OSNUTEK PRORAČUNA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZA LETO 1978 I. PRIHODKI ' ".:.; Z ustavo in zakoni je določeno, da družbenopolitične skupnosti samostojno določajo prihodke za splošno družbene potrebe. Zakon o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitič-nih skupnostih v SR Sloveniji in zakon o davkih občanov pa določ-nejše urejata,katere prihodke lahko uvajajo občine za pokrivanje splošne družbene režije — one družbene režije, ki je z ustavo in zakoni določeno, da jo morajo financirati občine. Naša občina je uvedla davke in takse z ustreznimi splošnimi akti, ki so prihodek občinskega proračuna. Tako kot vsako leto smo tudi za leto 1978 izdelali bilanco pri- hodkov, s katerimi bo naša občina financirala splošne družbene potrebe v občini in mestu. Po oceni bodo prihodki za leto 1978 skupno znašali 140,580.000 dinarjev, posamezno po glavnih virih primerjalno z doseženimi prihodki v letu 1977 pa takole: Glavna vrsta prihodka Doseženo 1977 Ocena 1978 Indeks 1. Davki od osebnega dohod- ka in na dohodek 61,255.000 78,670.000 128,4 2. Prometni davek, davek na premoženje in na dohodek od premoženja 47,699.000 52,260.000 109,7 3. Takse 2,513.000 4,950.000 196,9 4. Prihodki po posebnih pred- pisih 770.000 770.000 100,0 5. Prihodki upravnih organov in drugi prihodki 3,765.000 3,930.000 104,4 6. Prenesena sredstva 537.000 — — SKUPAJ VSI PRIHODKI 116,539.000 140,580.000 120,6 Iz tega bilančnega pregleda je razvidno, da je v letu 1978 priča-kovati za 24,041.000 dinarjev ali 20,6 več prihodkov kot v letu 1977. Če pa v realizacijo za leto 1977 ne vštevamo prenesenih ¦ sredstev iz leta 1976 v znesku 537.000 dinarjev, pa to povečanje znaša 24,578.000 dinarjev ali za 21,2. Ta sorazmerno močan globalni porast prihodkov za leto 1978 predstavlja pretežno na novo uveden davek od osebnega do-hodka delavcev, ki naj bi ga začeli pobirati s 1. marcem 1978 po stopnji 0,5 % od bruto osebnih dohodkov. Po oceni bo za 10 me-secev ta davek znašal 13,300.000 dinarjev, v odstotku na globalni bilančni znesek prihodkov za leto 1978 pa ta delež davka znaša 9,46 %. Tako znaša povečanje že sedaj vpeljanih davkov, taks in drugih prihodkov v [etu 1978, primerjalno na leto 1977 za 11,0 %. Pomembnejši delež v bilanci prihodkov za leto 1978 imajo še poseben občinski davek od prometa alkoholnih pijač ter upravnih in sodnih taks: — poseben občinski davek od prometa alkoholnih pijač je bil z odlokom o posebnem občinskem prometnem davku na novo re-guliran, razen za nekatere vrste alkoholnih pijač, povečan je bil prometni davek od vina, piva in nekaterih drugih alkoholnih pijač, zlasti pa od alkoholnih pijač, ki so proizvedene z več kot 50% iz uvoženih surovin. — upravne in sodne takse, ki so jih občani že 5 let plačevali v enaki višini, so bile za leto 1978 valorizirane tako, da je pričakovati zaradi omenjenega ukrepa podvojen priliv upravnih in sodnih taks, — davek na posest stavb ne bo dosežen v višini, kot je bil do-sežen v letu 1977, zato je ocenjen na nižjem nivoju; v preteklih letih je služba še odmerjala in pobirala ta davek za nazaj in to dej-stvo je imelo določen vpliv na priliv na določeno leto. Vse druge oblike prihodkov, ki posebej niso omenjeni, je priča-kovati, da bodo pritekali v skladu z veljavnim davčnim inštrumen-tarijem v odvisnosti z naravnano ekonomsko politiko. Pri tem bo najpomembnejše gibanje osebnih dohodkov, tržni pogoji oziroma politike cen ter drugi elementi družbenoekonomskih gibanj. Ne-nazadnje pa imajo določeno vlogo tudi občani v pogledu razvoja zasebne dejavnosti, prometa z nepremičnim premoženjem in prometa s premičninami. BILANCA PRORAČUNSKIH PRIHODKOV OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ZALETO 1978 r, * ~ 1978 Doseženo Ocena ------- Vrsta prihodka , 1977 1978 1977 1 2 3 4 1. Davkl od osebnega dohodka in na dohodek 01 Davek od osebnega dohodka delavcev — 13,300.000 — 02 Davek od osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti 03 Davek od osebnega dohodka iz samostojnega opr. obrti in drugih gosp. dejavnosti 04 Davek od osebnega dohodka iz samostojnega opravljanja intelektualnih storitev 05 Davek od osebnega dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav 06 Davek \z skupnega dohodka občanov in davek od nenapo-vedanega dohodka SkupaJ davki od osebnega do-hodka in na dohodek 2. Prometni davek, davek na pre-moženje in na dohodke od pre-moženja 06 Posebni občinski davek od prometa proizvodov razen od prometa alkoholnih pijač 07 Poseben občinski davek od prometa alkoholnih pijač 08 Poseben občinski davek od plačil za storitve 09 Davek na promet nepremičnin 10 Davek na dohodek od prem. in prem. pravic razen davka na dohodek od stavb 11 Davek na dohodek od stavb 12 Davek na dohodek od iger na srečo 13 Davek na dediščine in darila 14 Davek na posest stavb 15 Davek na tov. cestna motorna vozila in priklopna ter kombi vozila 16 Oavek na posest gozd. zem-Ijišča Skupaj prometni davek, davek na premoženje in na dohodke od premoženja 2,189.000 2,200.000 100,0 39,547.000 41,520.000 105,0 9,472.000 10,420.000 110,0 7,907.000 9,090.000 115,0 2,140.000 2,140.000 100,0 61,255.000 78,670.000 128,4 12,399.000 13,640.000 110,0 11,327.000 13,490.000 118,3 3,174.000 3,420.000 108,0 7,593.000 8,350.000 110,0 1,134.000 1,250.000 110,0 3,499.000 3,900.000 112,0 155.000 155.000 100,0 534.000 615.000 115,0 4,820.000 4,100.000 85,0 2,908.000 3,140.000 108,0 156.000 200.000 128,2 47,699.000 52,260.000 109,7 3. Takse 17Upravnetakse 537.000 1,075.000 200,0 18 Komunalne takse 4.000 15.000 100,0 19Sodnetakse 1,895.000 3,790.000 200,0 20 Takse na promet parkl. in kop. 67.000 70.000 104,5 Skupajtakse 2,513.000 4,950.000 196,9 4. Prihodki po posebnih predpi-sih 21 Denarne kazni — a) občinske b) odstopljeni dohodek — del rep. denarnih kazni Skupaj prihodki po posebnlh predplslh 5. Prihodkl upravnih organov in drugi prihodki 22 Prihodki upravnih organov in drugi prihodki a) prihodki upravnih organov Skupaj prlhodki upravnlh orga-nbv In drugl prlhodkl 6. Prenesena sredstva iz pretok-llh let 770.000 770.000 770.000 100,0 770.000 100,0 3,336.000 429.000 3,500.000 430.000 105,0 100,0 3,765.000 3,930.000 104,4 537.000 SKUPAJ PRIHODKI ZA RAZPORED 116,539.000 140,580.000 120,6 II. ODHODKI Financiranje splošne porabe v občinah v letu 1978 opredeljujejo dokumenti, sprejeti na zadnjih sejah zborov skupščine SR Slove-nije v letu 1977 in sicer resolucija o politiki izvajanja družbenega plana SR Slovenije od leta 1976 do 1980 in izhodišča za splošno porabo za leto 1978 ter zakon o proračunu SR Slovenije za leto 1978. Prva dva dokumenta pomenita vodilo za ravnanje vseh občin, zakon o republiškem proračunu pa vsebuje merila in krite-rije za uveljavljanje dopolnilnih sredstev za občine, ki jim lastni viri ne zadoščajo za opravljanje osnovnih funkcij, določenih z ustavo in zakoni. Glede na navedene dokumente lahko strnemo glavne značilnosti financiranja splošne porabe v občinah v letu 1978 v nekaj ugotovitev in sicer: — nadaljuje se z drugačno vsebinsko obravnavo splošne po-rabe, pričete v lanskem letu, ki predstavlja ob osebni in skupni po-rabi del celotne porabe ob zagotovljenem neposrednem vplivu delavcev v temeljnih organizacijah združenega dela na njeno vsebino in rast, ta rast mora biti usklajena z okviri materialnih možnosti občine in z rastjo njenega družbenega proizvoda; — občine v letu 1978 prevzemajo nove naloge (blagovne re-zerve, nove naloge temeljnih sodišč, organizacijo in izvedbo voli-tev), oziroma povečujejo obstoječe (uresničevanje druge faze do-govora o priznavalninah borcev NOV, prostorski plani in urbani-zem, izvajanje dogovora o urejanju grobišč in grobov borcev NOV). V glavnem namenu 01 — Dejavnost organov družbenopolitič-nih skupnosti so zajeta sredstva za delovanje skupščine, izvrš-nega sveta in upravnih organov. Izračun sredstev za osebne dohodke voljenim in imenovanim funkcionarjem je napravljen na pcxjlagi družbenega dogovora o osnovah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih po-vračil in stroškov delegatom ter voljenim in imenovanim funkcio-narjem, povečan za dogovorjene kriterije, ki izhajajo iz resolucije o družbenoekonomski politiki za leto 1978. Vključena so tudi sred-stva za predvideni obseg bodoče skupščine in izvršnega sveta. Tudi za osebne dohodke delavcev upravnih organov se predvi-deva enako zvišanje (15%), za materialne izdatke pa 11 % več sredstev kot v letu 1977, regres za letni dopust 1800,00 povečan za družbene dajatve, regres za prehrano 350,00 din mesečno, potni stroški in dnevnice v skladu s sindikalno listo, ki velja za de-lavce v državni upravi. Sredstva za splošne volitve so predvidena po oceni pristojne službe, vendar je to izdatek, ki se pojavlja le vsake štiri leta, zato ga je težko natančno predvideti. Sredstva za Svet občin Ijubljanske regije, skupnost slovenskih občin, sodišče združenega dela in družbeni pravobranilec so predvidena po predloženih zahtevkih. GLAVNI NAMEN 02 — NARODNA OBRAMBA Financiranje obrambnih priprav in družbene samozaščite se v letu 1978 zagotavlja iz skupnega sklada za financiranje Ijudske obrambe, ki bo ustanovljen na podlagi samoupravnega spora-zuma o financiranju Ijudske obrambe v Ljubljani. Novoustanovljeni sklad pa ne bo zagotavljal sredstev za osebne dohodke delavcem, ki delajo na obrambnih pripravah po krajevnih skupnostih, kakor tudi ne za občinski štab teritorialne obrambe in tudi ne za opremljanje in usposabljanje občinskih or-ganov in vodstva družbenopolitičnih organizacij. Obrambne priprave v krajevnih skupnostih so tako obsežne, da glede na dosedanje izkušnje predlagamo v osnutku proračuna za 8 krajevnih skupnosti sredstva za OD za delavca s polno zaposli-tvijo, za preostalih 21 krajevnih skupnosti pa za zaposlitev delavca s polovičnim delovnim časom. V štabu teritorialne obrambe se v kratkem predvideva namesti-tev še enega delavca, pri opremljanju organov občinske skupš-čine in vodstvih DPO je bila doslej posvečena preskromna skrb, zato predvidevamo v letošnjem letu za te namene več sredstev. Sredstva za blagovne rezerve so v občinskem proračunu pred-videna na podlagi zakona. V glavnem namenu 03 — Dejavnost družbenopolitičnih organi-zacij in društev so iz osnutka za leto 1978 izvzeti: — občinska zveza prijateljev mladine ' ; — občinski odbor Rdečega križa , ^ — občinska gasilska zvcza — Radio Glas Ljubljane Financiranje občinske zveze prijateljev mladine in občinskega odbora Rdečega križa bodo z letošnjim letom prevzele pristojne samoupravne interesne skupnosti, financiranje občinske gasilske zveze bi moralo biti v letu 1978 urejeno na podlagi samoupravnih sporazumov. Za Radio Glas Ljubljane so vse Ijubljanske občine prispevale sredstva le v letu 1977 (za zagonske stroške). Predvidena sredstva za družbenopolitične organizacije so v osnutku proračuna zajeta po predlogu koristnika. Zahtevki teme-Ijijo na sprejetih programih za leto 1978. V glavnem namenu 03 — Negospodarske investicije so pred-videna sredstva za že sprejete obveznosti, kakor tudi nove nalož-be. V letošnjem letu bo dokončno poravnana obveznost do izvedbe programa I. samoprispevka, v osnutkih proračunov se zagotavljajo enaka sredstva kot za leto 1977 za sklad za gradnjo šol in VVZ, dokončna obveznost bo znana, ko bodo znani točni presežki dohodkov pozaključnih računih proračunovza leto 1977, ki so jih občine dolžne na podlagi sprejetega aneksa k dogovoru o splošni porabi v Ljubljani za leto 1977 preodkazati skladu za gradnjo OŠ in VVZ za poravnavo obveznosti Ijubljanskih občin do samoprispevka I. Naša občina ima tudi še obveznosti po odloku o samoprispevku za financiranje komunalnih naprav, zunanje ure-ditve in zagonskih sredstev za objekte, ki so bili zgrajeni \z I. sa-moprispevka. Za stanovanja delavcev milice planiramo sredstva v višini 900.000, kar je 50% participacije za nakup stanovanj, ostalih 50% zagotavlja UJV Ljubljana. Za nakup kadrovskih stanovanj za delavce skupščine, izvrš-nega sveta in občinskih upravnih organov predvidevamo znesek 700.000 din, za sofinanciranje počitniškega objekta ZB je po-trebno zagotoviti še znesek 280.000,00 din. Občinski proračun je dolžan zagotoviti sredstva za komunalno ureditev doma upoko-jencev na Koleziji. V letu 1977 je bilo v proračunu zagotovljenih 1,000.000 din, letošnje leto pa je nujno zagotoviti znesek 5,000.000 din. Prostori v stavbi Trg MDB14 bodo v letošnjem letu dokončno preurejeni, potrebno pa je bilo predvideti tudi stroške za centralno kurjavo. Sredstva za sanacijo Ijubljanskega gradu, dijaške domove in pot spominov in tovarištva so predvidena na podlagi sprejetih obvez. Poleg sredstev, ki bi bila nujno potrebna za dokončanje že za-četih del, oziroma večletnih vlaganj, pa bi bile nujno potrebne na-slednje nove naložbe v investicije v naši občini: POSTAJA MILICE VIČ (poslovnega prostora sploh nima) Začasno posluje v stanovanjskem bloku v prostorih, ki so bili začasno preurejeni iz dveh stanovanj. Zaradi porasta števila pre-bivalstva se je zvišalo tudi število zaposlenih pri postaji milice Vič in prostori sploh ne zadoščajo za normalno delovanje postaje mili-ce. DVIGALO V OBČINŠKI STAVBI ', Občani, predvsem starejši, že vrsto let izražajo željo, da je v ob-činski stavbi nujno potrebno dvigalo, predvsem zaradi opravljanja zadev na davčni upravi (IV. nadstfopje) in oddelku za gradbene in komunalne zadeve (III. nadstropje). ... VODOVOD RAKITNA Menimo, da bi tako kot v bližnji preteklosti za vas Golo, bilo po-trebno sprožiti širšo družbeno akcijo tudi za gradnjo prepotreb-nega vodovoda Rakitna, saj bi ta lepi zdraviliški kraj šele takrat lahko dodobra zaživel tudi kot rekreacijski center, če že odmislimo izredno važnost, ki jo predstavlja vodovod Rakitna za SLO. 6 OSNOVNA ŠOLA RAKITNA ... . ¦ Višji razredi se z Rakitne vozijo v Preserje. Do 4. razreda pa obi-skujejo pouk na Rakitni. šola nima svojih prostorov, ampak upo-rablja prostor nad gostilno, kije last Ljubljanskih mlekarn. Učilnica, ki jo uporabljajo za pouk, meri komaj 24 kvadratnih metrov, kar je daleč pod normativi. šola nima poleg učilnice nikakršnih vzpored-nih prostorov in ne ustreza niti sanitarnim niti vzgojnim predpi-som. Pogoji za pouk so izredno slabi. Ves čas po vojni je bilo ob-Ijubljeno, da bo Rakitna dobila novo šolo, ker je bila prejšnja šola med vojno požgana. Končno bi morali to obljubo realizirati, saj so se krajani naveličali obljub. Izvršni svet občine je skupaj z oddel-kom za družbene dejavnosti pokrenil akcijo za izgradnjo šole s tem, da je občina že prispevala sredstva za odkup zemljišča in na-črtov. Krajani so pripravljeni zbrati 20-25 % sredstev od predvi-dene vrednosti objekta, ki znaša 5.500.000 din, 2,000.000,00 din bi prispevala izobraževalna skupnost, 2,000.000 din pa občinski proračun. Z izgradnjo šole na Rakitni bi rešili problem vzgojno izo-braževalnega dela, ga izboljšali in kraju dali pomemben družbeni objekt, ki ga nujno potrebuje za njegov nadaljnji razvoj, tudi z vi-dika SLO. Res paje tudi, daje toedini kraj v občini, kjer je bila med vojno porušena šola, ki po osvoboditvi še ni bila na novo zgrajena. PROSTORSKO REŠEVANJE KRAJEVNIH SKUPNOSTI Vse večji družbeni pomen krajevnih skupnosti le-tem nalaga si-stematično in urejeno reševanje krajevnih problemov. To pa je možno v kolikor toliko urejenem delovnem okolju. Ker imajo naše krajevne skupnosti le slabo urejene delovne prostore, oziroma jih niti nimajo, bo potrebno pristopiti k postopnemu reševanju in od-pravljanju pomanjkljivosti. V glavnem namenu 07 — Kulturno prosvetna dejavnost se za-gotavljajo sredstva za varstvo spomenikov, spominskih plošč in drugih obeležij NOB ter socialistične revolucije, ker so po družbe-nem dogovoru prevzele to sKrb občinske skupščine. V tem namenu je predviden tudi znesek 30.000,00 din za odkup umetniških del. V glavnem namenu 08 — Socialno skrbstvo se zagotavljajo sredstva za stalne in občasne priznavalnine borcem NOV in njiho-vim družinskim članom, sredstva za zdravljenje borcev NOV, stalne in občasne priznavalnine borcem za severno mejo in slo-venskim vojnim dobrovoljcem, pomoč oskrbovancem v domovih počitka ter sredstva za sosedsko pomoč. Prav tako se v tem na-menu zagotavljajo sredstva za družbene denarne pomoči družin-skim članom oseb na odsluženju obvezne vojaške službe ter sredstva za preživninsko varstvo kmetom. Po stanju 1.1. 1978 prejema iz proračunskih sredstev stalno priznavalnino 172 upravičencev borcev NOV in njihovih družin-skih članov. Po odloku o družbeni skrbi za udeleženca NOV in drugih vojn (Ur. list SRS, št. 24-77) naj bi znašala najvišja pode-Ijena priznavalnina v letu 1978 do višine mejnega zneska najnižjih pokojninskih prejemkov v SR Sloveniji za leto 1978. Zaradi pora-sta življenjskih stroskoy.se število upravičencev, ki imajo pravico do stalne priznavalnine po navedenem odloku povečuje. Tako se bo v letu 1978 število predvidoma povečalo za 15 upravičencev. Po presoji in sklepih komisije za zadeve borcev in invalidov NOV se borcem, ki živijo v težkem socialnem in materialnem sta-nju.dodeli enkratna denarna pomoč za nakup ozimnice, oziroma kurjave. Enkratna pomoč se dodeli zlasti v primeru daljše bolezni, smrti borca ali člana družine ali hujše elementarne nesreče. Zaradi prestanih naporov v NOV in ostarelosti borcev NOV in njihovih družinskih članov se vsako leto kažejo vse večje potrebe po družbeni skrbi in pomoči pri zdravljenju borcev in njihovem okrevanju v toplicah, planinah in na morju. Nekateri borci ne zmo-rejo plačati visokih hotelskih stroškov, ker prejemajo varstveno pokojnino in je njihovo materialno stanje slabo. Upravičencem, ki izpolnjujejo pogoje določb »Odloka o družbeni skrbi za udele-žence NOV in drugih vojn«, se bo denarna pomoč podeljevala za 10-dnevno zdravljenje skladno z njihovimi dohodki in mejnim zne-skom najnižjih pokojninskih prejemkov. Po stanju 1.1.1978 prejema 16 upravičencev za severno mejo in slcvenskih vojnih dobrovoljcev stalno priznavalnino. Najnižja podeljena priznavalnina znaša 600 din, najvišja pa 1.400 din. Upoštevajoč porast življenjskih stroškov v letu 1978 in minimalno povečanje stalnih priznavalnin v letu 1977, to je za 11 %,je pove-čanje finančnih sredstev za 25% upravičeno. Enkratna in občasna priznavalnina borcem za severno mejo in slovenskim dobrovoljcem se dodeli v izjemnih primerih(to je bo-lezni ali smrti družinskega člana. Število starejših borcev in njihovih družinskih članov je vse večje, zato se bo v letu 1978 organizirala za te borce sosedska pomoč oskrbovanim v domovih počitka. Zlasti bodo take pomoči deležni borci, ki so ostareli in nimajo svojcev in so samohranilci. Samohranilcev imamo evidentiranih 34, v domovih za ostarele pa se nahaja 38 borcev oziroma njihovih družinskih članov. . Po zakonu o varstvu družinskih članov osebe v obvezni vojaški službi je v letu 1977 prejemalo 16 upravičencev družbeno de-narno pomoč. V letu 1978 se bo predvidoma število upravičencev povečalo za 4. Zdravstveno zavarovanje pa bo iz planiranih sred-stev zagotovljeno trem družinskim članom (prispevek v letu 1977 je znašal 180,00 din mesečno za zavarovanca). Predvidoma bo povečana denarna pomoč v letu 1978 znašala materi z otrokom 2.200,00 dinarjev mesečno. GLAVNI NAMEN 10 — KOMUNALNA DEJAVNOST Komunala, ki prehaja v letošnjem letu na samoupravno komu-nalno skupnost, se v občinskem proračunu planira za I. polletje 1978 in sicer v višini lanskoletne potrošnje zvišanj za 15%. Znatna sredstva pa bo potrebno v občinskem proračunu zago-toviti za poravnavo pogodbenih obveznosti in nove obveze v zvezi s stroški tehnične in urbanistične dokumentacije in geodetskih izmer. GLAVNI NAMEN 11 — DEJAVNOST KRAJEVNIH SKUPNOSTI V okviru tega namena se krajevnim skupnostim zagotavljajo sredstva za izvajanje delegatskega sistema. Pristojna strokovna služba je napravila izračun potrebnih sredstev za osebne pre-jemke in materialne izdatke na podlagi samoupravnega spora-zuma o osnovah in merilih za razporejanje dohodka v krajevnih skupnostih SRS za leto 1977 in po kriterijih (število prebivalcev, površina, razsežnost in naseljenost), ki jih je izdelala Komisija za izdelavo predloga za financiranje krajevnih skupnosti v občini Ljubljana Vič-Rudnik. Glede na višino prejetih sredstev v letu 1977 bi po izračunu prejelo 6 krajevnih skupnosti manj sredstev kot v lanskem letu, zato se je izvršni svet občine odločil, da naj se tem krajevnim skupnostim višina dotacije za leto 1978 predvidi v enaki višini. Izjema je le krajevna skupnost Krim-Rudnik, kjer je dotacija za leto 1978 sicer nižja od preteklega leta zaradi razdeli-tve na dve krajevni skupnosti (KS Barje). Poleg sredstev za delegatski sistem prejemajo krajevne skup-nosti tudi sredstva za posebne namene iz poglavja 02 — Narodna obramba ter 70% sredstev, zbranih na posebnem zbimem ra-čunu za krajevne skupnosti (30 % sredstev pa se po sedaj veljav-nih kriterijih solidarno združuje). Zaradi preglednosti posredujemo zbirnik o navedenih sredstvih po krajevnih skupnostih: Zap. Delegatski Za posebne Zdr. sred. št. Krajevna skupnost sistem namene po SS 70 % Skupaj 1. Brezovica 236.800 67.400 93.500 397.700 2. Brdo 283.400 67.400 89.100 439.900 3. Črnivrh 104.000 67.400 14.200 185.600 4. Dobrova 283.400 67.400 121.000 471.800 5. Golo-Zapotok 139.000 67.400 13.100 219.500 6. Horjul 283.400 67.400 123.000 473.800 7. Ig 283.400 67.400 80.600 431.400 8. Krim-Rudnik 337.600 134.800 441.300 913.700 9. Kolezija 337.600 134.800 335.300 807.700 10. Kozarje 283.400 67.400 147.300 497.000 11. Lavrica 236.800 67.400 72.900 377.100 12. MilanČesnik 337.600 134.800 307.200 779.600 13. Malči Belič 337.600 134.800 429.100 901.500 14. Notranje gorice 236.800 67.400 95.600 399.800 15. Preserje 283.400 67.400 117.500 468.300 16. Polhov Gradec 283.400 67.400 72.100 422.900 17. RobnaDolenjskem 236.800 67.400 17.300 321.500 18. Rakitna 139.000 67.400 13.100 219.500 19. Rožnadolina 337.600 134.800 267.400 739.800 20. Škofljica 283.400 67.400 125.300 476.000 21. Turjak ' 145.000 67.400 18.900 231.300 22. Tomišelj 236.800 67.400 41.700 345.900 23. Trnovo 337.600 134.800 408.000 880.400 24. Velike Lašče 296.000 67.400 65.500 428.900 25. Vnanje gorice 236.800 67.400 61.400 365.600 26. Vič 337.600 134.800 304.700 777.100 27. Vrhovci 283.400 134.800 183.500 601.700 28. Želimlje 104.000 67.400 13.300 184.700 29. Barje 283.400 67.400 124.400 475.200 SKUPAJ 7,545.000 2,493.800 4,197.300 14,234.900 GLAVNI NAMEN 16 — INTERVENCIJE V GOSPODARSTVU Sredstva za pospeševanje kmetijstva se v letošnjem letu še za-gotavljajo v proračunu. Sredstva se bodo črpala direktno iz prora-čuna in to prvenstveno za regresiranje obrestne mere hranilno-kreditnih služb, za kmetijs ko-pospeševalno službo, strokovno izobraževanje in podobno. Veterinarska postaja Posavje opravlja za našo občino veteri-narsko-higiensko službo po pogodbi. Takse na promet parkljarjev in kopitarjev so v višini 65 % doho-dek občine, ki pa so istočasno v proračunu predvidene kot na-menski zakonski strošek. GLAVNI NAMEN 17 — TEKOČA PRORAČUNSKA REZERVAIN OBVEZNOSTI IZ PREJŠNJIH LET Taka proračunska rezerva je namenjena za nepredvidene in premalo predvidene proračunske izdatke in lahko znaša po za-konu o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitič-nih skupnostih do enega odstotka v proračunu predvidenih do-hodkov. V postavki obveznosti iz prejšnjih let so predvidena sredstva za obveznosti, sprejete po sklepih izvršnega sveta, ki zapadejo v plačilo v letošnjem letu (Večna pot). GLAVNI NAMEN 18 — KREDITI, VEZANA IN IZLOČENA SREDSTVA Na podlagi zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih se v obvezni rezervni sklad izloča 1 % vseh proračunskih sredstev in to toliko časa, dokler ne doseže 10% poprečnega letnega prihodka zadnjih treh let. RAZPORED PRORAČUNSKIH ODHODKOV (IZDATKOV) ZALETO1978 Realizacija 1977 Osnutek 1978 01 Dejavnost organov družbe-nopolitičnih skupnosti Ljudska obramba Dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev Negospodarske investicije Kulturno prosvetna dejavnost Socialno skrbstvo Zdravstveno varstvo Komunalna dejavnost Dejavnost krajevnih skupno-sti Intervencije v gospodarstvu Tekoča proračunska rezerva 17/1 Obveznosti iz prejšnjih let 18 Obvezni rezervni sklad (1 %) 02 03 04 07 08 09 10 11 16 17 30,572.683,20 4,798.000,00 5,453.000,00 15,829.651,95 600.000,00 5,835.000,00 512.327,00 14,211.280,35 5,858.000,00 1,078.086,30 820.000,00 2,171.049,15 868.389,60 40,851.000 133,6 4,700.000 98,0 5,678.000 49,748.600 720.000 7,340.000 100.000 11,845.500 7,545.000 1,300.000 820.000 1,970.000 1,326.000 104,1 314,3 120,0 125,8 19,5 83,4 128,8 120,6 100,0 90,7 152,7 SKUPNA PRORAČUNSKA PORABA V OBČINI 88,607.467,55 133,944.100 151,0 . . , Realizacija Predlog 1977 1978 % 1 2 3 4 01 Dejavnost organov družbe-nopolitičnih skupnosti Finančni načrt uprave Nadomestila OD — voljeni in imenovani SOb in IS Nadomestila za delo raznih ko- misij IS v breme osebnih do- hodkov Potni stroški Manipulativni stroški SDK Delovanje skupščine in njenih organov Reprezentanca Stroški za občinski praznik Proslave, pokroviteljstva, pri- reditve Stroški za objave in oglase Stroški upravnega postopka Sklad skupne porabe Sklad opreme in amortizacija Skupni stroški vzdrževanja ob- činskih upravnih prostorov Postaja milice — posebna pri- znanja Postaja milice — za materialne izdatke Poslaja milice Vič — za sklad skupne porabe Preventiva, vzgoja in varnost v cestnem prometu Svet občin Ijubljanske regije Skupnost slovenskih občin Nagrade občine Sodišče združenega dela Obč. družbeni pravobranilec INDOK OD po 75. členu zakona o LO Stroški za komemoracije 21,521.000,00 26,600.000 123,6 2,279.775,25 3,990.000 175,0 51.447,00 88.014,45 137.297,75 14.721,00 134.866,20 389.764,85 364.313,55 697.820,05 10.612,75 795.000,00 60.000 116,6 110.000 125,0 158.264 115,0 23.000 156,2 156.000 115,7 500.000 128,2 440.000 120,8 860.000 123,2 16.000 150,8 920.000 115,7 2,000.000,00 2,000.000 100,0 450.000,00 59.657,00 623.120,00 8.880,00 49.000,00 44.100,00 130.850,00 23.157,20 314.000,00 240.000,00 50.000,00 86.086,15 9.200,00 495.000 110,0 65.000 109,0 816.000 131,0 15.540 175,0 56.000 55.716 150.480 40.000 430.000 464.000 60.000 110.000 20.000 114,2 126,3 115,0 173,0 137,0 193,0 120,0 127,8 217,4 Skupaj Nova delovna mesta Stroški za splošne volitve 30,572.683,20 38,611.000 126,3 1,040.000 1,200.000 Skupaj glavni namen 01 30,572.683,20 40,851.000 133,6 02 LJudska obramba Oružbeno gospodarski sistem — DGS 3,292.900,00 — KS Milan Česnik 134.800 — KS Malči Beiič 134.800 — KS Trnovo 134.800 — KSKoleziJa ' 134.800 — KS Rožna dolina 134.800 — KS Krim-Rudnik 134.800 — KS Vič 134.800 — KS Vrhovci 134.800 — KS Brdo . . 67.400 — KS Kozarje 67.400 — KS Velike Lašče 67.400 — KS Rob na Dolenjskem 67.400 — KS Turjak 67.400 — KS Želimlje 67.400 — KS Golo-Zapotok 67.400 — KS škofljica 67.400 — KS Lavrica 67.400 — KS Ig " . - 67.400 — KS Tomišelj v 67.400 — KSPreserje , ¦ 67.400 — KS Rakitna 67.400 — KS Dobrova 67.400 — KS Horjul 67.400 — KSČrni vrh 67.400 — KS Poihov Gradec 67.400 — KS Vnanje gorice 67.400 — KS Notranje gorice 67.400 — KS Brezovica — KS Barje 67.400 Prispevek za teritorialno ob- rambo — obč. štab TO 372.000,00 606.200 163,0 Pokrajinski odbor za območje Ijudske pokrajine 88.000,00 — — Pokrajinski štab TO za območje Ijubljanske pokrajine r 1,045.100,00 — — Blagovne rezerve — 1,600.000 — Skupa) glavni namen 02 4,798.000,00 4,700.000 98,0 03 D«javnost družbanopolitte-nlh organlzacij in druitev Občinska konferenca SZDL 1,200.000,00 1,722.000 143,0 Našakomuna 944.000,00 1,205.000 128,0 Občinski odbor ZB NOV VVI 704.000,00 840.800 119,0 Zveza rezervnih vojaških stare- šin 455.000,00 623.700 137,0 Občinska konferenca ZMS 850.000,00 988.000 116,0 Prispevek domicilnim enotam NOV 108.000,00 120.500 112,0 Občinski odbor medvojnih ak- tivistovOF 116.000,00 128.000 110,0 Stroški za pisanje kronike ob- činski odbor ZB NOV 36.000,00 50.000 139,0 Skupaj 4,413.000,00 5,678.000 128,7 Občinska zveza prijateljev mla- > dine 395.000,00 — Občinski odbor Rdečega križa 100.000,00 — \ Občinska gasilska zveza 398.000,00 — Radio — Glas Ljubljane 147.000,00 — SkupaJ glavnl nanwn 03 5,453.000,00 5,678.000 — 04 Negoapodaraka invastldje Obveznosti občine do samopri- spevka I. Poslovni prostori za družbeno- politične organizacije in uprav- ne organe Udeležba proračuna pri financi- ranju gradnje OŠ in WZ I. sa- mopriSpevka Oprema za postajo milice Vič Sofinanciranje ZZB NOV Ban- jole Stanovanja za delavce postaje milice Vič (sofinancJranje) 3,050.000,00 2,000.000 65,6 815.515,45 2,000.000 245,2 5,259.000,00 5,259.000 100,0 60.000,00 22.000 37,0 1,000.000,00 280.000 28,0 800.000,00 900.000 112,5 Stanovanja za upravni organ, IS in skupščino občine Prispevek h komunalni ureditvi Doma upokojencev Kolezija Pot spominov in tovarištva Sanacija Ijubljanskega gradu (sofinanciranje) Odplačilo anuitet Dvigalo v občinski stavbi Dijaški domovi Gradnja postaje milice Vič Osnovna šola Rakitna Vodovod Rakitna Prostorsko reševanje krajevnih skupnosti 700.000,00 700.000 100,0 1,000.000,00 160.000,00 200.000,00 2,789.136,50 5,000.000 500,0 460.000 287,5 3,800.000 1900,0 4,727.600 169,7 1,500.000 — 1,000.000 — 16,000.000 — 2,000.000 — 1,500.000 — — 2,600.000 — Skupaj glavnl namen 04 15,829.651,95 49,748.600 314,3 07 Kulturno prosvetna dejavnost Vzdrževanje grobov in spome- menikov NOV in vojaš. poko- pališč Odkup umetniških del 600.000,00 690.000 115,0 — 30.000 — Skupaj glavnl namen 07 600.000,00 720.000 120,0 08 Socialno skrbstvo Stalne priznavalnine borcem NOV in družinskim članom Enkratne, občasne priznaval-nine borcem NOV, družin. čla-nom Zdravijenje borcev NOV Stalne priznavalnine borcem za severno mejo in slovenskim vojnim dobrovoljcem Enkratne, občasne priznavalni-ne borcem za severno mejo in slovenskim dobrovoljcem Pomoč oskrbovancem v domo-vih počitka Sosedska pomoč Kadrovska denarna pomoč Preživnine kmetom 2,989.610,00 3,440.000 115,0 766.300,00 890.000 116,0 1,248.356,70 1,440.000 115,0 334.800,00 420.000 125,0 143.000,00 165.000 115,0 — 228.000 — — 50.000 — 200.696,30 528 000 263,0 152.237,00 179.000 118,0 Skupaj glavni namen 08 5,835.000,00 7,340.000 125,8 09 Zdravstveno varstvo Pokojninsko varstvo kmetov Zdravstveno in preventivno varstvo občanov 480.409,00 — — 31.918,00 100.000 313,0 Skupaj glavni namen 09 512.327,00 100.000 19,5 10 Komunalna dejavnost Vzdrževanje nasadov in zele-nic Sredstva za upravne izvršbe Tehnična in urbanistična doku-mentacija ter geodetske izmere Vzdrževanje občinskih lokalnih cest Vzdrževanje križišč lokalnih cest in mestnih ulic z železnico — železniški prehodi Popravila in rekonstrukcije Lokacijske dokumentacije ne-dovoljenih gradenj Naravovarstvena služba Inkasantska služba prispevka za uporabo mest. zemljišča Namestitev in zamenjava ulič-nih tabel Sofinanciranje programov kra-jevnih skupnosti 16.521,75 20.000 121,0 10.693,40 400.000 3741,0 622.423,95 3,370.000 541,4 10,200.000,00 5,865.000 57,5 1,001.000,00 1,151.000 115,0 900.000,00 517.500 57,5 172,00 — — 38.000,00 44.000 115,8 52.883,75 61.000 115,0 9.585,50 27.000 281,7 1,360.000,00 390.000 28,7 Skupaj giavnl namen 10 14,211.280,35 11,845.500 83,4 11 Dejavnost krajevnlh skupno-stl KSBrezovica , 195.000,00 236.800 121,0 KSBrdo 152.000,00 283.400 186,0 KSČrnivrh 104.000,00 104.000 100,0 KS Dobrova 194.000,00 283.400 146,0 KS Golo-Zapotok ' 139.000,00 139.000 100,0 KS Horjul 208.000,00 283.400 136,0 KS Ig y 249.000,00 283.400 114,0 KS Krim-Rudnik ' 429.000,00 337.600 79,0 - KSKolezija 291.000,00 337.600 116,0 KSKozarje 249.000,00 283.400 114,0 KSLavrica 161.000,00 236.800 147,0 KS Milan Česnik 291.000,00 337.600 116,0 KS Malči Belič 291.000,00 337.600 116,0 KS Notranje gorioe 145.000,00 236.800 163,0 KSPreserje 208.000,00 283.400 136,0 KS Polhov Gradec 249.000,00 283.400 114,0 KS Rob na Dolenjskem 166.000,00 236.800 143,0 KS Rakitna 139.000,00 139.000 100.C KS Rožna dolina 291.000,00 337.600 116,0 KSŠkofljica , 162.000,00 283.400 175,0 KSTurjak 145.000,00 145.000 100,0 KSTomišelj 133.000,00 236.800 178,0 KSTrnovo 291.000,00 337.600 116,0 KS Velike Lašče 296.000,00 296.000 100,0 KS Vnanje gorice 119.000,00 236.800 199,0 KSVič 291.000,00 337.600 116,0 KSVrhovci 166.000,00 283.400 171,0 KSŽelimlje 104.000,00 104.000 100,0 KSBarje — 283.400 — Skupaj glavni nan.sn 11 5,858.000,00 7,545.000 128,8 16 tntervenclje v gospodarstvu Pospeševanje kmetijstva 1,000.000,00 1,200.000 120,0 Konjaška služba (odvoz pogi- nulihživali) 15.000,00 20.000 133,0 Poljedelstvo in zaščita pred rastlinskimi škodljivci 3.000,00 — — Sredstva za zatiranje živalskih kužnih bolezni 60.086,30 80.000 133,0 Skupaj glavnl namen 16 1,078.086,30 1,300.000 120,6 17 Tekoča proračunska rezerva 820.000,00 820.000 100,0 17/1 Obveznostl Iz prejinjlh let 2,171.049,15 1,970.000 90,7 18 Obvezni rezervnl sklad (1 %) 868.389,60 1,326.000 152,7 O osnutku proračuna občine za leto 1978 je razpravljal IS na seji dne 26. januarja 1978 ter sprejel sklep, da se osnutek pred-loži v obravnavo skupščini občine na februarsko sejo. Delegacije in konference delegacij, krajevne skupnosti in skup-nosti organizacije združenega dela naprošamo, da o osnutku raz-pravljajo v bazi, stališča in dodatne predloge pa prosimo sporo-čite že pred sejo skupščine občine IS skupščine oziroma pri-stojnemu oddelku za gospodarstvo in proračun. Vse predloge in pripombe dospele do 15. februarja 1978 bo pristojna služba ob-ravnavala pri izdelavi dokončnega predloga proračuna. IS skupščine občine