Prediog Na podlagi 4. člena zakona o upravnih taksah (Uradni list SRS, št. 7-77'72 in ................................ 155. člena statuta ob- čine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 12-294/74) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na seji zbora združene- ga dela dne............................... in na seji zbora krajevnih skupnosti dne ................................ sprejela ODLOK o občinskih upravnlh taksah 1. člen Na območju občine Ljubljana-Siška se za spise in de-janja v upravnih stvareh ter za druge predmete in deja-nja pri organih plačujejo upravne takse. 2. člen Kot organi so po tem zakonu mišljeni: 1. upravni organi občine Ljubljana-Siška; 2. upravni organi mesta Ljubljane, kadar izvršujejo upravna opravila za občane in organizacije občine Ljub-ljana-šiška; 3. organizacije združenega dela in druge organizacije, kadar v okviru javnih pooblastil, katere jim daje zakon, ali na podlagi zakonov izdan predpis, odločajo o uprav-nih stvareh na zahtevo stranke. 3. člen Občinske upravne takse se plačujejo v taksnih vred-notnicah enotne izdaje ali v gotovini. 4. člen Taksne vfednotnice prodajajo pooblaščene organiza-cije združenega dela ter organi (v nadaljnjem besedilu: pooblaščeni prodajalci). Dovoljenje za prodajo taksnih vrednotnic izdaja izvršni svet skupščine občine. Pooblaščeni prodajalci morajo vedno imeti v prodaji potrebne količine taksnih vrednotnic. Taksne vrednot-nice morajo biti občanom na razpolago v poslovnem ča-su organizacije združenega dela, oziroma njene poslovne enote ali organa. 5. člen Za spise in dejanja v upravnih stvareh ter za druge predmete in dejanja se glede taksne tarife uporabljajo določbe zakona o upravnih taksah (Uradni list SRS, št. 7-77/72 in ................................). Priloge JT 10 6. člen Za občinske upravne takse veljajo oprostitve in olaj-šave določene z zakonom o upiavnih taksah. 7. člen Izvajanje lega odloka nadzoruje občinski upravni or-gan, pristojen za davčne zadeve. 8. člen Ta odlok prične veljati osmi dan po objavi v Urad-nem Iistu SRS, uporablja pa sevod 1. januarja 1978 dalje. Z cinem, ko prične veljati ta odlok, preneha veljati odlok o občinskih upravnih taksah (Uradni list SRS, št. 11-201/72), ki ga je skupščina občine Ljubljana-Šiška z odlokom o nadaljnji uporabi nekaterih odlokov skupšči-ne mesta Ljubljane (Uradni list SRS, št. 1-53/75) spreje-la kot svoj odlok. Predsednik skupščine občine Ljubljana-Siška ¦ -." ¦ • , '"' _ « 'Stane Plemenitaš Obrazložitev: Vse občine v SR Sloveniji so s svojimi odloki o ob-činskih upravnih taksah povzele določbe republiškega zakona o upravnih taksah in republiško taksno tarifo. S tem je zagotovljena enotnost na področju upravnih taks, logična posledica pa- je ta, da vse spremembe re-publiškega zakona zahtevajo tudi spremembe občinskih odlokov. Vsled pregleda, kakšne spremembe prinaša predlog sprememb republiškega zakona, ki bi bile z občinskimi odloki uveljavljene Ludi v občinah, je v nadaljevanju podan povzetek iz obrazložitve k republiškemu zakonu. Sedaj veljavni zakon o upravnih taksah iz leta 1972 (Uradni list SRS, št. 7-77/72) ni doživel nobenih sprememb in tudi višina taks iz taksne tarife tega zakona še ved-no velja za pobiranje upravnih taks v SR Sloveniji. Za-kon o upravnih taksah kot sistemski zakon velja tako za republiške kot občinske upravne takse. Taksna tarifa iz tega zakona pa velja le za republiške upravne takse. Pač pa zakon v 2. členu določa, da se smejo takse pred-pisovati samo za spise in dejanja, ki so določena v taksni tarifi tega zakona, ker velja tudi za občinske upravne takse. Zato je republiška taksna tarifa iz zakona o uprav-nih taksah sestavljena tako, da vsebuje poleg taksnih predmetov iz republiške pristojnosti tudi taksne predmete (spise in dejanja), za katere so izključno pristojni občin-ski upravni organi in tudi za te taksne predmete določa višino takse. S tem se je omogočilo, da so občinske skup-ščine v svojih odlokih o občinskih upravnih taksah la-hko tudi le določile, da kot občinsko taksno tarifo usva-jajo republiško taksno tarifo. Tako odločitev so sprejele vse občinske skupščine, tako da je dosežena enotnost upravnih taks v vsej Sloveniji ne glede na to ah gre za občinske ali republiške upravne takse. Ker se upravne takse v Sloveniji plačujejo še vedno po zakonu in taksni tarifi iz leta 1972, je že zaradi po-rasta stroškov nujno, da se višina taks v taksni tarifi kot tudi nekaleri zneski v zakonu o upravnih taksah re-valorizirajo. Zato se poleg sprememb nekaterih določb zakona o upravnih taksah predlaga nova taksna tarifa upravnih taks, ki razen povišanja oziroma revaloriza-cije sedanje višine upravnih taks vsebuje tudi nekaj no-vih taksnih predmetov zaradi prenosa nekaterih zadev iz zvezne v republiško pristojnost. Plačevanja upravnih taks so oproščeni občani v sla-bih premoženjskih razmerah. Po 17. členu zakona o upravnih taksah se za občane v slabih premoženjskih razmerah štejejo tisti, katerih skupni letni dohodki ne presegajo 3.000,— din. Da bi odpadla potreba po občasni revalorizaciji tega zneska predlagamo spremembo prvega odstavka 17. člena, tako da se za občana v slabih pre-moženjskih razmerah šteje oseba, katere skupni letni do- hodek vseh družinskih članov ne presega zajamčenega Ietnega osebnega dohodka, določenega v SR Sloveniji za prejšnje leto. 24. člen zakona o upravnih taksah določa. kdaj je taksni zavezanec upravičen do povračila preveč plača-ne takse. Poslopek za povrnitev preveč plačane takse se začne na zahlevo stranke, če pa preplačana taksa pre-sega 10 din, mora postopek za povračilo takse pokreniti organ po uradni dolžnosti. Z ozirom na predlagano zvi-šanje taksne tarife povprečno na dvakratni znesek, se predlaga tudi zvišanje tega zneska v drugem odstavku 24. člena od 10 dinarjev na 20 dinarjev. Po dosedanji določbi 29. člena zakona o upravnih taksah so se upravne takse plačevale v taksnih vrednot-nicah (v upravnih kolekih) če taksa ni znašala več kot 200 dinarjev, taksa, ki je presegala ta znesek, se je pla-čevala v gotovini. Predlaga se zvišanje tega zneska na 400 dinarjev z ozirom na splošno zvišanje taks. Po 31. členu našega zakona o upravnih taksah znaša provizija prodajalcev upravnih kolekov 7 % nominalne-ga zneska kupljenih vrednotnic. V drugih republikah je bila ta provizija različna, v glavnem višja, Med repub-liškimi sekretariati za finance je bilo dogovorjeno, da sc predlaga zvišanje te provizije na 10 %, tako da bi bila enotna v vsej Jugoslaviji, Zaradi prenosa pristojno-sti zadev v zvezi s sprejemanjem in odpustom iz držav-ljanstva SFRJ v republiško pristojnost in še nekaterih drugih novih taksnih predmetov (gibanja na meji) sta predlagani novi taksni tarifi 4. in 7. Ker se poleg tega zvišajo vse ostale taksne tarife, se predlaga celotna no-va taksna tarifa, ki vsebuje navedeni dve novi tarifni številki in pa novo višino vseh upravnih taks. Višina upravnih taks v zvezi z državljanstvom, potnimi dovo-ljenji in gibanjem na meji v predlagani taksni tarifi je določena v skladu z dogovorom med republiškimi sekre-tariati za notranje zadeve, tako da bodo tozadevne takse enotne v vseh republikah in pokrajinah. Pri določanju višine upravnih taks za ostale taksne predmete v predlagani taksni tarifi je bilo upoštevano načelo, naj bi se zaradi revalorizacije višina taks dolo-čenih v letu 1972 zvišala na dvakratno višino. Tako sta-Jišče je bilo usoglašeno na posvetu predstavnikov vseh republiških in pokrajinskih sekretariatov za finance. Dohodek od republiških in občinskih upravnih taks pobranih v SR Sloveniji je v letu 1976 znašal 56,403.000,— dinarjev. V letu 1977 je bilo za pet mesecev (do 31. maja) pobranih v Sloveniji za 20,293.000,— dinarjev upravnih taks. Iz navedenih številk je razvidno, da ob dosedanji taksni tarifi ta dohodek ne narašča. S predlaganim zvišanjem upravnih taks po predlagani novi taksni tarifi je računati, da se bo skupni dohodek od upravnih taks z uvedbo nove tarife zvišal na dvakrat-ni znesek, to je letno od 56 milijonov na 112 milijonov. Pri tem je upoštevati še to, da bodo v republiki ostale tudi takse od odločb za sprejem oziroma odpust iz državljanstva, ki so se doslej plačevale v zvezni pro-račun. Ker se letno v Sloveniji izda okoli 750 odločb o sprejemu ali odpustu iz državljanstva in ker po predla-gani tarifi znaša ta taksa 300 dinarjev, bo znesel letni dohodek od teh taks ca. 225.000,— dinarjev. V lelošnjem proračunu občine Ljubljana-Šiška so upravne takse planirale v višini 600.000,— din in bodo po predvidevanju v tej višini tudi dosežene. V skladu s predvidevanjem iz obrazložitve je tudi porast upravnih taks v naši občini v letu 1978 ocenjen s 100 °/p- Zagotovitev enotnosti in istočasno uveljavitve spre-membe odlokov v vseh občinah v SR Sloveniji bo pre-vzel republiški sekretariat za finance. Odloki naj bi bili sprejeti v mesecu dni po sprejetju republiškega zakona. Glede na sedanje stanje je očitno, da bi bil primeren da-tum začelka uporabe odloka 1. januar 1978, ki je vsled tega tudi vnešen v osnutek odloka. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška je osnu-tek odloka o občinskih upravnih taksah obravnaval na svoji 194. seji dne 5. 12. 1977 in sklenil, da se odlok obravnava po enofaznem postopku, zato predlaga skup-ščini občine, da obravnava predlog odloka in ga sprejme v predloženi vsebini in besedilu. Priloga JT 11 Izhaja od leta 1964 namesto Občinskih razgledov, ki jih je leta 1961 začel izdajati občinski odbor SZDL Ljubljana-Šiška — Naslov: »Javna tribuna«, Ljubljana, Trg prekomorskih brigad 1, soba 405 — Tisk AERO, kemična, grafična in papirna industrija, Celje — Po mnenju sekretariata za informacije Izvršnega sveta SRS št. 421/1/72 z dne 7. II. 1974 je Javna tribuna oproščena prometnega davka. Priloga JT 12 Urednfk priloge Mario L. Vilhar