokah in jo obožavati. Tudi ko bi moral preliti svojo kri, odje-njati ne bi mogel od nje in jo prepustiti komu drugemu. Rajši berač z njo, kakor brez nje cesar. In kakor zagrabi morski vihar z nepremagljivo močjo vse, kar doseže, tako se je polastila tudi Cinova ljubezen njegove duše, njegovega srca. Mislil je dni in noči nanjo. Naposled prevzame njegova strastna ljubezen tudi Antejo... »Srečni Cina!" klicali so mu tovariši, ko so ga srečavali, »srečni Cina 1" ponavljal je on sam sebi • ko se je slednjič z njo oženil in mu je rekla vsa srečna: »Cina moj, kjer boš ti, tam hočem biti tudi jaz!" se mu je zdelo, da je njegova sreča kakor morje brez mere in meje. (U. 7 in drug dijak je prost. Tako šteje vedno "dalje,"dokler ne ostane na koncu sam krčmar pri mizi. ki jc srdito zabavljal čez zvite dijake, ki so ga pripravili ob tako lep dobiček. Vprašanje je torej: kje jc sedel oni dijak ki je začel Šteti, in je krčmarja v zanjko djal: • krč mar Besedna uganka. Beseda vsem lepo povč, Kako plesalci se vrtč. Besedo če obrneš si, Po zimi te razveseli. Računska uganka. Kako se odšteje od števila 45 tudi število 43 tako, da ostanek znaša še ravno 45: Zabavna uganka. Razvrsti na mizi 15 žveplenk jedno poleg druge, zaznamuj dotiČni prostor s številkami in preloži zvep-Icnke na kupcev po 3 žveplenke in sicer tako, da ne boš nikdar preskočil ne več in nc manj nego tri klinčke. Kadar imaš na enem kupcu dve ali tri žveplenke, jih več ne smeš prelagati. — Pri rešitvi povej s številkami, kako si prelagal. Rešitev ugank v zadnji številki Rešitev besedne uganke. Iiibuša Elba Pariz Otokar Donava Ararat Rusija Iglava Limona Olga l.epo darilo. Računska uganka: Posajenih je bilo 8 jabolčnih in 4 hruševa drevesca. Zajec je uničil 3 jablane in 3 hruške, zdravih je pa ostalo 5 jabolčnih drcvesec in 1 hruška. Vseh drcvesec je bilo posajenih 12. Ia uganka se da rešiti tudi z vsemi drugimi številkami, ki so mnogokratniki števila 12. <>b c 11 g a n k i s o j, r a v r e S i 1 i: Alojzija in Terezija fihtar, 1 A^rovincih, Andrej Pore 11 u v VirmaZah, Mihael Štrukelj v Dolih na staj., _T„mo Koprivšck v Špitaliiu, Franc Klader na Gorici, Kranjo Kcbol, Sinkov turu, Matevž Verbič v Kosezah, Janez Verlačnik Sinkov turn, Jožef l.ampc v Ljubljani, Anton Zabukovec v Starem trgu pri Rakeku, Janez Grmovnik v Vodicah, Marija in Ana Podboj Adamovo pri Vel. Laščah, Karolina Petrič v Vipavi, Matija Kant na Dobrovi, Nc2a c.rovat, Podkorenom, 111 Ignacij l.ipovec, Pod-nradje, Sta). —Samo prvo sta prav rešila: Fran Sever v Ljubljani in l.uka Pavlic v Sp. Urniku, Vekoslav S. na Zaplazu nller Janez in Franc, KovaOič Franc od sv. Duha pri Stari I »k'. Janez Andolšck v Trnji, Janez l.ahovnik v Šmartnu pri Veienji, I nmce M,ku2 v Črnem vrhu AA v/ v/ & & $ »fr »f/ jj- Prihodnja številka »DOMOLJUBA« izide dne 8 junija 1899 zvečer. Loterijske mrečke. Dunaj, 13. maja: 2 11 20 75 1« Oradeo, 13. maja 38 79 4 7 83 10 Line, 13. maja: 27 3 17 29 30 p rut, fi maja: 57 40 U 10 «3 Tržne cene v Ljubljani. 10 maja Pienica m. il Rež, Jpčllicn • Oves. » Ajda, » Proso, » Koruza, • Krompir, Leča Grah, > Fižol, » Maslo kgr Mast, » Špeh, ivet • h k 11 gT.ik, 9 8 7 6 8 8 5 250 12 9 12 1 5 7u 05 Špeh, povojen, kgr. Surovo maslo. > Jajce, jedno . . . Mleko, liter .. . Goveje meso kgr. Telečje » • . Svinjsko » > KoStrunovo« • Pitanec..... Golob..... Seno, 100 kgr. . . Slama, > > . . Drva trda, 4kub. mtr. » mehka . . gl-|b.| 70 _ 90 - 2 7 _ 60 6 50 4 00 r ""'a H ^Največjo zalogo y najrazličnejših razglednic ima A. T U R K , trgovina s pisalnimi in risalnimi potrebščinami v Ljubljani, na Dunajski cesti. — Ras-prodajalcem dd znaten popust. Vsprcjcma naročila v izvrševanje ličnih razglednic v raznih ~ poljubnih bojah. Dobri okua je pri vsaki užitni stvari njena glavna lastnost. Pri uživanju odločuje naš jezik, njemu moramo prepustiti, da nas zadovolji z dobrim okusom. Iz tega se razvidi, zakaj je n. pr. tako splošno razširjena bobova kava, katere posebni duh našim živcem ugaja in katere smo se tako navadili, da ne moremo biti brez nje, navzlic temu. da jo zdravniki nujno odsvetujejo že od tedaj, ko so jo začeli rabiti. Ce je torej mogoče, da se ohrani ta priljubljeni okus in se pripravi objednem zdravju koristna kava, tedaj bi se mislilo po vsej pravici, da bi sc jc nihče r.e branil, posebno pa ne hiš .e gospodinje in matere. In v resnici, Kathreiner-Kneippova sladna kava, katera tako izvrstno združuje prijetni okus bobove kave s (ako dragocenimi zdravilnimi sredstvi, se ima ravno tej okoliščini zahvaliti, da se je tako hitro razširila in sploSno priljubila. Lahko jo imenujemo jedino pravo družinsko kavo, in gotovo se bo Je tudi tam. kjer doslej še niso poznali njenih prednostij, v najkrajšem fasu udomačila in priznala kot najokusnejši primes k bobovi kavi in jedino pripravna, zdrava njena nadomestitev. Vendar se mora paziti na to, da se rabi vedno pristna Kathreiner-Kneippova sladna kava v znanih izvirnih zavitkih z imenom »Kathreiner-', ali nikoli naj se ne kupuje drugače zavitega ali tacega blaga, ki je na vago na prodaj. Opozarjati moramo na današnji inserat znane tvrdko ,}Oels(< v Bregoncu. katere izdelek »pristna Oelz-eva kava«, dobro znana in priljubljena, je na prodaj le v rudečth zavitkih z belim trakom. ,, Hranilnica in posojilnica za Cerklje (Gorenjsko) in okolico, registrovana zadruga z neomejenim poroštvom', obrestuje hranilne vloge po <1 m * liiiaie Dunaj IV., Wiedenergurtel 20, ali pa 317 25-7 ANTON REBEK v LJubljani Kolodvorske ulice 29. Urban VVEBER nasl. Zaliloff, pošta Železniki. 'Na prodaj Je ved tiaoi atotov 433 5-3 strešnih skale (Dachschiefer) lz laatnlh ikrilolomov po jako nizkih cenah. Prevzamem pokrivanja vsakovrstnih stavb kakor tudi cerkva in zvonikov. Oelz-ova kava je od ^priljubljena kerbodo dnč boli bovo kavo spremeni v z d r a v o, okusno in pokrepčevalno redilno sredstvo. 400 (20-7) Rudeči zavitki z belim trakom. u ♦ u ♦ M ki t U i u ♦ n u ♦ n l n N u t l f n I n u t u ♦ n