SKUPŠČINA OBČINE UUBLJANA ŠIŠKA IZVRŠNI SVET Datum: 22. 8. 1988 POROČILO O SPREJEMANJU IN IZVAJANJU SANACIJSKIH PROGRAMOV V ORGANIZACIJAH ZDRUŽENEGA DELA Z IZGUBO OB ZAKLJUČNEM RAČUNU 1987 IN INFORMACIJA O IZGUBAH PO PERIODIČNIH OBRAČUNIH LETA 1987 Na osnovi 49. člena Zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela so temeljne organizacije, ki po zaključnem računu izkažejo izgubo, dolžne sprejeti program ukrepov za odstranitev vzrokov za nastalo izgubo in ukrepe za zagotovitev uspešnega poslovanja (sanacijski program). Z njim morajo ugotoviti: - znesek celotne in znesek nekrite izgube - vzroke, zaradi katerih je nastala izguba ter ukrepe in roke za njihovo odstranitev - način in roke za zagotovitev sredstev za kritje izgube ter pogoje ob katerih so sredstva dobljena - rok za trajanje sanacije. Pri sprejetju sanacijskega programa ugotovijo delavci tudi odgo-vornost organa upravljanja in poslovodnega organa, oziroma posa-meznih čalnov teh organov, delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi in drugih delavcev za nastalo izgubo. Na osnovi Zakona je pristojni organ družbenopolitične skupno-sti dolžan za organizacije, ki so dosegle ob zaključnem računu izgubo, spremljati sprejetn in izvajanje sanacijskih programov. Sprejemanje in izvajanje sanacijskih programov v tem poročilu je zajeto za vse organizacije združenega dela šišenskega gospodar- 34 stva, ki so poslovale z izgubo ob zaključnem računu 1987, podana pa je tudi informacija o organizacijah, ki so poslovale z izgubo v letu 1988. a) Organizacije, ki so poslovale z izgubo ob zaključnem računu za . leto 1987 Organizacije so ob zaključnem računu dosegle 34.235.045 tisoč din izgube. AVTOMONTAŽA, TOZD Tovarna vozil Položaj organizacije se zadnji dve leti bistveno poslabšuje kot odraz notranje neurejenih razmer, poslabšanih zunanjih pogojev gospodarjenja in prestrukturiranja proizvodnje iz neustreznih • virov sredstev. Leto 1987 je organizaeija zaključila z izgubo v višini 4.566.881 tisoč din, ki jo je pokrila deloma iz sredstev TOZD-a in drugih TOZD v DO, večji del pa v breme revalorizacijskih odhodkov. Izguba bi bila večja za 2.129.656 tisoč din, če organizacija ne bi uporabila zakonske možnosti prenosa revalorizacijskih odhodkov v leto 1988. Na osnovi zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združe-nega dela je sprejela in potrdila sanacijski program na samouprav-nih organih dne 26. 4. 1988. Z njim je opredelila kot glavne vzroke za izgubo: — preveliko navezanost programa na enega kupca (80% celotnega asortimana) in prepočasen razvoj na novih tipih avtobusov — neizkoriščenost kapacitet zaradi dela v eni izmeni — povečanje zalog brez ustreznega povečanja virov obratnih sred-stev in zato najemanje dragih kreditov na sivem trgu — nepravilno evidentiranje interne realizacije v DO in s tem nezagotovljen priliv od realiziranih proizvodov — cenovna neskladja med cenami vhodnih materialov in cen proizvodov na domačem trgu — neustrezna delitev skupnega prihodka v okviru DO — prestrukturiranje prozvodnje z uporabo kratkoročnih virov sredstev. Kot glavni ukrepi, s katerimi bi se poslovanje v letu 1988 izboljšalo. so navedeni: — pridobitev zunanjih institucij pri reševanju likvidnosti poslo-vanja — sprememba udeležbe v skupnem prihodku z organizacijo TAM ob ustreznera pokrivanju nastalih stroškov pri posameznih proiz-vodih — povišanje prodajnih cen končnih izdelkov — pospešitev uvajanja novega proizvoda. Ocena sanacijskega programa Odgovornost za nastalo izgubo ni opredeljena, zadolžitve so določene za cela področja, sektorje, službe, postavljene so dekla-rativno. Program ne vsebuje izračunov vrednostnih učinkov sana-cije in ocene poslovnih rezultatov v posameznih periodičnih obdobjih, niti ne časa trajanja sanacije. Sanacija v programu je s stališča realizacije nekaterih notranjih ukrepov premalo konkretna, s stališča realizacije zunanjih ukrepov pa glede na nujno pridobitev kratkoročnih in dolgoročnih virov sredstev o zunanjih institucij še nedorečena. Aktivnosti, izvršene v letu 1988 in ocena položaja organizacije Poslovanje organizacije v letu 1988 se je še poslabšalo tako, da je bila v prvem tromesečju dosežena izguba v višini 2.451,922 tisoč din, v prvem polletju pa v višini 6.651,689 tisoč din. Zaradi izredno težkega likvidnostnega položaja navajamo še nekatere podatke, ki so vplivali na poslabšanje likvidnosti. Obkonculeta 1987jeorganizacija v strukturi virov imela 12,3% lastnih in 87,7% tujih virov. S trajnimi in dolgoročnimi viri ni pokrivala niti sedanje vrednosti osnovnih sredstev, vsa ostala dolgoročno vezana sredstva (plasmaji in zaloge) pa so bila pokrita s kratkoročnimi viri. Postanju 30. 6. 1988sosezalogeskupnopovečaleza56% glede na stanje 31. 12. 1987, trajni viri se niso spremenili, dolgoročni krediti pa so se povečali za 36%. Povečanje zalog v višini 4.917,891 tisoč din je bilo pokrito le z 1.211,038 tisoč din povečanja dolgoročnih kreditov, ostalo pove-čanje pa s kratkoročnimi viri. Organizacija je v mesecu juniju zaradi 20 dnevne neprekinjene blokade žiro računa pripjavila tudi Program ukrepov za odpravo nelekvidnosti tako znotraj organizacije kot s pomočjo zunanjih inslitucij. Ker so že v ukrepih sanacijskega programa navedeni ukrepi za odpravo nelikvidnosti, navajamo le tiste, s katerimi poskušajo organizaciji pomagati zunanje institucije. Izvršni svet Skupščine Slovenije je sprejel sklep o refundaciji in oprostitvi davka iz dohodka in prispevka za nerazvite republike. Ljubljanska banka je v mesecu aprilu ustavila kreditiranje in avaliranje menic, ker je ugotovila, da je delovna organizacija kreditno nesposobna. Meseca julija je banka z namenom izboljšanja ekonomsko-finančnega položaja delovne organizacije ob pogoju, da organiza-cija predhodno poravna vse zapadle obveznosti, ponovno omogo-čila kratkoročno reševanje likvidnosti z odobritvijo kratkoročnega kredita, izvoznega kredita, kredita za proizvodnjo in pripravo izvoza, eskontni limit za menice z zapadlostjo v tekočem mesecu in avalni limit ter garancije po zakonu o zavarovanju plačil. Za realizacijo navedenih poslov pa banka spremlja poslovanje organi-zacije, proučuje presek bilance in denarnih tokov in pogojuje, da Avtomontaža regulira odnose z drugimi kreditodajalci in predloži v zastavo menice, ki jih je dobila od egiptovskega kupca za prodane avtobuse. V teku leta 1988 je mogoče kot realizacijo sanacije smatrati reševanje likvidnosti in uvajanje prestrukturiranja z začetkom proizvodnje novega tipa avtobusa. Dolgoročna razrešitev likvidno-sti bo realizirana šele po proučitvi sanacijskega programa organiza-cije pri Ljubljanski banki in z odobritvijo dolgoročnih kreditov. Odnosi v delitvi skupnega prihodka z organizacijo TAM se niso izboljšali, čeprav se je izboljšalo plačevanje. V kolikor organizacija ne bo uspela odnosov v delitvi spremeniti v svojo korist, bo primorana razmišljati o umetnosti nadaljevanja programov. Ostali ukrepi, dani v sanacijskem programu, se ne realizirajo oziroma s časovnim zaraikom, tako da je tudi ocena o poslovnem rezultalu do konca leta nejasna. Komite za planiranje in gospodarstvo občine Ljubljana - Šiška ocenjuje: 1) organizacija je zašla v težak gospodarski položaj zaradi pre-poznega začetka prestrukturiranja proizvodnje - v času, ko so se zunanji pogoji gospodarjenja bistveno poslabšali. ob vrsti notranje neurejenih razmer. Svoje vire sredstev je zato tako osiromašila. da ji je vsako samostojno gospodarjenje (brez pomoči zunanjih banč-nih institucij) onemogočeno. 2) organizacija v letu 1988 kljub premalo konkretno postavlje-nemu sanacijskemu programu intenzivno vrši sanacijo po prioriteti problematike 3) organizacija mora vzporedno z reševanjem likvidnosti, posvetiti prioriteto tudi spremembi v delitvi skupnega prihodka z organizacijo TAM 4) organizacija mora oceniti čas trajanja sanacije in poslovne rezultate v tem času. ISKRA AVTOMATIKA, TOZD Naprave za energetiko in telein-formatiko Organizacija je v letu 1987 realizirala izgubo v višini 627.694 tisoč din, ki jo je delno pokrila iz sredstev skupnih rezerv v okviru delovne organizacije, večji del pa v brerae revalorizacijskih odhod-kov. V leto 1988 ni prenesla nepokritih revalorizacijskih od-hodkov. Pri sprejemanju sanacijskega programa so nastopile težave, saj je bil ta prvotno na zborih delavcev TOZD zavrnjen, kasneje pa (po predhodni potrditvi na DS delovne organizacije) sprejet. S sanacijskim programom je organizacija opredelila vzroke za nastanek izgube in ukrepe za njihovo odstranitev z nosilci in roki. Odgovornost za nastalo izgubo (zaradi njene nerazmejenosti med posamezne poslovne funkcije) v sanacijskem programu ni dolo-čena-. Glavni vzroki za nastalo izgubo v letu 1987 so bili: - padec investicij na domačem trgu, ki posredno vpliva na padec povpraševanja po proizvodnih TOZD, - hiter, vendar ekstenziven razvoj TOZD v preteklih letih z visokimi stroški in nizkim efektom, - visoka vezava zalog, - neprilagojena organizacija v okviru delovne organizacije za opravljanje posameznih funkcij. Ukrepi, s katerimi TOZD namerava sanirati nastali poslovni položaj: - pridobitev dodatnih naročil, - pridobitev ustreznih kadrov ter prerazporeditev neustreznih ali za proizvodnjo odvečnih kadrov, - odprodaja zalog - spremljanje gospodarjenja z analizo cen, kadrovskih viškov in drugih elementov poslovanja. Ocena programa: Program je vsebinsko kvaliteten, formalno pa speljan v skladu z Zakonom o sanaciji. Aktivnosti, izvršene v letu 1988 in položaj organizacije Položaj organizacije se je v letu 1988 poslabšal. V prvem trome-sečju je bila dosežena izguba v višini 893.396 tisoč din, ki se je do konca prvega polletja znižala na 822.668 tisoč din (v sanacijskem programu je napovedana izguba 870.000 tisoč din). Letni prodajni plan je bil v prvem polletju vrednostno dosežen s 20,4%. V zadnjih letih je organizacija poslabšala strukturo virov tako, da je konec leta 1987 s trajnimi in dolgoročnimi viri pokrivala le še 30% vseh dolgoročnih vezanih sredstev. Organizacija ob določenih kadrovskih spremembah letos aktivno izvaja sanacijo na naslednjih področjih; pridobivanju poslov, racionalizaciji zalog za odprodajo nekurantnih zalog in ponovnim vrednotenjem zalpg, racionalnejšo razporeditvijo kadrov in ugotavljanjem viška kadrov (s predvideno kasnejšo prerazporeditvijo). Do konca leta organizacija predvideva pozitiven poslovni re-zultat. Komite za planiranje in gospodarstvo ocenjuje, da je TOZD pravilno pristopila k saniranju, vendar bo lahko le z doslednim izvajanjem sanacijskega programa, v katerega sodi tudi znižanje števila zaposlenih. realizirala zastavljene cilje. TEKSTIL, TOZD PredUnica Medvode Leto 1987 je organizacija zaključila z izgubo v višini 41.058 tisoč din, ki jo je pokrila v brerae revalorizacijskih odhodkov. V leto 1988 je prenesla 183.032 tisoč din nekritih revalorizacijskih od-hodkov. Na samoupravnih organih je 29. 4. sprejela in potrdila sanacijski program, v katerem je opredelila vzroke za izgubo, ukrepe za odstranitev vzrokov - brez konkretizacije rokov in pomanjkljivo konkretizacijo nosilcev ter brez opredelitve odgovornosti. Vzroki za nastalo izgubo v letu 1987 so bili: - padec fizičnega obsega proizvodnje - povečanje zalog - zakasnitev pri izgradnji nove proizvodne dvorane, - težave z uvozom opreme - zamrznitev cen gotovih izdelkov ob dvigu cen surovin, - visoka fluktuacija delavcev in velika odsotnost z dela. Ukrepi, ki jih je TOZD predvidela v svoji sanaciji: - optimalnejše izkoriščanje kapacitet - zagotovitev kontinuiranega vzdrževanja - izboljšanje kontrole proizvodnje - izboljšanje kadrovske strukture - ureditev in izboljšanje odnosov med kadri - pridobitev likvidnih sredstev. Ocena programa Program ni izdelan realno, kar potrjujejo dosežni rezultati v prvem polletju, naloge so brez nosilcev in rokov, nekonkretne, odgovornost za nastalo izgubo ni opredeljena. Aktivnosti, izvršene v letu 1988 in položaj organizacije Prvo tromesečje je organizacija zaključila z izgubo v višini 187.260 tisoč din, prvo polletje pa z izgubo 167.518 tisoč din ob pokritju vseh, iz leta 1987 prenešenih revalorizacijskih odhodkov in pokritju v letu 1988 nastalih odhodkov. Organizacija je tako prikazala sicer slabši, vendar realen poslovni rezultat, ki je v pri-merjavi s predvidenim v sanacijskem programu precej slabši (pla-nirano 120.000 tisoč din izgube). Glede na strukturo in pokrivanje sredstev z viri. organizacija izkazuje ugodno strukturo, saj je 31. 12. 1987 78% trajnih in dolgoročnih sredstev pokrivala s trajnimi in dolgoročnimi viri. V prvem polletju je organizacija izvedla vrsto akcij pod novim vodstvom, med katerimi so najučinkovitejše naslednje: - razprodaja zalog - pridobitev kupcev in zagptavljanje prodaje proizvodov vseh proizvodnih kapacitet za 3. tromesečje - kadrovske spremembe na ključnih mestih. TOZD ocenjuje, da bodo pozitivni rezultati poslovanja vidni v I. polletju 1989, leto 1988 pa bo še negativno zaradi že navedenih vzrokov izgube v letu 1987 in visokih obresti iz kreditov za investicijo. Z realizacijo predvidenih ukrepov, ki jim bo dodano še nagrajevanje - vezano na kvaliteto, postavitev realnih cen in koriščenje zunanjih uslug za vsa dela, ki jih je v TOZD neraci-onalno izvajati, bo zagotovljeno saniranje organizacije. Komite za planiranje in gospodarstvo ocenjuje, da je sanacija zastavljena dobro, sanacijski program pa je ob polletni izgubi potrebno izdelati ponovno. ISKRA, DO AVTOELEKTRIKA, TOZD ŽARNICE Organizacija je v letu 1987 realizirala 281.343 tisoč din izgube, ki jo je pokrila v breme revalorizacijskih odhodkov. V leto 1988 je prenesla 720.670 tisoč din nepokritih revalorizacijskih odhodkov. Organizacija je sprejela sanacijski program na samoupravnih organih 26. 4. 1988. Kot vzroki za doseženo izgubo so opredeljeni: - nizke cene v izvozu ob zmanjšanju izvoznih premij - zamrznitev prodajnih cen na domačem trgu do sredine maja 1988 35 - neustrezna struktura prodaje glede na razlike v cenah po prodajnih področjih - premajhna avtomatizacija proizvodnje z nizko produktiv-nostjo in ekonomičnostjo - prevelik izmet. Kot ukrepi za odstranitev izgub so opredeljeni: - spremenjena prodajna struktura s ciljem doseči ugodnejše cene - postopno znižanje števila zaposlenih in oddaja del zunanjim kooperantom - povečanje avtomatizacije proizvodnje ob pogojih pridobitve sredstev za razvoj. Ocena programa Program je formalno v skladu z Zakonom o sanaciji in preneha-nju organizacij združenega dela, vsebinsko pa vsebuje ukrepe, ki kratkoročno rešujejo organizacijo iz nastalega poslovnega položaja in ji zagotavljajo obstoj, ne pa razvoja v prihodnjih letih. Aktivnosti, izvršene v letu 1988 in položaj organizacije Poslovni rezultati v letu 1988 so se kot posledica izvajanih ukrepov sanacije izboljšali. V prvem tromesečju je (ob pokritju prenesenih odhodkov iz leta 1987) nastala izguba v TOZD v višini 28.793 tisoč din, ob polletju pa je poslovala pozitivno, vendar je oblikovala le rezervni sklad. Sanacijo oziroma izboljšanje rezultata je izvedla predvsem s spremembo asortimana v korist domače prodaje, predvsem za II. vgradnjo. Efckti podražitve repromaterialov, ki so nastale v juniju, bodo vidni v drugem polletju. Organizacija sicer rešuje likvidnost v okviru delovne organiza-cije, vendar je zaradi njene poslabšane likvidnostne situacije vpra-šljiva likvidnost TOZD. Posledice se bodo pokazale pri nabavi - predvsem uvozu surovin, zato je pričakovati poslabšanje polo-žaja TOZD v 2. polletju. Organizacija svoje fizične zaloge zmanjšuje z racionalno nabavo in hitrejšim obračanjem. Osebni dohodki so bili v TOZD.izplačani normalno ne glede na izgubo — s solidarnostjo v okviru DO. Sredstev za razvoj organizacija nima, lastna sredstva za amorti-zacijo bodo omogočila le dokončanje (pokritje) začetih gradbenih temeljev. DO TZ LITOSTROJ Delovna organizacija je v letu 1987 realizirala v 9 temeljnih organizacijah s področja gospodarstva 24,076.035 tisoč din izgube, celotna delovna organizacija (vključno s TOZD negospodarstva) pa 24,078.035 tisoč din. Izguba je bila deloma pokrita z lastnimi sredstvi rezerv oziroma skupnimi rezervami v okviru delovne organizacije, večji del pa iz revalorizacijskih odhodkov. Večina TOZD je bila v letu 1987 tudi nelikvidna več kot 20 dni, nekatere TOZD pa ceJo neprekinjeno 120 dni, s čemer so bili dani pogoji za uvedbo stečaja. Na osnovi Zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združe-nega dela so DO izdelale enoten sanacijski program, ki so ga sprejele kot svojega tiste TOZD, ki so vključene v enoten proces reprodukcije, ostale TOZD (proizvodnja transportnih vozil, proiz-vodnja preoblikovalne opreme, obdelava ter proizvodnja zvarjen-cev in odkovkov) pa so sprejele anekse k sanacijskemu programu delovne organizacije. Osnovne smeri ukrepov in poslovne politike za sanacijo je potrdil zbor delavcev DO 8. 4. 1988. Vzroki, ki so vplivali v letu 1987 na izgubo v TOZD delovne organizacije: - izpadli prilivi iz zaključnih poslov z Irakom - omejene možnosti za pridobivanje kreditov - visoke obresti na pridobljene kredite - zaradi dolgih (2 leti) ciklusov proizvodnje visoke zaloge repromateriala in nedokončane proizvodnje - neprimema izkoriščenost proizvodnih kapacitet - padec prodaje nekaterih skupin proizvodov - investicijska vlaganja v kapacitete in njihovo posodobitev - neprimerna in draga organiziranost - neustrezna kadrovska struktura - nezadostna kvaliteta proizvodov - zaradi pomanjkljivosti spremljanja tržnih razmer tudi neopre-deljen razvoj - neustrezno evidentiranje podatkov. Glavni ukrepi, s katerimi so TOZD v delovni organizaciji pred-videli svojo sanacijo: - izboljšanje kadrovske sestave vodilnih in ostalih ključnih kadrov ter njihovo ustrezno nagrajevanje - pridobitev finančnih sredstev za enostavno in razširjeno re-produkcijo 36 - izboljšanje učinkovitosti trženja s ponudbo programov višje tehnološke ravni ter cen na razvitih trgih in vzpostavitev dolgo-ročne proizvodne kooperacije - izvedba reorganizacije DO .— zagotovitev ažurnega, celovitega, računalniško podprtega informacijskega sistema - povečanje obsega proizvodnje, zmanjšanje stroškov, skrajša-nje rokov in dvig ravni kakovosti proizvodov - zagotovitev celovitega sistema zagotavljanja kakovosti proiz-vodov in storitev. Ocena sanacijskega programa Sanacijski program je za nekatera področja izdeJan zelo obširno, za druga (kot npr. ocena dohodkovnosti blagovnih skupin in na njeni s osnovi izvedena selekcija asortimana; prikaz gibanja virov sredstev za daljše časovno obdobje) pa je program premalo kon-kreten. Odgovornost za nastalo izgubo ni opredeljena. prav tako t udi ne čas izvajanja sanacije in ocena poslovnih rezultatov v času sanacije. Izvajanje programa sanacije poslovanja DO in ocena rezultatov za prvo polletje 1988 Delovna organizacija je v letu 1987 dosegla poleg izgube še 5,628.955 tisoč din nepokritih revalorizacijskih odhodkov, ki jihje prenesla v leto 1988. Po odbitku prav tako prenešenih revaloriza-cijskih rezerv to predstavlja 4,166.808 tisoč din slabega poslovnega rezultata v letu 1988. Prvo tromesečje je zaključila s 3,680.803 tisoč din čistega dohodka za sklade, prvo polletje pa s 4,473.677 tisoč din. Celotni prihodek se je povečal za 204% glede na dosežene v prvem polletju lani in je dosegel 61% planiranega za leto 1988. Porabljena sredstva so se povečala za 97%, končne zaloge nedo-končnane proizvodnje in gotovih proizvodov so bile 30. 6. za 28,195.894tisočdinvišjeodzačetnih31.12.1987,Načinvrednote-nja zalog se ni spremenil. Doseženo je 32% skladov, planiranih za leto 1988 in 61% sredstev za osebne dohodke. Na izkazane rezul-tate letos je vplivalo: - v celotnem prihodku je letos vključena v veliko večjera znesku kategorija »prihodki v okviru DO«, ker ostali TOZD svoje polproizvode fakturirajo TOZD-oma PPO in TVN. S tcm je podvojeno izkazovanje dela celotnega prihodka. - v prihodku so vključene dosežene in plačane podražitve na nekaterih večjih objektih, medtem ko so bili stroški zanje (razen stroškov v zalogah - izdelavni material in izdelavni osebni doho-dek) izkazani v porabljenih sredstvih leta 1987 - v prihodku je vključena oprema diesel motorjev (izvršena sicer leta 1977), za katero je bil izvozni kredit in zato vnos v celotni prihodek možen šele letos. - porabljena sredstva so nižja od rasti celotnega prihodka zaradi varčevalnih ukrepov, zaradi večjih končnih zalog nedokončane proizvodnje (nastalih zaradi desortiranosti) in zaradi spremenje-nega načina evidentiranja podatkov - dolg proizvodni ciklus povzroča ob danem načinu evidentira-nja zalog tudi večje stroške v času proizvodnje (brez prihodkov) in prihodke v času prodaje. Ker je letos tečaj dinarja porastel, je tudi velik delež izvoza v prodaji ugodno vplival na višino celotnega prihodka, ¦ - povišanje cen repromateriala po sprostitvi cen se bo odrazilo v porabljenih sredstvih v 2. polletju. Vsi navedeni vplivi onemogočajo realen prikaz poslovnih rezul-tatov v posameznih časovnih obdobjih, zato tudi ob polletju izka-zane ugodne poslovne rezultate ne moremo oceniti izključno kot posledico izvajane sanacije. Navajamo še nekatere podatke, ki vplivajo na likvidnost organi-zacije. Vrednostne zaloge surovin in materiala so bile 30. junija letos za 141% in zaloge končnih izdelkov za 7% nižje. Terjatve do kupcev (nekrite) so bile 3,7-krat višje od izkazanih konec lanskega leta, obveznosti pa 1,9-krat. Vrednost obveznosti pa je dvakrat višja od terjalev, kar kaže na slabo sposobnost plačevanja. Vrednost kreditov za osnovna sredstva je za 31% višja, dolgo-ročnih kreditov za obratna sredstva za 7% in kratkoročnih za obratna za 22% višja. Pridobljeni krediti so nižji od odplačilne vrednosti. Delovna organizacija ocenjuje, da so doseženi rezultati že posle-dica sanacije, vendar pa je od doseganja planirane realizacije odvisen poslovni rezultat konec leta. Ker je v mesecih juliju in avgustu nastal izpad proizvodnje (ta je dosežena s 50% od letnega plana) bo potrebno v 4 mesecih izdelati to, kar je bilo proizvedeno sedaj v 8 mesecih. Likvidnost je še vedno problematična, z ban-kami posli niso realizirani, zato je DO odvisna od lastnih prilivov. Na osnovi Poročila o izvajanju sanacije, ki so ga samoupravni organi DO sprejeli ob polletnem obračunu, jfe razvidno, da se ukrepi sanacije izvajajo na naslednjih področjih (navedeni so bistveni ukrepi, ki pomenijo spremembo v poslovanju): Proiivodnja: za doseganje postavljenih proizvodnih planov se v delo v proizvodnji vključuje tudi delavce iz strokovnih služb; dodatno delo je stimulirano. Prodaja: vzpostavljen je sistem sprotnega izstavljanja situacij in sistema drsnih lestvic pri cenah. Nabava: uporabljajo se korigirani normativi zalog, usklajeni s tržntmi možnostmi nabave. Zaloge: nekatere vrste žalog so bile odprodane, stimulirana je poraba že nabavljenih surovin. Likvidnost: Občasno so še vedno blokirani žiro računi TOZD, vendar se je izboijšala plačana realizacija prej navedenih poslov. Kadri: za zasedbo ključnih mest se vršijo premestitve lastnega kadra. Osebni dohodki in nagrajevanje: v mesecu aprilu je bil spreme-njen način nagrajevanja, ugodni poslovni rezultati pa so dovolje-vali tudi povišanje sredstev za osebne dohodke. Organizacija: pripravljena je nova organiziranost v enotni DO z zaokroženimi produktivnimi enotami. Poleg navedenih ukrepov, se izvajajo tudi drugi, ki pa bodo daJi dolgoročnejše efekte. Komite za planiranje in gospodarstvo občine ocenjuje: 1) Delovna organizacija je k sanaciji pristopila zelo angažirano in že dosegla določene rezultate, vendar je obdobje prvega polletja prekratko, da bi se lahko že ocenjevalo rezultate kot dokončne. 2) Sistem obračuna poslovnega rezultata ni v celoti prilagojen proizvednemu ciklusu, kar moti realno oceno o tem, kakšen delež doseženih rezultatov je posledica izvajanja sanacije. 3) Komite priporoča DO, naj svoj sistem obračuna po prehodu v novo organiziranost prouči in prilagodi realnejšemu prikazova-nju poslovnih rezultatov, za čas trajanja sanacije pa izdela oceno poslovnih rezultatov, da ne bo nenadno poslabšanje poslovanja povzročilo malodušja med delavci. ISKRA ZMAJ, TOZD BATERUE Organizacija je leto 1987 zaključilaz izgubo v višini 730.367 tisoč din, ki jo je pokrila v breme revalorizacijskih odhodkov, v leto 1988 ni prenašala nepokritih odhodkov. Sanacijski program je sprejela na samoupravnih organih 26. 4. 1988. Izguba v letu 1987 je nastala kot posledica: - zamrznjenih cen, ki so bile pod zvezno kontrolo - zmanjšanja domače prodaje - nerealne vrednosti dotnače valute t - novega obračunskega sistema - visoke zadolženosti - počasne realizacije prestrukturiranja in posodabljanja proiz-vodnje. Organizacija je za svojo sanacijo predvidela: - uskladitev domačih cen na osnovi tržno sprejemljivega povi-šanja - znižanje zalog - boljše plasiranje prodaje s spremenjeno organizacijo akvizi-cije - povečanje prodaje v področje SEV - doseganje 40% deleža v vsej dotnači prodaji baterij - začetek proizvodnje novega proizvoda. Ocena programa: Program vsebuje vsa, z Zakonom o sanaciji potrebna določila Aktivnosti, izvršene v letn 1988 in položaj organizacije: V prvem tromesečju je organizacija oblikovala iz čistega dohodka 145.185 tisoč din za sklade, v prvem polletju pa se je rezultat poslabšal. Iz čistega dohodka je oblikovala le rezervni sklad. Organizacija sanacijo izvaja na več področjih, med bistvenimi ukrepi so: Prodaja: dosežen je planiran delež TOZD na domačem trgu, razširila je tudi prodajo na področje SEV. Zaloge: izboljšalo se je obračanje zalog v skladu s postavljenitn normativom. Proizvodnja: v programu hermetiziranih baterij bosta uvedena v skladu s postavljenim rokom 2 tipa izdelkov, za 1 tip pa bo rok začetka proizvodnje podaljšan. Za realizacijo programa litijevih baterij še niso pridobljena vsa sredstva, se bo pa letos predvidoma začela maloserijska proizvodnja (poskusno se baterije že delajo). . Kvaliteta: uvedba hermetiziranih baterij pomeni tudi izboljšanje kvalitete. Organizacija ocenjuje, da bo poslovanje y letu 1988 pozitivno in da je s proizvodnjo hermatiziranih baterij in odmrznitvijo prodaj-nih cen prešla kritično obdobje, ki je trajalo nekaj let. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo ocenjuje izvaja-nje sanacije in dosežene rezultate kot uspešne, vendar predlaga TOZD, s katerimi bo sedanja velika odvisnost od sistema politike cen na domačem trgu zmanjšana. ISKRA, DO ELEKTROZVEZE Organizacija je leto 1987 zaključila v višini 2.754.911 tisoč din. Glavni vzroki za izgubo so bili: — močan vpliv novega obračunskega sistema — visoke zaloge — cenovna nesorazmerja - proizvodnja, lansirana na nekaj večjih kupcev - primanjkljaj trajnih virov obratnih sredstev - zamuda pri osvajanju novih programov. Izgubo je DO pokrila v breme revalorizacijskih odhodkov, nepokritih dohodkov ni prenašala v leto 1988. Delovna organizacija je sprejela sanacijske programe parcialno za področja razvoj, trženje in proizvodnjo, celovit program pa je še v obravnavi. Vzroki za tak prestop k izvedbi programa je nejasna situacija na trgu. Za skoraj 40% proizvodnje, ki ga je DO izdelala v prvem polletju za namenskega kupca, je pogodba stornirana. zato je nastal izpad prihodka, proizvodnja pa je ostala na zalogi. Delovna oraganizacija je prvo polletje zaključila sicer pozitivno in namenila za rezervni, poslovni sklad ter skupno porabo 2.137.959 tisoč din, vendar ocenjuje, da se bo v drugem polletju rezultat kritično poslabšal. Zaradi nizkih osebnih dohodkov in zamud pri njihovem izpla-čilu, ključni kadri odhajajo iz delovne organizacije. Slaba struktura virov sredstev (trajnih virov je le 9% vseh virov sredstev), nizka realizacija ter slaba plačilna sposobnost kupcev, povzročajo delovni organizaciji težave z likvidnostjo v taki meri, da je per-spektiva obstoja vprašljiva. DO DEŽNIK V delovni organizaciji je bil koncem leta 1987 zaradi poslabša-nega poslovanja, nelikvidnosti, notranjih slabih odnosov, prekini-tev dela in kršenja samoupravnih aktov uveden ukrep družbenega varstva. Delovna organizacija je leto 1987 zaključila z izgubo v višini 103.857 tisoč din, ki je bila izkazana kot nepokrita. Po oddaji zaključnega računa pridobljena nepovratna sredstva in sanacijski kredit ter pozitivni poslovni rezultat v obdobju prvih dveh mesecev sta organizaciji omogočili izplačevati od marca naprej normalne osebne dohodke. Začasni kolektivni poslovodni organ je v času svojega vodenja ugotovil, da je saniranje organizacije možno le s priključitvijo k drugi organizaciji in da je edino realen interesent DO KROJ Ljubljana. Zato je Zbor združenega dela Skupščine občine Ljub-ljana-Šiška 7. junija razrešil prejšnji začasni posiovodni organ in imenoval novega iz predstavnikov organizacije Kroj. Samranje DO od prevzema novega začasnega kolegijskega poslovodnega organa je potekalo na naslednjih področjih: Proizvodnja: zaradi pomanjkanja dela v oddelku konfekcije, so bili delavci premeščeni v oddelke DO Kroj, v oddelku dežnikov pa je delo potekalo za znanega kupca in na zalogo. Nabava: zaradi prekomernih in nesortiranih zalog se nabava kontrolira, izvršena bo tudi odprodaja nekurantnih zalog. Prodaja: z namenom racionalizacije prodaje so ukinjene konsig-nacije in potniki na terenu, spremenjeni so prodajni pogoji, organi-zirane so posebne prodaje zalog senčnikov in dežnikov. Računovodstvo: vodenje poslovnih knjig za DO Dežnik je prev-zela in ažunrala računovodska služba DO Kroj, tako da je stanje 30. 6. usklajeno in razčiščeno, razen terjatev do kupce in zalog gotovih izdeikov. V terjatvah, ki jih kljub raznim pristopom ni bilo možno izterjati, so terjatve do kupcev iz drugih republik tudi sporne in dvomljive. V prvem polletju 1988 je bil dosežen pozitiven poslovni rezultat in oblikovano za skupno porabo, rezervni in poslovni sklad 129.111 tisočdin. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo ocenjuje dose-danjo sanacijo kot uspešno, vendar priporoča začasnemu kolegij-skemu poslovodnemu organu zaradi predvidene racionalizacije in prerazporeditve kadrov pravočasno informiranje delavcev o pred-videnih akcijah in njihovem vplivu na položa^ ter perspektivo delavcev v spremenjeni organiziranosti DO DEZNIK. DO INGRAD, TOZD GRADBENA OPERATIVA V letu 1987 je TOZD realizirala 588.209 tisoč din izgube, ki jo je pokriia v breme revalorizacijskih odhodkov. V leto 1988 je prene-sla tudi 308.534 tisoč din revalorizacijskih odhodkov. Svoj sanacij-ski progiam je sprejela 28. 4. 1988 na samoupravnih organih. Osnovni vzroki, zaradi katerih je nastala izguba: - pomanjkanje povpraševanja na trgu gradbenih strotitev, - padanje investicijske sposobnosti pri stanovanjski gradnji, - pomanjkanje obratnih sredstev, 37 - visoke zaloge nedokončane proizvodnje. Svojo sanacijo je organizacija predvidela z mnogimi ukrepi. med katerimi so bistveni: - optimalna zaposlitev kapacitet z opustitvijo koriščenja uslug kooperantov. kjer je to možno, - ažurno fakturiranje opravljenih del, - prodaja objektov, zgrajenih na zalogo, - znižanje zalog materiala in racionalizacija nabave - priprava programa o dolgoročnem saniranju zadolženosti do združenih sredstev v delovni organizaciji. Ocena: Sanacijski program je postavljen preobširno, zato je potrebno pri izvrševanju ukrepov izvajati selekcijo tistih, ki imajo na poslovni rezultat največji učinek. Odgovornost za izgubo ni opredeljena. Aktivnosti v letu 1988 in ocena položaja TOZD Temeljna organizacija izvaja vrsto ukrepov, ki so tudi pripomo-gli k izboljšanju poslovnega rezultata. V prvem polletju je TOZD oblikovala 196.703 tisoč din skladov (za stanovanjske potrebe, skupno porabo, rezervni in poslovni sklad). Izvajajo se ukrepi na naslednjih področjih dela: Nabava in zaloge: uvedeno je operativno planiranje nabave, kapacitet, transporta in materiala. Likvidnost: izvršena je prodaja osnovnih sredstev, ki jih TOZD ne potrebuje več. Prodaja: dela se sproti fakturirajo in izterjujejo, vrši seselekcija kooperantov. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo ugotavlja, da je za izvajanje sanacije TOZD sicer realiziral vrsto ukrepov, da pa mora za uspešno sanacijo pripraviti program finančne konsolida-cije v okviru DO. DO USLUGA, TOZD Zaključna dela Temeljna organizacija je dosegla v letu 1987 50.315 tisoč din izgube, ki je bila delno pokrita že ob zaključnem računu v breme revalorizacijskih dohodkov, delno pajoje pokrilaTOZD Kemična čistilnica in pralnica s sanacijskim kreditom in nepovratnimi sred-stvi. TOZD je sprejela sanacijski program na samoupravnih organih in v njem navedla kot glavne vzroke za izgubo: - sezonski značaj dela in veliko konkurenco - neorganiziranost dela in veliko odsotnost z dela - razdrobljnost gradbišč in zato nedisciplina zaradi otežkoče-nega vodenja - menjava vodilnega kadra - nepravočasno, nekvalitetno in nestrokovno izvajanje del. Seniranje organizacije je predvideno s: - preveritvijo ustreznosti kadrov in njihovo dopolnitvijo - vpeljavo podaljšanega delovnega časa na gradbiščih - pravočasnim pridobivanjem del in takojšnjim obračunava-njem. Ocena programa: Program je postavljen kratkoročno, nosilci izvajanja ukrepov pa glede na vrsto ukrepa niso vsebinsko pravilno opredeljeni. Rok za sanacijo je postavljen s 30. 9., ko naj bi se v okviru DO proučila upravičenost nadaljnjega obstoja TOZD. Aktivnosti v letu 1988 Organizacija je v prvem polletju letos poslovala brez izgube in brez oblikovanih skladov, k čemur je pripomoglo delo na poslovni stavbi DO in TOZD Kemična čistilnica in pralnica. Po poročilu sanacijske komisije je TOZD v obdobju april-maj pridobila določena dela, čeprav za uspešno poslovanje še niso zadostna. Dela je izvršila v predvidenem času in kvalitetno. Ne glede na ugodno pozitivno oceno poslovanja v drugem tromesečju pa TOZD še vedno ne dela dovolj učinkovito, organi-zacija dela ni dobra, delovni učinki pa nizki glede na čas izvajanja del. Kljub pozitivnemu poslovnemu rezultatu v prvem polletju sana-cijska komisija na osnovi tekočega spremljanja poslovanja TOZD ugotavlja, da še vedno niso ustvarjeni pogoji za stabilno poslovanje TOZD. Ocena o poslovanju v devetih mesecih bo osnova za presojo obstoja TOZD v sedanji organizacijski obliki. Komite za planiranje in gospodarstvo se pridružuje mnenju sanacijske komisije, priporoča pa ji tudi dokončno razrešitev sta-tusa TOZD Zaključna dela po končanem devetmesečju. SAVSKE ELEKTRARNE, TOZD HE MEDVODE Hidroelektrarna Medvode jevletul987 realizirala 320.124 tisoč din izgube, ki jo je pokrila v breme revalorizacijskih odhodkov; v leto 1988 ni prenesla nepokritih odhodkov. 22. 4. 1988 je na samoupravnih organih sprejela sanacijski program. Glavna vzroka za izgubo v letu 1987 sta bila: 1R - izpad prihodka v sistemu EGS zaradi nižjih cen kot so bile predvidene s planom - neustrezna delitev skupnega prihodka v sistemu. Razen ukrepov izven TOZD. ki so navedeni kot vzroki za izgubo, je v programu predvidena tudi optimalnejša izraba kapaci-tet ob danih naravnih pogojih z ohranjanjem obratovalne priprav-ljenosti naprav. Aktivnosti in rezultati poslovanja v letu 1988 Prvo polletje letos je TOZD zaključila pozitivno, oblikovala pa je le rezervni sklad. Zaradi specifičnih pogojev predstavlja TOZD le del celotnega sistema. za katerega je delitev skupnega prihodka glede na vred-nost osnovnih sredstev sporna, saj je organska sestava sredstev v posameznih vrstah eiektrarn različna. TOZD je z vzpostavitvijo elektrarne v Mavčičah od prej 43 zaposlenih zaposlila dodatno le 13 delavcev. Z ustrezno razporedi-tvijo delavcev skrbi za nemoteno delovanje obeh elektrarn. b) Organizacije, ki so poslovale z izgubo v letu 1988 V prvem tromesečju letos je z izgubo v višini 12.426.843 tisoč din poslovalo 22 organizacij, v prvera polletju pa 14 organizacij. Izguba pa je znašala 24.989.376 tisoč din. Zakon o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela za doseženo izgubo v prvem tromesečju ne predpisuje izdelave Pro-grama ukrepov za odstranitev vzrokov za izgubo. V gospodarstvu občine pa je nekaj organizacij, ki so zaradi nastalega ekonomskega položaja problematične, zato so navedene posamično. > Z izgubo so poslovalc naslednje organizacije: Poleg organizacij, ki so z izgubo poslovale že ob zaključnem računu za leto 1987 (Avtomontaža. TOZD Vozila; ISKRA Avto-matika, TOZD Naprave za energetiko; TEKSTIL, TOZD Predil-nica in ISKRA Avtoelektrika, TOZD Zarnice) in so zato obravna-vane v prvem delu poročila, so izgubo dosegle iz področja gospo-darstva in družbenih dejavnosti naslednje organizacije: izguba v 000 din Od teh 19 organizacij, ki so v prvem tromesečju izkazale izgubo, je v prvem polletju izkazalo izgubo le 11 organizacij. Obdobje prvega tromesečja za ocenjevanje poslovanja v marsikateri organi-zaicji ni realno. Med večjimi organizacijami, ki so tudi v prvem polletju poslovale z izgubo, je položaj naslednji: DO AVTOMATIKA Zaradi izpada investicijske porabe na domačem trgu je nastopilo potnanjkanje naročil, ki jih ni mogoče nadomestiti z izvozom. Temeljne organizacije, ki jih je izpad naročil najbolj prizadel, sta DOZD Naprave za energetiko in TOZD sistemi za avtomatizacijo prometa, medtem ko je izguba v TOZD Avtomatske in varilne naprave po oceni DO pogojena tudi z notranjo neorganiziranostjo. Možnosti za nadomestitev izpadle prodaje' iščejo organizacije v spremembi trga. Osebni dohodki so znižani zaradi nastalih izgub za 12-26%. Zaposlenih delavcev je za ta obseg in asortiman dela preveč, zato orgahizacija predvideva prekvalifikacijo delavcev in možnosti pre-razporeditve tehnološkega viška kadrov. SOZD INTEGRAL, DO LPP Mestni polniški promet V letu 1988 je padel obseg dela zaradi zmanjšanega števila potnikov kot posledice padca življenjskega standarda. Cene so bile povišane s časovnim zaraikom, zato je nastal izpad prihodka. Kapacitete v TOZD so prilagojene na največje možno povpraše-vanje (v konici), ki pa traja v letu le 14 dni, zato so preostali čas kapacitete nezadostno zasedene in zato predrage. TOZD se bori tudi z likvidnostnimi težavami, ker posredniki pri prodaji kart in žetonov ne plačujejo redno iztrženega priliva denarja. Obmestni potniški promet Režim določanja cen je v tej vrsti prometa drugačen, kapacitete so tudi glede velikosti (lažja vozila) prilagojene povpraševanju. Delavnice Organizacija ni ustrezno organizirana, za svoj obseg dela je predimenzionirana. Pozitivno bi lahko poslovala le ob uskladitvi ponudbe s povpraševanjem. V okviru delovne organizacije se pripravlja reorganizacija v eno-vito organizacijo. Z njo je predvideno izboljšanje organizacije dela z možnostjo prerazporejanja delavcev, z izboljšanjem discipline zaradi večjega raožnega nadzora, problematična pa bo uskladitev osebnih dohodkov, ki so v sedanjih temeljnih organizacijah med seboj različni. UNITAS Organizacija je dosegla izgubo predvsem zaradi razkoraka med zamrznjemmi cenami vhodnih surovin in materialov, s končnimi cenami proizvodov. Povpraševanje je zadostno, tako da so zaloge znižane pod nivo, potreben za zagotovitev pravočasne prodaje. Organizacija zardi izgube plačuje zajamčene osebne dohodke, bori pa se tudi z nelikvidnostjo, ker iraa neustrezno strukturo virov sredstev. Komite za planiranje in gospodarstvo ocenjuje, da ostajajo nerazrešena tudi vsa ostala vprašanja oziroma vzroki, zaradi kate-rih je delovna organizacija letos poslovala z izgubo, v prejšnjih letih pa z motnjami. ČGP DELO TOZD Delavska enotnost V prvem tromesečju tekočega Ieta je imela TOZD Delavska enotnost 343.000 tisoč din, v prvem polletju pa 2.742.016 tisoč din izgube (od tega se je nanašala izguba 1.554.698 tisoč din na izgubo na substanci, 621.224 tisoč din na nekrite obveznosti iz dohodka, 566.095 tisoč din pa na nekrite obveznosti iz bruto OD). Na podlagi dosedanjih ugotovitev je raožno zaključiti, da je izguba v navedeni TOZD posledica prekomernega zadolževanja, pri čemer TOZD s tekočim prilivom ne uspeva poravnai dospelih obveznosti. Služba družbenega knjigovodstva je v času od 6. 6. do 26. 6. 1988 opravila kontrolo finančno materialnega poslovanja za leto 1987 in 1988, ki pa še ni zaključena. Komite za družbene dejavnosti je dne 18. 7. 1988 na podlagi obvestila Službe družbenega knjigovodstva, da ima TOZD Delav-ska enotnost blokiran račun, opozoril navedeno TOZD, da mora v skladu z Zakonom o sanaciji in prenehanju organizacij združe-nega dela dostaviti program ukrepov za odstranitev vzrokov nelik-vidnosti v petih dneh po sprejetju ukrepov na delavskem svetu. Dne27. 7. 1988 je delavski svet TOZD Delavska enotnost iraeno-val novega vršilca dolžnosti direktorja, ki je v mesecu avgustu v sodelovanju s samoupravnimi organi izvedel več aktivnosti glede organizacijske vključitve nekaterih dejavnosti TOZD Delavska enotnost v druge TOZD CGP DELO. Izvedenih je bilo tudi več aktivnosti za odprodajo zalog knjig. UKC Interna klinika, bolnica dr. Petra Držaja Izguba v UKC TOZD INTERNA KLINIKA - BOLNICA DR. Petra Držaja je posledica prenosa primanjkljajev zdravstvenih skupnosti iz leta 1987 v leto 1988, ki zaradi izpada sredstev navedeni TOZD niso zagotovile plačila fakturiranih storitev. Oce- njujemo, da se izguba v TOZD interna klinika, bolnica dr. Petra Držaja nanaša v glavnem na splošni materialni položaj, s katerim je soočeno zdravstvo tudi v letu 1988. Zaradi prenosa primanjklja-jev zdravstvenih skupnosti iz preteklega v letošnje leto in zaradi intervencijske zakonodaje se položaj v zdravstvu še nadalje slabša. Na nivoju UKC, ki vključuje 31 TOZD-ov, je izkazalo polletno izgubo 13 TOZD-ov. V UKC so bili sicer sprejeli programi ukre-pov za racionalizacijo poslovanja, vendar rast cen zdravstvenih storitev ne sledi rasti cen artiklov, ki so nujni za normalno oskrbo bolnikov (zdravila, živila, energija idr.). Ta razkorak se je v prvem pooletju tekočega leta v primerjavi z enakim obdobjem preteklega leta še bolj povečal. Tudi participacija bistveno ne bo vplivala na dohodek UKC in s tem tudi na dohodek TOZD Interna klinika bolnice dr. Petra Držaja. Izvršni svet je na svoji 148. seji dne 22. 8. 1988 obravnaval poročilo in sprejel naslednje sklepe: 1. Izvšrni svet ugotavlja, da so sanacijski programi sicer samou-pravno sprejeti, ne vsebujejo pa vseh potrebnih določil 49. člena Zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela. Programi so premalo konkretni, niso opredeljeni z roki in nosilci, ne vsebujejo ocene poslovnih rezultatov v posameznih obdobjih sanacije, rokov trajanja sanacije in ne opredeljujejo odgovornosti za nastalo izgubo. 2. Zaradi navedenih pomanjkljivosti Izvšrni svet zavezuje organi-zacije z izgubo ob zaključnem računu za leto 1987, ki niso predvi-dele izgube ali so predvidele manjšo v periodičnem obračunu za prvo polletje 1988 kot je bila dejansko izkazana, da sprejmejo oceno o izvajanju sanacijskih programov v prvem polletju ter sprejmejo potrebne dopolnitve k programom. 3. Izvršni svet ugotavlja, da sanacija v DO DEŽNIK poteka v skladu z zadolžitvami začasnega kolegijskega poslovodnega organa ob izreku ukrepa družbenega varstva. 4. Izvšrni svet ugotavlja, da sta sanacijska programa v ISKRI DO Avtomatika - TOZD Naprave za energetiko in v ISKRI ZMAJ - TOZD Baterije, izdelana kvalitetno in zavezuje poslovodne in samoupravne organe, da programe dosledno izvajajo. 5. Izvršni svet priporoča DO Avtomontaža, TOZD Tovarna vozil, da istočasno z reševanjem dolgoročne likvidnosti posveti prioriteto tudi dogovoru o delitvi skupnega prihodka z organiza-cijo TAM, s katerim bo pridobila ustrezen delež za pokrivanje svojih stroškov in akumulacije v skupnem proizvodu. Organizacija mora zaradi izredno kritičnega položaja tudi oce-niti čas poteka sanacije. 6. Izvršni svet zavezuje ISKRO Avtoelektriko, TOZD Žarnice, da pospešeno nadaljuje z aktivnostmi za realizacijo razvojnega programa v sodelovanju z DO in SOZD. 7. Izvršni svet zavezuje poslovodne in samoupravne organe DO TOZD TZ Litostroj, da sprotno in dosledno spremljajo izvajanje nalog iz sanacijskega programa in ob vsakem ugotovljenem odsto-panju takoj sprejmejo dopolnilne ukrepe. Izvršni svet zavezuje poslovodne in samoupravne organe ISKRA DO Elektrozveze, da sprejmejo celovit sanacijski program in da o njegovem izvajanju Izvršnemu svetu tromesečno poročajo, sicer bo Izvršni svet ukrepal v skladu z 51. členom Zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela. 9. Izvršni svet zavezuje DO INGRAD, TOZD Gradbena opera-tiva, da pripravi kot dopolnilo sanacijskega programa prograra finančne konsolidacije TOZD v okviru delovne organizacije. 10. Izvršni svet zavezuje poslovodne in samoupravne organe DO USLUGA, TOZD Zaključna dela in sanatorja TOZD Kemična čistilnica in pralnica, da po periodičnem obračunu za tretje trome-sečje sprejmejo dokončno odločitev o perspektivah TOZD Zak-ljučna dela, ker bo odločitev bistveno vplivala na organiziranost DO (ob izraženih težnjah TOZD Mizarstvo o izključitvi iz DO). 11. Izvršni svet meni, da je predvsem naloga ČGP Delo, da pospešeno razreši vprašanje sanacije TOZD Delavska enotnost znotraj delovne organizacije v sodelovanju z ustanovitelji. Hkrati zavezuje delavski svet TOZD Delavska enotnost in vršilca dolžno-sti poslovodnega organa za dosledno izvajanje določil Zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela. 12. Izvršni svet meni, da je likvidnostni položaj v TOZD Interna klinika bolnica dr. Petra Držaaja odraz stanja, s katerim je soočeno področje zdravstva in gaje potrebno razreševati, upošte-vajoč položaj UKC v celoti. 13. Izvršni svet tudi zavezuje individualne in poslovodne organe, da mu do 10. oktobra 1988, poročajo o izvajanju sklepov Izvršnega sveta. IZVRŠNI SVET "V Y^ ^C"1™'-'1^'- '< • 'G^ 'T/v: ^^^>^^^^^\ ^^^^^8«' 'Vr^ ''•\". l^^ijj-' 1^^""/ \" i\ "^^^feMk /1ID stanovanjski jobjekti z manj Uot Stirimi nadstropji ^2S f\^4^#^^^^^7^~^^^^ ^Cm ^l^A ¦'''"••"¦¦^ T 'J^V^^^^^^I^^ SITUACIJA -PROMETNO.ENERGETSKO. ^»^^^^^^^^^Slžx^^^^^W^:^v,~ r^.fcr^llvoDovoDNo inkanalizacijsko omrežje Izdala:Geodetska uprava Krani,1977f(artografska osnova: fotografskopomanišaneODK H t Izdelal: InStitut za gGodGzijo in fotog>; ^metrijo Ljubliana,1977*1:5000, ki jih je izcf.^la Zvezna geodetska uprava SFR3 ^^ ,