SKUPINA O SVOBODNI MENJAVI DELAIN O DRUŽBENIH DEJAVNOSTIH Šola naj da dobrega delavca Delegati v skupini, ki je raz-pravljala o svobodni meiyavi dela in družbenoekonom-skem položaju delavcev v družbenih dejavnostih, so načeli široko področje proble-mov od šolstva in kulture do zdravstva, znanstveno raz-iskovalne dejavnosti in dru-gih. Materialni položaj v pro-sveti onemogoča, da bi tu združili kar najbolj kvalitethe delavce, so menili. Med dru-gim so zastavili vprašanje, ka-ko se sploh uresničuje zahte-va ZK, da mora imeti vsak de-lavec možnost izpopolnjevati svoje znanje. Po mnenju nekaterih so programi usmerjenega izo-braževanja še vedno neustrez-ni in ne dajo mlademu člove-ku toliko znanja, da bi ga ta-koj usposobili za delovne na-loge. O potrebah in progra-mih usmeijenega izobraževa-nja bi morali odločati delavci v združenem delu, so menili nekateri razpravljalci. Uspo-sobiti mi morali dobre men- torje, ki bi pomagali mlademu človeku, da izpopolni svoje znanje. Posebej zaskrbljuje položaj na področju kulutre. Delavci v tej dejavnosti so v neenako-pravnem položaju z delavci v združenem delu. Kulturnim inštitucijam bi morali omo-gočiti normalen razvoj. Tudi na področju raziskovalne dejavnost zade-ve niso urejene tako, kot bi bilo treba. Namesto da bi združeno delo zahtevalo in uporabljalo rezultate dela znanstvenoraziskovalnih inš-titucij, vidi v tem marsikdaj samo porabo. Tudi delovarye delegatskega sistema je vča-sih vprašljivo. Na seji so na-vedli primer glasovanja o no-vih prispevnih stopnjah v skupščini raziskovalne skup-nosti. Delegati so glasovali proti novim prispevnim stop-njam, ker so bile te stopiye deset dni pred zasedanjem skupščine že objavljene v Uradnem listu.