L Z.: V zračnih višinah. 423 davcev. Dosegel ga je v devetih minutah, ga obkrožil in približno v 21. minutah se je vrnil Santos Dumont zopet v St. Cloud. V 29. min. in 30 sekundah je prišel tja in nazaj; toda preden so vjeli vrv, da gaprivežejo, je preteklo Še nekaj sekund, tako da je pot v resnici trajala čez 30 minut. Santos je torej zopet zamudil nagrado, če tudi le za las! Zaradi časti bi bil rad dobil nagrado, a obljubil je, da jo podari revežem. Sam Deutsch mu je čestital, češ: „Če bi imel odločevati jaz, dal bi Vam nagrado takoj." Pooblaščeni odbor mu pa seveda ni priznal darila. Santos torej tudi dne 19. oktobra 1901 ni zmagal, pač pa je ta uspeh dvignil podjetnost in nado njemu in drugim zrakoplovcem. Pozneje je nadaljeval take poizkuse v Monte Carlu, a tudi tu brezuspešno; pri neki Slika 7. Zeppelinov balon plove nad Bodenskim jezerom. vožnji je celo padel z balonom v morje. (Glej sliko 11.) IV. Opisali smo zgodovino in razvoj zrako-plovstva. Ozrimo se zdaj še tudi na namen, katerega ima dandanes ta zanimiva iznajdba! Baloni nam služijo doslej najbolje pri meteorolo-gičnih preiskavah in za vojne namene. V prvem slučaju preiskujejo z njimi zračne plasti, gorkoto in smer vetrov, obliko in kakovost oblakov, vlažnost in elektriko ozračja v različnih višinah in ob različnem času. V drugem slučaju pa fotografirajo Slika 8. Kressov »zmaj" drči iz lope. površje zemlje,