Šolska roba. Po kteri versti naj se učenci uče čerke pisati. Po naj novejši metodi se priporoča za pisanje čerk ta le versta: c, u, — p, n, m, v — c, c, e, o — a / d, J, x>, ž / t, Ł&(/,Ł // /, a, /b ; /, O, <8. <& S,- 9! & & & J5, &, &.- ±č, / jT & %S. % &.¦ $6 %, Q?. Vidi se pri marsikterem šolskem spraševanji, da učenci ne znajo številk do 10 razdelovati, kar je vendar podlaga vsega številstva. Ako učenci tega ne razumejo, ni čudno, da potem ne morejo hitro vediti, koliko je post. 13 in 4, 12 in 7, 24 in 5 i. t. d. Učenik naj nčencem vse številke do 10 razdeluje pismeno pri tabli in naj potem to razdelitev zapiše na posebno tabtico, ktero naj imajo učenci vedno pred očmi, da jo rabijo, kadar je treba, post. tako le : 2. je 1 in 1. 3. je 1 iD 2, » 2 „ 1. 4. je 1 in 3, „ 2, 2 » 3 » 5. jc 1 in 4. « 2 „ 3, •. 3 » 2, 8. je 1 in 7, » 2 „ 6, r, 3 „ 5, i) *¦ i) *. v 5 n 3, » 6 „ 2, » 1 n 1- 6. je 1 in 5, » 2 „ 4, » 3 » 3, n * » 2. 9. je 1 in 8, » 2 „ T, „ 3 „ 6, » * » 5> » & » «. n 6 » 3, „ ' « 2. » 8 „ 1. je » n « 1 2 3 4 5 6 • in » n » 6, 5, 4, 3, 2, 1. 10. je l in 9, » 2 „ 8, „ 3 „ 7, » 4 » 6» » 5 „ 5, 9 „ 1. Da učenci to razdelitev bolj v spominu ohranijo, naj se je posamezno in vkup pogosto vadijo , to je, naj se deli, odjrma in sošteva; post.: 6 se more razdeliti, da je 1 in 5, 2 in 4 i. t. d. Soštevajmo 9! 1 in 8 je 9, kako se še lahko naredi 9? kako še ? . . . Ko učenci dobro poznajo vse števila do 10, naj se pa potem tudi vadijo ravno tako z drugimi števili, z deseticami, z deseticami in enotami ob enem i. t. d. J. Kaliger. Ni v šoli bolj neprijetno, kakor če učenci nepravoglasno berejo, to je , če tako enomerno berejo, kakor bi žago pilil. To slabo navado mora učenik že zgodaj pri naj inanjših učencih stanovilno zatirati in jih vaditi, da pravoglasno berejo. To pa se zgodi, če učenik 1} rsaki berilni odstavek na tanko razloži, preden ga učenci berejo in če ga jim sam ali kak boljši učenec večkrat pravoglasno prebere; 2) če se učenci vadijo ne le brati, ampak tudi sploh govoriti pravoglasno. Tudi tu mora biti učenik sam naj pervi zgled v šoli. Če ueenik sam ne govori in ne izgovarja vsake besede dobro . kako more to pri učencih tirjati ? 3) Dobro je, če se učenci vadijo tudi kake besede ali stavke včasi skupno izgovarjati. Učenik naj bere in izgovarja pervi, učenci pa skupno za njim; potem pa naj se zopet posamezno bere. 43 Učenci se navadijo tudi pravoglasno brati, če se kak lahek berilni odstavek, ki so gabrali, iz glave nauče in ga pravoglasno pripovedujejo. Gorenec. Daj otroku tri enako dolge in ravne palčice, ktere naj pri končnicah vkup stavi — tako, da se delajo različni vogli, in siccr tolikrat in na toliko načinov, kolikor je le mogoče; post. : i. t. d.