NASELJE NOVE JARŠE •Delovanje svetov potrošnikov v naselju Zaradi skupnih probtemov obeh KS svela potrošnikov zaenkrat de-lujeta skupaj. V svoj delovni program za leto 1981 sta vključihi tndi zagotavljanje kakovmti mesaih izdelkov, Id so potrotaikom na voljo v poslovalnicah ¦aiega nasdja. V Mercator jevi in Emonini trgovini na Smartinski cesti so člani sveta potrošnikov skupaj z zaposlenimi obeh poslovnih enot anketirali po-trošnike z vprašanjem, katere mesne izdelke največ kupujejo in kakšne pripombe imajo na kakovost teh izdelkov. V Emonini poslovalnici je bilo anketiranih 92 potrošnikov, v Merca-torjevi pa 54. Na podlagi dobtjenih rezultatov so bili s sodelovanjem mšpekcijskih služb odvzeti vzorci mesnih izdelkov, da bi ugotovili njih kakovost. Analizo sta opravita zavod za zdravstveno varstvo Ljubljana in inštitul za higieno živil. Odvzeti so bili nastednji vzorci: proizvajaiec vrsta blaga Puris Pazin posebna salama Šentjur pri Celju posebna salama Emona Ml Zalog posebna salama Emona MI Zalog dunajske klobase Mercator TMI hrenovke Mercator TMI gorenjske klobase Mercator TMI ¦ pariška salama Vajda Čakovec posebna salama Carnes Vrbas eajna salama Pri analizi mesnih izdelkov so analitiki ugotavljali videz, vonj in okus ter sestav vsebine po določilih pravilnika o kakovosti mesnih izdelkov. Potrošniki so imeli precej pripomb na kakovost čajne salame Carnex in goren jskih klobas TMI, vendar sta bila vzorca obeh navedenih izdelkov po ugotovitvah laboratorijev ustrezna. Neustrezne pa so bile prve analize hrenovk TMI in obe analtzi pari-ške salame istega proizvajalca. Pri obeh izdelkih je bilo ugotovljeno preveč maščob v vsebini, pariška salama pa tudi ni bila ustrezno pol-njena; v nadevu so bile luknjice, poleg tega pa še ostra koščica, ki vse-kakor ne sodi v nadev salame. Z rezultati analiz odvzetih vzorcev so bile seznanjene uprave obeh podjelij in poslovalnice, kjer so bili vzorci odvzeti. O neustrezni kakovosti svojih izdelkov pa je bil obveščen tudi proi-zvajalec Mercator — tozd TMI, proti njemu je bilo s strani inšpekcij-skega organa podana prijava. Nadzor nad kakovostjo in ceno živil in drugih izdelkov ni le skrb inš-pekdjskih organov in svetov potrošnikov, lemveč slehernega potrošni-ka, ki mu je izdelek namenjeo. Z vso resnostjo moramo nadaljevati s podružbl)aBieni nadzora. Tako bomo lahko tudi potrošniki dali svoj delež k stabilizacijskim prizadevanjem.