Poročilo, ki je razvnelo delegate Ne zgodi se pogosto, da bi nek dokument vzbudil toliko različ-nih razprav, mnenj in pripomb, kot jih je pred nedavnim vzbudilo v občini Center poročilo o delu občinskega izvršnega sveta. O njem je tekla beseda predvsem v krajevnih skupnostih in družbe-nopolitičnih organizacijah. Glav-ni očitki sq bili, da je poročilo preveč formalno, da sicer pove, kaj je izvršni svet delal, ne pove pa, kaj bi moral narediti, pa ni napravil in predvsem, da ni obde-lana problematika, iz katere bi bi-lo razvidno, kako deluje delegat-ski sistem in kako izvršni svet in skupščina vzajemno premagujeta težave na poti stabilizacije s hkratno krepitvijo delegatskega sistema. Kljub vsem naštetim pripom-bam pa je zavladala na zasedanju družbenopolitičnega zbora občin-ske skupščine popolna tišina po-tem, ko je predsednik izvršnega seta Milan Slemnik podal uvodno obrazložitev h gradivu, na katere-ga so imeli delegati že pripravlje-ne pripombe. Predsednik je v svojem govoru nafnreč pojasnil veliko tistega, kar so delegati po-grešali v poročilu, ki so ga bili dobili s skupščinskim gradivom. V razpravi, ki je po krajšem molku vendarle sledila, je eden od delegatov dejal, da dajejo be-sede predsednika IS nov pogled na poročilo. Želimo pa vendarle vedeti, kako je izvršni svet delal, kako je izpolnjeval naloge, ki so bile pred njim. Vsako vprašanje, vsak ukrep in vsako opravilo bi morali obravnavati problemsko, da bi lahko tudi ustrezno ukrepa-li, če je potrebno. Podobno kot na zasedanju družbenopolitičnega zbora je te-kla razprava tudi na zasedanju zbora krajevnih skupnosti. Razli-ka je bila le v tem, da so delegati zbora KS že vedeli za vsebino predsednikovega uvodnega govo-ra, zakaj DPZ je zasedal en dan poprej. Iz razprav okrog poročila IS bi lahko izluščili dvoje skupin vpra-šanj: kako razrešujemo v občini težke gospodarske razmere na po-dročju stabilizacije in kako v tem okviru deluje delegatski sistem. Skupščina in njen izvršni svet morata delovati kot enovito telo. Sproti moramo ugotavljati, kaj poteka v redu in kaj ne. Za sleher-no slabost moramo ugotoviti vzrok. Tako pa ne moretno delo-vati, če nimata skupščina in izvrš-ni svet sprotnega in neposredne-ga stika. Ne gre za to, da bi obso-jali izvršni svet, pač pa za to, da ugotovimo, kako smo ta organ usmerjali in v okviru delegatske-ga sistema vplivali na razreševa-nje najbolj težkih in spornih za-dev. Vseh teh problemov delegati niso razbrali iz poročila, ki so ga dobili z gradivom, pač pa so si lahko o njih ustvarili precej jasno sliko šele na podlagi uvodnih be-sed predsednika izvršnega sveta, podanega šele na samem zase-danju skupščinskih zborov. Iz te-ga uvoda je med drugim lahko razbrati, da je skupščina po eni strani delovala na podlagi pobud in predlogov izvršnega sveta in da je tudi izvršni svet izpolnjeval vse, kar mu je naložila skupščina. Povezava je torej bila v glavnem dobra in prav tako je bila ustrezna povezava tudi med IS in krajevni-mi skupnostmi. Skupščina pa bi morala tudi sama povedati svoje mnenje o delu izvršnega sveta in ga tudi usmerjati, zlasti kadar želi imeti podrobno poročilo o njego-vem delovanju. »Z uvodom popravljamo dele-gatom predloženo poročilo,« je dejal v razpravi Milan Slemnik. »To pa lahko napravimo samo za-radi poprejšnje razprave v KS in v nekaterih telesih. Lahko pa bi se vsemu temu izognili, če bi se že poprej dogovorili, kaj hočemo« Odpraviti bi morali prakso, da dobivamo gradivo v dveh delih, so dejali delegati. Ce dobimo sla-bo gradivo in dober uvod, potem onemogočimo delegatski bazi, da izreče ustrezno mnenje o celot-nem gradivu in da oblikuje svoje pripombe na podlagi tistega, kar ima pred seboj. Sicer pa so meni-li, da je potrebno skupščino spro-ti in bolj pogosto obveščati o delu in problemih, s katerimi se sreču-je izvršni svet, da lahko hitro in učinkovito ukrepamo. Med sklepi na zasedanju občinske skupščifie pa so med drugim zapisali: »Uvodno poročilo predse-dnika IS dopolnjuje predloženo gradivo, zato naj se posreduje vsem delegatom.« Aktualen pa je tudi sklep OK SZDL, naj bi delo-vanje IS v okviru skupščine oce-nili med razpravo o delovanju de-legatskega sistema v občini. Niko Isajevič