Predlog Na podlagi 189., 214., 215. in 217. člena Statuta obcine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 2/78) in 97. člena sprememb in dopolnitev Statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 31/81) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na skupnem zasedanju zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne ........ ................................................................ sprejela ODLOK o ustanovitvi, sestavi, nalogah in načinu dela delovnih teles skupščine občine Ljubljana-Šiška 1. člen S tem odlokom se ustanovi oziroma določi sestava, naloge in način dela sveta komisij in odborov (v nadalj-njem besedilu: delovna telesa) skupščine občine Ljublja-na-Šiška. . .. . .. •-•... 2. člen Delovna telesa imajo naslednje število članov: — Svet za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, — Komisija za družbeno nadzorstvo ima predsednika in 10 članov, — Komisija za prošnje in pritožbe ima predsednika in 7 članov, — Komisija za zadeve borcev in invalidov NOV ima predsednika in 8 članov, — Komisija za volitve in imenovanja ima predsednika in 14 članov, — Komisija za odlikovanja ima predsednika in 8 članov, — Statutarna komisija ima predsednika in 6 članov, — Normativno-pravna komisija ima predsednika in 6 članov, — Komisija za odnose z verskimi skupnostmi ima pred-sednika in 8 članov, — Odbor za družbenopolitični sistem ima predsednika in 12 članov, — Odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno go-spodarstvo ima predsednika in 12 članov, — Odbor za finance in proračun ima predsednika in 12 članov, — Odbor za družbenoekonomske odnose ima predsed-nika in 12 članov, — Odbor za družbenoekonomski razvoj ima predsednika in 12 članov, — Komisija za administrativna vprašanja ima predsed-nika in 10 članov. 3. člen ~ Predsednika in večino članov delovnih teles imenuje ob-činska skupščina izmed delegatov zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora, druge člane pa po predlogu družbenopolitičnih in drugih organizacij. 4. člen ¦ '¦¦ •• Svet za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito ima naloge, določene z zakonom in drugimi predpisi. Sestavo sveta in število članov se določi s posebnim odlokom, ki ga sprejme občinska skupščina. 5. člen Komisija za družbeno nadzorstvo obravnava splošna vprašanja v zvezi z izvajanjem politike, izvrševanjem od-lokov in drugih splošnih aktov skupščine, glede razpola-ganja z družbenimi sredstvi in delitve dohodka, kakor tudi glede na način uresničevanja pravic in dolžnosti občinskih organov, organizacij združenega de!a in drugih samouprav-nih organizacij in skupnosti. Komisija sodeluje s samo-upravnimi organi in organi samoupravne delavske kontrole v organizacijah združenega dela in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih, z družbenim pravobranilcem samoupravljanja ter z drugimi organi družbene skupnosti. Komisija obvešča zbore o svojih ugotovitvah in predlaga določene ukrepe oziroma sprejem aktov, ki se nanašajo na uresničevanje odgovornosti pri samoupravljanju, poslo-vanju in razpolaganju z družbenimi sredstvi in jim pred-laga ukrepe za izvrševanje funkcije družbenega nadzorstva. Iz svoje pristojnosti komisija predlaga zborom obravnava-nje posameznih vprašanj in sprejem ukrepov za prepreče-vanje pojavov v OZD in drugih samoupravnih organizaci-jah in skupnostih, ki imajo lahko škodljive posledice za splošne družbene interese. Komisija ugotavlja kršitve za-konitosti in družbene discipline in predlaga pristojnim or-ganom, da sprejmejo ustrezne ukrepe zaradi družbenega varstva samoupravnih pravic. 6. člen Komisija za prošnje in pritožbe obravnava vloge in pred-loge, v katerih občani in organizacije predlagajo ureditev vprašanj splošnega pomena, po lastni presoji pošilja pred-loge pristojnim organom skupščine, obravnava pritožbe, ki se nanašajo na posamezne zadeve, jih po potrebi pre-izkuša po ustreznih organih, ukrepa pri pristojnih organih, da rešijo take zadeve po veljavnih predpisih, in obvešča o tem predlagatelje oziroma pritožnike, proučuje prošnje, pritožbe in druge vloge, ki jih pošiljajo občani in organi-zacije skupščini občine Ljubljana-Šiška ali njenim organom, ugotavlja vzroke zanje in obvešča ustrezne organe skup-ščine o pojavih, ki nastajajo pri uporabi zakonov in ob-činskih odlokov in jim predlaga ustrezne ukrepe. Pri svo-jem delu sodeluje z republiško komisijo. 7. člen Komisija za zadeve borcev in invalidov NOV spremlja, uresničuje in obravnava položaj, probleme, posebno pa materialno in socialno stanje borcev in vojaških vojnih invalidov, španskih borcev, predvojnih revolucionarjev, borcev za severno mejo in slovenskih vojnih prostovoljcev. Obravnava predloge zakonov in drugih aktov s tega po-dročja, predlaga spremembe oziroma dopolnitve predpisov s tega področja, daje pobudo za nove oblike varstva bor-cev in vojaških vojnih Invalidov, skrbi za pripravo korišče-nja finančnih sredstev in posebnega računa za družbeno pomoč borcem in vojaškim vojnim invalidom; obravnava predloge za predčasno starostno upokojitev obolelih bor-cev NOV, posreduje predloge in mnenja administrativni komisiji pri IS SRS za dovoljevanje republiških priznaval-nin, sodeluje z družbenopolitičnimi organizacijami in oprav-Ija druge naloge na tem področju, določene s statutom in drugimi predpisi. 8. člen Komisija za volitve in imenovanja obravnava temeljna vprašanja s področja kadrovske politike in vprašanja iz pri-stojnosti skupščine, ki so v zvezi z volitvami, imenovanji in razrešitvami. Pri izpopolnjevanju svojih nalog pripravlja komisija v so-delovanju z organi in organizacijami, zainteresiranimi za rešitev kadrovskih vprašanj, predloge in mnenja in jih daje pristojnim zborom. Komisija za volitve in imenovanja predlaga občinski skupščini imenovanje članov stalnih in občasnih delovnih teles občinske skupščine in pripravi predlog za imenova-nje ali soglasje za delavce na vodilnih mestih, za katere je po predpisih pristojna občinska skupščina. Komisija za volitve in imenovanja imenuje čtane v pari-tetne razpisne komisije za imenovanja individualnih poslo-vodnih organov v temeijnih ih drugih organizacijah zdru-ženega dela, opravlja tudi dmge zadeve, za katere jo po-oblasti skupščina. 9. člen Komisija za odlikovanja v skladu z zakonom obravnava predloge za podelitev odlikovanj delovnim Ijudem in obča-nom, temeljnim samoupravnim organizacijam in skupno-stim, družbenopolitičnim organizacijam, društvorn ter eno-tam oboroženih sil SFRJ, teritorialne obrambe, civilne za-ščite, ki se podeljujejo za delo ali dejanja, ki zaslužijo splošno priznanje in oblike, ter daje mnenja oziroma ustre-zne predloge pristojnim republiškim organom. 10. člen Statutarna komisija spremlja izvajanje statuta občine in poslovnika skupščine občine Ljubljana-Šiška, pripravlja predloge za avtentično razlago statuta, pripravi na podlagi sklepa občinske skupščine osnutek sprememb statuta ozi-roma osnutek statutarnega odloka in ga predloži skupsči-ni. Opozarja na potrebo po izdaji ali spremembi odlokov in drugih splošnih aktov. Daje mnenje o spornih vpraša-njih v zvezi z delovnim področjem posameznega zbora skupščine. Statutarna komisija je predlagatelj osnutka oz. predloga: poslovnika o delu skupščine, odloka o ustanovitvi, sestavi, nalogah in načinu dela delovnih teles skupščine občine Ljubljana-Šiška, odioka o spremembi odloka o ustanovitvi, sestavi in nalogah sveta za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito v občini Ljubljana-Šiška in drugih normativnih aktov, kolikor je za to pooblasti skupščiha občine. 11. člen Komisija za odnose z verskimi skupnostmi rešuje vpra-šanja, ki se pojavljajo v odnosih delovanja cerkvenih skup-nosti in organov skupščine. Pri svojem delu komisija so-deluje z družbenopolitičnimi organizacijami, krajevnimi skupnostmi, samoupravnimi interesnimi skupnostmi, uprav-nimi organi in upravnimi zavodi, šolami in verskimi skup-nostmi, daje mnenja in priporočila občinskim upravnim organom pri reševanju konkretnih zadev in spremlja izva-janje predpisov, ki opredeljujejo odnose do cerkvenih skupnosti in obravnava tudi druga vprašanja, ki se v zvezi s tem pojavljajo. 12. člen Normativno-pravna komisija obravnava predloge odlokov in drugih aktov, ki jih sprejema skupščina glede skladno-sti z ustavo, zakoni, statutom občine in pravnim sistemom kot tudi zaradi njihove pravne obdelave in dajo pristojnim zborom skupščine poročilo o svojem mnenju oziroma stali-šča d;o predlaganega akta. Komisija obravnava predloge in zahteve za obvezno razlago odlokov in drugih splošnih aktov in daje mnenja o tem, oziroma predlaga pristojnim zborom obvezno razlago, določa prečiščeno besedilo odlo-kov in drugih aktov, če je z odlokom ali z drugim aktom za to pooblaščena. Normativno-pravna komisija obravnava zaradi skladnosti z ustavo, pravnim sistemom in zaradi pravne obdelave, splošne akte samoupravnih organizacij in skupnosti, ki jih potrjuje ali h katerim daje soglasje skupščina, in daje mnenja, pripombe in predloge pristojnim zborom. 13. člen Odbor za družbenopolitični sistem proučuje osnutke za-konov in drugih splošnih aktov ter druga vprašanja s syo-jega delovnega področja ter spremlja izvrševanje zakonov, odlokov in drugih splošnih aktov, ki urejajo: organizacijo in razvoj sistema samoupravljanja v KS in v vseh oblikah združenega dela; razvoj in krepitev delegatskega sistema in delegatskih odnosov; Ijudsko obrambo, javno varnost in sistem družbene samozaščite v občini, pravosodje in orga-nizacijo upravnih organov v občini; spremembe občinskih meja in meja KS, družbenega sistema informiranja in osta-la področja, ki ne sodijo v področje dela drugih odborov. 14. člen Odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospo-darstvo proučuje in obravnava osnutke zakonov, odlokov in drugih aktov, ki urejajo področje urbanizma, stanovanj-ske politike in komunainega gospodarstva, gospodarjenje s prostorom in izmere zemljišč ter spremlja izvajanje za-konov in odlokov s tega področja. 15. člen Odbor za finance in proračun proučuje osnutke oz. pred-loge zakonov, odlokov in drugih splošnih aktov ter druga vprašanja s svojega delovnega področja ter spremlja izvr-ševanje zakonov, odlokov in drugih aktov, ki urejajo: deli-tev dohodka v temeljnih samoupravnih organizacijah in skupnostih in spiošno bilanco sredstev, družbeno kontrolo cen proizvodov in storitev, financiranje KS in SIS, davčni sistem, sestavljanje in izvajanje občinskega proračuna in zaključnega računa ter javnih posojil, ki jih najame občina. 16. člen Odbor za družbenoekonomske odnose proučuje osnutke oziroma predloge zakonov, odlokov in drugih aktov ter druga vprašanja s svojega delovnega področja in spremlja izvrševanje zakonov in odlokov in drugih aktov, ki obra-vnavaj.o zlasti: vprašanja s področja družbenoekonomskih odnosov, kot so sistem delitve družbenega proizvoda in delitvenih razmerij, zaposlovanja in socialne varnosti, druž-benoekonomski položaj delovnih Ijudi, ki z osebnim delom samostojno kot poklic opravljajo umetniško ali drugo kul-turno, odvetniško ali drugo poklicno dejavnost, družbeno-ekonomski položaj kmetov in delovnih Ijudi, temeljna vpra-šanja s področja družbenoekonomskih odnosov na vseh področjih družbenih dejavnosti in na področju dejavnosti posebnega družbenega pomena v gospodarstvu, temeljna vprašanja sistema vzgoje in izobraževanja, kulture, telesne kulture in razvojno-raziskovalnega dela, sistem zdravstve-nega povezovanja, pokojninskega in invalidskega zavarova-nja, varstvo invalidskih otrok in mladine in sistem vzgojno-varstvene dejavnosti. 17. člen Odbor za družbenoekonomski razvoj proučuje in ob-ravnava osnutke oziroma predloge zakonov, odlokov in drugih aktov ter druga vprašanja s svojega delovnega pod-ročja in spremlja izvrševanje zakonov in odlokov, ki obra-vnavajo zlasti: sistem družbenega planiranja, družbenoeko-nomski razvoj občine in krajevne skupnosti, programe dol-goročnega razvoja in družbeni plan občine ter akte o tekoči družbenoekonomski politiki, uresničevanje z družbenimi plani začrtane politike v skladu s tem, usmerjanje delitve dohodka, stanje in razvoj posarpeznih gospodarskih podro-čij, gospodarjenje s prostorom in ukrepe za uresničevanje s prostorskim in urbanističnim planom začrtane razvojne politike občine, rabo, izkoriščanje in varstvo kmetijskih površin, vodenje in poslovanje v industriji, gradbeništvu, kmetijstvu, gozdarstvu, obrti, trgovini, turizmu in gostin-stvu. 18. člen Administrativna komisija za administrativna vprašanja — sodeluje pri sprejemanju družbenega dogovora o osnovah in merilih za določanje dohodkov, drugih osebnih prejemkov delegatom in voljenim imenovanim funkcionar-jem, — sprejme pravilnik o določitvi nadomestil osebnih do-hodkov in drugih osebnih prejemkov delegatom in funkcio-narjem skupščine, izvršnega sveta, — proučuje način zagotavljanja strokovnosti dela in ad-ministrativno-teliničnih pogojev skupščine in njenih deiov-nih teles, skupin delegatov, samoupravnih interesnih skup-nosti, izvršnega sveta, upravnih organov, družbenopolitič-nih organizacij in krajevnih skupnosti, — proučuje sistem nagrajevanja v delovnih skupnostih, upravnih organih, strokovnih službah, samoupravnih interes-nih skupnostih, družbenopolitičnih organizacijah, krajevnih skupnostih in delovnih skupnostih organizacij združenega dela, — opravlja druge zadeve, ki jih določi skupščina. 19. člen Delovno telo ugotavlja, kako so na podlagi vseh razprav usklajena različna stališča glede zadev, ki so na dnevnem redu sej skupščine, predlaga stališča, mnenja in predlo-ge, glede katerih je v delovnem telesu doseženo soglasje, predlaga možne alternativne rešitve k zadevi oziroma obli-kuje možne predloge sklepov, ki naj jih sprejmejo delegati na seji skupščine. 20. člen Delovno telo lahko zahteva od IS ali upravnega organa oziroma organizacije, da njihovi predsedniki obrazložijo stališča, kadar je na dnevnem redu njegove seje predlog izvršnega sveta oziroma kadar razpravlja o zadevah iz de-lovnega področja upravnega organa oziroma organizacije. Delovno telo lahko zahteva od izvršnega sveta obvestilo o vprašanjih, ki so na dnevnem redu seje delovnega telesa, 6e se nanašajo na delovno področje izvršnega sveta. 21. člen Delovno telo lahko povabi na svojo sejo člane delega-cij, delegate skupščin samoupravnih interesnih skupnosti, predstavnike družbenopolitičnih organizacij, OZD in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti znanstvenih in stro-kovnih organizacij ter tudi strokovne in javne delavce ter druge, da bi dali mnenje o zadevah, ki se obravnavajo na seji. 22. člen Delovna telesa so dolžna dati h konkretnim vprašanjem, ki ga obravnava skupščina oziroma posamezni zbori in sodi v področje dela delovnega telesa, svoje mnenje oziroma predloge in se opredeliti tudi do pravočasno dospelih pred-logov oziroma stališč delegacij. Za poročanje na seji skup-ščine oziroma seji zbora delovno telo določi svojega pred-stavnika. Delovno telo poroča o svojem delu pristojnim zborom na lastno pobudo ali na zahtevo zbora. Delovno telo lahko obravnava tudi zadeve iz svoje pristojnosti, o ka-terih ne razpravlja in sklepa skupščina. 23. člen Predsednik in člani ostalih delovnih teles se imenujejo za največ štiri leta. Občinska skupščina lahko pred iztekom mandata razreši posameznega ali vse člane delovnega te-lesa in imenuje druge. 24. člen Skupščina občine lahko po potrebi s sklepom ustanovi oziroma imenuje občasna delovna telesa za proučitev po-sameznih konkretnih zadev. Ko delovno telo, ki se ustanovi s sklepom občinske skupščine, opravi nalogo, za katero je bilo ustanovljeno, preneha delati. 25. člen Delovna telesa občinske skupščine delajo na sejah. Način dela delovnih teles občinske skupščine se določi s poslovnikom skupščine občine Ljubljana-Šiška. 26. člen Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati odlok o usta-novitvi, sestavi in nalogah ter o načinu dela delovnih teles skupščine občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 14/ 78), spremembi in dopolnitvi odloka o ustanovitvi, sestavi in nalogah ter o načinu dela delovnih teles skupščine ob-čine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 13/79 in 15/80). 27. člen Ta odlok prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Št.: Datum: Predsednik skupščine občine Ljubljana-Šiška Franc Dejak I. r. Obrazložitev: Statutarna komisija je na osnovi Sprememb in dopolni-tev statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 31/ 81) ter na osnovi Odloka o ustanovjtvi, organizaciji in de-lovnem področju upravnih organov in skupne strokovne službe Skupščine občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 31/81) pripravila odlok o ustanovitvi', sestavi, nalogah in načinu dela delovnih tetes Skupščine občine Ljubljana-Šiška, v katerem so zajete vse spremembe zgoraj navede-nih aktov. Poleg tega pa je Statutarna komisija vključila tudi spre-membe tega odloka, ki so bile sprejete v tem mandatnem obdobju. Kot nova vsebinska dopolnitev odloka je Komisija za admfnistrativna vprašanja, ki smo jo opredelili v spremem-bah in dopolnitvah statuta občine Ljubljana-Šiška. Zaradi mnogih sprememb in zaradi lažje uporabe odloka pri nadaljnjem delu skupščine in njenih delovnih teles v tretjem mandatnem obdobju smo pripravili čistopis ce-lotnega odloka namesto sprememb in dopolnitev doseda-njega akta. Glede na to, da gre le za uskladitev dosedanjega odlo-ka z novosprejetimi akti, predlagamo skupščini občine Ljubljana-Šiška, da odlok sprejme po ertofaznem postopku. Statutarna komisija