URN_NBN_SI_doc-9SIFVNMI

422 UDK 373.54(497.4Trbovlje)"1945/2015" 1.02 Pregledni znanstveni članek Prejeto: 30. 4. 2015 Nevenka Hacin* 70 let gimnazije v Trbovljah Ne tistim, ki imajo, ampak tistim, ki znajo, je namenjena prihodnost 70 years of the gimnazija in Trbovlje Not those who have, but those who know have a future Izvleček Gimnazija v Trbovljah je v 70 letih delovanja doživela številne organizacijske in vsebin- ske spremembe, ki so odražale spremembe na področju osnovnega in srednjega šolstva. Šolstvo se je spreminjalo vzporedno s spre- membami v družbi in tako odražalo aktualne potrebe po izobraževanju otrok po končani osnovni šoli na državni in lokalni ravni. Zato je na delovanje gimnazije (ustanovitev, re- organizacije, število vpisanih) skoraj 50 let vplivala pomembna vloga, ki so jo Trbovlje imele kot del Zasavja (Rdeči oz. Črni revir) v času jugoslovanskega socializma na politič- nem in gospodarskem področju. V zadnjih 20 letih pa se je na gimnaziji zaradi spremenjene vloge Zasavja v novonastali državi povečal vpliv širšega družbenega interesa in posa- meznikov, in sicer s pozitivnimi (večja vloga splošne izobrazbe) in negativnimi pojavi (re- gistriranje enakih in sorodnih programov v neposredni bližini). Ključne besede : Trbovlje, prva in druga Jugoslavija, meščanska šola, gimnazija, usmerjeno izobraževanje Key words : Trbovlje, first and second Yugoslavia, town school, gimnazija, secondary specialised education Abstract During the 70 years of its existence, the gimnazija in Trbovlje experienced many organ- isational and other changes that reflected those in primary and secondary education. Educa- tion, in turn, changed in parallel with changes in society and reflected the current needs for the education of children after primary school at the national and local level. This is why the functioning of the gimnazija (its establishment, reorganisation, the number of students) was for nearly 50 years influenced by the impor- tant role Trbovlje played in the political and economic fields as part of the Zasavje mining region under Yugoslav socialism. In the last 20 years, due to the altered role of Zasavje in the newly formed country, the gimnazija has been influenced much more by wider social interests and by individuals, i.e. by positive phenomena (the greater role of general education) and negative ones (registration of similar or related programmes in the vicinity). * Nevenka Hacin, profesorica zgodovine in sociologije, muzejska svetovalka/kustosinja, Zasavski muzej Trbovlje, e-pošta: Nevenka.zmt@siol.net.

RkJQdWJsaXNoZXIy